Ухвала
від 31.10.2006 по справі 31/318-06-9009а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

31/318-06-9009А

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

"31" жовтня 2006 р.Справа  № 31/318-06-9009А

За позовом  Южненської міської Ради Одеської області до Комінтернівської районної Ради Одеської області

          3-ті особи на боці відповідача без самостійних вимог на предмет спору: СП „Трансінвестсервіс” ТОВ з іноземною інвестицією; ТОВ з іноземними інвестиціями „Трансінвестсервіс”

          про визнання недійсними рішень та актів

                                                                                             Суддя Господарського суду       

Одеської області Лєсогоров В.М.

Представники:

від позивача: Денов Г.В. –по довіреності

від відповідача: Капля Т.А. –по довіреності

від 3-ї особи: Кутателадзе О.Д. –по довіреності

          СУТЬ СПОРУ:  про визнання недійсними рішень та актів

Відповідно до Розділу VII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КАС України –5 - До початку діяльності окружних  адміністративних судів підсудні їм справи вирішують у першій  інстанції  відповідні місцеві загальні суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. 6 - До початку діяльності окружних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам  відповідно  до Господарського процессуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій інстанції відповідні місцеві господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ст. 3 КАС України - у цьому Кодексі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган  виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому  числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст. 17 КАС України –Компетенція адміністративних судів поширюється на: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Відповідно до ст. 18 КАС України - місцевим загальним судам  як адміністративним   судам підсудні: 1) адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа  місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування,  крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

          В даному випадку сторонами спору є органи місцевого самоврядування.

          Відповідно спір щодо оскарження рішень відповідача предметно підсудний відповідному місцевому загальному суду а не господарському суду.

          Таким чином спір щодо оскарження рішень відповідача не підлягає вирішенню в господарському суді в порядку адміністративного судочинства оскільки підлягає вирішенню в порядку адміністративного судочинства у відповідному місцевому загальному суді.  

Відповідно до ст. 126 ЗК України - право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами.

Відповідно до листа Верховного суду України від 26.12.2005 року № 3.2.-2005 – Визначення  поняття  "справа  адміністративної юрисдикції" наведено у статті 3 КАС України, під якою розуміється переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією з сторін є суб'єкт, що здійснює владні управлінські  функції  на  основі  законодавства,  в тому числі на виконання делегованих повноважень. Тобто, справою адміністративної юрисдикції може  бути переданий на вирішення адміністративного суду спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами суспільства стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта. У випадку,  якщо суб'єкт (у тому числі орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа) у спірних правовідносинах не здійснює вказані владні  управлінські функції щодо іншого суб'єкта, який є учасником спору,  такий спір не має встановлених нормами КАС України ознак  справи адміністративної юрисдикції, і, відповідно, не повинен вирішуватись адміністративним судом. Виходячи з вищезазначеного критерію, можна виокремити певні категорії справ, розгляд яких відповідно до статей 1,  4,  17 КАС України має здійснюватись у порядку  адміністративного судочинства: а) спори  осіб  із  суб'єктом  владних  повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у яких такий суб'єкт своїми владними рішеннями чи діями зобов'язує цих осіб вчиняти певні   дії, утримуватись від вчинення певних дій, нести відповідальність. При  цьому  особи  згідно   з нормами чинного законодавства  України  зобов'язані виконувати такі владні рішення чи вимоги суб'єкта владних повноважень.

Державні акти на право постійного користування землею є право установчими документами на землю а не рішеннями суб'єкта владних повноважень. Відповідно вказані акти створюють не публічно –правові а господарські (цивільно –правові) відносини.

Таким чином позов про визнання недійсними актів  на право постійного користування землею не підлягає розгляду в господарському суді в порядку адміністративного судочинства однак підлягає розгляду в господарському суді в порядку господарського судочинства.

КАС України та ГПК України не передбачають правил про те, що адміністративна справа відкрита провадженням може бути розглянута за правилами ГПК України.

Відповідно до ст. 157 КАС України - суд закриває провадження у справі: 1) якщо справу   не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

          На підставі викладеного слід закрити провадження у справі оскільки справу не належить розглядати в господарському суді в порядку адміністративного судочинства.

          Керуючись  п. 1 ст. 157 КАС України, суд,

УХВАЛИВ :

          

Провадження у справі –закрити.

Роз'яснити позивачу, що повторне звернення з тією самою позовною заявою не допускається.

Ухвала може бути оскаржена в порядку ст.186 КАС України.

Ухвала набирає законної сили у порядку ст. 254  КАС України.

                Суддя                                                                                     Лєсогоров В.М.   

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення31.10.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу280096
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —31/318-06-9009а

Ухвала від 24.06.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Постанова від 19.12.2006

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бандура Л.І.

Ухвала від 31.10.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лєсогоров В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні