Постанова
від 20.11.2012 по справі 2а-7843/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 листопада 2012 р. № 2а-7843/12/1370

15.05 год.

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого -судді Кравціва О.Р.,

за участю секретаря Дасюк О.С.,

від позивача Змінчак Л.В.,

від відповідача не прибув,

розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом ДПІ в Сколівському районі до Сколівської міської ради про стягнення податкової заборгованості в розмірі 22903,01 грн.

Суть спору.

Позивач звернувся до суду з позовом до Сколівської міської ради про стягнення податкового боргу в сумі 22903,01 грн.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги, викладені у позовній заяві, підтримав у повному обсязі та пояснив, що 06.03.2012 року з метою погашення податкової заборгованості було сформовано податкову вимогу до комунального підприємства "Торговиця" Сколівської міської ради, яку підприємство не виконало, але й не оскаржило, а відтак податковий орган звернувся до суду.

Представник відповідача у судове засідання не прибув двічі, про дату, час і місце його проведення повідомлений належним чином, причини неприбуття суд не повідомив.

На адресу суду надіслав заперечення проти адміністративного позову, в якому зазначив, що податковий орган порушив процедуру стягнення боргу, зокрема ст. 95 Податкового кодексу України, а отже, не має права звертатися до суду з позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти міської ради, в управління якої перебуває майно підприємства, оскільки відсутні необхідні умови для такого звернення. З цих підстав просить відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Суд заслухав пояснення представника позивача, повно, всебічно та об'єктивно оцінив докази у справі та, -

в с т а н о в и в :

Рішенням Сколівської районної державної адміністрації від 29.01.2007 року комунальне підприємство "Торговиця" Сколівської міської ради зареєстроване в якості суб'єкта підприємницької діяльності (ЄДРПУО -34893155) /а.с.6/.

Комунальне підприємство "Торговиця" Сколівської міської ради взято на облік 29.01.2007 року за № 257 в Державній податковій інспекції у Сколівському районі /а.с.5/.

За результатами позапланової документальної перевірки, яка проводилася згідно заяви про припинення, ДПІ у Сколівському районі прийнято рішення про направлення комунальному підприємству "Торговиця" Сколівської міської ради податкових повідомлень-рішень від 16.02.2012 року № 0000042351 на суму 2397 грн., № 0000271700 на суму 708,30 грн., та № 0000082380 на суму19819 грн. /а.с.10-12/

Податковий орган надіслав податкову вимогу КП "Торговиця" Сколівської міської ради про сплату податкового боргу платником податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 06.03.2012 року /а.с. 9/, яка теж не виконана і не оскаржена.

Згідно з розрахунком заборгованості по КП "Торговиця" Сколівської міської ради станом на 12.07.2012 року борг становить 22903,01 грн. /а.с.4/

Частиною 1 ст. 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори в порядку і розмірах, встановлених законом. З цим положенням повністю кореспондується норма пп. 16.1.4 ст. 16 Податкового кодексу України (далі -ПК України) про обов'язок платника податків сплачувати податки і збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом.

Статтею 96 ПК України регламентовано порядок погашення податкового боргу державних підприємств, які не підлягають приватизації, та комунальних підприємств.

У п. 96.1 ст. 96 ПК України встановлено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: 96.1.1 виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; 96.1.2. затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; 96.1.3. ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; 96.1.4. прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Відповідь щодо прийняття одного із зазначених рішень, згідно з п. 96.3 ст. 96 ПК України, надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Судом встановлено, що оскільки КП "Торговиця" є комунальним підприємством Сколівської міської ради, ДПІ у Сколівському районі надіслала міському голові м. Сколе листа від 14.06.2012 року № 3258/19-00 з повідомленням про наявність у КП "Торговиця" станом на 14.06.2012 року податкового боргу в сумі 22,9 тис. грн. /а.с.7/ Жодної відповіді на звернення не надійшло, а відтак, ДПІ у Сколівському районі звернулася до суду в порядку п. 96.3 ст. 96 ПК України з позовною заявою.

Суд не бере до уваги покликання відповідача на те, що податковий орган мав діяти згідно зі ст. 95 ПК України, оскільки цією статтею регламентується порядок продажу майна, яке перебуває в податковій заставі. Як вбачається з відповідей на запити, подані позивачем до Стрийського ВРЕР ДАІ при ГУ МВС України у Львівській області, Стрийського бюро технічної інвентаризації, інспекції держтехнагляду Львівської ОДА на предмет наявності у КП "Торговиця" Сколівської міської ради транспортних засобів, об'єктів нерухомості, авто-тракторних засобів, у підприємства відповідного майна немає /а.с.35-41/.

У п. 59.5. ст. 59 ПК України визначено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.

Щодо судових витрат, то згідно зі ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 17-20, 50, 69-72, 86, 94, 128, 138, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Сколівської міської ради в користь Державного бюджету України податковий борг в сумі 22903,01 грн. (двадцять дві тисячі дев'ятсот три гривні 01 коп.).

3. Судові витрати зі сторін не стягуються.

Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови виготовлено 22.11.2012 р.

Суддя Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2012
Оприлюднено19.12.2012
Номер документу28044227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7843/12/1370

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 04.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 28.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 24.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Большакова О.О.

Постанова від 20.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 10.10.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 10.09.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні