Постанова
від 25.09.2012 по справі 2а-5718/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а-5718/10/1070    КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 25 вересня 2012 року                                                                                           2а-5718/10/1070 Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовомДержавної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області доПриватної фірми "Світ" простягнення штрафних (фінансових) санкцій, в с т а н о в и в: Державна податкова інспекція в Обухівському районі Київської області (надалі - позивач) звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Приватної фірми "Світ" (надалі - відповідач) про стягнення на користь держави штрафних (фінансових) санкцій в сумі 19591,75 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної ДПІ в Обухівському районі перевірки, встановлено порушення відповідачем вимог чинного законодавства, внаслідок чого до Відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 19591,75 грн. за порушення вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та Положення про ведення касових операцій у національній валюті в України, затвердженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року № 637. У письмових запереченнях, наданих до суду, Відповідач проти позову заперечує та просить суд в задоволені позову відмовити, посилаючись на те, що позивач безпідставно застосував до відповідача штрафні (фінансові) санкції. 21 вересня 2012 року представники Позивача та Відповідача подали до суду заяви про розгляд справи за їх відсутності, в порядку письмового провадження. Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, якщо всі особи, які беруть участь у справі заявили клопотання про розгляд справи за їх відсутності. За таких обставин, судом визнано за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів. Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини. Приватна фірма "Світ" зареєстрована як юридична особа Обухівською районною державною адміністрацією Київської області 01 грудня 1992 року. Як платник податків, зборів та обов'язкових платежів Відповідач знаходиться на обліку в ДПІ в Обухівському районі Київської області з 08.02.1993 року. Судом встановлено, що відповідач здійснює роздрібну торгівлю продовольчими товарами в готівковій формі відповідно до Закону України від 06.07.2005 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", який визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до ст. 11 Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" 12 жовтня 2009 року працівниками ДПІ в Обухівському районі було проведено виїзну перевірку з питань дотриманням порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій Приватної фірми "Світ" в магазині, який розташований за адресою Київська область, м. Обухів, вул. Каштанова. За результатами проведеної перевірки був складений Акт від 20 жовтня 2009 року №2363/2301/2305/13733603 (надалі - Акт перевірки). Так, за результатами вищевказаної перевірки було встановлено порушення відповідачем п. 12 статті 3 Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме встановлено не ведення обліку товарних запасів на складах або за місцем їх реалізації на загальну суму 2425,15 грн. Відповідальність за встановлене порушення передбачена ст. 21 Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме: за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів за цінами реалізацій, але не менше десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян (2425,15 грн. х 2 = 4850,30 грн.). Відповідно до Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПА України від 21.06.2001 року № 253, у разі виявлення порушень, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, орган державної податкової служби відповідно до вимог нормативно-правових актів, контроль за виконанням яких покладено на органи державної податкової служби, приймає та надсилає суб'єкту господарювання рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій. За результатами проведеної перевірки до Відповідача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу, а саме прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми "С" від 30.10.2009 року № 0002112305/4465 на суму 4850,30 грн. З матеріалів справи вбачається, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій було отримано бухгалтером Відповідача 30.10.2009 року. При цьому, судом встановлено, що рішення про застосування штрафних санкцій від 30.10.2009 року № 0002112305/4465 на загальну суму 4850,30 грн. відповідачем в адміністративному або судовому порядку не оскаржувалось, тому вважається чинним. Також, 12 березня 2008 року відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", ст. 15 Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", ст. 16 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", п. 3 ст. 9 Закону України від 23.03.1996 року №98/96-ВР "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" (із змінами та доповненнями), відповідно до окремого плану перевірок на березень 2008 року, що передбачено Наказом № 441 та на підставі направлень на право проведення перевірки від 12.03.2008 року №1526 та №1527 працівниками ДПА в Київській області було проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу магазину, що належить ПФ "Світ", за адресою: с. Мала Вільшанка Обухівського району. В ході перевірки встановлено факт незабезпечення зберігання фіскальних звітних чеків (2-звітів) в книзі обліку розрахункових операцій та факт не оприбуткування готівки в сумі 2880,29 грн., а саме: не здійснено облік зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі ОРО на підставі фіскальних звітних чеків РРО, чим порушено п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 року №265/95-ВР (зі змінами та доповненнями), п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 року №637 та зареєстрованого в Мін'юсті України від 13.01.2005 року за №40/10320. Відповідно до п. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" від 12.06.1995 року №436/95 (зі змінами та доповненнями) у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми за неоприбуткування (неповне оприбуткування) у касах готівки. Також, перевіркою було встановлено порушення п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг", а саме: не забезпечено зберігання фіскальних звітних чеків. Відповідальність за вищезазначене порушення передбачено п. 14 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг" у вигляді штрафу у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За результатами перевірки проведеної з врахування вимог ч. 7 ст. 111 Закону України від 04.12.1990 року № 509-ХІ "Про державну податкову службу в України", у відповідності до п. 11 ст. 11 Закону "Про державну податкову службу в України", п.1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки", до Відповідача були застосовані штрафні (фінансові) санкції: - рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 03.04.2008 року №0000482305/1580 на суму 14401,45 грн.; - рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 03.04.2008 року №0000492305/1581 на суму 340,00 грн. Не погоджуючись з прийнятими рішеннями Приватна фірма "Світ" звернулась до суду. Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено підстави для звільнення від доказування. Частиною першою цієї ж статті визначено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлені ці обставини. Постановою Господарського суду Київської області від 17.06.2008 року по справі №А6/330-08, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 16.09.2009 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 21.08.2012 року, в позові було відмовлено та встановлено, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 03.04.2008 року №0000482305/1580 та від 03.04.2008 року №0000492305/1581 були прийняті у межах повноважень Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг". Таким чином, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 03.04.2008 року №0000482305/1580 та від 03.04.2008 року №0000492305/1581 прийняті обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій. До теперішнього часу сума штрафних (фінансових) санкцій, яка визначена рішеннями про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 03.04.2008 року №0000482305/1580, від 03.04.2008 року №0000492305/1581 та від 30.10.2009 року №0002112305/4465, Відповідачем самостійно не сплачена та складає 19591,75 грн. Якщо протягом вказаних строків суб'єкт господарювання не сплатив суму штрафу до бюджету та не оскаржив рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій та відповідно до пункту 11 частини 1 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", органи державної податкової служби мають право звернутись до суду з заявою про стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій. Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно п.п.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Згідно з частиною першою статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року № 509-ХII, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів. Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Згідно з пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами. Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Доказів, які б спростовували доводи позивача відповідачем суду не надано. За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму штрафних (фінансових) санкцій до державного бюджету у розмірі 19591,75 грн. відповідач у встановлені законодавством  строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. На підставі викладеного, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 11, 14, 69, 70, 71, 86, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - п о с т а н о в и в : Адміністративний позов Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області - задовольнити. Стягнути з Приватної фірми "Світ" (08750, Київська область, Обухівський район, село Матяшівка, вулиця Садова, будинок 4-А, ідентифікаційний код 13733603) на користь держави в особі Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області штрафні (фінансові) санкції в сумі 19591 (дев'ятнадцять тисяч п'ятсот дев'яносто одна) грн. 75 коп. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                            Балаклицький А. І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2012
Оприлюднено17.12.2012
Номер документу28003600
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5718/10/1070

Ухвала від 12.03.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 30.07.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 09.08.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 07.07.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 05.09.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 03.06.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Постанова від 25.09.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні