Постанова
від 22.12.2008 по справі 2/316
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/316

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                          ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  "22" грудня 2008 р.                                   м.Чернівці                                Справа № 2/316

Суддя господарського суду Чернівецької області Скрипничук Iван Васильович

при секретарі Косташ О.І.,

розглядаючи справу

за позовом Контрольно-ревізійного управління в Чернівецькій області

до Чернівецького кооперативного економіко-правового коледжу

про перерахування до державного бюджету коштів, використаних на навчання студентів, оплата яких здійснювалася підприємствами та організаціями споживчої кооперації - 1048210,85 грн.

за участю представників:

позивача – Фалуш П.В., довіреність № 24-25-13/2244 від 19.05.2008; Веденівська О.І., № 24-25-13/ від 18.12.2008

відповідача – Кошкаров С.А. – директор; Малишева І.В., довіреність від 0.12.2008р.; Хоньків В.О., довіреність від 02.12.2008р.

ВСТАНОВИВ:

Контрольно-ревізійне управління в Чернівецькій області звернулось у суд з адміністративним позовом до Чернівецького кооперативного економіко-правового коледжу про повернення у встановленому законодавством України порядку у державний бюджет зайво використаних коштів на навчання студентів, які навчалися протягом 2006-2007 років та І кварталу 2008 року, за яких було сплачено підприємствами та організаціями спілки споживчої кооперації на загальну суму 1048210,85грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються наступним.

Проведеною працівниками КРУ в Чернівецькій області ревізією фінансово-господарської діяльності Чернівецького економіко-правового коледжу (надалі – Коледж) за період з 01.01.2006р. по 01.04.2008р. встановлено перевитрату коштів державного бюджету на часткове покриття витрат на навчання студентів, що навчаються за державним (галузевим) замовленням, на загальну суму 104820,85 гривень.

Ревізією обсягів бюджетного фінансування за всіма бюджетними програмами встановлено, що плату вартості навчання студентів, що навчаються за державним (галузевим) замовленням, використання коштів державного бюджету на часткове покриття витрат на навчання студентів, оплата за яких, відповідно до договорів, здійснювалася також підприємствами та організаціями спілки споживчої кооперації, а саме, за 2006 рік на 121147,00грн., за 2007 рік на 133307,00грн. та І півріччя 2008 року на 66921,00грн. Також встановлено, що загальна вартість навчання студентів, які навчалися в Коледжі за державним замовленням в 2006 році, по встановленій вартості становить 363790,00грн., фактично ж профінансовано з державного бюджету видатки в сумі 437525,00грн., та відповідно до договорів сплачено підприємствами та організаціями системи споживчої кооперації 242643,00грн., що в загальній сумі на 316378,00грн. більше від встановленої вартості навчання.

Аналогічно у 2007 році вартість навчання студентів, які навчалися в Коледжі за державним замовленням по встановленій вартості складала 398960,00грн., фактично профінансовано з державного бюджету видатки на 472684,00грн., та також відповідно до договорів сплачено підприємствами та організаціями системи споживчої кооперації 265653,00грн., що в загальній сумі на 339377,00грн. більше від встановленої вартості навчання.

Також у І півріччі 2008 року вартість навчання студентів, які навчалися в коледжі за державним замовленням по встановленій вартості складає 200575,00грн., протягом І кварталу 2008 року профінансовано з державного бюджету видатки 138001,85грн., при затверджених на рік асигнуваннях в сумі 777010,00грн., та відповідно до договорів сплачено підприємствами та організаціями системи споживчої кооперації на загальну суму 133654,00грн., що в загальній сумі на 71080,85грн. більше від встановленої вартості навчання студентів.

відповідач позовні вимоги заперечує посилаючись на те, що Чернівецький кооперативний економіко-правовий коледж виконує державне (галузеве) замовлення на підготовку молодших спеціалістів в обсягах, доведених міністерством освіти і науки України, звіти про його виконання затверджуються міністерством освіти і науки України.

Кошти, які надійшли до Коледжу з загального фонду державного бюджету як фінансова підтримка на виконання державного (галузевого) замовлення, наказами міністерства освіти і науки України і Міністерства фінансів України, Планами використання бюджетних коштів, Лімітними довідками про бюджетні асигнування, помісячними Розписами асигнувань загального фонду державного бюджету, Тимчасовими розписами асигнувань державного бюджету, Довідками про зміну планів для використання бюджетних коштів, і спрямовувались на часткове фінансування підготовки фахівців, що навчалися за державним (галузевим) замовленням.

03.12.2008р. у судовому засіданні за участю представників сторін оголошено перерву у розгляді справи до 17.12.2008р.

17.12.2008р. за участю представників сторін оголошено перерву у розгляді справи до 22.12.2008р.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив.

Так, Контрольно-ревізійне правління в Чернівецькій області було проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Чернівецького кооперативного економіко-правового коледжу за період з 01.01.2006 року по 01.04.2008 року.

Актом ревізії від 23.05.2008 року № 24-03/158 встановлено, що отримані з державного бюджету кошти були використані за їх цільовим призначенням згідно Планів використання бюджетних коштів з урахуванням змін, а саме: на заробітну плату співробітників, нарахування на заробітну плату та стипендії студентам.

Зазначеним актом ревізії не було зафіксовано порушень зі сторони відповідача в отриманні та нецільовому використанні бюджетних коштів за 2006, 2007 та І півріччя 2008 року.

Посилання позивача на те, що є порушенням чинного законодавства отримання відповідачем коштів крім як з державного бюджету ще й від підприємств і організацій споживчої кооперацій на покриття витрат на навчання студентів за державним (галузевим) замовленням є безпідставними з огляду на наступне.

Пунктом 11.1 Статуту Коледжу встановлено, що його фінансування проводиться на нормативній основі за рахунок коштів державного бюджету України та цільового фінансування власника в межах державного та галузевого замовлення, а також додаткових джерел фінансування.

Пунктом 7 ст. 61 Закону України “Про освіту” зазначено, що у разі одержання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування навчальних закладів та установ, організацій системи освіти не зменшуються.

Крім того, у акті ревізії фінансово-господарської діяльності Чернівецького коледжу від 23.05.2008р. за № 24-03/158 відсутні будь-які посилання ревізорів на норми чинного законодавства, які були порушені відповідачем.

Статтею 30 Закону України “Про Державний бюджет України на 1995 рік встановлено, що з 01.03.1995 року у складі видатків Держбюджету України на освіту передбачалося фінансування навчальних закладів Укоопспілки на заробітну плату викладачів, стипендії студентам, а також на навчальні витрати.

Відповідно до статті 18 Закону України “Про вищу освіту” міністерство освіти і науки як центральний орган виконавчої влади у галузі освіти і науки уповноважений формувати і розміщувати державне замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою.

До того ж, статтею 13 Господарського кодексу встановлено, що державне замовлення здійснюється суб'єктами господарювання незалежно від форм власності.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.01.2000р.   № 13 “Про вдосконалення системи головних розпорядників коштів державного бюджету” Укоопспілка втратила статус головного розпорядника коштів, а її навчальні заклади отримали статус одержувачів коштів і почали фінансуватися через головного розпорядника – Міністерство освіти і науки.

Відповідно до Статуту Коледжу (ст. 2.4) власник – Чернівецька облспоживспілка, делегує частину своїх повноважень Правлінню Укоопспілки, серед яких: здійснення державної політики в галузі освіти у вищих навчальних закладах споживчої кооперації України, вирішення питань державного фінансування коледжу. Це надає право Правлінню Укоопспілки узгоджувати з Міністерством освіти і науки України фінансування підготовки фахівців у вищих навчальних закладах Укоопспілки із загального фонду державного бюджету.

З прийняттям Бюджетного кодексу та набуттям чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002р. № 228 (із змінами) “Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ” (п.8) установи, які не є розпорядниками коштів, а є уповноваженими (у т.ч. головними) розпорядниками коштів на виконання державного замовлення, набули статусу одержувачів коштів і продовжувати надавати вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем “Молодший спеціаліст”.

На підставі вищевикладеного, протягом попередніх років Міністерство освіти і науки доводило державне замовлення навчальним закладам Укоопспілки на підготовку вищезазначених фахівців, що відображалось у паспортах бюджетних програм. Копії Наказів Міністерства освіти і науки України “Про державне замовлення на підготовку та випуск фахівців з вищою освітою” 2006 та 2007 років.

Щороку Постановами Правління Укоопспілки “Про державне (галузеве замовлення на підготовку та випуск фахівців з вищою освітою у вищих навчальних закладах Укоопспілки” доводились “обсяги державного (галузевого) замовлення на підготовку молодших спеціалістів у кооперативних коледжах і технікумах за направленнями споживчих товариств і споживспілок за галузями знань і спеціальностями на базі базової та повної середньої освіти ... за денною та заочною формами навчання”.

Таким чином, державне (галузеве) замовлення доводилось до Коледжу згідно чинного законодавства і його виконання відповідно до ст. 13 Господарського кодексу України є обов'язковим для керівників вищих навчальних закладів і покладається на них персональна відповідальність за виконання державного замовлення (п.3 Наказів Міністерства освіти і науки України “Про державне замовлення на підготовку та випуск фахівців з вищою освітою”).

Відповідно до наказу Міністерства фінансів від 29.12.2002 року № 1098, зареєстрованого міністерством юстиції 21.01.2003 року за № 477368 (із змінами), паспорт бюджетної програми – документ, який містить повну інформацію про бюджетну програму та застосовується для здійснення моніторингу, оцінки реалізації і контролю ефективності виконання бюджетної програми та цільового використання бюджетних коштів, на основі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз виконання бюджетної програми.

Паспорти бюджетної програми на 2006, 2007 та 2008 роки, затверджені спільним наказами Міністерства освіти і науки України і Міністерства фінансів України, передбачають фінансування Державного замовлення на підготовку фахівців у вищих навчальних закладах 1-11 рівня акредитації Укоопспілки.

Згідно Лімітних довідок міністерства освіти і науки України Коледжу доводилися обсяги державного фінансування на відповідний рік. відповідно до цього у Коледжі складався план використання бюджетних коштів і надавався на затвердження і затверджувався міністерством освіти і науки України.

На підставі Паспортів бюджетної програми, Лімітних довідок та планів використання бюджетні кошти надходили на рахунок в Державному казначействі для здійснення видатків Коледжу, виключно по статтях, які визначені Планом використання (зарплата, нарахування на зарплату, стипендія). Ревізією операцій по реєстраційних рахунках, відкритих в органах державного казначейства та на рахунках в установах банків порушень не виявлено.

Отже, Чернівецький кооперативний економіко-правовий коледж виконує державне (галузеве) замовлення на підготовку молодших спеціалістів в обсягах, доведених міністерством освіти і науки України, звіти про його виконання затверджуються міністерством освіти і науки України.

Кошти, які надійшли до Коледжу з загального фонду державного бюджету як фінансова підтримка на виконання державного (галузевого) замовлення, надавалися згідно з Паспортами бюджетної програми, які затверджені спільними наказами міністерства освіти і науки України і Міністерства фінансів України, Планами використання бюджетних коштів, Лімітними довідками про бюджетні асигнування, помісячними Розписами асигнувань загального фонду державного бюджету, Тимчасовими розписами асигнувань державного бюджету, Довідками про зміну планів використання бюджетних коштів, і спрямовувались на часткове фінансування підготовки фахівців, що навчалися за державним (галузевим) замовленням.

Таким чином, отримані відповідачем кошти з державного бюджету правомірно використані ним за їх цільовим призначенням.

А тому, правових підстав для задоволення позову немає з огляду на вищезазначені обставини.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 185, 186, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, с у д –

ПОСТАНОВИВ:

У позові відмовити.

Постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Порядок і строки апеляційного оскарження.

Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                             І.В. Скрипничук

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення22.12.2008
Оприлюднено29.01.2009
Номер документу2805701
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/316

Ухвала від 26.05.2010

Цивільне

Шаргородський районний суд Вінницької області

Соколовська Тетяна Олексіївна

Ухвала від 06.10.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Мартюхіна Н.О.

Ухвала від 03.09.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Мартюхіна Н.О.

Постанова від 14.08.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Рішення від 12.01.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп'яненко О.Ю.

Ухвала від 04.12.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко В.М.

Ухвала від 05.11.2008

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Скрипничук I.В.

Постанова від 22.12.2008

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Скрипничук I.В.

Ухвала від 17.11.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко В.М.

Ухвала від 03.11.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні