ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"20" листопада 2012 р. м. Київ К-21559/10
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі суддів:
Чалого С. Я.
Бим М.Є.
Харченка В.В.
розглянувши в порядку письмового провадження касаційні скарги Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві та Заступника прокурора м.Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 грудня 2008 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2010 року у справі за позовом Київського природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві до Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження,-
в с т а н о в и л а:
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 грудня 2008 року залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2010 року відмовлено в позові Київському природоохоронному прокурору в інтересах держави в особі Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві до Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження від 07 лютого 2007 року №94 «Про знесення зелених насаджень для будівництва каплиці на земельній ділянці по вул. Привокзальній, 2 в Дарницькому районі м.Києва».
Не погоджуючись з рішенням суду першої та апеляційної інстанцій, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві та Заступник прокурора м.Києва звернулися з касаційними скаргами, в яких посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просять їх скасувати, прийняти нове про задоволення позовних вимог.
Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційних скарг, проаналізувавши правильність застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Рішенням Київської міської ради від 27.10.2005 року № 344/3805, Релігійній громаді Української православної церкви парафії Святителя Феодосія Чернігівського у Дарницькому районі м. Києва відведена земельна ділянка площею 6453 кв.м. по вул. Привокзальній, 2 у Дарницькому районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування храму Святого Феодосія Чернігівського.
11.12.2006 року, між Київською міською радою та Релігійною громадою УПЦ парафії Святителя Феодосія Чернігівського у Дарницькому районі м. Києва укладено договір оренди земельної ділянки, зареєстрований в Головному управлінні земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації 13.12.2006 року за № 63-6-00368.
07.02.2007 року Головою Дарницької районної у м. Києві державної адміністрації видано розпорядження від №94 «Про знесення зелених насаджень для будівництва каплиці на земельній ділянці по вул. Привокзальній, 2 в Дарницькому районі м. Києва»яким Релігійній громаді Української православної церкви парафії Святителя Феодосія Чернігівського у Дарницькому районні м. Києва надано дозвіл на знесення 150 кв. м. газону.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суди попередніх інстанцій виходили з того, що правові підстави для визнання протиправним та скасування розпорядження від 07.02.2007 року № 94 виданого Дарницькою районною у м. Києві державною адміністрацією -відсутні.
Колегія суддів погоджує такі висновки суду першої та апеляційної інстанцій та вбачає за доцільне зазначити про таке.
Згідно п. 3 ст. 28 Закону Закону України «Про благоустрій населених пунктів»від 06.09.2005 р. № 2807-IV видалення дерев, кущів, газонів и квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. На виконання даної норми постановою КМУ від 01.08.2006 р. № 1045 був затверджений Порядок видалення дерев, кущів, газонів та квітників у населених пунктах.
Відповідно до п. 4. Порядку №1045 підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи (далі - заявник) про видалення зелених насаджень. Компетентний орган протягом трьох днів після надходження заяви затверджує склад відповідної комісії. До складу комісії включаються представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, а також інших заінтересованих організацій. Комісія у п'ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню, за зразком, затвердженим Мінбудом. Акт складається у чотирьох примірниках і подається на погодження з територіальним органом Мінприроди у триденний строк. Три примірники погодженого акта повертається комісії, по одному з яких передається власнику (користувачу) земельної ділянки і заявнику. Голова комісії готує в триденний строк проект рішення компетентного органу про видалення зелених насаджень, в якому зазначаються дані про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню і що залишаються на земельній ділянці. Компетентний орган у тижневий строк після надходження зазначеного проекту приймає рішення про видалення зелених насаджень і наступного дня видає заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.
19.12.2006 року комісією в складі працівників комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Дарницького району міста Києва та Настоятеля - Голови парафіяльної ради Релігійної громади УПЦ парафії Святителя Феодосія Чернігівського у Дарницькому районі м. Києва складено акт обстеження зелених насаджень (дерев, чагарників, газонів, парків, лісопарків, насаджень санітарно-захисних зон), що підлягають знесенню чи пересадці в зв'язку із забудовою та впорядкуванням земельних площ на території м. Києва.
21.12.2006 року, вказаний акт був у встановленому законом порядку погоджений в Державному управлінні охорони навколишнього природного середовища в м. Києві, а 22.12.2006 року - в Київському комунальному об'єднанні зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд».
Пунктом 3.3. вищевказаного розпорядження зобов'язано забудовника після закінчення будівельних робіт, виконати необхідні відновлюючи роботи по озелененню території.
Тобто, як вірно зазначено судами, при прийнятті Дарницькою районною у м. Києві державною адміністрацією розпорядження від 07.02.2007 року № 94 не було допущено порушення встановленого порядку видалення зелених насаджень.
Вказане розпорядження прийнято відповідачем на підставі Положення про порядок оформлення і погодження документів на знесення чи пересаджування зелених насаджень у м. Києві та відшкодування коштів їх відновлюючої вартості, затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 13.07.2000 року № 1158, а також, на підставі розпорядження Київської міської державної адміністрації від 07.02.2005 року № 119 «Про затвердження Порядку розрахунку відновлюючої вартості зелених насаджень та Базових розцінок визначення вартості послуг щодо обстеження зелених насаджень, погодження генпланів, планів прокладання інженерних мереж, дендропланів проектної документації, розрахунку відновлюючої вартості і підготовки (видачі) дозвільної документації на знесення чи/та пересаджування зелених насаджень».
Згідно вимог Положення про порядок оформлення і погодження документів на знесення чи пересаджування зелених насаджень у м. Києві та відшкодування коштів їх відновлюючої вартості, затвердженого розпорядженням КМДА від 13.07.2000 року № 1158, знесення та пересаджування зелених насаджень у м. Києві може здійснюватись лише в разі наявності спеціальних дозволів (ордерів), які видаються комунальними підприємствами по утриманню зелених насаджень, що входять до складу ДКО "Київзеленбуд", по території відповідного району, де знаходяться ці зелені насадження, на підставі актів їх обстеження, погоджених з управлінням екологічної безпеки в м. Києві та ДКО "Київзеленбуд" у встановленому порядку, на підставі розпоряджень районних у м. Києві державних адміністрацій (п.п. 1., 2., 5. Положення). Пункт 2.1. розпорядження Київської міської державної адміністрації від07.02.2005 року № 119 встановлює, що розпорядження про знесення чи/та пересаджування зелених насаджень видаються районними у м. Києві державними адміністраціями, на території яких ці зелені насадження знаходяться.
Таким чином, згідно розпоряджень виконавчого органу Київміськради (КМДА) від 13.07.2000 року № 1158 та від 07.02.2005 року № 119, повноваження щодо надання дозволу на знесення зелених насаджень були делеговані районним у місті Києві державним адміністраціям.
Таким чином, судами першої та апеляційної інстанцій вірно встановлено, що при прийнятті розпорядження від 07.02.2007 року № 94, Дарницька районна у м. Києві державна адміністрація діяла саме на виконання розпоряджень органу державної влади вищого рівня - виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що судом першої та апеляційної інстанції повно встановлені фактичні обставини справи, характер правовідносин сторін і вірно застосовані до них норми матеріального права. Доводи касаційної скарги висновків судів попередніх інстанцій не спростовують.
Відповідно до ст. 224 КАС України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення -без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчинення процесуальних дій.
Керуючись статтею 222, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
У х в а л и л а:
Касаційну скаргу Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві та Заступника прокурора м.Києва залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 грудня 2008 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2010 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута Верховним Судом України в порядку ст.ст. 235-238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2012 |
Оприлюднено | 14.12.2012 |
Номер документу | 27992463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Чалий С.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні