Рішення
від 24.12.2012 по справі 5023/5307/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" грудня 2012 р.Справа № 5023/5307/12

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Сальніковой Г.І.

при секретарі судового засідання

розглянувши справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтіс Трейд" (м. Харків) до Іноземного підприємства "Калісто" (м. Харків) про стягнення 64406,16 грн. за участю представників:

позивача - Растопчінова О.В. (довіреність №1 від 16.11.12 р.);

відповідача - Сізон О.О. (довіреність від 01.06.12 р.)

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ТОВ "Алтіс Трейд", звернувся до господарського суду з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з ІП "Калісто" на свою користь заборгованість за поставлений товар за договором поставки №130/11 від 21.11.11 р. Відповідно вимог позовної заяви, заявлена до стягнення сума заборгованості становить 64406,16 грн. Судовий збір у розмірі 1609,50 просить суд покласти на відповідача.

Ухвалою господарського суду Харківської області прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено її до розгляду у судовому засіданні на 03.12.12 р.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 03.12.12 р. розгляд справи було відкладено на 17.12.12 р.

07.12.12 р. до канцелярії суду від позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, в якій позивач просить суд збільшити розмір позовних вимог, стягнути з відповідача на свою користь заборгованість у розмірі 70195,22 грн., а також судовий збір у розмірі 1609,50 просить суд покласти на відповідача.

Суд, розглянувши заяву позивача про збільшення позовних вимог, вирішив прийняти її.

17.12.12 р. до канцелярії суду від позивача надійшла заява про залучення до матеріалів справи документів згідно додатку.

Суд, розглянувши заяву позивача про залучення до матеріалів справи документів згідно додатку, вирішив за можливе задовольнити її.

17.12.12 р. до канцелярії суду від відповідача надійшов відзив, в якому відповідач просить припинити провадження по справі на підставі п. 1-1 ст. 80 ГПК України.

В судовому засіданні 17.12.12 р. було оголошено перерву до 24.12.12 р.

21.12.12 р. до канцелярії суду від позивача надійшли письмові пояснення по справі.

24.12.12 р. за вх. №23962 до канцелярії суду від позивача надійшла заява про залучення до матеріалів справи документів згідно додатку.

Суд, розглянувши заяву позивача про залучення до матеріалів справи документів згідно додатку (вх. №23962 від 24.12.12 р.), вирішив за можливе задовольнити її.

Представник позивача в судовому засіданні 24.12.12 р. підтримує позов у повному обсязі.

24.12.12 р. за вх. №23962 до канцелярії суду від відповідача надійшло клопотання про залучення до матеріалів справи копії витягу з ЄДРПОУ щодо Іноземного підприємства "Калісто".

Суд, розглянувши клопотання відповідача про залучення до матеріалів справи копії витягу з ЄДРПОУ щодо Іноземного підприємства "Калісто", вирішив за можливе задовольнити його.

Представник відповідача в судовому засіданні 24.12.12 р. заперечує проти позову в повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

21.11.11 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "Алтіс Трейд" (постачальник) та Іноземним підприємством "Калісто" (покупець) був укладений договір поставки № 130/11.

Відповідно до п.1.1 договору, постачальник зобов'язувався в порядку та строки, встановлені цим договором, передати у власність покупцеві товар, в певній кількості і відповідної якості, а покупець зобов'язувався прийняти товар і оплатити його на умовах, визначених у цьому договорі.

Кількість і асортимент кожної партії товару згідно п. 1.3 договору вказуються в накладній, складеній на підставі замовлення покупця, яке є невід'ємною частиною цього договору. Накладні оформлюються на кожну партію товару, що поставляється і мають силу специфікацій до цього договору.

Відповідно до п. 2.1 договору, поставка конкретної партії товару здійснюється на підставі замовлення покупця. Замовлення надаються постачальнику за допомогою електронної пошти, факсимільного зв'язку або способами зв'язку, що забезпечують фіксування тексту і дати замовлення, або іншим способом, прийнятним для покупця. Замовлення має містити таку інформацію: а) асортимент товару; б) кількість товару; в) дату і час доставки товару постачальником на склад, вказаний покупцем; г) адреса складу покупця.

Відповідно до п. 2.2 договору, замовлення вважається прийнятим і підтвердженим постачальником після отримання покупцем замовлення з відміткою про прийняття замовлення до виконання. Постачальник зобов'язаний розглянути замовлення протягом 24 годин з моменту відправлення його покупцем. При цьому постачальник зобов'язаний надати повідомлення покупцеві із зразками підпису уповноважених осіб на приймання та підтвердження замовлення. У разі якщо постачальник не може здійснити постачання товару за прийнятим і підтвердженому замовленням, то останній зобов'язується направити покупцю повідомлення про неможливість виконання замовлення і вказати дату виконання замовлення.

Відповідно до п. 2.3 договору, покупець має право відкликати своє замовлення в будь-який момент до прийняття його до виконання постачальником.

Відповідно до п. 2.4 договору, поставка товару здійснюється на умовах DDР (Delivered Duty Paid), місце доставки - м. Харків, "склад покупця" (відповідно до Міжнародних правил тлумачення торгових термінів "ІНКОТЕРМС 2000"). За домовленістю сторін постачання може здійснюватися на інших умовах. Така домовленість оформляється додатковою письмовою угодою до цього договору.

Відповідно до п. 2.4.3 договору, не менш ніж за дві години до прибуття постачальника на склад покупця, постачальник зобов'язується надіслати на електронну адресу sklad@target.kharkov.uа електронну накладну встановленого зразка (Додаток №1) у форматі Mscrosoft Excel. У темі електронного повідомлення має вказуватися найменування постачальника. Кожній видатковій накладній повинен відповідати один документ Excel. Назва документа Excel має містити адресу, за якою здійснюється доставка товару. У листі необхідно вказати дату та час поставки товару на склад покупця. Прийом товару без електронної накладної, або якщо електронна накладна і накладна, що фактично супроводжує товар відрізняються, здійснюється в порядку живої черги, при цьому пріоритет віддається тим постачальникам, хто своєчасно вислав електронну накладну.

Відповідно до п. 2.6 договору, постачальник зобов"язаний здійснити поставку товару виключно за прийнятим підтвердженим замовленням. Постачальник не має права самостійно зменшувати або збільшувати кількість і асортимент товару, що поставляється, згідно прийнятого та підтвердженого ним замовлення без письмового дозволу від покупця про таке зменшення або зміну.

Відповідно до п. 3.3 договору, право власності на товар і ризик випадкової загибелі (втрати) товару переходить від постачальника до покупця з моменту передачі товару на складі покупця та засвідчується товарно-транспортною (видатковою) накладною, підписаною уповноваженими представниками сторін. Дата отримання товару покупцем вказується в накладній, про що покупець робить відповідну відмітку.

Пункт 5.4 договору передбачає, що покупець проводить оплату товару на умовах відстрочення платежу 45 (сорок п'ять) календарних днів з моменту поставки товару, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника. Датою оплаті вважається дата списання коштів з банківського рахунка покупця.

Відповідно до п. 11.1 договору, покупець має право повернути постачальнику нереалізований товар, поставлений у відповідності з цим договором, а постачальник зобов'язується такий товар прийняти і повернути покупцеві вартість вже оплаченого товару, що повертається. Постачальник зобов'язаний здійснити повернення товару своїм транспортом і за свій рахунок протягом десяти календарних днів з дати отримання від покупця відповідного повідомлення.

Відповідно до п. 11.4 договору, покупець має право повернути постачальнику товар, поставлений відповідно до цього договору який став непридатним в рамках свого терміну реалізації. При цьому постачальник зобов'язаний здійснити повернення товару протягом десяти днів з моменту отримання відповідного повідомлення від покупця.

Факт отримання відповідачем товару підтверджується наявними в матеріалах справи належним чином засвідченими копіями видаткових накладних №412 від 23.11.2011, №451 від 23.12.2011, №44 від 08.02.2012, №55 від 22.02.2012, №87 від 04.04.2012, №95 від 06.04.2012, №109 від 20.04.2012, №117 від 26.04.2012, №129 від 07.05.2012, №144 від 17.05.2012, №211 від 12.06.2012, №226 від 22.06.2012, №229 від 23.06.2012, №250 від 11.07.2012, №290 від 31.07.2012, №309 від 06.08.2012, №463 від 10.10.2012, які підписані представниками сторін та скріплені печатками товариств. Також в матеріалах справи наявні податкові накладні та довіреності на отримання матеріальних цінностей від ТОВ "Алтіс Трейд" до цих видаткових накладних.

У відзиві, який був наданий до суду, відповідач також підтверджує факт отримання товару від позивача за вищевказаними накладними.

Суд вважає зазначити, що твердження відповідача в відзиві, що одразу після отримання партії товару відповідач з'ясував, наявну більшу кількість товару та повідомив постачальника про необхідність повернення такого товару не відповідає дійсності та не підтверджується матеріалами справи. В матеріалах справи немає ніяких повідомлень стосовно необхідності повернення товару позивачу від відповідача.

Також посилання відповідача на мету прострочення оплати - уникнення плутанини з банківськими платежами не може бути підставою для припинення провадження по справі на підставі п.1-1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України за відсутністю предмету спору.

Судом встановлено, що позивач виконав свої обов'язки у повному обсязі, проте відповідач в порушення норм чинного цивільного та господарського законодавства України та умов договору поставки №130/11 від 21.11.11 р., не оплатив за отриманий товар.

В матеріалах справи наявний акт звірки взаємних розрахунків станом за період 01.01.12 р. - 14.11.12 р. між сторонами, який підписаний представниками сторін та скріплений печатками товариств. Відповідно до цього акту заборгованість відповідача перед позивачем становить 70195,22 грн.

Відповідно до ст. 629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Згідно з ч.1 ст. 612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Відповідно до ч.1 ст. 692 ЦК України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Відповідно до вимог ст. 32 ГПК України: доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ч. 1 ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Враховуючи вказані обставини та приймаючи до уваги вимоги ст. 526 Цивільного Кодексу України, а саме те, що зобов"язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться, враховуючи те, що відповідач не надав суду жодного документу, який би спростовував наявність заборгованості перед позивачем, хоча мав можливість скористуватись своїми процесуальними правами та надати документи в обґрунтування своєї позиції по справі, суд дійшов висновку про те, що позовна вимога позивача про стягнення заборгованості за поставлений товар в сумі 70195,22 грн. правомірна та обґрунтована, така, що не спростована відповідачем, тому підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 44 та статті 49 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за необхідне покласти на відповідача витрати по сплаті судового збору в сумі 1609,50 грн., оскільки з його вини спір було доведено до суду.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 509, 526, 612, 625, 629, 692 ЦК України, ст. 193 ГК України, ст.ст. 1, 4, 12, 22, 33-34, 38, 43, 49, 82-85, Господарського процесуального кодексу України,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Іноземного підприємства "Калісто" (61044, м. Харків, Фрунзенський р-н., просп. Московський, буд. 257; код ЄДРПОУ 34756181) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтіс Трейд" (61118, м. Харків, Московський р-н., просп. Тракторобудівників, буд. 100, корпус А, кв. 187; код ЄДРПОУ 34392283) суму заборгованості за поставлений товар в розмірі 70195,22 грн. та судовий збір в сумі 1609,50 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 29.12.2012 р.

Суддя Сальнікова Г.І.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення24.12.2012
Оприлюднено02.01.2013
Номер документу28311710
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5023/5307/12

Ухвала від 06.02.2013

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Істоміна О.А.

Ухвала від 03.12.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Сальнікова Г.І.

Ухвала від 23.11.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Сальнікова Г.І.

Постанова від 07.03.2013

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Істоміна О.А.

Ухвала від 07.03.2013

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Істоміна О.А.

Рішення від 24.12.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Сальнікова Г.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні