Постанова
від 28.11.2012 по справі 2270/6864/12
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 2270/6864/12

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2012 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіТарновецького І.І. при секретарі Човган Д.В. за участі:представників позивача Бенедишина В.М., Іванової А.Ю. представника відповідача Коротинської А.П. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Приватного малого виробничо-комерційного підприємства "ЛАН" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому про визнання протиправними та скасування податковових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення № 0000772304/2845, № 0000752304/2846 та № 0000782304/2847 від 27 серпня 2012 року.

Позовні вимоги мотивує тим, що в результаті проведеної документальної позапланової виїзної перевірки позивача, щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ПП «Укрнафтотрейд» (код ЄДРПОУ 32863710) за вересень-грудень 2010 року, лютий 2011 року, та достовірність різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту по ПДВ за березень, квітень 2012 року було складено акт № 4670/22-3/14148278 від 10.08.2012 року. У висновках акту перевірки зазначено, що позивачем порушено п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.4, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року із змінами та доповненнями, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 ст. 200, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України та п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.1997 року № 283/97-ВР із змінами та доповненнями. Позивач не погоджується з такими висновками податкового органу та вважає, що дії Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому є протиправними, а тому звернувся до суду з даним позовом.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, просили задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні подав письмові заперечення, позов не визнав, просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на обставини, викладені у запереченнях.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Обов'язки та компетенція контролюючих органів, повноваження їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначаються Податковим кодексом України.

Здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, у тому числі й використання результатів перевірок платників податків, є обов'язком органів Державної податкової служби, що покладений на ці органи Законом України "Про державну податкову службу" та Податковим кодексом України. Будь-яке перешкоджання органу державної влади в реалізації визначеної законом компетенції є неприпустимим і тягне передбачену законом відповідальність.

Судом встановлено, що Приватне мале виробничо-комерційне підприємство «ЛАН» зареєстроване 19.12.1991 року виконавчим комітетом Хмельницької міської ради, код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ: 14148278.

23 липня 2012 року посадовою особою ДПІ у місті Хмельницькому проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПМВКП «Лан» (код ЄДРПОУ 14148278) щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ПП «Укрнафтотрейд» (код ЄДРПОУ 32863710) за вересень-грудень 2010 року, лютий 2011 року, та достовірність різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту по ПДВ за березень, квітень 2012 року.

За наслідками перевірки складено акт № 4670/22-3/14148278 від 10.08.2012 року. Даною перевіркою встановлено, порушення:

1) п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.4, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року із змінами та доповненнями, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 ст. 200, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року, а саме позивачем занижено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет на загальну суму 423815 грн., в т. ч. по звітних періодах:

- у вересні 2010 року в сумі 64105 грн.;

- у жовтні 2010 року в сумі 208609 грн.;

- у листопаді 2010 року в сумі 33367 грн.;

- у лютому 2011 року в сумі 117734 грн.

2) п. 5.1, п.п 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.1997 року № 283/97-ВР із змінами та доповненнями, в результаті чого суб'єктом господарювання завищено від'ємне значення об'єкту оподаткування з податку на прибуток підприємств за 1 квартал 2011 року в сумі 227 008 грн. та занижено податок на прибуток підприємств за 2010 рік в сумі 473 015 грн.

Перевіркою зафіксовано відсутність факту здійснення операцій з надання послуг ПП «Укрнафтотрейд» по поставці нафтопродуктів.

За результати розгляду матеріалів перевірки ДПІ у м. Хмельницькому прийнято податкові повідомлення рішення № 0000772304/2845, № 0000752304/2846 та № 0000782304/2847.

З матеріалів справи вбачається, що позивач мав взаємовідносини з ПП «Укрнафтотрейд» (код ЄДРПОУ 32863710) зареєстрованим Виконавчим комітетом Прилуцької міської ради 19.02.2004 року, Свідоцтво про державну реєстрацію від 19.02.2004 року за № 1062123600000000304, перебуває на обліку в Прилуцькій ОДПІ.

Судом встановлено, що між ПМВКП "Лан" та ПП «Укрнафтотрейд» (код ЄДРПОУ 32863710) укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів № 110110 від 11.01.2010 року. Згідно цього договору продавець зобов'язаний продати покупцеві нафтопродукти, а покупець прийняти товар та своєчасно оплатити його вартість на умовах розділу 3 даного Договору.

Факт здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом за вересень 2010 року, жовтень 2010 року, листопад 2010 року та лютий 2011 року підтверджується податковими накладними, видатковими накладними, рахунками-фактурами, товарно-транспортними накладними, платіжними дорученнями про перерахування коштів, журналом обліку надходження нафти та нафтопродуктів за формою 6-НП, товарною книгою кількісного руху нафтопродуктів. Форма 31-НП. Оплата поставленої продукції підтверджена виписками з банку.

Відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Згідно п.п. 11.3.1. п. 11.3 ст. 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" датою збільшення валового доходу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), що підлягають продажу, у разі продажу товарів (робіт, послуг) за готівку - дата її оприбуткування в касі платника податку, а за відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку.

Згідно пункту 1.4 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість"№168/97-ВР від 03.04.1997р., із змінами і доповненнями, поставка товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатної поставки товарів (результатів робіт) та операції з передачі майна орендодавцем (лізингодавцем) на баланс орендаря (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансової оренди (лізингу) або поставки майна згідно з будь-якими іншими договорами, умови яких передбачають відстрочення оплати та передачу права власності на таке майно не пізніше дати останнього платежу.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 ст. 3 Закону України „Про податок на додану вартість" визначено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України.

Позивачем включено до складу податкового кредиту суми ПДВ отримані від ПП «Укрнафтотрейд» за вересень 2010 року , жовтень 2010 року, листопад 2010 року та лютий 2011року в сумі 8994036,00 грн.

Згідно підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість", податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно п.1.6, 1.7 ст.1 Закону України "Про податок на додану вартість", податкове зобов'язання - це загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, що визначена згідно з цим Законом.

Податковий кредит -сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Відповідно до п.7.7.1 ст.7 вказаного Закону, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається, як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Зазначені вимоги визначені і в ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VІ.

Згідно п.198.6. ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).

Відповідно до п. 200.1 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктами 201.4, 201.7 ст. 201 ПК України встановлено, що податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг. Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби, та враховується при визначенні загальних податкових зобов'язань.

Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При цьому, відповідно до п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що господарська діяльність - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання прибутку і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. №996-XIV зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством. Пунктом 3.2 ст. 3 цього ж Закону зазначено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Статтею 9 Закону встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Досліджуючи матеріали справи суд не погоджується з позицією відповідача, щодо відсутності фактичності здійснення операцій позивача із зазначеним вище контрагентом.

Суд зазначає, що фактичність операцій позивача із ПП "Укрнафтотрейд" підтверджено документами, які засвідчують реальний характер укладених позивачем правочинів та здійснення оплати, транспортування та переміщення товару за договорами, зокрема, податкові та видаткові накладні, банківські виписки про оплату за продукцію, товарно-транспортними накладними, подорожніми листами, сертифікатами якості на паливно-мастильні матеріали, оформленими у відповідності до вимог чинного законодавства.

Прихід нафтопродуктів на підприємстві фіксується в журналі обліку надходження нафти і нафтопродуктів за формою № 6-НП. Обов'язкова необхідність складання актів приймання-передачі, за твердженням відповідача, спростовуються вимогами Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.08 № 281/171/578/155, відповідно до п. 5.4 якої складання актів встановлено до приймання нафтопродуктів розфасованих у тару.

Щодо посилання відповідача на матеріали перевірки Прилуцької ОДПІ, якою встановлено відсутність умов у ПП "Укрнафтотрейд" необхідних умов для здійснення господарських операцій в період з 01.09.2010 року по 31.03.2011 року, то суд зазначає наступне. Твердження відповідача про відсутність господарської діяльності ПП "Укрнафтотрейд" спростовуються постановою Чернігівського окружного адміністративного суду по справі 2а/2570/1903/2011 за позовом ПП "Укрнафтотрейд" до Прилуцької ОДПІ Чернігівської області про визнання нечинними рішень податкового органу, прийнятими за результатами акту перевірки господарської діяльності підприємства за період з 01.10.2008 по 30.09.2010 року. Судом скасовано рішення податкового органу та встановлено фактичну господарську діяльність ПП "Укрнафтотрейд" із реалізації палвно-мастильних матеріалів у відповідний період в т.ч. у вересні 2010 року. Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду зазначене рішення першої інстанції залишено в силі.

Частиною 1 ст. 72 КАС України встановлено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що висновки відповідача стосовно не здійснення господарської діяльності контрагентом позивача не відповідають фактичним обставинам по справі.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Виходячи з викладеного, суд вважає, що позовні вимоги позивача ґрунтуються на вимогах законодавства, а тому їх слід задовольнити в повному обсязі, а відповідачем безпідставно встановлено порушення Закону України "Про податок на додану вартість", Податкового кодексу України та Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", що є підставою для скасування податкових повідомлень - рішень № 0000772304/2845, № 0000752304/2846 та № 0000782304/2847 від 27 серпня 2012 року.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 99, 104, 158-163, 167, 254, 255 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому № 0000772304/2845, № 0000752304/2846, № 0000782304/2847 від 27.08.2012 року.

Стягнути із Державного бюджету України на користь позивача судові витрати по справі у сумі 2146 грн. шляхом їх безспірного списання із рахунку відповідача.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 03 грудня 2012 року

Суддя /підпис/І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2012
Оприлюднено21.12.2012
Номер документу28101897
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/6864/12

Ухвала від 25.04.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 14.12.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 27.05.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 27.05.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 23.01.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Постанова від 28.11.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні