Постанова
від 20.12.2012 по справі 2а/1270/9867/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Категорія №8.1.3

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 грудня 2012 року Справа № 2а/1270/9867/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Матвєєвої В.В.,

при секретарі: Захаровій Ю.О.,

за участю представників:

позивача - ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська

Луганської області Державної податкової служби: Шеховцова О.О. (довір. № 973/10 від 27.03.2012, дійсна до 27.03.2013),

відповідача - ДП «Термомаш»: Бєловицького С.І. (довір. № б/н від 19.12.2012, дійсна до 19.12.2013),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства «Термомаш» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника, податкового боргу в загальній сумі 1347831,01 грн.,

В С Т А Н О В И В:

11 грудня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства «Термомаш», в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, позивач просить стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих платника, податковий борг в загальній сумі 1347831,01 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що відповідач зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа виконавчим комітетом Стахановської міської ради Луганської області 25.01.2005, перереєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 25.11.2011, перебуває на податковому обліку в ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби з 21.10.1999.

Станом на теперішній час відповідач має податкову заборгованість перед бюджетом в загальній сумі 1347831,01 грн., з яких: з податку на додану вартість у розмірі 1158615,00 грн., з податку на доходи з фізичних осіб у розмірі 18348,09 грн.

Заборгованість перед бюджетом утворилася внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань, що підтверджується податковими деклараціями із зазначених податків. ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби з метою погашення податкового боргу платника податків вживалися заходи з погашення податкового боргу, а саме: на адресу відповідача була направлена податкова вимога № 519 від 01.08.2012, що не була виконана.

У зв'язку з наявністю непогашеної в добровільному порядку податкової заборгованості заступником начальника ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби було прийнято рішення про опис майна у податкову заставу та внесено запис про обтяження рухомого майна платника податків.

На підставі викладеного, позивач просить стягнути з Дочірнього підприємства «Термомаш» кошти з рахунків платника податків у банках за загальним податковим боргом в сумі 1347831,01 грн.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві. Просив задовольнити позов в повному обсязі

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог та пояснив, що для стягнення податкової заборгованості у позивача немає правових підстав. Крім того представник відповідача зазначив, що підприємство знаходиться у тяжкому фінансовому стані, а тому не має можливості сплатити податковий борг повністю. Просив відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом встановлено, що відповідач Дочірнє підприємство «Термомаш» зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа виконавчим комітетом Стахановської міської ради Луганської області 25.01.2005 за № 13921200000000134, перереєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 25.11.2011 за № 13821060014017121 (а. с. 11-12), про що внесено запис до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а. с. 13). Перебуває на податковому обліку в ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби з 21.10.1999 за № 07505 (а. с. 15).

Станом на теперішній час відповідач має податкову заборгованість перед бюджетом в загальній сумі 1347831,01, з яких:

- з податку на додану вартість в сумі 1158615,00 грн., що підтверджується податковими деклараціями № 9042848300 від 18.07.2012 (а. с. 17-18), № 9049208606 від 15.08.2012 (а. с. 19-20), № 9057551834 від 20.09.2012 (а. с. 21-22), № 9064354234 від 18.10.2012 (а. с. 23-24);

- з податку з фізичних осіб в сумі 18348,09 грн., що підтверджується податковим повідомленням - рішенням № 0001121710 від 30.08.2012 (а. с. 31), прийнятого на підставі акту перевірки № 2156/17/30617103 від 23.08.2012 (а. с. 27-30).

Зазначений борг також підтверджується розрахунком суми податкового боргу (а. с. 16), довідкою про суми податкового боргу (а. с. 52), зворотнім боком облікової картки платника (а. с. 53-55), долучених представником позивача до матеріалів позову.

З метою погашення податкового боргу податковим органом приймались заходи з погашення податкового боргу, а саме: на адресу відповідача була направлена податкова вимога № 519 від 01.08.2012 (а. с. 32). У зв'язку з наявністю непогашеної в добровільному порядку податкової заборгованості заступником начальника ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби було прийнято рішення про опис майна у податкову заставу № 145 від 01.08.2012 (а. с. 32 зв.).

Як вбачається з матеріалів справи, активи платника податків Дочірнього підприємства «Термомаш» були передані у податкову заставу, що підтверджується витягами з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 37704393 від 07.09.2012 (а. с. 33), № 37965747 від 25.09.2012 (а. с. 35), № 38202018 від 10.10.2012 (а. с. 40). Але зазначені вище заходи не призвели до позитивних результатів.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 180 Податкового Кодексу України, платниками податку є:

1) будь-яка особа, що провадить господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу;

2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку;

3) будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України, а також:

особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, які передбачають повне або часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі порушення таких митних режимів, встановлених митним законодавством;

особа, яка використовує, у тому числі при ввезенні товарів на митну територію України, податкову пільгу не за цільовим призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із цим Кодексом, а також будь-які інші особи, що використовують податкову пільгу, яку для них не призначено.

Норми цього пункту не застосовуються до операцій з ввезення на митну територію України фізичними особами (громадянами) чи суб'єктами підприємницької діяльності, які не є платниками податку, культурних цінностей, зазначених у пункті 197.7 статті 197 цього Кодексу;

4) особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи;

5) особа - управитель майна, яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість щодо господарських операцій, пов'язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами управління майном.

Для цілей оподаткування господарські відносини між управителем майна з власної господарської діяльності та його діяльності з управління майном прирівнюються до відносин на основі окремих цивільно-правових договорів;

6) особа, що проводить операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави (у тому числі майна, визначеного у статті 172 Митного кодексу України) , незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг, визначеної пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством;

7) особа, що уповноважена вносити податок з об'єктів оподаткування, що виникають внаслідок поставки послуг підприємствами залізничного транспорту з їх основної діяльності, що перебувають у підпорядкуванні платника податку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України, у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку в органі державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку.

Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до ст. 162 Податкового кодексу України, платниками податку з доходів фізичних осіб є фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.

Відповідно до п. 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України, базою оподаткування зазначеного податку є чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом зменшення загального оподатковуваного доходу з урахуванням пункту 164.6 цієї статті на суми податкової знижки такого звітного року.

Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.

Відповідно до ст. 168 Податкового кодексу України, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Якщо згідно з нормами цього розділу окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов'язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну декларацію з цього податку.

Як вбачається із матеріалів справи, в порушення вимог пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, ДП «Термомаш» протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, самостійно суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість та податку з фізичних осіб не сплатило, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в загальній сумі 1347831,01 грн.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, проводиться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

У судовому засіданні судом встановлено, що Дочірньому підприємству «Термомаш» було виставлено податкову вимогу та передано в податкову заставу його активи.

Оскільки зазначені вище податкові вимоги є чинними, доказів про їх відкликання суду не надано, суд прийшов до висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

З вище викладеного вбачається, що до теперішнього часу податковий борг в загальній сумі 1347831,01 грн. Дочірнім підприємством «Термомаш» не сплачений, вимога про стягнення податкового боргу в установленому законом порядку не оскаржена, а тому сума боргу є узгодженою.

За таких обставин суд вважає, що позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства «Термомаш» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника, податкового боргу в загальній сумі 1347831,01 грн. є доведеним та таким, що підлягає задоволенню.

На підставі вищевикладеного, керуючись Податковим Кодексом України, ст. ст. 17-20, 69-72, 86, 158-164, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Дочірнього підприємства «Термомаш» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника, податкового боргу в загальній сумі 1347831,01 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Дочірнього підприємства «Термомаш» (юридична адреса: 91005, м. Луганськ, вул. Фрунзе, 107-б, код ЄДРПОУ 30617103) з рахунків у банках, обслуговуючих Дочірнє підприємство «Термомаш», податкову заборгованість перед бюджетом в загальній сумі 1347831,01 грн. (один мільйон триста сорок сім тисяч вісімсот тридцять одна гривня 01 копійка), з яких:

- з податку на додану вартість в сумі 1158615,00 грн. (один мільйон сто п'ятдесят вісім тисяч шістсот п'ятнадцять гривень 00 копійок) перерахувати на р/р 31119029700004, код платежу 14010100, одержувач - УДКСУ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області, код 37991477, банк одержувача - ГУ ДКСУ у Луганській області, МФО 804013;

- з податку на доходи фізичних осіб в сумі 18348,09 грн. (вісімнадцять тисяч триста сорок вісім гривень 09 копійок) перерахувати на р/р 33217800700004, код платежу 11010100, одержувач - УДКСУ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області, код 37991477, банк одержувача - ГУ ДКСУ у Луганській області, МФО 804013.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанову складено та підписано у повному обсязі 24 грудня 2012 року.

СуддяВ.В. Матвєєва

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2012
Оприлюднено25.12.2012
Номер документу28170832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/9867/2012

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Прудник

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

Ухвала від 16.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

Постанова від 20.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

Ухвала від 14.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні