Ухвала
від 20.12.2012 по справі 2036/6023/2012
ЧУГУЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2036 / 6023 / 2012

2-а / 2036 / 1134 / 2012

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 грудня 2012 року м. Чугуїв

Суддя Чугуївського міського суду Харківської області Ковригін О.С., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Чугуївської міської ради Харківської області, третя особа: Спільне підприємство «Чугуївський ринок»про визнання протиправним і скасування рішення Чугуївської міської ради Харківської області LVI сесії V скликання від 30.01.2009 року № 2089- V, та визнання незаконним державного акту на право власності на землю,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся до Чугуївського міського суду з позовом до Чугуївської міської ради Харківської області, третя особа: Спільне підприємство «Чугуївський ринок» про визнання протиправним і скасування рішення Чугуївської міської ради Харківської області LVI сесії V скликання від 30.01.2009 року № 2089-V «Про продаж СП «Чугуївський ринок»земельної ділянки для обслуговування будівель та споруд в м. Чугуєві по бул. Комарова, 1», та визнання незаконним державного акту на право власності на землю серії ХР № 089755 від 04.11.2009 року виданого СП «Чугуївський ринок»для обслуговування ринку площею 0,8120 га, реєстровий № 020968100001.

Вивчивши позовну заяву ОСОБА_1, суд вважає, що у відкритті провадження адміністративного позову належить відмовити, виходячи з наступного.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи Законами України встановлено інший порядок судового провадження ( ст. 2 КАС України).

Виходячи з положень ст. 17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється, зокрема на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін "суб'єкт владних повноважень" відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 цього Кодексу означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхні посадові чи службові особи, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Таким чином, до компетенції адміністративних судів належить вирішення спорів між фізичними чи юридичними особами та органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їх посадовими або службовими особами, предметом яких є перевірка правильності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб) при здійсненні або вчинені ними владних управлінських функцій.

У ст. 12 Земельного Кодексу України передбачено, що до повноважень міської ради належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб; надання земельних ділянок у користування і вилучення їх із земель комунальної власності; викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад міст; організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного й екологічного законодавства; обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами та юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок; інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж міста; вирішення земельних спорів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону. Таким чином, земельні відносини поділяються на публічні та приватні. Відповідно і спори в таких відносинах можуть бути як публічно-правовими, так і приватноправовими (цивільними, господарськими).

Згідно з частиною другою ст. 2 ЦК України учасниками цивільних відносин є: держава Україна, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб'єкти публічного права. Територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов'язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом (ст. 172 ЦК України). Отже, міськрада є суб'єктом цивільних правовідносин і має такий самий правовий статус, що й інші учасники цих відносин. Реалізуючи право розпорядження земельною ділянкою, що перебувала у її власності, Чугуївська міськрада відповідно до ст. 5 ЗК України має рівні права з громадянами та юридичними особами, з якими вона вступає у відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Тобто при здійсненні повноважень власника землі відповідач є рівноправним суб'єктом земельних відносин, дії якого спрямовані на реалізацію права розпоряджатися землею.

Із наведеного випливає, що при здійсненні повноважень власника землі міська рада є не суб'єктом владних повноважень у тому значенні цього терміна, в якому його вжито у п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС, а рівноправним суб'єктом земельних відносин, дії якого спрямовані на реалізацію свого права розпоряджатися землею. У цьому випадку відсутня підпорядкованість одного учасника земельних правовідносин (громадянина ОСОБА_1) іншому (міськрада), яка має місце під час здійснення органом місцевого самоврядування владних управлінських функцій.

Предметом спору є право користування земельною ділянкою, яку на підставі оскарженого рішення Чугуївської міськради від 30 січня 2009 року № 2089було продано СП «Чугуївський ринок».

За таких обставин заявлені у справі вимоги щодо рішення Чугуївської міської ради від 30 січня 2009 року № 2089випливають із відносин, що мають приватноправовий характер, а тому орган місцевого самоврядування виступає в них як суб'єкт права власності, а не як суб'єкт владних повноважень. Прийняття зазначеним органом рішення є етапом реалізації волі власника, який не змінює правову природу спірних відносин і не перетворює цей спір у публічно-правовий.

З урахуванням викладеного вище, вирішення питання щодо рішення Чугуївської міської ради від 30 січня 2009 року № 2089має здійснюватись в порядку цивільного судочинства. Отже, враховуючи п.9 інформаційного листа ВАС України від 25.07.07р. № 09.1-22/688 "Про деякі питання практики застосування адміністративними судами норм Кодексу адміністративного судочинства України та інших нормативно-правових актів", у відкритті провадження необхідно відмовити на підставі п.1 ч.1 ст.109 КАС України.

Керуючись: ст.ст. 2, 4, 17, 50, 109, 165, 186 КАС України, суддя -

У х в а л и в :

У відкритті провадження по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Чугуївської міської ради Харківської області, третя особа: Спільне підприємство «Чугуївський ринок»про визнання протиправним і скасування рішення Чугуївської міської ради Харківської області LVI сесії V скликання від 30.01.2009 року № 2089- V, та визнання незаконним державного акту на право власності на землю - відмовити.

Роз'яснити позивачу, що відповідно до ч. 5 ст. 109 КАС України повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Роз'яснити позивачу його право на звернення до Чугуївського міського суду Харківської області в порядку цивільного судочинства.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через міський суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали, у разі постановлення ухвали в письмовому провадженні або без виклику особи яка її оскаржує апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя -

СудЧугуївський міський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення20.12.2012
Оприлюднено26.12.2012
Номер документу28094666
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2036/6023/2012

Постанова від 11.07.2013

Адміністративне

Чугуївський міський суд Харківської області

Ковригін О. С.

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Чугуївський міський суд Харківської області

Ковригін О. С.

Постанова від 27.11.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Чугуївський міський суд Харківської області

Ковригін О. С.

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Чугуївський міський суд Харківської області

Ковригін О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні