Ухвала
від 18.12.2012 по справі 23/81
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


У Х В А Л А

18.12.12 Справа № 23/81.

Суддя Лазненко Л.Л, за участю секретаря судового засідання Дрожанової О.В. , розглянувши скаргу Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська, м. Луганськ

на дії Ленінського ВДВС Луганського МУЮ

у справі за позовом

Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська, м. Луганськ

до Державного підприємства «Луганськвугілля» , м. Луганськ

про стягнення 384 грн. 00 коп.

орган виконання судових рішень - Ленінський відділ державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції, м. Луганськ

за участю представників сторін:

від позивача: Ткаченко Є.А. , довіреність № 4894/09 від 09.04.2012;

від відповідача: представник не прибув ;

від Ленінського ВДВС Луганського МУЮ: представник не прибув ;

в с т а н о в и в :

Рішенням господарського суду Луганської області від 20.09.2004 у справі № 23/81 позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська до Державного підприємства «Луганськвугілля»про стягнення 384 грн. 00 коп. задоволено, з відповідача на користь позивача стягнуто борг у сумі 384 грн. 00 коп., а також в доход Державного бюджету України витрати по сплаті державного мита в сумі 51 грн. 00 коп. та 118 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

На виконання даного рішення 14.10.2004 було видано відповідні судові накази № 23/81 від 08.10.2004.

26.11.2012 позивач (стягувач) у справі № 23/81 - Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська, звернувся до господарського суду Луганської області зі скаргою № 17962/09 від 22.11.2012 на дії Ленінського відділу державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції (далі за текстом -ДВС) з вимогою про скасування постанови від 31.01.2011 старшого державного виконавця Фролової Н.В. про зупинення виконавчого провадження по наказу господарського суду Луганської області № 23/81 від 08.10.2004.

До скарги надано письмове клопотання № 17963/09 від 22.11.2012 про поновлення строку звернення зі скаргою, в якому позивач просить поновити строк для оскарження постанови про зупинення виконавчого провадження.

Обґрунтовуючи причини пропуску строку, позивач посилається на те, що 31.10.2012 на його адресу надійшла постанова від 31.01.2011 старшого державного виконавця Фролової Н.В. про зупинення виконавчого провадження, відкритого на виконання наказу господарського суду Луганської області № 23/81 від 08.10.2012.

02.11.2012 позивач по даній справі звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом про скасування постанови про зупинення виконавчого провадження.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 14.11.2012, яка надійшла позивачу 21.11.2012, відмовлено у відкритті провадження в адміністративній справі у зв'язку з непідсудністю даної справи адміністративному суду.

Враховуючи викладене вище, суд вважає за можливе поновити строк для звернення з даною скаргою.

Представники відповідача та ДВС до судового засідання не прибули, про час та місце судового розгляду скарги повідомлені належним чином, що підтверджується наявними у матеріалах справи повідомленням про вручення поштових відправлень.

Враховуючи думку позивача, суд вважає за можливе розглянути скаргу на дії ДВС в даному судовому засіданні за наявними у справі матеріалами, за відсутності представника відповідача та ДВС, явка яких не визнавалась судом обов'язковою.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази у їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість скарги та необхідність її задоволення з таких підстав.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади (в тому числі і ДВС) та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який визначає умови і порядок виконання судових рішень, що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, є Закон України «Про виконавче провадження».

На виконанні в Ленінському ВДВС Луганського МУЮ знаходиться виконавче провадження з виконання наказу господарського суду Луганської області № 23/81 від 08.10.2012 про стягнення з ДП «Луганськвугілля»на користь УПФУ в Ленінському районі м. Луганська боргу в сумі 384,00 грн.

Постановою ДВС від 31.01.2011 виконавче провадження з примусового виконання наказу господарського суду Луганської області № 23/81 від 08.10.2004 зупинене з підстав продовження дії Закону України № 2711-ІV до 01.01.2013, оскільки відповідач (боржник) внесений до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь в процедурі погашення заборгованості згідно з Законом України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу».

Не погодившись з винесеною постановою позивач звернувся до господарського суду зі скаргою на дії Ленінського відділу державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції.

Позивач посилається на те, що Законом України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»визначено коло осіб, на яких поширюється його дія, а також передумови його застосування.

Як зазначає позивач, стягнута за рішенням суду у даній справі заборгованість боржника (відповідача) на користь позивача не є заборгованістю у розумінні Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», а тому постанова державного виконавця про зупинення провадження у справі підлягає скасуванню.

У відповідності до ст. 115 ГПК України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

Згідно із ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.

Рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, виконуються у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

Згідно ч. 1 ст. 11 Закону України «Про виконавче провадження»державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Згідно з п. 15 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про виконавче провадження»підставою обов'язкового зупинення виконавчого провадження визначено внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу».

За змістом положень ч. 2 ст. 2 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»його дія поширюється на підприємства паливно-енергетичного комплексу, а також інших учасників розрахунків, які мають або перед якими є заборгованість, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»учасники розрахунків - підприємства паливно-енергетичного комплексу, суб'єкти господарської діяльності, розпорядники коштів державного та місцевих бюджетів, державні цільові фонди, Державний комітет України з державного матеріального резерву, правонаступники ліквідованих фондів, що були передбачені законодавством, розпорядник цільового галузевого фонду створення ядерно-паливного циклу Міністерства палива та енергетики України, які мають дебіторську або кредиторську заборгованість та здійснюють заходи щодо її погашення на умовах, визначених цим Законом.

Згідно з п. 1.4 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»заборгованість - підтверджена учасниками розрахунків на розрахункову дату сума коштів, яка:

1) підлягає сплаті за товари, роботи (послуги), спожиті у процесі виробництва (видобутку), передачі (транспортування) та/або постачання енергоносіїв, відповідно до укладених договорів або з інших підстав, передбачених законом, у тому числі суми пені, штрафних та фінансових санкцій, але не сплачена;

2) є податковим боргом та підлягає сплаті, але не сплачена, до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів, у тому числі ліквідованих;

3) підлягає сплаті, але не сплачена, до цільового галузевого фонду створення ядерно-паливного циклу Міністерства палива та енергетики України;

4) передбачена видатками бюджетів усіх рівнів, але не отримана суб'єктами господарської діяльності, у тому числі за пільгами та субсидіями, для сплати за спожиті енергоносії;

5) підлягає сплаті і виникла внаслідок відсутності у Державному бюджеті України минулих років видаткових статей або передбачення видатковими статтями часткового фінансування видатків для розрахунків за енергоносії, у тому числі за пільгами та субсидіями (трансфертами), спожиті підприємствами, організаціями, закладами та установами, які фінансуються з бюджетів усіх рівнів;

6) є заборгованістю казенних підприємств, у тому числі тих, які були казенними станом на 1 січня 2011 року, за зобов'язаннями з оплати електричної енергії у розмірі станом на 1 липня 2011 року, що є непогашеними на дату набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з питань врегулювання заборгованості за електричну енергію».

За приписами п. 1.8 ст. 1 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»розрахункова дата - дата, на яку кожним з учасників розрахунків фіксується сума кредиторської та дебіторської заборгованостей для погашення шляхом застосування механізмів, визначених цим Законом. Розрахунковою датою встановлюється 1 січня 2007 року, а для казенних підприємств, у тому числі тих, які були казенними станом на 1 січня 2011 року, за зобов'язаннями з оплати електричної енергії - 1 липня 2011 року. З урахуванням викладеного, механізми та процедури, передбачені вищевказаним законом, можуть бути застосовані тільки до такої заборгованості підприємства паливно-енергетичного комплексу, яка виникла до 01.07.2011.

Оскільки грошова сума, яка підлягає стягненню з ДП «Луганськвугілля»за рішенням господарського суду Луганської області від 20.09.2004 у справі № 23/81 є відшкодуванням у порядку регресу за рахунок відповідача, витрачених на пенсійне забезпечення гр. Гуйван Н.І., призначеного по утраті годувальника на дитину -Гуйван В.В., та виникла після встановленої розрахункової дати - 01.01.2007, відносини сторін знаходяться поза сферою регулювання Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», а тому Ленінський відділ державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції не мав підстав для зупинення виконавчого провадження.

За таких обставин, державним виконавцем було незаконно зупинено виконавче провадження з примусового виконання наказу господарського суду Луганської області від 08.10.2004 у справі № 23/81.

Враховуючи викладене, скарга Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська на дії Ленінського відділу державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 86, 121 2 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В :

1. Скаргу Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська № 17962 від 22.11.2012 на дії Ленінського відділу державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції задовольнити.

2. Скасувати постанову Ленінського відділу державної виконавчої служби Луганського міського управління юстиції від 31.01.2011 про зупинення виконавчого провадження з примусового виконання наказу господарського суду Луганської області № 23/81 від 08.10.2004.

Суддя Л.Л. Лазненко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення18.12.2012
Оприлюднено21.12.2012
Номер документу28098962
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/81

Ухвала від 10.07.2014

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ореховська О.О.

Ухвала від 10.12.2013

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ореховська О.О.

Ухвала від 18.12.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Андреєва М.Л.

Ухвала від 26.11.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Андреєва М.Л.

Ухвала від 20.12.2011

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ореховська О.О.

Ухвала від 12.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Постанова від 29.09.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Шевкова Т.А.

Ухвала від 01.08.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Шевкова Т.А.

Постанова від 23.08.2011

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ореховська О.О.

Ухвала від 16.08.2011

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ореховська О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні