Постанова
від 20.02.2013 по справі 43/5005/8902/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.02.2013 р. Справа № 43/5005/8902/2012

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :

головуючого судді Широбокової Л.П. - доповідача

суддів : Пруднікова В.В., Орєшкіної Е.В.

при секретарі судового засідання Єрьоміній К.В.

за участю представників сторін:

від позивача: Шляєв І.В., представник, довіреність №81 від 01.01.13;

Тананайська Ю.В., представник, довіреність №558 від 01.01.13;

від відповідача: Батаєв М.О., представник, довіреність №б/н від 11.02.13;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ та Товариства з обмеженою відповідальністю "Югторсан", м. Севастополь на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 17.12.2012р . у справі № 43/5005/8902/2012

за позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця",

м. Дніпропетровськ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Югторсан",

м. Севастополь

про врегулювання розбіжностей до договору

В С Т А Н О В И В:

По справі оголошувалася перерва з 06.02. по 20.02.2013р.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 17.12.2012р. у справі №43/5005/8902/2012 (суддя Мартинюк С.В.) позовні вимоги задоволені частково. Пункти 4,8,9 Договору від ПР/М-12-4/8-НЮдч від 13.08.2012 року про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югторсан" по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці", прийняті в редакції ДП "Придніпровська залізниця", а саме:

пункт 4: "Вагони на під'їзну колію подаються після повідомлення, яке передається черговим по станції Комишова Бухта диспетчеру бази по телефону 92-30-85 не пізніше, ніж за 2 години до подачі вагонів з обов'язковою реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2".

пункт 8: "Приймання вагонів при забиранні їх залізницею здійснюється на місцях навантаження, вивантаження користувача".

пункт 9: "Загальна середньодобова переробна спроможність вантажних фронтів по вивантаженню: мазут (М-100) - 160 цс (колії №№1,2,3,4); світлі нафтопродукти, газойль - 58 цс (колія №2), світлі-нафтопродукти, нафта - 96 цс (колія №3)".

пункт 13 Договору від ПР/М-12-4/8-НЮдч від 13.08.2012 року прийнято частково в редакції ТОВ "Югторсан", а саме: "Користувач сплачує залізниці плату: - за подачу, забирання вагонів по ставкам таблиць №1 та №2 Тарифного керівництва №1"; за користування вагонами згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1) та іншими нормативними актами; за користування вагонами, які затримані з вини користувача на станції Комишова Бухта та на підходах до неї згідно Правил користування вагонами і контейнерами за ставками у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1). Користувач звільняється від плати за користування вагонами, якщо затримка вагонів виникла через неможливість приймати вагони при наявності швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, яки й затрудняє видимість в межах фронту робіт та при яких забороняється виконання роботи на висоті згідно з п.1.16 "Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; за маневрову роботу - згідно з Тарифним керівництвом №1; за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї), згідно з Правилами зберігання вантажів; Одержувач звільняється від плати (збору) за зберігання вантажів у вагонах якщо затримка вагонів виникла через неможливість приймати вагони при наявності швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, яки й затрудняє видимість в межах фронту робіт та при яких забороняється виконання роботи на висоті згідно з п.1.16 "Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; інші збори і плати за маневрову роботу, додаткові роботи та послуги, що виконує Залізниця для Користувача - згідно з діючими нормативно-правовими актами. Збори і плати вносяться на підставі ст.62 Статуту залізниць України по передоплаті через розрахунковий підрозділ залізниці (ЄТехПД) з відповідними оголошеними Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення".

Крім того, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Югторсан" на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" суму судового збору - 536,50 грн. В решті позовних вимог відмовлено.

Не погодившись із зазначеним рішенням ДП «Придніпровська залізниця» звернулася із апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на невірне застосування судом норм матеріального права, просить рішення суду скасувати частково та прийняти п. 13 договору повністю в її редакції. Скарга обгрунтована тим, що спірний пункт 13 в редакції, прийнятій судом, є суперечливим щодо підтвердження форс-мажорних обставин, враховує тільки інтереси відповідача та суперечить нормам Статуту залізниць України.

В свою чергу, Товариство з обмеженою відповідальністю "Югторсан" також подало апеляційну скаргу, в якій просить зазначене рішення суду частково скасувати в частині прийняття пунктів 4,8,9 договору в редакції Позивача як незаконне та необґрунтоване, прийняти нове рішення, яким вказані пункти договору прийняти в редакції Відповідача. В обґрунтування апеляційної скарги посилається на те, що відносини між сторонами не є відносинами по перевезенню вантажів, тому запропонована ним редакція п. 4 договору не суперечить п.п. 6, 23 Статуту залізниць, оскільки дані пункти Статуту не регулюють спірні відносини, та Правилам користування вагонами на контейнерами. Відносно пунктів 8 та 9 договору зазначив, що встановлення в проекті договору часу, який необхідний залізниці на подачу та прибирання вагонів на під`їзну колію Відповідача лише конкретизує положення договору з метою встановлення зв'язку середньодобової переробної спроможності вантажних фронтів з виконанням зобов`язань Позивача щодо своєчасності подачі та забирання вагонів.

Сторони заперечували проти доводів іншої сторони, та свої позиції виклали у відзивах на апеляційні скарги.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи апеляційних скарг, перевіривши повноту встановлення господарським судом обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, апеляційний суд приходить до висновку, що апеляційна скарга ДП «Придніпровська залізниця» підлягає задоволенню, а скарга ТОВ «Югторсан» - відхиленню, виходячи з наступного.

Як встановлено господарським судом та підтверджується матеріалами справи, між сторонами виник переддоговірний спір при укладанні договору від 13.08.2012 року №ПР/М-12-4/8-НЮдч про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югторсан" по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці, який в силу закону є обов'язковим до укладення сторонами, а, отже, розбіжності, що виникли при укладанні цього договору підлягають вирішенню в судовому порядку (ст.ст. 179, 180, 307 Господарського кодексу України, ст. 908 Цивільного кодексу України).

Зокрема, сторонами не узгоджено розбіжності по пунктах 4,8,9,13 договору, які залізниця просить прийняти в її редакції, проти чого заперечує відповідач (за договором - користувач).

Загальні правові положення щодо експлуатаційної роботи на залізничних під'їзних коліях, взаємовідносин залізниць і власників колій визначені у ст. 21 Закону України "Про залізничний транспорт", у розділі 4 Статуту залізниць України, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457 (далі Статут), "Правилах обслуговування залізничних під'їзних колій", які затверджені наказом Мінтрансу від 21.11.2000р. №644 (далі Правила).

Згідно з п. 2.1. Правил, взаємовідносини залізниці з підприємствами, які виконують вантажні роботи на під'їзних коліях, визначаються договорами про експлуатацію під'їзних колій або договорами про подачу та забирання вагонів (додатки 1 та 2 до Правил).

Цим же пунктом Правил визначено, що договори розробляються з урахуванням технології роботи під'їзної колії і технології роботи станції примикання, а у відповідних випадках - з урахуванням єдиних технологічних процесів. Сторонами ЄТП не затверджувався.

Спірний пункт 4 договору від 13.08.2012 №ПР/М-12-4/8-НЮдч залізницею запропоновано в наступній редакції: "Вагони на під'їзну колію подаються після повідомлення, яке передається черговим по станції Комишова Бухта диспетчеру бази по телефону 92-30-85 не пізніше, ніж за 2 години до подачі вагонів з обов'язковою реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2".

Відповідач не погодився із цією редакції та запропонував викласти його в наступній редакції: "Залізниця повинна забезпечити завезення вагонів на станцію Комишова Бухта і їх своєчасну подачу на під'їзну колію відповідно до попередньої заявки користувача. Розставлення вагонів по фронтах зливу (естакадам) і найменуванню вантажу станція Комишова Бухта повинна робити відповідно до добового плану роботи користувача в кількості 12-24 вагонів на фронт по вказівці диспетчера підприємства. Вагони на під'їзну колію подаються після повідомлення, яке передається черговим по станції Комишова Бухта диспетчеру бази по телефону 92-30-85 не пізніше, ніж за 2 години до подачі вагонів з обов'язковою реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2".

Чинним законодавством на залізницю покладений обов'язок з доставки ввіреного їй вантажу на станцію призначення на адресу зазначеного у накладній одержувача в установлені законодавством терміни. Про час подачі вагонів під завантаження, вивантаження засобами відправника, одержувача начальник станції зобов'язаний повідомити їх не пізніше ніж за 2 години до подачі (ст. 307 Господарського кодексу України, ст.ст. 34, 41 Статуту).

Відтак, запропонована залізницею редакція п. 4 договору відповідає чинному залізничному законодавству та редакції Типового договору, та правомірно прийнята судом .

Колегія суддів погоджується з доводами залізниці та позицією суду першої інстанції щодо відхилення редакції відповідача, оскільки подача вантажів за попередніми заявками вантажоодержувача не передбачена Статутом чи Правилами, запропонована редакція не конкретизує поняття "своєчасна подача", "попередня заявка Користувача", "добовий план роботи Користувача", не враховує технологію роботи станції примикання, що не забезпечить узгодженості умов договору, може призвести до виникнення суперечностей між сторонами при застосування цього пункту договору, що в майбутньому загрожує виникненням спору, та є неприпустимим включення таких умов до договору.

Пункт 8 договору позивач просить викласти в наступній редакції: "Приймання вагонів при забиранні їх Залізницею здійснюється на місцях навантаження, вивантаження користувача".

Відповідач просить доповнити цей пункт наступним: «Час, необхідний станції Комишова Бухта на подачу і забирання вагонів на під'їзну колію користувача складає 174 хвилини (70 хв. - подача, 104 хв. - забирання). Кількість вагонів, що надходять на адресу користувача і які станція Комишова Бухта може одночасно прийняти, складає 178 вагонів".

В обґрунтування своєї позиції відповідач посилається на лист начальника станції Комишова Бухта №485 від 04.09.2012 року.

До вищевказаного листа начальника станції від 04.09.2012 року, який міститься в матеріалах справи, доданий графік виконання операцій з вагонами, які прибули за адресою під'їзної колії, на який посилається відповідач, при цьому не вказано з яких складових визначено час - 174 хв. час на подачу та прибирання вагонів, відповідачем у договорі пропонується 70 хвилин віднести на подачу вагонів, 104 хвилини на забирання вагонів. Вказаний графік складається з окремих складових операцій на загальний час 564 хв. (у часі - 38 хв., 5 хв., 20 хв., тощо) та не містить конкретної операції на подавання або забирання вагонів.

Відповідно до ст. 179 Господарського кодексу України сторони мають право конкретизувати умови типового договору, а згідно п.2.1 Рекомендацій Президії Вищого господарського суду України від 23.12.2008 року №04-5/278 "Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з договорів на обслуговування залізничних під'їзних колій" сторони мають право у договорі передбачити додаткові умови, які не вказані в типових договорах, якщо ці умови не суперечать Статуту залізниць, Правилам перевезень, типовим договорам та ЄТП.

Даний пункт в редакції відповіача не містить конкретизованих умов, зокрема, згідно з яким документом та яким чином здійснювати облік часу виконання окремих операцій, пов'язаних з подаванням чи забиранням вагонів на під'їзну колію ТОВ "Югторсан", ким повинен здійснюватись такий облік часу, якщо працівники підприємства відсутні на коліях станції та передача вагонів проводиться згідно з пунктом 5 договору на місцях навантаження і вивантаження Користувача, яким чином визначено вказаний ним час, та чи він відповідає фактичним обставинам.

Таким чином, правомірною є редакція позивача, а редакція відповідача законно відхилена судом.

Спірний пункт 9 договору в редакції залізниці викладено наступним чином: "Загальна середньодобова переробна спроможність вантажних фронтів по вивантаженню: мазут (М-100) - 160 цс (колії №№1,2,3,4); світлі нафтопродукти, газойль - 58 цс (колія №2); світлі-нафтопродукти, нафта - 96 цс (колія №3)".

Відповідач просить доповнити його наступним: «Загальна середньодобова переробна спроможність вантажних фронтів по вивантаженню дотримується за умови дотримання станцією часу на подачу та забирання вагонів на під'їзну колію користувача, позначеного в пункті 8 договору".

Обсяг середньодобової переробної спроможності вантажних фронтів по вивантаженню, погоджений сторонами, не залежить від часу на подавання чи забирання вагонів, а формула 1.4. пункту 1.2.3 додатку 6 до п. 6.1.Правил обслуговування залізничних під'їзних колій, на яку посилається відповідач, містить час, необхідний на перестановку вагонів на вантажному фронті підприємства, а поняття подача і забирання вагонів та перестановка вагонів на вантажному фронті не є тотожними, отже, є безпідставним застосування цієї формули.

Оскільки, пункт 9 Договору безпосередньо пов'язаний з пунктом 8 Договору, який прийнятий судом в редакції Позивача, то п. 9 також правомірно прийнято судом в редакції залізниці.

Питання відповідальності залізниці за порушення своїх зобов'язань, зокрема, несвоєчасної подачі/забирання вагонів на під'їзну колію, на що посилається відповідач, врегульовані Статутом залізниць, іншими нормативно-правовими актами в цій сфері, та наявність таких порушень не є підставою для внесення в договір умов, що не передбачені чинним законодавством.

Щодо п. 13 договору, який суд першої інстанції частково прийняв в редакції відповідача, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ст. 62 Статуту, пунктів 2.1., 2.3., 2.6. Правил розрахунків за перевезення вантажів, плату за користування вагонами, провізну плату, додаткові збори, штрафи і таке інше сплачує Залізниці вантажовласник, вантажовідправник, вантажоодержувач чи експедитор.

Статтею 121 Статуту встановлені випадки звільнення вантажовідправника, вантажоодержувача, порту від плати за користування вагонами і контейнерами, а саме:

а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під'їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи;

б) у разі подання залізницею вагонів (контейнерів) у кількості, що перевищує максимальну переробну спроможність навантажувальних і розвантажувальних пунктів відправника і одержувача;

в) у інших випадках, передбачених Правилами.

Вказані обставини засвідчуються сторонами шляхом складання актів загальної форми відповідно до ст. 129 Статуту та Правил складання актів, в яких зазначаються підстави звільнення, час звільнення та інші обставини, а також зазначаються у графі «Примітки» відомості плати за користування вагонами.

Тобто, залізничним законодавством врегульовано в повній мірі підстави та порядок звільнення вантажоодержувача від плати за користування вагонами та інших платежів.

Запропоновані відповідачем доповнення до п. 13 договору, а саме звільнення його від плати за користування вагонами та від збору за зберігання вантажів, якщо затримка вагонів виникла через неможливість приймати вагони при наявності швидкості вітру 10 м/с і більше, при ожеледиці, грозі або тумані, який затрудняє видимість в межах фронту робіт та при яких забороняється виконання роботи на висоті, з посиланням на п.1.16 "Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті» не відповідають чинному залізничному законодавству, а названі Правила не регулюють відносини подачі та забирання вагонів, а обов'язкові для роботодавців щодо виконання вимог безпеки працівників.

Крім того, як вбачається із пояснень сторін та наданих доказів, вантажні роботи по зливу мазуту з цистерн виконуються на коліях №№1,2,3,4,6 механізованим способом за допомогою стояків, зливних лотків та насосів. На висоті цистерни може проводитися лише відбір проб паливно-мастильних матеріалів, для чого цими ж Правилами охорони праці під час виконання робіт на висоті передбачено застосування відповідних запобіжних заходів.

При наявності обставин, визначених у п. а) ст. 121 Статуту відповідач буде звільнятися від вказаних оплат при оформленні документів, відповідно до вимог Статуту та відповідних Правил.

Відтак, суд першої інстанції дійшов до помилкового висновку щодо включення до умов договору пропозиції відповідача про випадки звільнення його від плати за користування вагонами та від збору за зберігання вантажів. Щодо відмови включити до договору умову відповідача "При цьому виною користувача вважається лише відмова від прийняття вагонів з вантажем через відсутність вільних ємностей", колегія суддів вважає висновок суду правомірним, з огляду на відсутність нормативного або іншого обґрунтування цієї позиції зі сторони відповідача.

З огляду на вище наведене, пункт 13 підлягає прийняттю в редакції залізниці, а саме "Користувач сплачує Залізниці плату: - за подачу, забирання вагонів по ставкам таблиць № 1 та № 2 Тарифного керівництва №1; - за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1) та іншими нормативними документами; - за користування вагонами, які затримані з вини Користувача на станції. Комишова Бухта та на підходах до неї згідно Правил користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1); - за маневрову роботу - згідно з Тарифним керівництвом № 1; - за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї ), згідно з Правилами зберігання вантажів; - інші збори і плати за маневрову, додаткової роботи та послуги, що виконує Залізниця для користувача - згідно з діючими нормативно - правовими актами. Збори і плати вносяться на підставі ст. 62 Статуту залізниць України по передоплаті через розрахунковий підрозділ залізниці (ЄТехПД) з відповідними оголошеннями Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення".

З огляду на викладене, апеляційна скарга ДП «Придніпровська залізниця» підлягає задоволенню, апеляційна скарга ТОВ «Югторсан» - відхиленню, а рішення суду, як прийняте з порушенням норм матеріального права, - підлягає частковому скасуванню в частині відмови в позовних вимогах.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі відносяться на відповідача.

Керуючись ст. ст. 49, 99, 101, 103-105 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Апеляційну скаргу Державного підприємства «Придніпровська залізниця», м. Дніпропетровськ задовольнити.

2. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Югторсан», м. Севастополь залишити без задоволення.

3. Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 17.12.2012р . у справі №43/5005/8902/2012 скасувати частково в частині відмови в позовних вимогах.

В цій частині прийняти нове рішення, прийнявши п. 13 договору від 13.08.2012р. №1 ІР/М-12-4/8-НЮдч "Про подачу та забирання вагонів на залізничну під'їзну колію між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югторсан" по станції Комишова Бухта Придніпровської залізниці", в редакції ДП "Придніпровська залізниця", а саме:

"Користувач сплачує Залізниці плату:

- за подачу, забирання вагонів по ставкам таблиць № 1 та № 2 Тарифного керівництва №1;

- за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1) та іншими нормативними документами;

- за користування вагонами, які затримані з вини Користувача на станції. Комишова Бухта та на підходах до неї згідно Правил користування вагонами і контейнерами за ставками наведеними у Збірнику тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги (Тарифне керівництво №1);

- за маневрову роботу - згідно з Тарифним керівництвом № 1;

- за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї), згідно з Правилами зберігання вантажів;

- інші збори і плати за маневрову, додаткової роботи та послуги, що виконує Залізниця для користувача - згідно з діючими нормативно - правовими актами.

Збори і плати вносяться на підставі ст. 62 Статуту залізниць України по передоплаті через розрахунковий підрозділ залізниці (ЄТехПД) з відповідними оголошеннями Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення".

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Югторсан» (99014, м. Севастополь, вул. Західний берег Камишової Бухти,1, код ЄДРПОУ 14348190) на користь Державного підприємства «Придніпровська залізниця» (49600, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса,108, код ЄДРПОУ 01073828) витрати по сплаті судового збору - 1073,00 грн (одна тисяча сімдесят три грн) та 536,50 грн (п'ятсот тридцять шість грн 50 коп) витрат по апеляційній скарзі.

В решті рішення суду залишити без змін.

4. Виконання постанови щодо видачі наказів доручити господарському суду Дніпропетровської області.

5. Постанова набирає чинності з дати її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України через Дніпропетровський апеляційний господарський суд протягом двадцятиденного строку з дати її прийняття

Головуючий суддя Л.П. Широбокова

Суддя В.В. Прудніков

Суддя Е.В. Орєшкіна

Повний текст постанови складено 21 лютого 2013р.

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення20.02.2013
Оприлюднено25.02.2013
Номер документу29492632
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —43/5005/8902/2012

Постанова від 21.05.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Волковицька H.O.

Ухвала від 17.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Волковицька H.O.

Постанова від 20.02.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Постанова від 21.02.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 28.01.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 14.01.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Рішення від 18.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Ухвала від 05.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Ухвала від 07.11.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Ухвала від 18.10.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні