Постанова
від 21.12.2012 по справі 2а/1270/9581/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 грудня 2012 року Справа № 2а/1270/9581/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді Яковлева Д.О.,

при секретарі Житній Ю.С.,

в присутності сторін: від позивача - Саліхової В.Б.,

від відповідача - Поворознюка В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради про стягнення податкового боргу в сумі 73 524,42 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради про стягнення податкового боргу в сумі 73 524,42 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

Комунальне підприємство «Комунальник» Золотівської міської ради зареєстровано, як суб'єкт господарської діяльності виконавчим комітетом Первомайської міської ради Луганської області 12.06.2002 за № 04051968Ю0010139, знаходиться на податковому обліку в Первомайській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області як платник податків з 26.06.2002 та є платником податку на додану вартість з 20.01.2007.

Станом на 28.11.2012 має новоутворену податкову заборгованість по податку на додану вартість в сумі 73 524,42 грн., яка виникла у зв'язку з несвоєчасністю сплати самостійно нарахованих податкових зобов'язань за період з 30.06.2012 по 30.09.2012 а саме:

- декларація від 18.06.2012 № 9034210498 - 14 562,00 грн. (термін сплати 30.06.2012);

- декларація від 12.07.2012 № 9040034301 - 14 850,00 грн. (термін сплати 30.07.2012);

- декларація від 17.08.2012 № 9050068057 - 15 604,00 грн. (термін сплати 30.08.2012);

- декларація від 17.09.2012 № 9056262128 - 13 043,00 грн. (термін сплати 30.09.2012);

- податкове повідомлення-рішення від 17.09.2012 № 0002161500 по акту перевірки своєчасності сплати податкових зобов'язань від 17.09.2012 № 374/15/31780492 - 304,42 грн. (термін сплати 27.09.2012);

- податкове повідомлення-рішення від 17.09.2012 № 0002141500 по акту перевірки своєчасності сплати податкових зобов'язань від 17.09.2012 № 374/15/31780492 - 15 161,00 грн. (термін сплати 27.09.2012).

Підприємству були направлені перша податкова вимога від 05.10.2009 № 1/98 та друга податкова вимога від 06.11.2009 № 2/108.

У Державному реєстрі обтяжень рухомого майна внесено запис про реєстрацію податкової застави Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради під № 10394332 від 12.05.2011, строк дії застави до 22.10.2015.

У зв'язку з чим позивач просить стягнути з рахунків у банках, які обслуговують відповідача, податковий борг в сумі 73 524,42 грн.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги в сумі 73 524,42 грн. визнав у повному обсязі, про що надав письмову заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори, в порядку і розмірах, встановлених законом.

Комунальне підприємство «Комунальник» Золотівської міської ради зареєстроване Виконавчим комітетом Первомайської міської ради Луганської області 12.06.2002, дата та номер останньої реєстраційної дії 02.09.2011 № 13881070010000019 (а.с.7,8) та перебуває на податковому обліку як платник податків у Первомайській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області з 26.06.2002 за № 843 що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 26.06.2002 № 2546-28-111 (а.с.11-зворотній бік) та відповідно до свідоцтва № 100014217 є платником податку на додану вартість (а.с.11).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Згідно з підпунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом, крім випадків, передбачених податковим законодавством.

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

На виконання пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України Комунальне підприємство «Комунальник» Золотівської міської ради подало до Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області податкові декларації з податку на додану вартість:

- за травень 2012 року від 18.06.2012 вх. № 9034210498, де самостійно було визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає до сплати у розмірі 14 562,00 грн. (а.с.11-12);

- за червень 2012 року від 12.07.2012 вх. № 9040034301, де самостійно було визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає до сплати у розмірі 14 850,00 грн. (а.с.13-14);

- за липень 2012 року від 17.08.2012 вх. № 9050068057, де самостійно було визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає до сплати у розмірі 15 604,00 грн. (а.с.15-16);

- за серпень 2012 року від 17.09.2012 вх. № 9056262128, де самостійно було визначено суму податку на додану вартість, яка підлягає до сплати у розмірі 13 043,00 грн. (а.с.17-18).

В порушення вимог пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України Колективне ремонтно-будівельне управління протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, самостійно суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданих ним податкових деклараціях, не сплатило, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг.

Згідно із п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

У зв'язку з несплатою грошових зобов'язань протягом строків, визначених Податковим Кодексом податковим органом, на підставі акту перевірки від 17.09.2012 № 374/15/31780492 (а.с19-23) були прийняті податкові повідомлення-рішення від 17.09.2012 № 0002161500, яким Комунальному підприємству «Комунальник» Золотівської міської ради на підставі ст. 126 Податкового кодексу України притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу у сумі 304,42 грн., яке відповідач отримав 17.09.2012, про що свідчить підпис уповноваженої особи підприємства на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с.24) та № 0002141500, яким Комунальному підприємству «Комунальник» Золотівської міської ради на підставі ст. 126 Податкового кодексу України притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу у сумі 15 161,00 грн. (20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою), яке відповідач отримав 17.09.2012, про що свідчить підпис уповноваженої особи підприємства на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с.25).

У встановлені законом строки відповідач нараховані податковим органом зобов'язання не сплатив.

Відповідно до статті 6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним до 01 січня 2011 року) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

На виконання вищезазначених положень Закону України № 2181-III Первомайською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області уповноваженим особам Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради було вручено 05 жовтня 2009 року першу податкову вимогу від 05.10.2009 № 1/98 (а.с.10-зворотній бік) та 06 листопада 2009 року другу податкову вимогу від 06.11.2009 № 2/108 (а.с.10).

Також судом встановлено, що до Державного реєстру обтяжень рухомого майна внесено реєстраційний запис про реєстрацію податкової застави Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради, під № 10394332 з терміном дії до 22.10.2015 (а.с.34).

Відповідно до п.87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Таким чином, законодавець встановив, що саме органи податкової служби здійснюють за платника податку погашення податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів з рахунків банку, які обслуговують платника.

Відповідно до заяви директора Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради, відповідач визнав позовні вимоги у повному обсязі, а саме в сумі 73 524,42 грн. (а.с.69).

Частинами 1, 2 ст. 136 КАС України визначено, що позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

На підставі вищевикладеного у суду не має підстав для неприйняття визнання адміністративного позову, так як дії відповідача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Внаслідок того, що Комунальне підприємство «Комунальник» Золотівської міської ради станом на дату розгляду справи податковий борг з податку на додану вартість у загальному розмірі 73 524,42 грн. не сплатило, що підтверджується обліковою карткою платника (а.с.35-68), вимоги податкового органу про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 73 524,42 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих боржника визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому законом порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 21 грудня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 24 грудня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради про стягнення податкового боргу в сумі 73 524,42 грн. задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства «Комунальник» Золотівської міської ради (ідентифікаційний код 31780492) податковий борг з податку на додану вартість в сумі 73 524,42 грн. (сімдесят три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 42 копійки) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника до Державного бюджету України на р/р 31114029700054, отримувач ГУ ДКСУ у Луганській області, код БК 14010100, МФО 804013, ОКПО 24053509.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову складено та підписано у повному обсязі 24 грудня 2012 року.

СуддяД.О. Яковлев

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2012
Оприлюднено25.12.2012
Номер документу28170031
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/9581/2012

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 14.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.К. Коршиков

Постанова від 21.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

Ухвала від 05.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні