cpg1251
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2013 року Справа № 5020-844/2012
Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Євдокімова І.В.,
суддів Градової О.Г.,
Сікорської Н.І.,
за участю представників сторін:
представник позивача, не з'явився, Фороська селищна рада;
представник відповідача, Акімова Лариса Юріївна, довіреність № б/н від 23.02.12, товариство з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс".
розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" на рішення господарського суду міста Севастополя (суддя Плієва Н.Г.) від 11.12.2012 у справі № 5020-844/2012
за позовом Фороської селищної ради (вул. Космонавтів, 3,Форос,Ялта,,98690)
про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок
ВСТАНОВИВ :
Фороська селищна рада звернулась до господарського суду міста Севастополя з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок № 6, 7 від 25.06.2007, № 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 від 09.12.2008.
11.09.2012 позивач надав заяву про уточнення позовних вимог, а саме уточнив формулювання зміни до пункту 10 договорів № 6, 7 від 25.06.2007 та пункту 11 договорів № 11 - 18 від 09.12.2008, уточнив розмір орендної плати, а також просить внести зміни до пункту 7 вказаних договорів (том 4, а.с. 58-61).
Ухвалою суду від 13.09.2012 у справі № 5020-844/2012 замінено відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Югсевмортранс" на належного - товариство з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс".
Рішенням господарського суду міста Севастополя від 11 грудня 2012 року у справі № 5020-844/2012 позов задоволено повністю.
Не погодившись з постановленим судовим актом, заявник звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить рішення господарського суду першої інстанції скасувати, постановити нове рішення про відмову у задоволенні позову.
Апеляційну скаргу мотивовано порушенням судом першої інстанції вимог статті 188 Господарського кодексу України.
Крім того, заявник апеляційної скарги вказує, що суд першої інстанції безпідставно відмовив у задоволенні клопотання про призначення судово-економічної експертизи.
В судове засідання, яке було призначене на 30.01.2013 позивач не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Стаття 22 Господарського процесуального кодексу України зобов'язує сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами. Оскільки явка в судове засідання представників сторін - це право, а не обов'язок, справа може розглядатись без їх участі, якщо нез'явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору.
З врахуванням наявних у справі доказів, визнавши їх достатніми для прийняття рішення у справі, судова колегія визнала можливим розглянути справу за відсутністю представників сторін, які не з'явилися.
До початку судового засідання від Товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до набрання законної сили рішення господарського суду АР Крим по справі № 5002-21/3257-2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" до Фороської селищної Ради про визнання недійсним пункту 2 рішення Фороської селищної Ради від 29.05.2009 за № 02 "Про затвердження корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради."
Заслухавши пояснення представників сторін, судова колегія вважає, що зазначене клопотання таким, що задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Постановою Ялтинського міського суду Автономної Республіки Крим від 17.02.2010, яку залишено без змін ухвалою апеляційного адміністративного суду від 23.02.2011 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14.02.2011, у задоволенні позову ТОВ «Югсевморсервіс» до Фороської селищної ради про визнання недійсним рішення № 02 від 29.05.2009 «Про затвердження корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради» відмовлено.
Так, в постанові від 17.02.2010 суд дійшов висновку, що при проведенні нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів Фороської селищної ради, Фороська селищна рада діяла з дотриманням вимог закону України «Про оцінку земель» та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Тому, судом встановлено, що рішення Фороської селищної ради від 29.05.2009 «Про затвердження корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради» є чинним.
Таким чином, оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" вже зверталось з позовними вимогами про визнання недійсним рішення № 02 від 29.05.2009 «Про затвердження корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради» до суду та Вищий адміністративний суд України вже виклав свою позицію стосовно зазначеного спору, судова колегія не вбачає наявних підстав для задоволення клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" про зупинення провадження у справі.
Крім того, Товариство з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" звернулось до судової колегії з клопотанням про припинення провадження у справі в частині позовних вимог внесення змін до договорів оренди земельних ділянок № 6 від 25.06.2007 та № 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 від 09.12.2008.
Клопотання мотивовано тим, що 26 грудня 2012 року між Фороською селищною радою та ТОВ «Югсевморсервіс» були укладені договори купівлі-продажу земельних ділянок, які знаходилися у орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс», згідно договорам оренди землі № 6 від 25.06.2007 та № 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 від 09.12.2008, а саме:
- договір купівлі-продажу (реєстр. № 1372 від 26.12.2012) земельної ділянки площею 1,0000 га, яка знаходилась в орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс» згідно договору оренди землі № 6 від 25.06.2007;
- договір купівлі-продажу (реєстр. № 1376 від 26.12.2012) земельної ділянки площею 34,0000 га, яка знаходилась в орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс» згідно договору оренди землі № 6 від 25.06.2007;
- договір купівлі-продажу (реєстр. № 1360 від 26.12.2012) земельної ділянки площею 0,0622 га, яка знаходилась в орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс» згідно договору оренди землі № 11 від 09.12.2008;
- договір купівлі-продажу (реєстр. № 1344 від 26.12.2012) земельної ділянки площею 0,0127 га, яка знаходилась в орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс» згідно договору оренди землі № 12 від 09.12.2008;
- договір купівлі-продажу (реєстр. № 1356 від 26.12.2012) земельної ділянки плоіа 0,0479 га, яка знаходилась в орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс» згідно догові оренди землі № 13 від 09.12.2008;
- договір купівлі-продажу (реєстр. № 1368 від 26.12.2012) земельної ділянки площе 0,5797 га, яка знаходилась в орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс» згідно договор оренди землі № 14 від 09.12.2008;
- договір купівлі-продажу (реєстр. № 1348 від 26.12.2012) земельної ділянки площею! 0,0242 га, яка знаходилась в орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс» згідно договору оренди землі № 15 від 09.12.2008;
- договір купівлі-продажу (реєстр. № 1352 від 26.12.2012) земельної ділянки площею 0,0293 га, яка знаходилась в орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс» згідно договору оренди землі № 16 від 09.12.2008;
- договір купівлі-продажу (реєстр. № 1364 від 26.12.2012) земельної ділянки площею 0,2938 га, яка знаходилась в орендному користуванні ТОВ «Югсевморсервіс» згідно договору оренди землі № 17 від 09.12.2008.
Згідно з даними договорами купівлі-продажу ТОВ «Югсевморсервіс» набуло у власність вищезазначені земельні ділянки, які знаходяться за адресою: Автономна Республіка Крим, м.Ялта, смт. Санаторне, вул. Південна.
29 грудня 2012 року управлінням Держкомзему у м.Ялта Автономної Республіки Крим за ТОВ «Югсевморсервіс» зареєстровані державні акти на право власності на вищезазначені земельні ділянки (копії державних актів додаються до клопотання).
ТОВ «Югсевморсервіс» посилається на приписи статті 80 Господарського процесуального кодексу України, згідно з якою суд припиняє провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
Також, зазначає, що статтею 99 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.
Судова колегія вважає, що зазначене клопотання не підлягає задоволенню, у зв`язку з наступним.
Відповідно до приписів статті 101 Господарського процесуального кодексу України, в апеляційній інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.
Крім того, слід зазначити, що відповідно до статті 654 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Таким чином, у судової колегії відсутні підстави припинити провадження у справі в частині позовних вимог, оскільки зазначені угоди купівлі-продажу земельних ділянок та державні акти на земельні ділянки не були предметом розгляду у суді першої інстанції.
Крім того, слід зазначити, що сторонами не додержано порядок розірвання, зміни договорів, згідно зі статтею 654 Цивільного кодексу України, а тому клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" задоволенню не підлягає.
Повторно розглянувши справу в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія встановила такі обставини.
25.06.2007 між Фороською селищною радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" (далі - Орендар) було укладено договір № 6 оренди земельних ділянок (далі - Договір № 6), відповідно до пункту 1 якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельні ділянки, розташовані за адресою: АР Крим, м.Ялта, с. Санаторне, вул. Південна для будівництва і обслуговування дитячих оздоровчих таборів, пансіонату санаторного типу на 500 місць, котеджів для сімейного відпочинку, готелю (том 1, а.с.13-19).
Пунктом 2 договору № 6 передбачено, що в оренду передається земельні ділянки загальною площею 35,0 га із земель рекреаційного призначення Фороської селищної ради.
Згідно з пунктом 3 зазначеного договору, визначені в пункті 2 даного договору № 6 земельні ділянки виділені в натурі (на місцевості) у встановленому законом порядку і відображені на планах-схемах земельних ділянок, які є невід`ємною частиною даного Договору.
Відповідно до пункту 7 договору № 6 нормативна грошова оцінка земельних ділянок у відповідності з випискою з технічної документації про визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 21.06.2007, виданої Ялтинським міським управлінням земельних ресурсів, складає 67885771,33 грн.
Пунктом 9 договору № 6 встановлено строк його дії у 49 років від дати підписання його сторонами та державної реєстрації.
Відповідно до пункту 10 договору № 6, орендна плата у відповідності з розрахунком орендної плати за землю, розташовану в селищі Санаторне, вулиця Південна, здійсненим Фороською селищною радою, складає в рік на період будівництва, але не більше трьох років, 1131468,81 грн та після введення в експлуатацію -1237978,28 грн.
Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі щомісячно у строк до 30 числа місяця, наступного за звітним, рівними частками в сумі 94289,07 грн на період будівництва та 103164,85 грн. на розрахунковий рахунок № 33211812700046 в банку ГУ КГУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34740850 місцевого бюджету Фороської селищної ради, код платежу 13050200.
Крім того, 25.06.2007 між Фороською селищною радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" (далі - Орендар) також було укладено договір № 7 оренди земельної ділянки (далі -Договір № 7), відповідно до пункту 1 якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку, розташовану за адресою: АР Крим, м. Ялта, с. Санаторне для обслуговування берегової і пляжної смуги (том 1, а.с.35-41).
Відповідно до пункту 2 договору № 7, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,1 га із земель загального користування Фороської селищної ради.
Пунктом 3 договору передбачено, що зазначена в пункті 2 даного договору земельна ділянка виділена в натурі (на місцевості) у встановленому законом порядку і відображені на плані-схемі земельної ділянки, яка є невід`ємною частиною даного Договору.
Згідно з пунктом 7 договору № 7 від 25.06.2007, нормативна грошова оцінка земельної ділянки у відповідності з випискою з технічної документації про визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 21.06.2007, виданої Ялтинським міським управлінням земельних ресурсів, складає 1577707,60 грн.
Пунктом 9 договору встановлено строк його дії -10 років від дати підписання його сторонами та державної реєстрації.
Згідно з пунктом 10 договору, орендна плата у відповідності з розрахунком орендної плати за землю, розташованої в селищі Санаторне, вулиця Південна, здійсненим Фороською селищною радою, складає в рік 26293,67 грн.
У подальшому, 09.12.2008 між Фороською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс", були укладені договори № 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 та № 18 оренди земельних ділянок, відповідно до умов яких Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельні ділянки площами 0,0622 га, 0,0127 га, 0,0479 га, 0,5797 га 0,0242 га, 0,0293 га, 0,2938 га та 5,1573 га розташовані за адресою: АР Крим, м.Ялта, с.Санаторне, вул. Південна для будівництва і обслуговування дитячих оздоровчих таборів, пансіонатів санаторного типу, котеджів для сімейного відпочинку, готелю (том 1 а.с.50-57, 66-73, 82-89, 98-105, 114-121, 130-137, том 2, а.с.1 -8, 17-24).
У пунктах 3 зазначених договорів встановлено, що визначені в пунктах 2 договорів земельні ділянки виділені в натурі (на місцевості) у встановленому законом порядку і відображені на планах-схемах земельних ділянок, які є невід`ємною частиною даних Договорів.
Пунктами 7 договорів № 11-18 від 09.12.2008 встановлена нормативна грошова оцінка земельних ділянок (окремо по кожному договору) у відповідності з випискою з технічної документації про визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 08.12.2008, виданої Ялтинським міським управлінням земельних ресурсів.
Пунктами 9 договорів встановлено строк їх дії - 49 років від дати підписання його сторонами та державної реєстрації.
Згідно з пунктами 11 договорів № 11-18, орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі в розмірі, визначеному кожним договором оренди окремо, та складає єдиний по всіх договорах розмір відсотку - 3,36 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Вказані договори зареєстровані в Ялтинському відділенні Кримського регіонального філіалу державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України», про що в державному реєстрі земель зроблені записи.
На виконання умов договорів сторонами були підписані акти приймання - передачі земельних ділянок.
29.05.2009 Фороською селищною радою прийнято рішення № 02, яким затверджено корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради станом на 01.01.2008, та пунктом 2 рішення вирішено справляння земельного податку та орендної плати за землю на території Фороської селищної ради здійснювати у ставках, визначених даним корегуванням нормативної грошової оцінки земель, починаючи з 07 червня 2009 року (том 2 а.с.66).
18.06.2012 за вих. 859/02-12 позивач направив на адресу відповідача для підписання три примірника додаткових угод з додатками (розрахунками) про внесення змін до договорів оренди №№ 6, 7 від 25.06.2007, №№ 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 від 09.12.2008.
09.07.2012 за вих. № 343 ТОВ «Югсевморсервіс» повідомив позивачу про неможливість підписати проекти додаткових угод до договорів оренди землі в редакції, що пропонується Фороською селищною радою, так як це буде не відповідати діючому законодавству України.
Зазначена відмова ТОВ «Югсевморсервіс» підписати додаткові угоди до договорів оренди стала підставою для звернення Фороської селищної ради до господарського суду з даним позовом.
Вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія не вбачає наявності підстав для скасування рішення суду першої інстанції, у зв'язку з наступним.
Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України та Законом України "Про оренду землі", а також прийнятими відповідно до них нормативно - правовими актами.
Статтею 1 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про оренду землі» відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Статтею 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Пунктами 3, 4 статті 11 Цивільного кодексу України визначено, що цивільні права і обв'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства, цивільні права і обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України зміна господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Згідно до статті 189 Господарського кодексу України, статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Оскільки відповідно до частини першої статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного цією статтею ГК України.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Частинами четвертою та п'ятою статті 21 Закону України "Про оренду землі" (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю", та не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.
Методику розрахунку ставок земельного податку визначено в статті 7 Закону України "Про плату за землю" (в редакції на час виникнення спірних правовідносин), а порядок проведення нормативної грошової оцінки земель не меньше ніж один раз на 5-7 років передбачений статтею 18 Закону України "Про оцінку земель".
Судом першої інстанції встановлено, що перша нормативна грошова оцінка земель Фороської сільської ради була проведена станом на 01.01.1998.
На виконання вимог Закону України «Про оцінку земель», державна експертиза технічної документації проведена у відділі державної землевпорядної експертизи та контролю за дотриманням ліцензійних умов Республіканського комітету по земельним ресурсам АР Крим шляхом розгляду матеріалів та залученням експертів, що підтверджується висновком від 08.01.2009 № 9539/25, з відміткою від 28.04.2009 про те, що зауваження усунені (том 2, а.с. 73- 75).
Рішенням Фороської селищної ради 40-ї сесії 5-го скликання № 02 від 29.05.2009 затверджено корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради станом на 01.01.2008.
Постановою Ялтинського міського суду Автономної Республіки Крим від 17.02.2010, яку залишено без змін ухвалою апеляційного адміністративного суду від 23.02.2011 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14.02.2011, у задоволенні позову ТОВ «Югсевморсервіс» до Фороської селищної ради про визнання недійсним рішення № 02 від 29.05.2009 «Про затвердження корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради» відмовлено.
В постанові від 17.02.2010 суд дійшов висновку, що при проведенні нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів Фороської селищної ради, Фороська селищна рада діяла з дотриманням вимог закону України «Про оцінку земель» та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Отже, рішення Фороської селищної ради від 29.05.2009 «Про затвердження корегування нормативної грошової оцінки земель Фороської селищної ради» є чинним.
За даними Управління Держкомзему у м. Ялта АР Крим, які містяться у виписці із технічної документації по нормативній грошовій оцінки спірних земельних ділянок, наданих в оренду відповідачу, станом на 09.08.2011 середня вартість кожної земельної ділянки 324,66 грн (том 2, а.с. 76-86).
Згідно з пунктом 13 договорів № № 6,7, пункту. 14 договорів № 11 - 18 розмір орендної плати переглядається щороку в разі:
- зміни умов господарювання, передбаченим договором;
- зміни розміру земельного податку, збільшення цін та тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
- в інших випадках, передбачених законодавством України.
Відповідно до пункту 35 договорів № № 6,7, пункту 34 договорів № 11 - 18 зміни умов договору здійснюються в письмовій формі за взаємною згодою сторін. В разі недосягнення згоди відносно зміни умов договору спір вирішується в судовому порядку.
Таким чином, сторони домовилися про те, що договір може бути змінений при певних обставинах, перелік яких не є вичерпним. Умови договору оренди не виключають можливість зміни суми орендної плати через зміну нормативної грошової оцінки землі.
Нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.
Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Щодо доводів заявника апеляційної скарги про недотримання вимог частини другої статті 188 Господарського кодексу України в частині обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки, слід зазначити, що дані обставини не позбавляють особу права звернутися до суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну його умов.
Щодо доводів заявника апеляційної скарги стосовно клопотання про призначення у справі експертизи, слід зазначити наступне.
Відповідно до статті 41 Господарського процесуального кодексу України для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу.
Судова колегія погоджується з судом першої інстанції, що не було підстав для призначення експертизи з метою встановлення розміру орендної плати, оскільки розмір орендної плати за договором оренди землі в тому числі і земель державної та комунальної власності є виключно договірною умовою, а не встановленим тарифом.
З огляду на викладене, при апеляційному перегляді справи доводи апеляційної скарги не знайшли своє підтвердження, а тому не має підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
Керуючись статтями 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Югсевморсервіс" на рішення господарського суду міста Севастополя від 11.12.2012 у справі № 5020-844/2012 залишити без задоволення.
2. Рішення господарського суду міста Севастополя від 11.12.2012 у справі № 5020-844/2012 залишити без змін.
Головуючий суддя І.В. Євдокімов
Судді О.Г. Градова
Н.І. Сікорська
Розсилка:
1. Фороська селищна рада (вул. Космонавтів, 3,Форос,Ялта,,98690)
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2013 |
Оприлюднено | 05.02.2013 |
Номер документу | 29049635 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Євдокімов Ігор Вячеславович
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Євдокімов Ігор Вячеславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні