cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17.12.12р. Справа № 43/5005/8902/2012
За позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Югторсан", м. Севастополь
про викладення пунктів договору в редакції позивача
Суддя Мартинюк С.В.
Представники:
від позивача: Селяков О.В. за дов. № 79 від 01.01.12р., представник
Тананайська Ю.В. за дов. № 389 від 01.01.12р., представник
від відповідача: Батаєв М.О. за дов.б/н від 02.07.12р., представник
СУТЬ СПОРУ:
Державне підприємство "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Югторсан", м. Севастополь про викладення пунктів договору в редакції позивача, а саме:
пункт 4 договору від 13.08.2012 №ПР/М-12-4/8- НЮдч "Про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югторсан" по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці», в редакції ДП «Придніпровська залізниця», а саме: «Вагони на під'їзну колію подаються після повідомлення, яке передається черговим по станції Комишова Бухта диспетчеру бази по телефону 92-30-85 не пізніше, ніж за 2 години до подачі вагонів з обов'язковою реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2.
пункт 8 договору від 13.08.2012 №1ІР/М-12-4/8- НЮдч "Про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством «Придніпровська залізниця»та Товариством з обмеженою відповідальністю «Югторсан»по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці», в редакції ДП «Придніпровська залізниця», а саме: «Приймання вагонів при забиранні їх Залізницею здійснюється на місцях навантаження, вивантаження Користувача».
пункт 9 договору від 13.08.2012 №1 ІР/М-12-4/8- НЮдч "Про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством «Придніпровська залізниця»та Товариством з обмеженою відповідальністю «Югторсан»по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці», в редакції ДП «Придніпровська залізниця», а саме: «Загальна середньодобова переробна спроможність вантажних фронтів по вивантаженню: мазут (М-100) - 160 цс (колії №№1,2,3,4); світлі нафтопродукти, газойль -58 цс (колія №2); світлі-нафтопродукти, нафта - 96 цс (колія №3)".
пункт 13 договору від 13.08.2012 №1 ІР/М-12-4/8- НЮдч "Про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством «Придніпровська залізниця»та Товариством з обмеженою відповідальністю «Югторсан»по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці», в редакції ДП «Придніпровська залізниця», а саме: «Користувач сплачує Залізниці плату: - за подачу, забирання вагонів по ставкам таблиць № 1 та № 2 Тарифного керівництва №1; - за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1) та іншими нормативними документами; - за користування вагонами, які затримані з вини Користувача на станції. Комишова Бухта та на підходах до неї згідно Правил користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1); - за маневрову роботу - згідно з Тарифним керівництвом № 1; - за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї ), згідно з Правилами зберігання вантажів; - інші збори і плати за маневрову, додаткової роботи та послуги, що виконує Залізниця для користувача - згідно з діючими нормативно - правовими актами. Збори і плати вносяться на підставі ст. 62 Статуту залізниць України по передоплаті через розрахунковий підрозділ залізниці (ЄТехПД) з відповідними оголошеннями Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення".
Крім того, позивач просить стягнути з відповідача на користь ДП "Придніпровська залізниця" судові витрати по справі.
Відповідач із запропонованою позивачем редакцією неврегульованих пунктів 4,8,9,13 Договору не погодився з підстав викладених у відзиві на позовну заяву та письмових поясненнях до справи, просить викласти спірні пункти договору в редакції власника під'їзної колії.
В межах строків передбачених ст. 69 ГПК України, в судовому засіданні оголошувалась перерва з 21.11.2012 року до 05.12.2012 року.
Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, за наявними в ній матеріалами.
Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу не подавалось.
В порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, у судовому засіданні 17.12.2012 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази в їх сукупності, суд, -
встановив:
Супровідним листом за вих.№МД-4/8 від 16.08.2012 року Позивачем направлено на адресу Відповідача проект договору від 13.08.2012 року №ПР/М-12-4/8-НЮдч про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та товариством з обмеженою відповідальністю "Югторсан" по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці. Проект договору користувачем підписаний з протоколом розбіжностей та повернутий залізниці із супровідним листом №411 від 07.09.2012року. При розгляді розбіжностей, сторони не дійшли до згоди по пунктам 4,8,9,13 договору. Отже, виник переддоговірний спір.
Позивач просить викласти спірні пункти договору в його редакції.
Відповідач проти позову заперечував, свою позицію виклав у відзиві на позов та додаткових поясненнях, просив прийняти умови спірних пунктів в редакції користувача.
На заперечення Відповідача Позивачем надані додаткові пояснення, викладені у запереченні на відзив.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів (п. 7 ст. 179 ГК України).
Згідно з ч. 1, 3 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору.
Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ч. 1 ст. 627 ЦК України).
Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ч. 1 ст. 628 ЦК України).
Згідно зі ст. 649 ЦК України розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом. Розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору не на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, можуть бути вирішені судом у випадках, встановлених за домовленістю сторін або законом.
Спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше (ст. 187 ГК України).
Статтею 307 ГК України, яка кореспондується зі ст. 908 ЦК України, передбачено, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Частиною 4 ст. 307 ГК України визначено, що порядок укладення довгострокових договорів встановлюється відповідними транспортними кодексами, транспортними статутами або правилами перевезень.
Згідно зі ст. 3 Закону України "Про залізничний транспорт" нормативні документи, що визначають порядок і умови перевезень, користування засобами залізничного транспорту загального користування, безпеки руху, охорони праці, забезпечення громадського порядку, перетину залізничних колій іншими видами транспорту і комунікаціями, пожежної безпеки, санітарні норми та правила на залізничному транспорті України, є обов'язковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457 затверджено Статут залізниць України (далі Статут).
Загальні правові положення щодо експлуатаційної роботи на залізничних під'їзних коліях, взаємовідносин залізниць і власників колій визначені у ст. 21 Закону України "Про залізничний транспорт" і у розділі 4 Статуту.
Відповідні відносини регламентуються "Правилами обслуговування залізничних під'їзних колій", затверджених наказом Мінтрансу від 21.11.2000р. № 644 (далі Правила).
Згідно з п. 2.1. Правил, взаємовідносини залізниці з підприємствами, які виконують вантажні роботи на під'їзних коліях, визначаються договорами про експлуатацію під'їзних колій або договорами про подачу та забирання вагонів (додатки 1 та 2 до Правил).
Цим же пунктом Правил визначено, що договори розробляються з урахуванням технології роботи під'їзної колії і технології роботи станції примикання, а у відповідних випадках -з урахуванням єдиних технологічних процесів (далі по тексту ЄТП).
Порядок оформлення договору про експлуатацію під'їзної колії та договору про подачу та забирання вагонів визначено в п. 3.4 Правил.
Не дійшовши згоди щодо пунктів 4,8,9,13 Договору, Позивач звернувся до господарського суду з позовом до Відповідача.
Відповідно до ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
З урахуванням матеріалів справи та позицій сторін, суд вважає, що позов підлягає задоволенню частково.
Позивач просить викласти пункт 4 договору від 13.08.2012 №ПР/М-12-4/8- НЮдч "Про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югторсан" по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці», в редакції ДП «Придніпровська залізниця», а саме: «Вагони на під'їзну колію подаються після повідомлення, яке передається черговим по станції Комишова Бухта диспетчеру бази по телефону 92-30-85 не пізніше, ніж за 2 години до подачі вагонів з обов'язковою реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2".
Відповідач просить пункт 4 договору викласти в наступній редакції: "Залізниця повинна забезпечити завезення вагонів на станцію Комишова Бухта і їх своєчасну подачу на під'їзну колію відповідно до попередньої заявки користувача. Розставлення вагонів по фронтах зливу (естакадам) і найменуванню вантажу станція Комишова Бухта повинна робити відповідно до добового плану роботи користувача в кількості 12-24 вагонів на фронт по вказівці диспетчера підприємства. Вагони на під'їзну колію подаються після повідомлення, яке передається черговим по станції Комишова Бухта диспетчеру бази по телефону 92-30-85 не пізніше, ніж за 2 години до подачі вагонів з обов'язковою реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2".
Редакція відповідача пункту 4 проекту договору суперечить статтям 6, 23 Статуту залізниць України, розділу 4 Правил перевезень вантажів, типовому договору та не конкретизує поняття "своєчасна подача", "попередня заявка Користувача", "добовий план роботи Користувача", оскільки відповідно до ст. 6, 23 Статуту та Розділу 4 Правил перевезень вантажів, як зазначалося у позовній заяві, на кожне відправлення вантажу відправники зобов'язані надати станції навантаження заповнену накладу (основний перевізний документ вставленої форми), яка є двосторонньою формою угоди на користь одержувача. Станція призначення видає накладну одержувачу разом з вантажем. Формою накладної передбачено зазначення станції призначення, одержувача та терміни доставки вантажу.
Отже, чинним законодавством покладений на залізницю обов'язок з доставки ввіреного їй вантажу на станцію призначення на адресу зазначеного у накладній одержувача в установлені законодавством терміни.
З урахуванням викладеного суд приймає спірний пункт в редакції позивача.
Пункт 8 позивач просить викласти в наступній редакції: "Приймання вагонів при забиранні їх Залізницею здійснюється на місцях навантаження, вивантаження користувача".
Відповідач просить викласти пункт 8 в наступній редакції: "Приймання вагонів при забиранні їх Залізницею здійснюється на місцях навантаження, вивантаження користувача. Час, необхідний станції Комишова Бухта на подачу і забирання вагонів на під'їзну колію користувача складає 174 хвилини (70хвилин - подача, 104 хв. - забирання). Кількість вагонів, що надходять на адресу користувача і які станція Комишова Бухта може одночасно прийняти, складає 178 вагонів".
В обґрунтування своєї позиції відповідач посилається на лист начальника станції Комишова Бухта №485 від 04.09.2012 року.
До вищевказаного листа начальника станції від 04.09.2012 року, який міститься в матеріалах справи, доданий графік виконання операцій з вагонами, які прибули за адресою під'їзної колії, на який посилається відповідач, при цьому не вказано з яких складових визначено час - 174 хв. час на подачу та прибирання вагонів, відповідачем у договорі пропонується 70 хвилин віднести на подачу вагонів, 104 хвилини на забирання вагонів. Вказаний графік складається з окремих складових операцій на загальний час 564 хв. (у часі - 38 хв., 5 хв., 20 хв., тощо) та не містить конкретної операції на подавання або забирання вагонів.
Відповідно до ст. ст. 627, 628 Цивільного кодексу України сторони договору на власний розсуд визначають його зміст та формують його конкретні умови, якщо тільки зміст якої-небудь умови імперативно не визначений законом або іншими правовими актами. Редакція відповідача даного пункту не містить конкретизованих умов, зокрема, згідно з яким документом та яким чином здійснювати облік часу виконання окремих операцій, пов'язаних з подаванням чи забиранням вагонів на під'їзну колію ТОВ "Югторсан", ким повинен здійснюватись такий облік часу, якщо працівники підприємства відсутні на коліях станції та передача вагонів проводиться згідно з пунктом 5 договору на місцях навантаження і вивантаження Користувача.
Відповідно до п.2.1 Рекомендацій Президії ВГСУ від 23.12.2008року №04-5/278 "Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з договорів на обслуговування залізничних під'їзних колій" сторони мають право у договорі передбачити додаткові умови, які не вказані в типових договорах, якщо ці умови не суперечать Статуту залізниць, Правилам перевезень, типовим договорам та ЄТП.
Частиною 4 ст. 179 Господарського кодексу України передбачено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
В п. 8 типового договору про подачу та забирання вагонів вказано, що "приймання вагонів при забиранні їх залізницею здійснюється..." з зазначенням місця приймання, в редакції відповідача окрім місця, зазначений час для подачі і забирання вагонів, та кількість вагонів, які може одночасно прийняти станція, спірний пункт ґрунтується на даних листа начальника станції від 04.09.2012. Слід зазначити, що спірний пункт договору в редакції відповідача не є конкретизацією п. 8 типового договору в розумінні ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України.
З урахуванням викладеного суд приймає спірний пункт в редакції позивача.
Пункт 9 позивач просить викласти в наступній редакції: "Загальна середньодобова переробна спроможність вантажних фронтів по вивантаженню: мазут (М-100) - 160 цс (колії №№1,2,3,4); світлі нафтопродукти, газойль -58 цс (колія №2); світлі-нафтопродукти, нафта - 96 цс (колія №3)".
Відповідач пункт 9 просить викласти в наступній редакції: "Загальна середньодобова переробна спроможність вантажних фронтів по вивантаженню: мазут (М-100) - 160 цс (колії №№1,2,3,4); світлі нафтопродукти, газойль -58 цс (колія №2); світлі-нафтопродукти, нафта - 96 цс (колія №3). Загальна середньодобова переробна спроможність вантажних фронтів по вивантаженню дотримується за умови дотримання станцією часу на подачу та забирання вагонів на під'їзну колію користувача, позначеного в пункті 8 договору".
Обставини справи свідчать про те, що пункт 9 Договору безпосередньо пов'язаний з пунктом 8 Договору, який прийнятий судом в редакції Позивача. У зв'язку з цим, є логічним і послідовним пункт 9 Договору також прийняти судом в редакції Позивача з тих же підстав, які враховані судом при розгляді пункту 8 Договору.
Пункт 13 договору позивач просить викласти в наступній редакції: "Користувач сплачує Залізниці плату: - за подачу, забирання вагонів по ставкам таблиць № 1 та № 2 Тарифного керівництва №1; - за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1) та іншими нормативними документами; - за користування вагонами, які затримані з вини Користувача на станції. Комишова Бухта та на підходах до неї згідно Правил користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1); - за маневрову роботу - згідно з Тарифним керівництвом № 1; - за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї ), згідно з Правилами зберігання вантажів; - інші збори і плати за маневрову, додаткової роботи та послуги, що виконує Залізниця для користувача - згідно з діючими нормативно - правовими актами. Збори і плати вносяться на підставі ст. 62 Статуту залізниць України по передоплаті через розрахунковий підрозділ залізниці (ЄТехПД) з відповідними оголошеннями Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення".
Відповідач просить викласти пункт 13 в наступній редакції: "Користувач сплачує залізниці плату: - за подачу, забирання вагонів по ставкам таблиць №1 та №2 Тарифного керівництва №1"; за користування вагонами згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1) та іншими нормативними актами; за користування вагонами, які затримані з вини користувача на станції Комишова Бухта та на підходах до неї згідно Правил користування вагонами і контейнерами за ставками у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1). При цьому виною користувача вважається лише відмова від прийняття вагонів з вантажем через відсутність вільних ємностей. Користувач звільняється від плати за користування вагонами, якщо затримка вагонів виникла через неможливість приймати вагони при наявності швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, яки й затрудняє видимість в межах фронту робіт та при яких забороняється виконання роботи на висоті згідно з п.1.16 "Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; за маневрову роботу - згідно з Тарифним керівництвом №1; за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї), згідно з Правилами зберігання вантажів. При цьому виною одержувача вважається лише відмова від прийняття вагонів з вантажем через відсутність вільних ємностей. Також Одержувач звільняється від плати (збору) за зберігання вантажів у вагонах якщо затримка вагонів виникла через неможливість приймати вагони при наявності швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, яки й затрудняє видимість в межах фронту робіт та при яких забороняється виконання роботи на висоті згідно з п.1.16 "Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; інші збори і плати за маневрову роботу, додаткові роботи та послуги, що виконує Залізниця для Користувача - згідно з діючими нормативно-правовими актами. Збори і плати вносяться на підставі ст.62 Статуту залізниць України по передоплаті через розрахунковий підрозділ залізниці (ЄТехПД) з відповідними оголошеними Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення".
Відповідно до ст. 62 Статуту, пунктів 2.1., 2.3., 2.6. Правил розрахунків за перевезення вантажів, плату за користування вагонами, провізну плату, додаткові збори, штрафи і таке інше сплачує Залізниці вантажовласник, вантажовідправник, вантажоодержувач чи експедитор.
В ст. 6 Статуту надано визначення терміну вантажовідправник (вантажовласник) - зазначена у документі на перевезення вантажу (накладній) юридична чи фізична особа, яка довіряє вантаж залізниці для його перевезення.
Згідно з п.2.3. Правил розрахунків за перевезення вантажів, розрахунки за перевезення вантажу та вантажобагажу між залізницею і відправником (одержувачем, експедитором) здійснюються на підставі договору (додаток 1).
Відповідно до п. 2.1. Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті (далі-правила), затверджених Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 27 березня 2007 року № 62, передбачено, що роботи на висоті - це роботи, що виконуються на висоті 1,3 м і більше від поверхні ґрунту, перекриття або робочого настилу, у тому числі з робочих платформ підйомників і механізмів, а також на відстані менше 2 м від неогороджених перепадів на висоті 1,3 м і більше; основним засобом індивідуального захисту під час виконання робіт є запобіжний пояс ПЛ або ПБ.
Пунктом 1.16 Правил передбачено, що не дозволяється виконувати роботи на висоті у відкритих місцях при швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, який затрудняє видимість в межах фронту робіт, а також у нічний час при недостатній освітленості та якщо температура повітря вище плюс 35° C або нижче мінус 20° C. Невідкладні роботи на висоті в більш складних погодних умовах (при інших температурах тощо) виконуються за рішенням роботодавця. При цьому в ПВР слід передбачити додаткові заходи безпеки, що відповідають цим умовам.
Що стосується речення: "При цьому виною користувача вважається лише відмова від прийняття вагонів з вантажем через відсутність вільних ємностей", то слід зазначити, що відповідач не надав нормативного або іншого обґрунтування на підтвердження доцільності внесення даного положення до спірного пункту договору.
Враховуючи викладене, суд приймає спірний пункт частково в редакції відповідача, а саме: - за подачу, забирання вагонів по ставкам таблиць №1 та №2 Тарифного керівництва №1"; за користування вагонами згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1) та іншими нормативними актами; за користування вагонами, які затримані з вини користувача на станції Комишова Бухта та на підходах до неї згідно Правил користування вагонами і контейнерами за ставками у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1). Користувач звільняється від плати за користування вагонами, якщо затримка вагонів виникла через неможливість приймати вагони при наявності швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, яки й затрудняє видимість в межах фронту робіт та при яких забороняється виконання роботи на висоті згідно з п.1.16 "Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; за маневрову роботу - згідно з Тарифним керівництвом №1; за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї), згідно з Правилами зберігання вантажів; Одержувач звільняється від плати (збору) за зберігання вантажів у вагонах якщо затримка вагонів виникла через неможливість приймати вагони при наявності швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, яки й затрудняє видимість в межах фронту робіт та при яких забороняється виконання роботи на висоті згідно з п.1.16 "Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; інші збори і плати за маневрову роботу, додаткові роботи та послуги, що виконує Залізниця для Користувача - згідно з діючими нормативно-правовими актами. Збори і плати вносяться на підставі ст.62 Статуту залізниць України по передоплаті через розрахунковий підрозділ залізниці (ЄТехПД) з відповідними оголошеними Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення".
Судові витрати у справі покладаються на сторін рівними частинами згідно зі ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст. ст. 4, 32-34, 36, 43-45, 49, 75, 82-85, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Пункти 4,8,9 Договору від ПР/М-12-4/8-НЮдч від 13.08.2012 року про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та товариством з обмеженою відповідальністю "Югторсан" по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці", викласти в редакції ДП "Придніпровська залізниця", а саме:
пункт 4: "Вагони на під'їзну колію подаються після повідомлення, яке передається черговим по станції Комишова Бухта диспетчеру бази по телефону 92-30-85 не пізніше, ніж за 2 години до подачі вагонів з обов'язковою реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2".
пункт 8: "Приймання вагонів при забиранні х залізницею здійснюється на місцях навантаження, вивантаження користувача".
пункт 9: "Загальна середньодобова переробна спроможність вантажних фронтів по вивантаженню: мазут (М-100) - 160 цс (колії №№1,2,3,4); світлі нафтопродукти, газойль - 58 цс (колія №2), світлі-нафтопродукти, нафта -96 цс (колія №3)".
пункт 13 Договору від ПР/М-12-4/8-НЮдч від 13.08.2012 року викласти в редакції ТОВ "Югторсан" частково, а саме: "Користувач сплачує залізниці плату:
- за подачу, забирання вагонів по ставкам таблиць №1 та №2 Тарифного керівництва №1"; за користування вагонами згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1) та іншими нормативними актами; за користування вагонами, які затримані з вини користувача на станції Комишова Бухта та на підходах до неї згідно Правил користування вагонами і контейнерами за ставками у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1). Користувач звільняється від плати за користування вагонами, якщо затримка вагонів виникла через неможливість приймати вагони при наявності швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, яки й затрудняє видимість в межах фронту робіт та при яких забороняється виконання роботи на висоті згідно з п.1.16 "Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; за маневрову роботу - згідно з Тарифним керівництвом №1; за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї), згідно з Правилами зберігання вантажів; Одержувач звільняється від плати (збору) за зберігання вантажів у вагонах якщо затримка вагонів виникла через неможливість приймати вагони при наявності швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, яки й затрудняє видимість в межах фронту робіт та при яких забороняється виконання роботи на висоті згідно з п.1.16 "Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; інші збори і плати за маневрову роботу, додаткові роботи та послуги, що виконує Залізниця для Користувача - згідно з діючими нормативно-правовими актами. Збори і плати вносяться на підставі ст.62 Статуту залізниць України по передоплаті через розрахунковий підрозділ залізниці (ЄТехПД) з відповідними оголошеними Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення".
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Югторсан" (99014, м. Севастополь, вул. Західний берег Комишевої Бухти, 1) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (49600, м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса, 108, р/р 26039000002000 в ДФ АБ "Експрес-Банк" м. Дніпропетровська, МФО 306964, код ЄДРПОУ 01073828) суму 536,50 грн. (п'ятсот тридцять шість гривень 50 коп.) судового збору.
В решті позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Суддя С.В. Мартинюк Повне рішення складено 24.12.12р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 27.12.2012 |
Номер документу | 28227258 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні