cpg1251
донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
25.12.2012 р. справа №5009/2953/12
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддівУшенко Л.В. Дучал Н.М., Богатиря К.В. при секретарі судового засіданняВеличко В.М. за участю представників: прокурор -Зозуля Н.В., посвідчення №012871 від 07.11.2012р.; від позивача -не з'явився; від відповідача -Маркова С.Ю., довіреність № 2 від 26.11.2012р. від третьої особи - не з'явився; розглянувши апеляційну скаргуТовариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94», м. Запоріжжя на рішення господарського судуЗапорізької області від 27.09.2012 року (повний текст підписано 11.10.2012р.) у справі№ 5009/2953/12 (суддя Азізбекян Т.А.) за позовомПершого заступника прокурора міста Запоріжжя в інтересах держави в особі Запорізької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94», м. Запоріжжя за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСТ-ВЕСТ», м.Запоріжжя про внесення змін до договору оренди землі
ВСТАНОВИВ:
Перший заступник прокурора міста Запоріжжя в інтересах держави в особі Запорізької міської ради звернувся до господарського суду Запорізької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94», м.Запоріжжя про внесення змін до п. 9 договору оренди земельної ділянки загальною площею 1,4690 га, розташованої по вул. Кузнецова, 34 у м. Запоріжжі (кадастровий номер: 2310100000:07:042:0039), укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94», зареєстрованого 25.07.2005р. у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах», про що у державному реєстрі земель вчинено запис № 040526100450, виклавши його в такій редакції: «Річна орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 335 487,28 грн., що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2011 року».
Рішенням господарського суду Запорізької області від 27.09.2012р. у справі №5009/2953/12, повний текст якого підписаний 11.10.2012р. (суддя Азізбекян Т.А.), позовні вимоги Першого заступника прокурора міста Запоріжжя в інтересах держави в особі Запорізької міської ради задоволені в повному обсязі.
Не погодившись з судовим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94», м. Запоріжжя звернулося з апеляційною скаргою до Донецького апеляційного господарського суду, в якій просить скасувати рішення господарського суду Запорізької області від 27.09.2012р. у справі №5009/2953/12 та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування підстав для скасування рішення суду, скаржник посилається на те, що у даній справі Перший заступник прокурора міста Запоріжжя не вправі був звертатися з позовною заявою в інтересах міської ради. В позовній заяві прокурор не зазначив, в чому полягає порушення інтересів держави, на захист яких він звернувся з позовом. Крім того, на підставі договору купівлі-продажу від 29.11.2011р., укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94»та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОСТ-ВЕСТ», останнє набуло право власності на нерухоме майно, розташоване на спірній земельній ділянці, а отже, на думку скаржника, припинились правовідносини за договором оренди землі від 25.07.2005р.. За цих обставин вважає, що Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94», м. Запоріжжя не є належним відповідачем у даній справі. На думку скаржника, при прийнятті рішення місцевим господарським судом не в повній мірі були з'ясовані обставини, що мають істотне значення для правильного вирішення спору, судом невірно були застосовані норми матеріального права, що призвело до прийняття незаконного та необґрунтованого рішення.
Розпорядженням голови Донецького апеляційного господарського суду від 31.10.2012р., на підставі автоматизованого розподілу, для розгляду апеляційної скарги сформовано колегію суддів у складі: головуючий -суддя Ушенко Л.В., члени колегії: суддя Богатир К.В., суддя Дучал Н.М.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 31.10.2012р. порушено апеляційне провадження по скарзі, справу призначено до розгляду на 27.11.2012р.
Через канцелярію Донецького апеляційного господарського суду від прокуратури м.Запоріжжя та позивача -Запорізької міської ради надішли відзиви на апеляційну скаргу, в яких просять апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення господарського суду Запорізької області від 27.09.2012р. у справі №5009/2953/12 -без змін.
В судове засідання 27.11.2012р. представник скаржника не з'явився, надав телеграму, в якій просить відкласти розгляд справи для надання додаткових доказів та пояснень.
Прокурор та представник позивача в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 27.11.2012р. судова колегія залучила до участі у справі Товариство з обмеженою відповідальністю «ОСТ-ВЕСТ», м. Запоріжжя в якості третьої особи на стороні відповідача, яке не заявляє самостійних вимог на предмет спору, та відклала розгляд справи на 25.12.2012р.
В судове засідання 25.12.2012р. представник третьої особи не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причину неявки суд не повідомив, ухвалу Донецького апеляційного господарського суду від 27.11.2012р. не виконав.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причину неявки суд не повідомив.
Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 27.11.2012р. явка сторін та третьої особи не була визнана обов'язковою.
Враховуючи викладене, судова колегія вважає можливим розглянути апеляційну скаргу за відсутністю представників позивача та третьої особи за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішень місцевого господарського суду в повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія встановила наступне.
25.07.2005р., на підставі рішення Запорізької міської ради № 15 від 24.11.2004р., між Запорізькою міською радою (далі -Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94»(далі -Орендар) був укладений договір оренди землі, зареєстрований 25.07.2005р. у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах», про що у державному реєстрі земель вчинено запис № 040526100450 (кадастровий номер: 2310100000:07:042:0039).
Відповідно до п. 1 договору, Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування складської бази, яка знаходиться у м. Запоріжжя, вул. Кузнєцова, 34.
В оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,4690 га (п. 2 договору).
Земельна ділянка передається в оренду разом із складами, гаражами, прохідною та наметами складської бази (п.4 договору).
Згідно із п. 5 договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3235325,60 грн. (в цінах 2004 року).
Пунктом 8 договору передбачено, що даний Договір укладається на десять років.
Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 32 353,26грн. за календарний рік в цінах 2004 року (п. 9 договору).
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексу інфляції (п. 10 договору).
Пунктом 12 договору передбачені підстави для зміни (перегляду) розміру орендної плати, серед яких і зміна розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі, в наслідок інфляції, в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до п. 35 договору, зміна умов договору оренди землі здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується в судовому порядку.
Факт передачі земельної ділянки підтверджується підписаним сторонами актом прийому-передачі земельної ділянки від 25.07.2005р.
03.03.2008р. Запорізькою міською радою було прийнято рішення № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Запоріжжя, виконану Українським ДНДІПМ «Діпромісто», базову вартість 1 кв.м землі у розмірі 190,18грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008р. Крім того визначено, що при розрахунку нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки підлягають застосуванню коефіцієнти впливу санітарно-гігієнічних факторів, які діють на даній ділянці, відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів. Крім того, нова нормативна грошова оцінка землі застосовується з 01.03.2008р.
27.07.2011р. Запорізькою міською радою було прийнято рішення № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя», яким затверджено нові розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення згідно із додатком, відповідно до якого, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки м. Запоріжжя (за виключенням окремих пунктів) застосовується коефіцієнт - 3, у відповідності до норм Земельного кодексу України та Податкового кодексу України.
08.11.2011р., на підставі зазначених рішень Запорізької міської ради, міська рада звернулася до відповідача з пропозицією (вих. № 01-32/3422) про внесення змін до п. 9 договору оренди землі від 25.07.2005р. №040526100450, виклавши його в наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 335 487,28грн. (триста тридцять п'ять тисяч чотириста вісімдесят сім гривень, 28 коп.), що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2011 року». До зазначеної пропозиції додавався розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку, грошова оцінка якої проведена на 2011 рік.
Пропозиція була отримана уповноваженим представником відповідача 14.11.2011р., що підтверджується копією поштового повідомлення про вручення рекомендованого листа.
Відповідач на зазначену пропозицію відповіді не надав.
29.11.2011р. між Товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94»(відповідач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОСТ-ВЕСТ»(третя особа) був укладений договір купівлі-продажу нерухомого майна по вул. Кузнєцова, 34 у м. Запоріжжя, посвідченого нотаріусом Запорізького міського нотаріального округу Запорізької області.
Відповідно до п. 1.1 договору, відчужуване нерухоме майно розташоване на земельній ділянці площею 1,4690га, кадастровий номер: 2310100000:07:042:0039, яка є предметом договору оренди землі від 25.07.2005р.
13.01.2012р. Товариство з обмеженою відповідальністю «ОСТ-ВЕСТ» звернулось до міського голови м. Запоріжжя із заявою про надання у строкове платне користування земельної ділянки, що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Кузнєцова, 34, під розташування складської бази у зв'язку із зміною власника об'єкту нерухомості.
Листом від 14.02.2012р. №0672 Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради повідомило ТОВ «ОСТ-ВЕСТ», що для подальшого розгляду питання щодо передачі товариству у строкове платне користування земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Запоріжжя, вул. Кузнєцова, 34, ТОВ «ОСТ-ВЕСТ»необхідно надати до управління Орендного підприємства Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації технічний паспорт на майно, позитивний лист департаменту архітектури та містобудування з приводу даного питання, інформацію про відведення даної земельної ділянки рішенням минулих років та лист-згоду попереднього землекористувача на вилучення зазначеної земельної ділянки.
Станом на момент розгляду справи доказів укладання Запорізькою міською радою договору оренди земельної ділянки по вул. Кузнєцова, 34 в м. Запоріжжя з ТОВ «ОСТ-ВЕСТ»та вилучення земельної ділянки у позивача достроково, припинення договору оренди землі від 25.07.2005р. сторонами не надано.
За поясненнями в судовому засіданні апеляційної інстанції представника відповідача, Товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94»надано до Запорізької міської ради лист-згоду на вилучення земельної ділянки, однак фактично земельна ділянка не вилучена, не передана міській раді по акту передачі земельної ділянки, додаткова угода щодо дострокового припинення договору оренди землі не укладалась, договір оренди землі є чинним на день розгляду справи, відповідачем сплачується орендна плата за землю відповідно до умов договору.
Чинність договору оренди землі від 25.07.2005р. підтвердив у своєму відзиві і позивач.
Перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Предметом спору у даній справі є вимоги про внесення змін до п. 9 договору оренди земельної ділянки загальною площею 1,4690 га, розташованої по вул. Кузнецова, 34 у м.Запоріжжі (кадастровий номер: 2310100000:07:042:0039), пов'язаних із зміною розміру орендної плати за землю внаслідок зміни нормативної грошової оцінки землі та зміни коефіцієнту у відповідності до ст. 288.5 Податкового кодексу України.
Статтею 30 Закону України «Про оренду землі»передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Аналогічні положення закріплені в ч. 4 ст. 188 Господарського кодексу України, в якій визначено, що у разі недосягнення сторонами згоди щодо зміни (розірвання) договору заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Відповідно до ст. 651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом, а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладанні договору (ст. 652 ЦК України).
Згідно ст. 632 ЦК України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Таким чином, нормами законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін випадках, встановлених договором або законом.
В договорі оренди (п. 12) передбачені випадки перегляду розміру орендної плати, зокрема у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі в наслідок інфляції.
Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною і законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої договором.
Як вбачається із матеріалів справи, зміна розміру орендної плати пов'язана із зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки та ставки орендної плати за землю відповідно до Податкового кодексу України.
Плата за землю в України справляється у вигляді податку або орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки землі.
Нормативна грошова оцінки земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів норм, правил, а також нормативно-правових актів на землю усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років (ст. 18 Закону України «Про оцінку землі»).
Рішенням Запорізької міської ради №79 від 03.08.2008р. затверджена нормативна грошова оцінка земель м. Запоріжжя, а також базова вартість 1 кв.м землі.
Крім того, Запорізькою міською радою прийнято рішення №16 від 27.07.2011р. «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення», відповідно до якого для визначення розмір орендної плати за земельні ділянки м. Запоріжжя (за виключенням певних пунктів, що не стосуються земельної ділянки відповідача) встановлений коефіцієнт 3 з урахуванням положень Податкового кодексу України та Земельного кодексу України.
Статтею 288.1 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.
Згідно із п. 1 ч. 5 ст. 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення -розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, для інших категорій земель -трикратного розміру земельного податку.
Оскільки нормативна грошова оцінка землі є базовою для обчислення розміру орендної плати відповідно до чинного земельного та податного законодавства, то зміна нормативної грошової оцінки землі має своїм наслідком зміну розміру орендної плати, передбаченої в договорі.
Рішення Запорізької міської ради щодо затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя та щодо розміру орендної плати за земельні ділянки відповідно до встановлених ним коефіцієнтів є чинними, не скасовані, не визнані недійсними, отже, місцевий господарський суд обґрунтовано дійшов висновку щодо наявності підстав для внесення змін до договору оренди землі стосовно розміру орендної плати.
Зазначена правова позиція узгоджується із п. 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 «Про деякі питання розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин», в якому, зокрема, зазначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Відповідно до ч. 3 с. 653 ЦК України, якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Таким чином, внесені судовим рішенням зміни до п. 9 договору оренди в редакції позивача, а саме: «Річна орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі в розмірі 335487,28грн., що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2011р.», набирають чинності з дати набрання законної сили рішенням суду.
Колегією суддів Донецького апеляційного господарського суду не приймаються до уваги посилання скаржника на те, що він є неналежним відповідачем у справі, оскільки вважає договір оренди землі припиненим в зв'язку з набуттям ТОВ «ОСТ-ВЕСТ»права власності на об'єкти нерухомого майна, які розташовані на земельній ділянці, яка є предметом договору оренди землі, виходячи з наступного.
Підстави набуття прав на землю визначені розділом IV Земельного кодексу України. Так, право на одержання земельної ділянки у власність або в користування виникає після прийняття органом державної влади або місцевого самоврядування рішення про надання земельної ділянки у власність або в користування, затвердження результатів аукціону, укладення відповідної цивільно-правової угоди, набуття права власності на житловий будинок, будівлю, споруду.
Крім того, відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Статтею 141 ЗК України та ст. 31 Закону України «Про оренду землі»передбачені підстави для припинення права користування земельною ділянкою, серед яких, набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці. Однак, при цьому новий власник земельної ділянки не звільняється від необхідності оформлення права на земельну ділянку відповідно до законодавства (п. 2.10 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6).
Як зазначалося вище, 13.01.2012р. Товариство з обмеженою відповідальністю «ОСТ-ВЕСТ» звернулось до міського голови м. Запоріжжя із заявою про надання у строкове платне користування спірної земельної ділянки у зв'язку із зміною власника об'єкту нерухомості.
Листом від 14.02.2012р. №0672 Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради повідомило ТОВ «ОСТ-ВЕСТ», що для подальшого розгляду питання щодо передачі товариству у строкове платне користування зазначеної земельної ділянки, необхідно надати до управління Орендного підприємства Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації відповідну технічну документацію на земельну ділянку та лист-згоду попереднього землекористувача на вилучення зазначеної земельної ділянки.
Як зазначає відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94»надало до Запорізької міської ради лист-згоду на вилучення земельної ділянки, що знаходиться в його користуванні на підставі договору оренди землі від 25.07.2005р.
Однак фактично станом на момент розгляду справи в суді першої інстанції та розгляду апеляційної скарги на рішення місцевого господарського суду апеляційною інстанцією спірна земельна ділянка не вилучена у відповідача, не передана міській раді по акту передачі земельної ділянки, додаткова угода щодо дострокового припинення договору оренди землі не укладалась, договір оренди землі є чинним на день розгляду справи, відповідачем сплачується орендна плата за землю відповідно до умов договору. Крім того, відсутні докази укладання Запорізькою міською радою договору оренди земельної ділянки по вул. Кузнєцова, 34 в м. Запоріжжя з ТОВ «ОСТ-ВЕСТ».
Таким чином, судова колегія дійшла висновку, що місцевим господарським судом правомірно був розглянутий даний спір за участю в якості відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94», м. Запоріжжя, який є орендарем земельної ділянки згідно чинного договору оренди землі.
Колегія суддів також не приймає доводів скаржника відносно того, що Перший заступник прокурора міста Запоріжжя не вправі був звертатися з позовною заявою в інтересах Запорізької міської ради, оскільки спірна земельна ділянка є не державною власністю, з огляду на наступне.
Відповідно до абз. 4 ч. 1 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України (в редакції, що діяла на момент звернення Першого заступника прокурора міста Запоріжжя в інтересах держави в особі Запорізької міської ради з позовною заявою до господарського суду Запорізької області), господарський суд порушує справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави.
У позовній заяві прокурор самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах (ч. 3 ст. 2 ГПК України).
Відповідно до ч. 2 ст. 29 ГПК України, у разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, або в інтересах громадянина зазначений орган чи громадянин набуває статусу позивача.
Згідно із п. 2 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999р. N 3-рп/99, під поняттям «орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах»потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.
Відповідно до ч. 3 ст. 78 Земельного кодексу України, земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.
Частиною 1 ст. 10 Закон України «Про місцеве самоврядування»передбачено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Так, виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються питання щодо врегулювання земельних відносин (п. 34 ст. 26 зазначеного Закону).
Виходячи з викладеного, Запорізька міська рада (позивач) є суб'єктом права комунальної власності на землю, який виконує надані їй територіальною громадою повноваження, та, відповідно, є органом місцевого самоврядування у системі органів на території населеного пункту, на яку розповсюджуються зазначені повноваження.
З огляду на вищевикладене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції повно з'ясовані усі обставини, що мають значення для справи, висновки суду відповідають обставинам справи, норми матеріального та процесуального права місцевим господарським судом застосовані правильно, тому апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94», м. Запоріжжя не підлягає задоволенню, а рішення господарського суду Запорізької області від 27.09.2012р. у справі №5009/2953/12 підлягає залишенню без змін.
Судові витрати за розгляд апеляційної скарги, відповідно до ст. 49 ГПК України, покласти на скаржника.
Керуючись ст.ст. 33, 43, 49, 91, 99, 101-103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд ухвалив, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма «ТТП-94», м. Запоріжжя на рішення господарського суду Запорізької області від 27.09.2012р. у справі №5009/2953/12 -залишити без задоволення.
2. Рішення господарського суду Запорізької області від 27.09.2012р. у справі №5009/2953/12 -залишити без змін.
3. Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України через Донецький апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня її прийняття.
Головуючий Л.В. Ушенко
Судді Н.М. Дучал
К.В. Богатир
Повний текст постанови складено та підписано 26 грудня 2012 року.
Надруковано: 8 прим.
1 прим. -скаржнику,
1 прим. -прокурору;
1 прим. - позивачу;
1 прим. -третій особі;
1прим.-обл. прокуратура;
1 прим. -ГСЗО;
1 прим. - у справу;
1 прим. - ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2012 |
Оприлюднено | 27.12.2012 |
Номер документу | 28265792 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Ушенко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні