cpg1251
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" грудня 2012 р. Справа№ 28/169-б
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Доманської М.Л.
суддів: Разіної Т.І.
Шипка В.В.
за участю представників:
від заявник (боржник): Яренко Г.М.(довіреність від 04.07.2012)
від Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби: Діброва Л.С. (довіреність від 19.11.2012 №5015/9/10-009)
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби
на ухвалу
господарського суду м.Києва від 09.10.2012
у справі №28/169-б (суддя Копитова О.С.)
за заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "СТГ Інжиніринг Київ"
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду міста Києва від 09.10.2012 у справі № 28/169-б затверджено звіт ліквідатора, затверджено ліквідаційний баланс станом на 27.09.2012, ліквідовано банкрута -Товариство з обмеженою відповідальністю "СТГ Інжиніринг Київ" (далі за текстом -ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ"), як юридичну особу в зв'язку з банкрутством, зобов'язано державного реєстратора Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації провести державну реєстрацію припинення ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" як юридичної особи та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" як юридичної особи не пізніше наступного робочого дня з дати надходження ухвали, зобов'язано Державній податковій інспекції у Голосіївському районі м. Києва зняти банкрута з податкового обліку, зобов'язано Київське міське управління статистики виключити банкрута -ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, припинено провадження у справі № 28/169-б, припинено дію мораторію та інше.
Не погоджуючись з вказаною ухвалою суду першої інстанції, Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби (далі за текстом -ДПІ) звернулось до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою від 25.10.2012 № б/н на ухвалу Господарського суду міста Києва від 09.10.2012 у справі № 28/169-б, в якій просить скасувати цю ухвалу, окрім цього, в разі задоволення апеляційної скарги ДПІ просить направити завірену копію рішення на адресу Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації для внесення відповідних змін до реєстраційної справи ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ".
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 05.11.2012 у справі № 28/169-б вказану апеляційну скаргу призначено до розгляду судовою колегією у складі: головуючий суддя: Пантелієнко В.О. суддів: Гарник Л.Л., Доманська М.Л. на 14.11.2012.
14.11.2012 була прийнята заява про самовідвід суддів Пантелієнко В.О. та Гарник Л.Л.
14.11.2012 через відділ документального забезпечення Київського апеляційного господарського суду від представника ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" надійшла заява про відвід суддів Пантелієнко В.О. та Гарник Л.Л.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 14.11.2012 у справі № 28/169-б було задоволено заяву суддів Київського апеляційного господарського суду Пантелієнко В.О. та Гарник Л.Л., про самовідвід у даній справі, задоволено клопотання ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" про відвід суддів Пантелієнко В.О. Гарник Л.Л. у даній справі.
Розпорядженням Київського апеляційного господарського суду України від 15.11.2012 № 02-15/654 у зв'язку з самовідводом суддів Пантелієнка В.О. та Гарник Л.Л. призначено проведення повторного автоматичного розподілу справи № 28/169-б.
Розпорядженням заступника голови Київського апеляційного господарського суду від 19.11.2012 сформовано для розгляду апеляційної скарги по справі № 28/169-б колегію суддів у складі: головуючий суддя: Доманська М.Л., судді: Разіна Т.І., Шипко В.В.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 19.11.2012 у справі № 28/169-б було прийнято до провадження та до розгляду апеляційну скаргу ДПІ на ухвалу господарського суду міста Києва від 09.10.2012 у справі № 28/169-б колегію суддів у складі: головуючий суддя: Доманська М.Л., судді: Разіна Т.І., Шипко В.В.
У відзиві на апеляційну скаргу представник ТОВ „СТГ Інжиніринг Київ" просить суд залишити ухвалу господарського суду м. Києва від 29.03.2012 у справі № 5011-43/3529-2012 без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
В судовому засіданні апеляційної інстанції 05.12.2012 представник ДПІ підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі, та просив задовольнити апеляційну скаргу, а ухвалу господарського суду міста Києва від 09.10.2012 у справі № 28/169-б залишити без змін.
В судовому засіданні апеляційної інстанції 05.12.2012 представник від заявника (боржника) проти апеляційної скарги заперечував, а ухвалу господарського суду міста Києва від 09.10.2012 у справі № 28/169-б просив залишити без змін.
Згідно з частиною першою статті 99 ГПК України, в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у цьому розділі. Апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.
У відповідності до вимог ч. 2 ст. 101 ГПК України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Розглянувши наявні матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку фактичних обставин даної господарської справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права, Київський апеляційний господарський суд вважає, що скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на судовий захист, апеляційне та касаційне оскарження.
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі за текстом - Закон) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України (далі за текстом - ГПК України), іншими законодавчими актами України.
Частиною 2 статті 4-1 ГПК України встановлено, що господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом.
Згідно ст.ст. 4, 43 ГПК України судове рішення є законним та обґрунтованим лише у випадку всебічного повного та об'єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності у відповідності з нормами матеріального та процесуального права.
Відповідно до ч. 2 ст. 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 26.04.2010 порушено провадження у даній справі про банкрутство за заявою ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" за ст. 51 Закону.
Постановою господарського суду м. Києва від 03.02.2011 у даній справі визнано банкрутом ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ", припинено процедуру розпорядження майном, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута Кузьменко Тетяну Леонтіївну, зобов'язано ліквідатора у п'ятиденний строк з дня прийняття постанови про визнання боржника банкрутом подати до офіційного друкованого органу Верховної Ради України чи Кабінету Міністрів України оголошення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури з метою виявлення, встановлення кредиторів боржника, що ліквідується власником та повідомлення їх (кредиторів) про визнання зазначеного боржника банкрутом, зобов'язано ліквідатора надати суду докази публікації оголошення в офіційному друкованому органі про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури протягом двох тижнів з моменту опублікування (оригінал примірника газети), завершено підприємницьку діяльність банкрута.
В матеріалах справи міститься заява ДПІ від 17.05.2010 № 8031/10/24-009 про визнання конкурсним кредитором ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" з податковим боргом на суму 85,36 грн. (а.с. 1 т. 5).
Наведене дозволяє зробити висновок про право податкового органу на оскарження судових актів у даній справі в порядку ст. 91 ГПК України.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 51 Закону, якщо вартості майна боржника -юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України (далі за текстом - ЦК України) встановлено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
За ч. 4 ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Відповідно до ч.ч. 1,3 ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.
За ч. 1 ст. 111 ЦК України передбачено, що ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Частиною 1 статті 59 Господарського кодексу України (далі за текстом - ГК України) зазначено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
Відповідно до ч. 8 ст. 59 ГК України оголошення про реорганізацію чи ліквідацію господарської організації або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця протягом десяти робочих днів з дня внесення відповідного запису до зазначеного реєстру підлягає опублікуванню у виданні спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації, в якому зазначаються відомості з єдиного державного реєстру.
За змістом частини 5 статті 60 Господарського кодексу України (далі -ГК України), яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку (в редакції чинній на момент порушення провадження у справі про банкрутство).
Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 ЦК України. (З такими висновками погодився Верховний Суд України в постанові № 08/172 від 10.06.2008 у справі №15/682-б)
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 24.06.2009 загальними зборами учасників боржника - ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" прийнято рішення про ліквідування ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" (протокол №8 від 24.06.2009) ( а.с. 57 т.1).
07.07.2009 в Бюлетені державної реєстрації № 128 (13) опубліковано оголошення про початок процедури ліквідації ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" ( а.с. 63 т. 1).
Згідно наявного в матеріалах справи Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, станом на 06.08.2009 рік державним реєстратором було внесено до Єдиного Державного Реєстру запис про рішення засновників ( учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи за рішенням власника.
Згідно матеріалів справи, в зв'язку з ліквідацією підприємства, боржником 03.09.2009 року було подано до ДПІ заяву про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Як вбачається з апеляційної скарги ДПІ, боржника виключено з реєстру платників ПДВ від 04.09.2009 року.
Ліквідаційною комісією на виконання рішення власника здійснено аналіз кредиторської та дебіторської заборгованості, встановлено фінансовий та майновий стан підприємства, за підсумками цієї роботи складено проміжний ліквідаційний баланс підприємства.
Протоколом зборів учасників ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" від 04.09.2009 № 9 затверджено проміжний ліквідаційний баланс боржника та прийнято рішення про звернення ліквідатора боржника до суду із заявою про порушення справи про банкрутство (а.с. 80 т.1).
Ліквідатор ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" 29.10.2009 звернувся до господарського суду міста Києва із заявою про банкрутство боржника за правилами статті 51 Закону.
Ухвалою суду першої інстанції від 26.04.2010 порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ".
Як вірно встановлено господарським судом міста Києва, ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" виконало вимоги статті 51 Закону, зокрема боржник провів оцінку вартості наявного майна, здійснив публікацію повідомлення про припинення юридичної особи для виявлення кредиторів в порядку статті 105 ЦК України та витримав строк, передбачений частиною 4 статті 105 ЦК України, склав проміжний ліквідаційний баланс, затвердив його відповідно до частини 3 статті 111 Цивільного кодексу України.
На запит суду першої інстанції Управлінням з питань банкрутства у м. Києві та Київській області проведено аналіз фінансово-господарської діяльності боржника та за результатами аналізу зроблено висновки про неліквідність активів боржника, фінансову залежність від залучених коштів та поточну неплатоспроможність з тенденцією до погіршення протягом всього періоду. Згідно висновків управління показники коефіцієнту покриття, рентабельності та рівня забезпечення зобов'язань свідчать про відсутність ознак фіктивного банкрутства, ознаки доведення до банкрутства відсутні.
За результатами перевірки обставин банкрутства ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ"ВОЗСПБ ГВПМ ДПІ у Голосіївському районі м. Києва 10.08.2010 року прийнято постанову про відмову в порушенні кримінальної справи за ст. 218 КК України (фіктивне банкрутство) відносно службових осіб боржника (копія в матеріалах справи). З зазначеним рішенням погодилась прокуратура Голосіївського району м. Києва (лист від 24.11.2010 року № 6132вих в справі).
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.
Суд першої інстанції, оцінивши в сукупності подані докази перевищення пасиву над активами боржника, дійшов обґрунтованого висновку про неспроможність боржника виконати грошові зобов'язання перед усіма кредиторами боржника та, як зазначалось вище, постановою від 03.02.2011 у даній справі визнав боржника банкрутом, відкрив ліквідаційного процедуру, тощо.
В газеті «Голос України» від 27. 04.2011 року № 76 (5076) було здійснено публікацію оголошення про визнання боржника банкротом.
В апеляційній скарзі апелянт зазначає, про те, що визнання боржника банкротом за спрощеною процедурою унеможливлює проведення перевірки, так як довідка за формою 8-ОПП до ДПІ не подавалась, як і відповідні документи, необхідні для проведення перевірки, та прийняття постанови про визнання боржника банкрутом унеможливлює встановлення ДПІ зобов'язань боржника по сплаті податків.
Згідно пункту 78.1.7. частини 78.1. статті 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, у випадку, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що суд першої інстанції встановив наявність усіх підстав для порушення провадження у справі про банкрутство за ознаками статті 51 Закону шляхом перевірки дотримання заявником усіх необхідних передумов для звернення до господарського суду, передбачених статтями 105, 110, 111 ЦК України, ст. 60 ГК України.
По-перше, відповідно до частини 3 пункту 1 статті 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державний реєстратор зобов'язаний надати органам ПФУ та державної податкової служби відомості про дату публікації повідомлення з даними про строк заявлення вимог кредиторами, не пізніше наступного дня з дати публікації такого повідомлення.
Отже, персональне повідомлення податкового органу, як потенційного кредитора боржника, здійснюється також державним реєстратором. Податковий орган був персонально повідомлений відповідно до статті 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
По-друге, відповідно до «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 року № 1588 (аналогічні положення містились п.8. «Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів)», затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 19.02.1998 № 80 у редакції, чинній на момент порушення провадження у даній справі):
у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять процедури, передбачені розділом 11 цього Порядку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;
відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;
відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;
судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків (п.п. 11.2.).
При проведенні заходів, пов'язаних з припиненням платника податків, органи державної податкової служби організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють органи державної податкової служби, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог (п.п. 11.2.2.).
Крім того, враховуючи положення Податкового кодексу України, зокрема ст.. ст.. 78 та 82, щодо призначення та строків проведення перевірки, судова колегія вважає, що ДПІ, користуючись наданим їй правом, та на виконання визначених Законом України «Про державну податкову службу України» завдань як після отримання заяви боржника, після повідомлення від державного реєстратора, після ознайомлення із загальнодоступною інформацією у Бюлетені державної реєстрації від 07.07.2009 № 128 (13) із повідомлення про рішення власника боржника щодо припинення юридичної особи, так і після отримання ухвали місцевого господарського суду про порушення справи про банкрутство цього боржника (докази направлення ухвали від 26.04.2010 року до ДПІ містяться у матеріалах справи) беззаперечно мали можливість провести передбачену чинним законодавством України у такому випадку перевірку (аналогічна правова позиція висловлена у постанові Вищого господарського суду України від 29.03.2012 № 44/277-б).
Непроведення ДПІ відповідної перевірки не перешкоджає винесенню судом постанови про визнання боржника банкротом у даній справі, а також ухвали про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, припинення провадження у даній справі, та не є підставою для скасування оскаржуваної ухвали суду першої інстанції, оскільки податкові органи не були обмежені в проведенні вказаної перевірки, крім іншого, були належним чином повідомлені про порушення даної справи про банкрутство ТОВ «СТГ Інжинірінг Київ», господарський суд міста Києва в своїх ухвалах у даній справі неодноразово зобов'язував органи податкової служби надати суду пояснення щодо проведення відповідних перевірок та актів, складених за результатами цих перевірок, представники ДПІ брали участь у судових засіданнях 03.02.2011 року, коли боржник був визнаний банкротом, та 27.09.2012 і 09.10.2012, під час розгляду господарським судом міста Києва звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу та коли суд виніс оскаржувану ухвалу.
Крім того, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що положення частини 5 статті 60 ГК України є загальними та повинні застосовуватися при здійсненні процедури ліквідації боржника (затвердженні ліквідаційного балансу ліквідаційною комісією боржника за наявності коштів для задоволення всіх вимог кредиторів у процедурі самоліквідації) та поза межами судових процедур банкрутства. При встановленні згідно проміжного ліквідаційного балансу відсутності активів боржника для задоволення всіх вимог кредиторів, ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство, а порушення провадження у справі про банкрутство судом означає введення спеціальної процедури ліквідації боржника та зумовлює переважне застосування судами спеціальних норм законодавства про банкрутство.
Згідно з особливостями провадження за статтею 51 Закону не передбачено обов'язкової перевірки повноти та правильності складення проміжного ліквідаційного балансу податковим органом, як обов'язкової передумови для порушення справи про банкрутство боржника за заявою голови ліквідаційної комісії (ліквідатора). А підставність порушення провадження у справі про банкрутство зобов'язаний перевірити суд, який порушив справу про банкрутство. Судова колегія, враховуючи вищевказане, погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ «СТГ Інжинірінг Київ» за правилами ст.51 Закону, а також необхідності продовження процедури банкрутства у даній справі, визнання боржника банкрутом, наявності підстав для затвердження звіту ліквідатора та затвердження ліквідаційного балансу, ліквідації банкрута у даній справі.
Так, суд першої інстанції вірно встановив, що під час ліквідаційної процедури ліквідатором було проведено оцінку фінансово-господарського стану банкрута. За результатами проведеної інвентаризації ліквідатором встановлено, що дебіторська заборгованість ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" є безнадійною, а тому підлягає списанню.
Як вбачається із наданого ліквідатором звіту, загальна оціночна вартість ліквідаційної маси боржника склала 68 447,00 грн. При цьому, протоколом від 17.01.2012 засідання комітету кредиторів було затверджено інвентаризаційний опис ліквідаційної маси боржника; порядок реалізації ліквідаційної маси шляхом укладання прямих договорів з покупцями, а у разі неможливості продажу майна за ціною, яка зазначена в інвентаризаційному описі боржника, та за наявності покупця на майно боржника за нижчою ціною - вповноважено ліквідатора укласти з таким покупцем прямий договір купівлі-продажу після затвердження такої ціни комітетом кредиторів.
Протоколом від 08.05.2012 № 4 на зборах комітету кредиторів ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ" було погоджено знизити ціни на майно боржника та доручено укласти ліквідатору з покупцями прямі договори купівлі-продажу майна за цінами зазначеними в протоколі.
На виконання приписів протоколу № 4 ліквідатором боржника були укладені прямі договори купівлі-продажу з покупцями (належним чином засвідчені копії укладених договорів купівлі-продажу та актів приймання-передачі майна наявні в матеріалах справи), за результатами яких реалізовано все майно, що включене в ліквідаційну масу боржника.
Загальна сума коштів, отриманих від реалізації майна ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ", склала 30 337,00 грн.
Як зазначає ліквідатор, зазначені кошти були спрямовані: в розмірі 1 241,96 грн. на оплату витрат, пов'язаних з обслуговуванням ліквідаційного рахунку; в сумі 29 095,04 грн. на погашення кредиторських вимог, порядок розрахунків з якими було встановлено Протоколом комітету кредиторів № 5 від 04.07.2012.
Протоколом від 18.07.2012 № 6 комітетом кредиторів було затверджено звіт ліквідатора ТОВ "СТГ Інжиніринг Київ".
Згідно відомостей, наданих ліквідатором, у товариства з обмеженою відповідальністю "СТГ Інжиніринг Київ" відсутні будь-які активи, земельні ділянки, об'єкти нерухомості, транспорті засоби, цінні папери, які належать останньому на праві власності. На підтвердження зазначених обставин ліквідатором додано до матеріалів справи належним чином засвідчені копії листів Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна № 28033 (И-2012) від 27.07.2012, УДАІ ГУМВС України в м. Києві від 14.07.2012, Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації № 07-387/20404 від 18.07.2012, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/03/12285/НК від 24.07.2012, Інспекції державного технічного нагляду № 078-2652 від 07.07.2012, Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті № 2632-4.1/9.2/45-12 від 03.08.2012.
Як вбачається із доданих до матеріалів справи витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна у боржника відсутнє майно яке б знаходилось в публічному обтяженні або в забороні на відчуження.
Згідно довідки головного управління статистики у м. Києві № 12-1732 від 16.07.2012 боржник засновником суб'єктів господарської діяльності не значиться.
Відповідно до довідки ПАТ "ОТП Банк"№ 012-3-511 від 24.07.2012 розрахункові рахунки банкрута закрито.
Згідно ліквідаційного балансу товариства з обмеженою відповідальністю "СТГ Інжиніринг Київ" станом на 27.09.2012 сума кредиторської заборгованості, що залишилась несплаченою через відсутність у банкрута коштів та майна, становить 268 272,64 грн.
Враховуючи зазначені обставини, а також той факт, що майнових активів банкрута для задоволення вимог кредитора не виявлено, в зв'язку з чим погашення вимог кредитора не відбулося, боржника визнано банкрутом, ліквідатором виконані всі необхідні дії на стадії ліквідації банкрута, передбачені Законом, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс були представлені суду, судом першої інстанції обґрунтовано встановлені всі підстави для ліквідації товариство з обмеженою відповідальністю "СТГ Інжиніринг Київ".
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 32 Закону господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно п. 6 ч. 1 ст. 40 Закону господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора, в порядку передбаченому цим законом.
Згідно з ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу свої вимог і заперечень.
У відповідності до ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Доводи, наведені ДПІ в апеляційній скарзі, колегією суддів відхиляються, оскільки не спростовують обставин, що на підставі належних та допустимих доказів встановлені судом першої інстанції, підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Перевіривши законність і обґрунтованість оскаржуваної ухвали місцевого господарського суду, судова колегія дійшла висновку про відсутність правових підстав для зміни чи скасування ухвали господарського суду м. Києва від 09.10.2012 у справі № 28/169-б. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування даної ухвали, судовою колегією не встановлено.
На підставі викладеного вище та, керуючись ст.ст.33, 43, 91, 99, 101-106 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби залишити без задоволення, а ухвалу господарського суду м. Києва від 09.10.2012 у справі № 28/169-б - без змін.
2. Матеріали справи № 28/169-б повернути до господарського суду м. Києва.
Постанова апеляційного господарського суду набирає законної сили з дня її прийняття.
Постанову Київського апеляційного господарського суду може бути оскаржено протягом 20 днів до Вищого господарського суду України у порядку, передбаченому ГПК України.
Головуючий суддя Доманська М.Л.
Судді Разіна Т.І.
Шипко В.В.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2012 |
Оприлюднено | 13.12.2012 |
Номер документу | 27967320 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Доманська М.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні