Ухвала
від 20.12.2012 по справі 2а-10667/11/0170/10
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"20" грудня 2012 р. м. Київ К/9991/48309/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі суддів:

Островича С.Е., Степашка О.І., Федорова М.О.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Закладу Федерації професійних спілок України "учбово-спортивна база "Авангард" на постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 травня 2012 року у справі за позовом Закладу Федерації професійних спілок України "учбово-спортивна база "Авангард" до Державної податкової інспекції у місті Ялта про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

встановила:

Заклад Федерації професійних спілок України "учбово-спортивна база "Авангард" (далі - ЗФПС України "УСБ "Авангард") звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у місті Ялта (далі - ДПІ у м. Ялта) в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13 грудня 2011 року позов ЗФПС України "УСБ "Авангард" задоволено.

Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 травня 2012 року апеляційну скаргу ДПІ у м. Ялта задоволено, а постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13 грудня 2011 року - скасовано. В задоволенні позову ЗФПС України "УСБ "Авангард" відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду апеляційної інстанції ЗФПС України "УСБ "Авангард" подав касаційну скаргу в якій просить скасувати постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 травня 2012 року та залишити в силі постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13 грудня 2011 року.

Сторони в судове засідання не з'явились, а тому відповідно до вимог ст. 222 КАС України розгляд заяви проведено в письмовому провадженні.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами першої і апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судами попередніх інстанцій та підтверджено матеріалами справи, що ДПІ у м. Ялта 27 липня 2011 року проведено камеральну перевірку податкової звітності позивача, а саме: уточнюючої податкової декларації земельного податку за 2010 рік №121074 від 28.04.2011 року, за результатами якої складено акт перевірки №1857/15-3/04718697 від 27.07.2011 року.

Перевіркою встановлено, що у уточнюючій податковій декларації №121074 від 28.04.2011 року виявлено методологічну помилку, а саме позивач неправомірно застосував пільгу у 2010 році з податку на землю і не відобразив у рядку 5 по графах 13-21 суми, які повинні вноситися на окремий рахунок, відкритий в органі Держказначейства, що призвело до заниження податкового зобов'язання на 2010 рік на 192 739,68 грн., чим порушено наказ ДПА України від 24.12.2010 року № 1015 «Про затвердження форми податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності» .

На підставі акту перевірки ДПІ у м. Ялта прийнято податкове повідомлення-рішення №0004261503 від 10.08.2011 року про донарахування податкового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб у загальній сумі 433664,28 гривень.

Суди попередніх інстанцій дійшли правильного висновку, що спеціальним законом, який визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку є Закон України «Про плату за землю»від 03.07.1992 року №2536-ХІІ.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Ст. 14 Закону України "Про плату за землю" встановлено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно до положень п. 123.2 ст. 123 Податкового кодексу України, використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору(обов'язкового платежу) додатково до штрафів, передбачених пунктом 123.1 цієї статті, - тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів (обов'язкових платежів), що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.

Крім того, суди попередніх інстанцій зазначили, що на підставі п. 4 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про плату за землю» , звільняються від земельного податку підприємства, установи, організації, громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості, у тому числі аероклуби та авіаційно-спортивні клуби Товариства сприяння обороні України, - за земельні ділянки, на яких розміщені спортивні споруди, що використовуються для проведення всеукраїнських, міжнародних змагань та навчально-тренувального процесу збірних команд України з видів спорту та підготовки спортивного резерву, бази олімпійської та параолімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України за умови спрямування відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту за напрямами і в порядку, визначеними Кабінетом Міністрів України.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до п. 1.1 Статуту Заклад Федерації професійних спілок України "Учбово-спортивна база "Авангард" є закладом фізичної культури та спорту, створеним Федерацією професійних спілок України на її власності, і є правонаступником Колективного підприємства "Учбово-спортивна база "Авангард".

Перелік підприємств, установ, організацій, громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості, баз олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку затверджено Постановою Кабінету Міністрів України №250 від 02.03.2010 року "Деякі питання спрямування підприємствами, установами, організаціями, громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості, базами олімпійської та параолімпійської підготовки, що звільняються від сплати земельного податку, сум зазначеного податку на забезпечення розвитку фізичної культури і спорту" , яка набрала законної сили з 19.03.2010 року.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ДПІ в м. Ялта був зроблено запит в Управління Держказначейства в м. Ялта про наявність окремого рахунку у ЗФПС України «УСБ Авангард».

Держказначейством надана відповідь (вх. ДПІ в м. Ялта № 11543/10 від 27.05.2011 року), що ЗФПС України «УСБ Авангард»в 2010 році не відкривало реєстраційні рахунки в Управлінні Держказначейства.

Суд апеляційної інстанції зазначив, що обов'язковими умовами застосування пільг по сплаті земельного податку є наявність спеціального розрахункового рахунку в Управління Держказначейства в м. Ялта.

Також суд апеляційної інстанції зазначив, що з квітня по грудень 2010 року ЗФПС України «Учбово-спортивна база «Авангард»була включена в Перелік баз, затверджений Кабінетом Міністрів України, але не спрямувала відповідних сум земельного податку на розвиток фізичної культури і спорту за напрямами і в порядку, визначеними КМУ України.

Згідно Постанови КМ України від 17.08.2011 року №975 «Про затвердження переліку підприємств, закладів, суспільних організацій фізкультурно-спортивної спрямованості..., звільнених від сплати земельного податку...» , яке набрало чинності, 26.09.2011 року ЗФПСУ «Учбово-спортивна база «Авангард»виключене з Переліку та втратило право на застосування пільг при сплаті податку на землю.

Суд апеляційної інстанції зробив висновок, що позовні вимоги ЗФПС України «УСБ «Авангард»про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0004261503 від 10.08.2011 року про донарахування податкового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб у загальній сумі 433664,28 гривень не підлягають задоволенню.

Однак, колегія суддів касаційної інстанції приходить до висновку, що судами попередніх інстанцій при винесенні рішень не надано належної правової оцінки тому, що на момент здійснення перевірки та використання пільги по земельному податку ЗФПС України "УСБ "Авангард" був включений до переліку закладів, які користувалися соціальною пільгою.

Крім того, суд апеляційної інстанції не звернув увагу на те, що ЗФПС України "УСБ "Авангард" звертався з проханням до ГУ ДКУ в м. Ялті відносно відкриття окремого розрахункового рахунку.

Наведена неповнота встановлення обставин зі спору призвела до прийняття попередніми судовими інстанціями рішень, які не відповідають вимогам ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України щодо законності та обґрунтованості судового рішення, тоді як передбачені процесуальним законодавством межі перегляду справи в касаційній інстанції не дають Вищому адміністративному суду України права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені попередніми судовими інстанціями.

Під час нового розгляду суду слід врахувати викладене, всебічно і повно з'ясувати та перевірити всі фактичні обставини справи, витребувати та об'єктивно оцінити докази, що мають юридичне значення для її розгляду і вирішення спору по суті, встановити дійсні права і обов'язки сторін, і в залежності від встановленого правильно застосувати норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, та прийняти законне і обґрунтоване рішення.

Керуючись ст.ст. 220, 222, 223, 227, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

ухвалила:

Касаційну скаргу Закладу Федерації професійних спілок України "учбово-спортивна база "Авангард" задовольнити частково.

Постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16 травня 2012 року -скасувати.

Справу за позовом Закладу Федерації професійних спілок України "учбово-спортивна база "Авангард" до Державної податкової інспекції у м. Ялта про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення направити на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.

Ухвала є остаточною і оскарженню не підлягає.

Судді С.Е. Острович О.І. Степашко М.О. Федоров

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення20.12.2012
Оприлюднено29.12.2012
Номер документу28306959
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10667/11/0170/10

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Ухвала від 18.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Постанова від 16.05.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні