Рішення
від 11.12.2012 по справі 5020-844/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2012 року справа № 5020-844/2012

За позовом Фороської селищної ради

(98690, м.Ялта, пмт Форос, вул. Космонавтів,3)

до товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс"

(99001, м. Севастополь, вул. Г.Севатсополя,13)

про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок

Суддя Плієва Н.Г.

за участю:

представника відповідача -Акімової Л.Ю., довіреність б/н від 23.02.2012

представник позивача -не з'явився

Суть спору:

25.07.2012 Фороська селищна рада звернулась до господарського суду міста Севастополя з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевмортранс" про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок № 6, 7 від 25.06.2007, № 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 від 09.12.2008.

З посиланням на статті 5, 13, 15, 18, 23 Закону України "Про оцінку земель", позивач вважає що орендна плата по укладених договорах оренди земельних ділянок має сплачуватись з урахуванням нової затвердженої нормативної грошової оцінки земель, у зв`язку з чим, просить суд зобов`язати відповідача внести зміни до договорів оренди.

Ухвалою господарського суду міста Севастополя від 30.07.2012 позовна заява прийнята до розгляду та порушено провадження у справі.

Відповідно до положень статті 22 Господарського процесуального кодексу України 11.09.2012 позивач надав заяву про уточнення позовних вимог, а саме уточнив формулювання зміни до пункту 10 договорів №№ 6, 7 від 25.06.2007 та пункту 11 договорів № 11 - 18 від 09.12.2008, уточнив розмір орендної плати, а також просить внести зміни до пункту 7 вказаних договорів (т. 4 а.с. 58-61).

Ухвалою суду від 13.09.2012 у справі № 5020 - 844/2012 замінено відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Югсевмортранс" на належного - товариство з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс".

Ухвалою суду від 11.10.2012 справу за позовом Фороської селищної ради до товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс"про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок прийнято до провадження суддею Плієвою Н.Г. та призначено до розгляду у судовому засіданні на 18.10.2012.

В порядку статті 77 Господарського процесуального кодексу України у судових засіданнях оголошувалась перерва та розгляд справи відкладався.

В судове засідання 11.12.2012 представник позивача не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, що підтверджується підписом представника у повідомленні про оголошення перерви у судовому засіданні від 29.11.2012.

В судовому засіданні представник відповідача заперечувала проти позову з підстав, викладених у відзиві. Просила у задоволенні позову відмовити.

Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності представника позивача за наявними в ній доказами.

Заслухавши пояснення представника відповідача, вивчивши матеріали справи та дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

25.06.2007 між Фроською селищною радою (далі -Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" (далі -Орендар) було укладено договір № 6 оренди земельних ділянок (далі -Договір № 6), відповідно до пункту 1 якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельні ділянки, розташовані за адресою: АР Крим, м.Ялта, с.Санаторне, вул. Південна для будівництва і обслуговування дитячих оздоровчих таборів, пансіонату санаторного типу на 500 місць, котеджів для сімейного відпочинку, готелю (том 1 а.с.13-19).

Відповідно до пункту 2 договору № 6, в оренду передається земельні ділянки загальною площею 35,0 га із земель рекреаційного призначення Фороської селищної ради.

Пунктом 3 вказаного договору встановлено, що зазначені в пункті 2 даного договору № 6 земельні ділянки виділені в натурі (на місцевості) у встановленому законом порядку і відображені на планах-схемах земельних ділянок, які є невід`ємною частиною даного Договору.

Відповідно до пункту 7 договору № 6 нормативна грошова оцінка земельних ділянок у відповідності з випискою з технічної документації про визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 21.06.2007, виданої Ялтинським міським управлінням земельних ресурсів, складає 67885771,33 грн.

Пунктом 9 договору № 6 встановлено строк його дії -49 років від дати підписання його сторонами та державної реєстрації.

Згідно з пунктом 10 договору № 6, орендна плата у відповідності з розрахунком орендної плати за землю, розташовану в селищі Санаторне, вулиця Південна, здійсненим Фороською селищною радою, складає в рік на період будівництва, але не більше трьох років, 1131468,81 грн та після введення в експлуатацію -1237978,28 грн. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі щомісячно у строк до 30 числа місяця, наступного за звітним, рівними частками в сумі 94289,07 грн на період будівництва та 103164,85 грн. на розрахунковий рахунок № 33211812700046 в банку ГУ КГУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34740850 місцевого бюджету Фороської селищної ради, код платежу 13050200.

25.06.2007 між Фороською селищною радою (далі -Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" (далі -Орендар) також було укладено договір № 7 оренди земельної ділянки (далі -Договір № 7), відповідно до пункту 1 якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку, розташовану за адресою: АР Крим, м. Ялта, с. Санаторне для обслуговування берегової і пляжної смуги (том 1 а.с.35-41).

Відповідно до пункту 2 договору № 7, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,1 га із земель загального користування Фороської селищної ради.

Пунктом 3 вказаного договору встановлено, що зазначена в пункті 2 даного договору земельна ділянка виділена в натурі (на місцевості) у встановленому законом порядку і відображені на плані-схемі земельної ділянки, яка є невід`ємною частиною даного Договору.

Відповідно до пункту 7 договору № 7 від 25.06.2007, нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності з випискою з технічної документації про визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 21.06.2007, виданої Ялтинським міським управлінням земельних ресурсів, складає 1577707,60 грн.

Пунктом 9 договору встановлено строк його дії -10 років від дати підписання його сторонами та державної реєстрації.

Згідно з пунктом 10 договору, орендна плата у відповідності з розрахунком орендної плати за землю, розташованої в селищі Санаторне, вулиця Південна, здійсненим Фороською селищною радою, складає в рік 26293,67 грн.

09.12.2008 між Фороською селищною радою -Орендодавець, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" -Орендар, були укладені договори № 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 та № 18 оренди земельних ділянок, відповідно до пунктів 1 яких Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельні ділянки площами 0,0622 га, 0,0127 га, 0,0479 га, 0,5797 га 0,0242 га, 0,0293 га, 0,2938 га та 5,1573 га розташовані за адресою: АР Крим, м.Ялта, с.Санаторне, вул. Південна для будівництва і обслуговування дитячих оздоровчих таборів, пансіонатів санаторного типу, котеджів для сімейного відпочинку, готелю (том 1 а.с.50-57, 66-73, 82-89, 98-105, 114-121, 130-137, том 2 а.с.1 -8, 17-24).

Пунктами 3 вказаних договорів встановлено, що зазначені в пунктах 2 даних договорів земельні ділянки виділені в натурі (на місцевості) у встановленому законом порядку і відображені на планах-схемах земельних ділянок, які є невід`ємною частиною даних Договорів.

Пунктами 7 договорів № 11-18 від 09.12.2008 встановлена нормативна грошова оцінка земельних ділянок (окремо по кожному договору) у відповідності з випискою з технічної документації про визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 08.12.2008, виданої Ялтинським міським управлінням земельних ресурсів.

Пунктами 9 договорів встановлено строк їх дії -49 років від дати підписання його сторонами та державної реєстрації.

Згідно з пунктами 11 договорів № 11-18, орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі в розмірі, визначеному кожним договором оренди окремо, та складає єдиний по всіх договорах розмір відсотку - 3,36 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Вказані договори зареєстровані в Ялтинському відділенні Кримського регіонального філіалу державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України», про що в державному реєстрі земель зроблені записи.

На виконання умов договорів сторонами були підписані акти приймання - передачі земельних ділянок.

29.05.2009 Фороською селищною радою прийнято рішення № 02, яким затверджено корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради станом на 01.01.2008, та пунктом 2 рішення вирішено справляння земельного податку та орендної плати за землю на території Фороської селищної ради здійснювати у ставках, визначених даним корегуванням нормативної грошової оцінки земель, починаючи з 07 червня 2009 року (том 2 а.с.66).

18.06.2012 за вих. 859/02-12 позивач направив на адресу відповідача для підписання три примірника додаткових угод з додатками (розрахунками) про внесення змін до договорів оренди №№ 6, 7 від 25.06.2007, №№ 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 від 09.12.2008.

09.07.2012 за вих. № 343 ТОВ «Югсевморсервіс»повідомив позивачу про неможливість підписати проекти додаткових угод до договорів оренди землі в редакції, що пропонується Фороською селищною радою, так як це буде не відповідати діючому законодавству України.

Відмова ТОВ «Югсевморсервіс»підписати додаткові угоди до договорів оренди стала підставою для звернення Фороської селищної ради до господарського суду з даним позовом.

Оцінюючи наявні у матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступних мотивів.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Згідно зі статтею 13 Земельного кодексу України договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про оренду землі" орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 15 вказаного Закону передбачено, що істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата, яка встановлюється згідно з методикою розрахунку орендної плати. Ця методика та порядок використання орендної плати для земель, які перебувають у державній або комунальній власності, встановлюються в договорі відповідно до Закону України "Про плату за землю" (статті 15 та 21 Закону України "Про оренду землі" в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до частини 1 статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Згідно із статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, установлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Статтею 2 Закону України "Про плату за землю" (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим законом. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Частинами четвертою та п'ятою статті 21 Закону України "Про оренду землі" (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю", та не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

Методику розрахунку ставок земельного податку визначено в статті 7 Закону України "Про плату за землю" (в редакції на час виникнення спірних правовідносин), а порядок проведення нормативної грошової оцінки земель не рідше ніж один раз на 5-7 років передбачений статтею 18 Закону України "Про оцінку земель".

Судом встановлено, що перша нормативна грошова оцінка земель Фороської сільської ради була проведена станом на 01.01.1998.

За результатами нормативної грошової оцінки земель, розташованих у межах населених пунктів Фороськогої сільської ради зроблена технічна документація у 2008 році.

На виконання вимог Закону України «Про оцінку земель», державна експертиза технічної документації проведена у відділі державної землевпорядної експертизи та контролю за дотриманням ліцензійних умов Республіканського комітету по земельним ресурсам АР Крим шляхом розгляду матеріалів та залученням експертів, що підтверджується висновком від 08.01.2009 № 9539/25, з відміткою від 28.04.2009 про те, що зауваження усунені (том 2 а.с. 73- 75).

Рішенням Фороської селищної ради 40-ї сесії 5-го скликання № 02 від 29.05.2009 затверджено корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради станом на 01.01.2008.

Постановою Ялтинського міського суду Автономної Республіки Крим від 17.02.2010, яку залишено без змін ухвалою апеляційного адміністративного суду від 23.02.2011 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14.02.2011, у задоволенні позову ТОВ «Югсевморсервіс»до Фороської селищної ради про визнання рішення № 02 від 29.05.2009 «Про затвердження корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради»відмовлено. В постанові від 17.02.2010 суд дійшов висновку, що при проведенні нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів Фороської селищної ради, Фороська селищна рада діяла з дотриманням вимог закону України «Про оцінку земель»та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Отже, рішення Фороської селищної ради від 29.05.2009 «Про затвердження корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради»є чинним.

За даними Управління Держкомзему у м. Ялта АРК, які містяться у виписці із технічної документації по нормативній грошовій оцінки спірних земельних ділянок, наданих в оренду відповідачу, станом на 09.08.2011 середня вартість кожної земельної ділянки 324,66 грн (том 2 а.с. 76-86).

З урахуванням наведеного, суд вважає, що наведений позивачем розрахунок оренди землі відповідає вимогами діючого законодавства.

Згідно зі статтею 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Як вже зазначалось, 18.06.2012 Фороською міською радою направлено відповідачу проекти додаткових угод до договорів, якими запропоновано відповідачу змінити розмір орендної плати та викласти деякі пункти договору в редакції позивача (а. с. 33-65).

Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення такої згоди спір вирішується в судовому порядку.

Згідно з пунктом 13 договорів №№ 6,7, пункту. 14 договорів № 11 - 18 розмір орендної плати переглядається щороку в разі:

- зміни умов господарювання, передбаченим договором;

- зміни розміру земельного податку, збільшення цін та тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках, передбачених законодавством України.

Відповідно до пункту 35 договорів № № 6,7, пункту 34 договорів № 11 -18 зміни умов договору здійснюються в письмовій формі за взаємною згодою сторін. В разі недосягнення згоди відносно зміни умов договору спір вирішується в судовому порядку.

Отже, сторони домовилися про те, що договір може бути змінений при певних обставинах, перелік яких не є вичерпним. Умови договору оренди не виключають можливість зміни суми орендної плати через зміну нормативної грошової оцінки землі.

Нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

З урахуванням наведено, суд дійшов висновку що вимоги позивача щодо внесення змін до договорів оренди щодо розміру орендної плати ґрунтуються на законі.

Доводи представника відповідача що вимоги, викладені в уточненій позовній заяві, як пропозиція про внесення змін до договору, на адресу позивача не надсилались, спростовуються матеріалами справи. Крім того, суд зазначає що надсилання пропозицій є виключно правом, а не обов'язком сторони такого договору, тому недотримання вимог частини другої статті 188 Господарського кодексу України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє особу права звернутися до суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну його умов. Аналогічна думка висловлена в постанові Вищого господарського суду України від 20.11.2012 у справі № 28/5005/640/2012, а також в Інформаційному листі Вищого господарського суду України від 12.12.2012 № 01-06/1821/2012.

Щодо твердження відповідача, що ним на користь ТОВ "Югуниверсалсервис" було здійснено відчуження нерухомого майна що розташоване на земельній ділянці площею 0,4076 га, яка входить до складу земельної ділянки № 8, що перебуває в оренді відповідача на підставі договору № 18 від 09.01.2008, та, відповідно, площа земельної ділянки повинна бути зменшена, суд зазначає наступне.

Пунктом 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядуваня" визначено, що питання регулювання земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях міської ради. На час розгляду справи судом Фороською селищною радою не приймалось рішення щодо вилучення земельної ділянки площею 0,4076 га у відповідача та передачі цієї земельної ділянки в оренду або користування іншій особі, отже площа земельної ділянки, яка перебуває в оренді відповідача на підставі договору № 18 від 09.01.2008 не змінювалась.

В судовому засіданні 27.11.2012 представником відповідача було надано клопотання про призначення у справі судово-економічної експертизи.

Представник позивача, присутній у судовому засіданні при розгляді цього клопотання, проти його задоволення заперечував.

30.11.2012 на адресу суду надійшов лист за підписом виконуючого обов'язки Фороського селищного голови Волкова К.М. про підтримання призначення у справі економічної експертизи та зупинення провадження у справі.

Відповідно до положень статті 28 Господарського процесуального кодексу України справи юридичних осіб в господарському суді ведуть їх органи, що діють у межах повноважень, наданих їм законодавством та установчими документами, через свого представника.

Керівники підприємств та організацій, інші особи, повноваження яких визначені законодавством або установчими документами, подають господарському суду документи, що посвідчують їх посадове становище.

Представниками юридичних осіб можуть бути також інші особи, повноваження яких підтверджуються довіреністю від імені підприємства, організації. Довіреність видається за підписом керівника або іншої уповноваженої ним особи та посвідчується печаткою підприємства, організації.

Як вбачається з довідки АБ № 049297 з єдиного державного реєстру підприємств та організації України, керівником Фороської селищної ради є Биков Анатолій Миколайович (том 2 а.с. 95). В матеріалах справи не містяться документи, що підтверджували би повноваження Волкова К.М. на підписання наданого листа, а тому суд не приймає до уваги цій лист про підтримання клопотання про призначення судово-економічної експертизи.

Розглянувши клопотання про призначення у справі експертизи суд не вбачає підстав для його задоволення з огляду на таке.

Відповідно до статті 41 Господарського процесуального кодексу України для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу.

Судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування, що відображено у пункті 2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики призначення судової експертизи" № 4 від 23.03.2012.

Суд вважає, що підстави для призначення експертизи з метою встановлення розміру орендної плати відсутні, оскільки розмір орендної плати за договором оренди землі в тому числі і земель державної та комунальної власності є виключно договірною умовою, а не встановленим тарифом.

Дана позиція закріплена статтею 632 Цивільного кодексу України, а саме, у випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Жодним діючим законом не передбачено право сторони оспорювати або не визнавати договірні ціни на оренду земельних ділянок в односторонньому порядку у зв'язку з введенням нових ставок орендної плати, нової грошової оцінки землі або граничних розмірів земельного податку.

Отже, оскільки розмір орендної плати визначено Фороською селищною радою з урахуванням нормативної грошової оцінки земель, призначення експертизи із запропонованих відповідачем питань є недоцільним.

В силу положень частини першої статті 111-28 Господарського процесуального кодексу України рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного Суду України.

На виконання зазначених приписів при прийнятті рішення у даній справі судом враховано правову позицію Верховного Суду України, викладену у прецедентних постановах від 06.12.2010 року у справі №2-1/10068-2008, від 23.11.2011 у справі № 7/105-10 (30/234-09), від 04.07.2011 у справі № 41/81пд.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України при задоволенні позову стягуються з відповідача.

Згідно з частиною другою статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру встановлено ставку судового збору у розмірі 2 відсотки ціни позову, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 60 розмірів мінімальних заробітних плат, за подання позовної заяви немайнового характеру -1 розмір мінімальної заробітної плати.

Відповідно до пункту третього Інформаційного листа Вищого господарського суду України № 01-06/1175/2011 від 25.08.2011 розмір ставки судового збору (станом на 1 січня календарного року) у кожному конкретному випадку визначається виходячи з того розміру мінімальної заробітної плати, який було встановлено законом на момент сплати судового збору (станом на 1 січня календарного року).

Статтею 13 Закону України "Про Державний бюджет 2012 року" встановлено, що мінімальна заробітна плата з 1 січня 2012 складає 1073,00 грн.

Позивач звернувся до суду з вимогами немайнового характеру, отже повинен був сплатити судовий збір у розмірі 1073,00 грн (1 розмір мінімальної заробітної плати).

Однак при зверненні до суду з позовом Фороською селищною радою сплачений судовий збір у розмірі 1102,00 грн, що є більш ніж встановлено законом.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі ніж встановлено законом.

Отже, суд дійшов висновку про необхідність повернення позивачу з державного бюджету судового збору сплаченого в більшому розмірі, ніж встановлено законом, а саме у розмірі 29,00 грн (1102,00 грн -1073,00 грн). Судові витрати у розмірі 1073,00 грн підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

На підставі наведеного, керуючись статтями 43, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Внести зміни до договорі оренди земельних ділянок № № 6, 7 від 25.06.2007, № 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 від 09.12.2009, укладених між Фороською селищною радою (98690, АРК, м. Ялта, пгт Форос, вул. Космонавтів, 3, ЄДРПО 35688378) та товариством з обмеженою відповідальністю «Югсевморсервіс»(99001, м. Севастополь, вул. Героїв Севастополя, 13, ЄДРПОУ 30120850):

2.1. В договір № 6 оренди земельних ділянок від 25.06.2007 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 91 495 681,20 грн (дев'яносто один мільйон чотириста дев'яносто п'ять тисяч шістсот вісімдесят одна грн 20 коп)».

- пункт 10 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 3 049 856,04 грн (три мільйони сорок дев'ять тисяч вісімсот п'ятдесят шість грн 04 коп) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 254 154,67 грн (двісті п'ятдесят чотири тисячі сто п'ятдесят чотири грн. 00 коп)».

2.2. В договір № 7 оренди земельної ділянки від 25.06.2007 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 2 899 977,40 грн (два мільйона вісімсот дев'яноста дев'ять тисяч дев'ятсот сімдесят сім грн 40)».

- пункт 10 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 96 665,91 грн (дев'яносто шість тисяч шістсот шістдесят п'ять грн 91) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 8 155, 49 грн (вісім тисяч сто п'ятдесят п'ять грн 49 коп)».

2.3. В договір № 11 оренди земельної ділянки від 09.12.2008 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 157 575,05 грн (сто п'ятдесят сім тисяч п'ятсот сімдесят п'ять грн 05 коп)».

- пункт 11 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 5 252,50 грн (п'ять тисяч двісті п'ятдесят дві грн 50 коп) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 437,71 грн (чотириста тридцять сім грн 71 коп)».

2.4. В договір № 12 оренди земельних ділянок від 09.12.2008 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 32 173,68 грн (тридцять дві тисячі сто сімдесят три грн. 68 коп)».

- пункт 11 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 1 072,46 грн (одна тисяча сімдесят дві грн 46 коп) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 89,37 грн (вісімдесят дев'ять грн 37 коп)».

2.5. В договір № 13 оренди земельної ділянки від 09.12.2008 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 121 347,99 грн (сто двадцять одна тисяча триста сорок сім грн 99 коп)».

- пункт 11 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 4 044,93 грн (чотири тисячі сорок чотири грн 93 коп) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 337,08 грн (триста тридцять сім грн 08 коп)».

2.6. В договір № 14 оренди земельної ділянки від 09.12.2008 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 1 528 288,09 грн (один мільйон п'ятсот двадцять вісім тисяч двісті вісімдесят вісім грн 09 коп)».

- пункт 11 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 50 942,94 грн (п'ятдесят тисяч дев'ятсот сорок дві грн 94 коп) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 4 245,25 грн (чотири тисячі двісті сорок п'ять грн 25 коп)».

2.7. В договір № 15 оренди земельної ділянки від 09.12.2008 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 63 262,73 грн (шістдесят три тисячі двісті шістдесят дві грн 73 коп)».

- пункт 11 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 2 108,75 грн (дві тисячі сто вісім грн 75 коп) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 175,73 грн (сто сімдесят п'ять грн 73 коп)».

2.8. В договір № 16 оренди земельної ділянки від 09.12.2008 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 77 244,85 грн (сімдесят сім тисяч двісті сорок чотири грн 85 коп)».

- пункт 11 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 2 574,83 грн (дві тисячі п'ятсот сімдесят чотири грн 83) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 214,57 грн (двісті чотирнадцять грн 57 коп)».

2.9. В договір № 17 оренди земельної ділянки від 09.12.2008 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 768 040,89 грн (сімсот шістдесят вісім тисяч сорок грн 89 коп)».

- пункт 11 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 25 601,36 грн (двадцять п'ять тисяч шістсот одна грн 36 коп) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 2 133,45 грн (дві тисячі сто тридцять три грн. 45 коп)».

2.10. В договір № 18 оренди земельної ділянки від 09.12.2008 внести наступні зміни:

- пункт 7 Договору викласти в наступній редакції:

«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності до виписки із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.08.2011, наданої Управлінням Держкомзему у м. Ялта, складає 13 482 019,33 грн (тринадцять мільйонів чотириста вісімдесят дві тисячі дев'ятнадцять грн 33 коп)».

- пункт 11 Договору викласти в наступній редакції:

«Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі в сумі 449 400,64 грн (чотириста сорок дев'ять тисяч чотириста грн 64 коп) за рік.

Орендна плата вноситься щомісячно рівними частками в сумі 37 450,05 грн (тридцять сім тисяч чотириста п'ятдесят грн 05 коп)».

3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" (99001, м. Севастополь, вул. Г.Севатсополя,13, ідентифікаційний код 30120850, відомості щодо рахунків в матеріалах справи відсутні) на користь Фороської селищної ради (98690, м. Ялта, пмт Форос, вул. Космонавтів,3, ідентифікаційний код 35688378, на будь-який рахунок зазначений стягувачем) витрати зі сплати судового збору у розмірі 1073,00 грн (одна тисяча сімдесят три грн. 00 коп).

4. Повернути Фороській селищній раді (98690, м. Ялта, пмт Форос, вул. Космонавтів,3, ідентифікаційний код 35688378, на будь-який рахунок) з державного бюджету м. Севастополя надмірно сплачений судовий збір у розмірі 29,00 грн (двадцять дев'ять грн 00 коп).

Повне рішення складено 17.12.2012.

Суддя підпис Н.Г. Плієва

Розсилка:

Фороська селищна рада

(98690, м.Ялта, пмт Форос, вул. Космонавтів,3) - рекомендованим з повідомленням

товариство з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс"

(99001, м. Севастополь, вул. Г.Севатсополя,13) - нарочно

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення11.12.2012
Оприлюднено27.12.2012
Номер документу28255792
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-844/2012

Постанова від 02.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Цвігун В. Л.

Ухвала від 20.03.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Цвігун В. Л.

Постанова від 30.01.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Євдокімов Ігор Вячеславович

Ухвала від 17.01.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Євдокімов Ігор Вячеславович

Рішення від 11.12.2012

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Плієва Наталя Гурамівна

Ухвала від 11.10.2012

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Плієва Наталя Гурамівна

Ухвала від 30.07.2012

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Харченко Ігор Арсентійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні