Постанова
від 05.12.2012 по справі 2а-15462/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 грудня 2012 року 10:54 № 2а-15462/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Іщука І.О. при секретарі судового засідання Самаренко Х.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ложістік Україна" до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби Головного управління Державної казначейської служби України в м. Києві про визнання бездіяльності протиправною, стягнення суми надмірно сплаченого податку на прибуток за участю представників сторін:

представник позивача: Білецький І.Ю.;

представник відповідача 1: Шило М.Ю.;

представник відповідача 2: клопотання про розгляд за відсутності представника.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позовні вимоги заявлені про визнання бездіяльності Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС (надалі - відповідач 1) з приводу неповернення Товариству з обмеженою відповідальністю "Ложістік Україна" (надалі - позивач) надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток підприємств на поточний рахунок платника податків в установі банку згідно листа від 03.05.2012 № 03-05/12 протиправною, стягнення з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в м. Києві (надалі - відповідач 2) на користь позивача надміру сплаченого податку на прибуток підприємств у розмірі 675 000 грн. та стягнення з Державного бюджету України через відповідача 2 на користь позивача судового збору в розмірі 2 146 грн.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача посилався на те, що 19.11.2009 платіжним дорученням № 84 помилково перерахував в якості податку на прибуток підприємств 1 468 160 грн. на рахунок Управління державного казначейства у Печерському районі міста Києва.

Відповідно до Акту звіряння розрахунків платника з бюджетом за період з 01.01.2012 по 04.10.2012 сума переплати податку на прибуток позивача складала 1 169 026 грн. 19 коп.

Посилаючись на пп. 17.1., 17.1.10 ст. 17 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (надалі - ПКУ) представник позивача зазначив, що як платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнених сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

Представник позивача пояснив, що листом від 03.05.2012 № 03-05/12 звернувся до відповідача 1 з проханням повернути на поточний рахунок підприємства переплату з податку на прибуток в сумі 675 000 грн., але жодних дій, щодо повернення надміру сплачених коштів, з боку відповідача 1 не відбулось.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача 1 надав усні заперечення на позовні вимоги та просив відмовити в задоволенні позову.

Представник відповідача 2 в судові засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про що є докази в матеріалах справи. Через канцелярію суду надав письмові заперечення в яких просить відмовити в задоволенні позовних вимог до Головного управління Казначейства та слухати справу за відсутності представника.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, з огляду про наступне.

Матеріалами по справі встановлено, що відповідно до декларації з податку на прибуток підприємств за 1 квартал 2009 року сума податку до сплати позивачем складала 1 149 грн. 00 коп., зазначену суму позивачем було сплачено 8.05.2009, що підтверджується платіжним дорученням № 448 від 08.05.2009.

В декларації з податку на прибуток підприємств за 3 квартали 2009 року сума податку до сплати Товариством з обмеженою відповідальністю «Ложістік Україна»складала 385,00 грн., яку позивачем вже було сплачено.

19.11.2009 позивачем платіжним дорученням № 84 було помилково зараховано 1 468 160 грн. на рахунок податку на прибуток підприємств. 03.05.2012 позивач листом - заявою № 03-05/12 звернувся до відповідача 1 з проханням повернути частину надмірно сплачених коштів на рахунок платника податків у сумі 675 000,00 грн.

Відповідно до Акту від 04.10.2012 було проведено звірення розрахунків позивача з бюджетом за період з 01.01.2012 по 04.10.2012, яким встановлено, що позитивне сальдо Товариства з обмеженою відповідальністю "Ложістік Україна" станом на 04.10.2012 становило 1 169026, 19 грн., що свідчить про значну переплату позивачем коштів до державного бюджету.

07.05.2012 відповідач 1 отримав заяву позивача про повернення надміру сплаченого податку на прибуток у розмірі 675 000 грн. та відповідно до абз. 1 п. 43.5. Податкового кодексу України не пізніше 28.05.2012 зобов'язаний був підготувати висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подати його для виконання відповідному органові (відповідачу 2), що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Проте не здійснив жодних покладених на нього законодавством дій.

Пунктом 14.1.115 ст. 14 Податкового кодексу України (надалі ПКУ) визначено, що надміру сплачені грошові зобов'язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Визначені умови повернення помилково сплачених грошових зобов'язань, зокрема помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу (ст. 43 ПКУ)

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків (п. 43.2 ПКУ).

Відповідно до п. 43.3 ПКУ обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Пунктом 43.4 ст. 43 ПКУ передбачено, що платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Відповідно до п. 43.5 ст.43 ПКУ контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові Державного казначейства України. На підставі отриманого висновку орган Державного казначейства України протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому Державним казначейством України. Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі Державному казначейству України для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Відповідно до статей 2, 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", статті 43 Податкового кодексу України, частини другої статті 45 та частини другої статті 78 Бюджетного кодексу України спільним наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 21.12.2010 року № 974/1597/499, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 29.12.2010 року за № 1386/18681, затверджений Порядок взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань. (надалі Порядок № 974/1597/499).

Відповідно до пп. 5-6 Порядку № 974/1597/499 повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених податковим законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Заява подається платником податку до органу державної податкової служби за місцем перебування на податковому обліку в довільній формі.

Судом встановлено, що позивачем було подано заяву № 03-05/12 від 03.05.2012 про повернення на поточний рахунок підприємства переплати з податку на прибуток у сумі 675 000,00 грн., яку отримано першим відповідачем 07.05.2012.

Згідно до п. 7 вищевказаного Порядку орган державної податкової служби України на підставі даних особових рахунків платників готує висновки, два примірники Реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету та три примірники Реєстру висновків за платежами належними місцевим бюджетом. Згідно з зазначеними реєстрами орган державної служби України, відповідний районний (міський) фінансовий орган та орган Державного казначейства України проводять приймання-передавання висновків про повернення помилково та/або надміру сплачених податків, зборів.

Відповідно до Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011, № 845 (надалі - Порядок № 845), органи казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів; стягувачі, на користь яких прийняті судові рішення про стягнення надходжень бюджету, подають до органу казначейства, на рахунки в якому зараховані надходження бюджету, документи, зазначені у пункті 7 цього Порядку, крім випадків, передбачених пунктом 23 цього Порядку.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Позивачем в якості доказу надано копії декларацій з податку на прибуток підприємства, платіжні доручення, які свідчать про надлишкову сплату податку на прибуток та зворотній бік облікових карток платника, відповідно до яких станом: на 31.12.2009 переплата позивачем до державного бюджету становила 1 959 712 грн. 19 коп.; на 31.12.2009 - 1 618687 грн. 19 коп.; на 31.12.2011 - 1 027007 грн. 19 коп.; на 21.11.2012 - 1 169026 грн.19 коп., акт від 04.10.2012, який свідчить про позитивне сальдо в сумі 1169026,19 грн. та лист - звернення до ДПІ у Печерському районі м. Києва про повернення надміру сплаченого податку на прибуток підприємств від 03.05.2012 № 03-05/12, отриманого першим відповідачем 07.05.2012, яке останнім в порушення вимог ст. 43 Податкового кодексу України вирішено не було.

Судом встановлено, що відповіді на свою заяву позивач не отримав, крім цього відповідач 1 не підготував необхідні висновки, встановлені вищевказаним Порядком, щодо особових рахунків платника податку, що в свою чергу не дало змоги органу Державного казначейства України провести приймання-передавання цих висновків для повернення помилково сплачених коштів, як податок на прибуток в сумі 675 000 грн. з Державного бюджету на рахунок позивача.

Таким чином, судом встановлено право позивача на повернення надлишково сплаченого на прибуток. Суд вважає, що належним заходом захисту права позивача у даному випадку є задоволення його вимог в частині стягнення на рахунок позивача надміру сплаченого податку на прибуток підприємства у розмірі 675 000,00 грн. з Державного бюджету України через відповідача 2.

Суд зазначає, що вимога позивача про визнання бездіяльності відповідача 1 протиправною не підлягає задоволенню, зважаючи на наступне.

Відповідач 1 після надходження заяви платника податку щодо повернення коштів надмірно сплачених на рахунок бюджету, складає документи встановлені Порядком № 974/1597/499 та направляє їх на адресу відповідача 2, в свою чергу Головне управління Державної казначейської служби України в місті Києві керуючись Порядком № 845 повертає надміру сплачені кошти.

Таким чином, позовні вимоги до Відповідача 1 про визнання протиправною його бездіяльності з приводу неповернення позивачу надміру сплачених грошових коштів є необґрунтованим та не підлягає задоволенню, оскільки відповідач 1 безпосередньо не здійснює повернення зазначених коштів з Державного бюджету України.

Зважаючи на вищевикладене суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст. 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Частиною третьою ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу -відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Приймаючи до уваги викладене вище, керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ложістік Україна" до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС, Головного управління Державної казначейської служби України в м. Києві задовольнити частково.

2. Стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві (01001,м.Київ, вул. Терещенківська 11-А, код ЄДРПОУ 37993783) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ложістік Україна" (01021,м.Київ, Кловський узвіз, 20, кв. 43, код ЄДРПОУ 32916416) надміру сплачений податок на прибуток підприємства у розмірі 675 000 (шістсот сімдесят п'ять тисяч) грн.

3.Судові витрати в сумі 1073 (одна тисяча сімдесят три) грн. 00 коп. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ложістік Україна" (01021, м. Київ, Кловський узвіз, 20, кв. 43, код ЄДРПОУ 32916416) за рахунок Державного бюджету України.

3. В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст.ст.185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.О. Іщук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.12.2012
Оприлюднено18.12.2012
Номер документу28029689
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15462/12/2670

Ухвала від 08.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 28.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 05.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 12.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні