Постанова
від 11.12.2012 по справі 2а-2630/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" грудня 2012 р. Справа № 2а-2630/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Скільського І.І.

при секретарі Маковійчук С.М.

за участю сторін:

від позивача - Перцович Д.Я., Плекан Ю.В.,

від відповідача - Пона В.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю " Форест"

до відповідача: Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції

про визнання протиправним та скасування Наказу №258 від 15.05.2012 року; визнання протиправними дій ,-

ВСТАНОВИВ:

22.08.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Форест" (далі-Позивач) звернулося до суду з позовом до Коломийської об`єднаної державної податкової інспекції (далі-Відповідач) про визнання протиправним та скасування Наказу №258 від 15.05.2012 року, визнання протиправними дій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 15.05.2012 року відповідачем на підставі постанови слідчого СВ ДПС в Івано-Франківській області капітана податкової міліції Грицківа В.В., прийнято Наказ № 258 про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ «Форест» з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.10.2008 по 30.09.2010 року при здійсненні фінансово-господарських операцій з ПП «Рамо», ТОВ «Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття» ПП «Укртехнологія-Ко», ПП «Львівресурс». На підставі вказаного наказу відповідачем видано повідомлення №144 від 15.05.2012 року. В період з 16.05.2012 по 22.05.2012 відповідачем проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.10.2008 по30.09.2010 року при здійсненні фінансово-господарських операцій з ПП «Рамо», ТОВ «Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття» ПП «Укртехнологія-Ко», ПП «Львівресурс». За результатами проведеної перевірки відповідачем складено Акт№618/220/31509856 від 29.05.2012 року.

Позивач вважає, що прийняття Коломийською об`єднаною державною податковою інспекцією на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України оскаржуваного Наказу № 258 від 15.05.2012 року не відповідає вимогам чинного на час виникнення спірних правовідносин законодавства зважаючи на відсутність чіткого та однозначного їх одночасного врегулювання нормами податкового та кримінально - процесуального законодавства. Також позивач вважає незаконними дії відповідача при проведенні перевірки та оформленні її матеріалів, так як вони вчинені поза межами повноважень та не у спосіб передбачений Конституцією та законами України і порушують законні права та інтереси позивача.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав викладених в позовній заяві, надали аналогічні за її змістом пояснення. Просили позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених в письмових запереченнях на адміністративний позов (т.1 а.с.240) та надав аналогічні за їх змістом пояснення. Просив в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Форест» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Коломийської міської ради 06.06.2001року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію (т.1 а.с.170).

ТзОВ «Форест» взято на податковий облік в органах державної податкової служби 08.06.2001 Коломийською ОДПІ за № 4943/283 від 08.06.2001, на день розгляду справи перебуває на податковому обліку в Коломийській ОДПІ. Відповідно до Свідоцтва № 12593747 НВ № 164123, виданого Коломийською ОДПІ, позивач є платником податку на додану вартість (т.1 а.с.172).

Судом встановлено, що 18.04.2012 року слідчий з ОВС слідчого відділу ДПС в Івано-Франківській області капітан податкової міліції Грицків В.В., згідно матеріалів кримінальної справи №332281 керуючись ст.ст. 22,114 та 130 КПК України, п.78.1.11 ст.78 Податкового кодексу України виніс постанову про призначення у кримінальній справі №332281 документальної позапланової перевірки ТзОВ «Форест» (код ЄДРПОУ 31509856) з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства в період листопада-грудня 2008 року, квітня-липня, вересня-жовтня, грудня 2009 року та лютого-вересня 2010 року при здійсненні фінансово-господарських операцій з ПП «Рамо» (код ЄДРПОУ 32865456), ТОВ «Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття» (код ЄДРПОУ 35517389) ПП «Укртехнологія-Ко» (код ЄДРПОУ 35766471), ПП «Львівресурс» (код ЄДРПОУ 36992181).

Проведення документальної позапланової перевірки доручено Коломийській ОДПІ Івано-Франківської області ДПС та відділу боротьби з відмиванням доходів, одержаним злочинним шляхом ДПС в Івано-Франківській області. перевірку доручено провести в приміщенні ДПС в Івано-Франківській області (т.1 а.с.226-229).

14.05.2012 року листом № 1942/7/16-1/219 за підписом заступника начальника відділу боротьби з відмиванням доходів, одержаним злочинним шляхом ДПС в Івано-Франківській області ОСОБА_5, направлено начальнику Коломийської ОДПІ Івано-Франківської області ДПС Лубоцькій С.О., копію постанови про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки (т.1 а.с.230).

В.о. начальника Коломийської ОДПІ Івано-Франківської області ДПС М.С. Бундзяк розглянувши службову записку відділу податкового контролю від 15.05.2012 року №1/22-040 щодо необхідності проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Форест» (код ЄДРПОУ 31509856) відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України 15 травня 2012 року видав наказ №258 про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Форест» (код ЄДРПОУ 31509856) з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.10.2008 по 30.09.2010 року при здійсненні фінансово-господарських операцій з ПП «Рамо», ТОВ «Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття» ПП «Укртехнологія-Ко», ПП «Львівресурс». Проведення перевірки доручив головному державному податковому ревізору-інспектору відділу боротьби з відмиванням доходів одержаних злочинним шляхом ДПС в Івано-Франківській області Твердохлібу Михайлу Степановичу та головному державному податковому ревізору-інспектору відділу податкового контролю Коломийської ОДПІ Лукинюк Лесі Михайлівні з 16.05.2012 року тривалістю 5 робочих днів (т.1а.с.231).

Так, в період часу з 16.05.2012 по 22.05.2012 року в приміщенні ДПС в Івано-Франківській області з відома директора ТОВ «Форест» ОСОБА_1, без його присутності, на підставі службових посвідчень, відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, ст.79 Податкового кодексу України та згідно з наказом про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Форест» (код ЄДРПОУ 31509856) від 15.05.2012 року за №258, проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Форест» (код ЄДРПОУ 31509856) з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.10.2008 по 30.09.2010 року при здійсненні фінансово-господарських операцій з ПП «Рамо», ТОВ «Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття» ПП «Укртехнологія-Ко», ПП «Львівресурс». За результатами перевірки складено акт 618/220/31509856 від 29.05.2012 року. Як відображено у акті, перевірка дотримання вимог податкового та валютного законодавства ТОВ «Форест» при здійсненні фінансово-господарських операцій з ПП «Рамо», ТОВ «Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття» ПП «Укртехнологія-Ко», ПП «Львівресурс» проведена на підставі матеріалів кримінальної справи №332281, додаткових матеріалів переданих згідно постанови про призначення позапланової перевірки, матеріалів планової виїзної перевірки ТзОВ «Форест» з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.10.2008 року по 30.06.2010 року (акт від 10.11.2010 року № 3889/231/31509856), матеріалів документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Форест» щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття», їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.06.2009 по 31.12.2009 року (акт від 26.09.2011 року № 1880/231/31509856), матеріалів документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Форест» щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТзОВ «Укртехнологія-Ко» їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.04.2009 по 30.06.2009 та з 01.01.2010 по 31.03.2010 (акт від 23.11.2011 року № 2898/231/31509856), матеріалів документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Форест» щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ПП «Львівресурс» їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2010 по 30.09.2010 (акт від 19.10.2011 року № 2154/231/31509856) та комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем наявних в Коломийській ОДПІ.

Відповідно до висновку акту №618/220/31509856 від 29.05.2012 року, податковим органом встановлено порушення ТзОВ «Форест»: - ч.1, ч.5 ст.203, ст.215, ч.1 ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійсненних ТзОВ «Форест» з ТОВ «Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття», документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин у період з 01.06.2009 року по 31.12.2009 року на загальну суму 1771727,00 грн.; - ч.1, ч.5 ст.203, ст.215, ч.1 ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійсненних ТзОВ «Форест» з ТзОВ «Укртехнологія-Ко», документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин у період з 01.04.2009 року по 31.05.2009 року, 02.2010 року на загальну суму 642648,00 грн.; - ч.1, ч.5 ст.203, ст.215, ч.1 ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійсненних ТзОВ «Форест» з ПП «Львівресурс», документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин у періоді з 01.01.2010 року по 30.09.2010 року, на загальну суму 2131721,00 грн.; - ч.1, ч.5 ст.203, ст.215, ч.1 ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійсненних ТзОВ «Форест» з ПП «Рамо», документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин у період з 01.10.2008 року по 30.04.2009 року, на загальну суму 226200,00 грн.; - п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 та п.п.5.3.9 п.5.3, ст.5 Закону України від 22.05.1997 року №283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»(зі змінами та доповненнями) встановлено завищення валових витрат на загальну суму 3976914,00 грн., а саме: в IV кварталі 2008 року в сумі -188500,00 грн., в ІІ кварталі 2009 року в сумі -682665,00 грн., в ІІІ кварталі 2009 року в сумі -356648,00 грн., IV кварталі 2009 року в сумі -791667,00 грн., в I кварталі 2010 року в сумі -228300,00 грн., в ІI кварталі 2010 року в сумі -1065841,00 грн., в I кварталі 2010 року в сумі -663293,00 грн., в результаті чого занижено податок на прибуток, в періоді, що перевірявся, на загальну суму 994229,00 грн., в тому числі: податок на прибуток в сумі 369110,00 грн., донараховано за результатами перевірки - Акт від 26.09.2011 року №1880/231/31509856, в т.ч. податок на прибуток в сумі 133885,00 грн., донараховано за результатами перевірки - Акт від 23.11.2011 року № 2898/231/31509856 в тому числі податок на прибуток в сумі 444109,00 грн., донараховано за результатами перевірки - Акт від 19.10.2011 року № 2154/231/31509856 в тому числі в IV кварталі 2008 року в сумі -47125,00 грн., в ІІ кварталі 2009 року в сумі -170666,00 грн., в ІІІ кварталі 2009 року в сумі -89162,00 грн., IV кварталі 2009 року в сумі -197917,00 грн., в I кварталі 2010 року в сумі -57075,00 грн., в ІI кварталі 2010 року в сумі -266461,00 грн., в I кварталі 2010 року в сумі -165823,00 грн.; - п.7.1., п.п.7.2.1, п.п.7.2.3., п.п.7.2.4, п.п.7.2.6, п.7.2, п.п.7.4.1, п.п.7.4.5, п.7.4, п.п.7.5.1, п.7.5, п.п.7.7.1, п.7.7, ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (із змінами та доповненнями) в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті в бюджет, в періоді, що перевірявся, на загальну суму 795383,00 грн., в тому числі ПДВ в сумі 295288,00 грн., донараховано за результатами перевірки - Акт від 26.09.2011 року №1880/231/31509856, в т.ч. податок на додану вартість в сумі 107108,00 грн., донараховано за результатами перевірки - Акт від 23.11.2011 року №2898/231/31509856, в т.ч. ПДВ в сумі 355287,00 грн., донараховано за результатами перевірки - Акт від 19.10.2011 року № 2154/231/31509856 в тому числі за листопад 2008 року в сумі 17840,00 грн., квітень 2009 року в сумі 35160,00 грн., травень 2009 року в сумі 55608,00 грн., червень 2009 року в сумі 65625, 00 грн., липень 2009 року в сумі 29663,00 грн., вересень 2009 року в сумі 41667,00 грн., жовтень 2009 року в сумі 63084,00 грн., листопад 2009 року в сумі 60340, 00 грн., грудень 2009 року в сумі 34909, 00 грн., лютий 2010 року в сумі 36200,00 грн., березень 2010 року в сумі 9460,00 грн., квітень 2010 року в сумі 87106,00 грн., травень 2010 року в сумі 79423,00 грн., червень 2010 року в сумі 46640,00 грн., липень 2010 року в сумі 39480,00 грн., серпень 2010 року в сумі 25293,00 грн., вересень 2010 року в сумі 67885,00 грн. (т.1 а.с.16-86).

Вказаного висновку податковий орган дійшов виходячи з наступного.

У п.3.1 акта перевірки №618/220/31509856 від 29.05.2012 року податковим органом відображено перевірочну інформацію документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Форест» щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Холдінг» Інвестиційна компанія Прикарпаття» їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.06.2009 по 31.12.2009 року, яка закріплена у акті перевірки Коломийської ОДПІ № 1880/231/31509856 від 26.09.2011 року, про порушення ТОВ «Форест» - ч.1, ч.5 ст.203, ст. 215, ч.1 ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійсненних ТзОВ «Форест» з ТОВ «Холдінг «Інвестиційна компанія Прикарпаття», документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин у період з 01.06.2009 року по 31.12.2009 року на загальну суму 1771727,00 грн.; -п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 та п.п.5.3.9 п.5.3, ст.5 Закону України від 22.05.1997 року №283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»(зі змінами та доповненнями) встановлено завищення валових витрат на суму 1476440 грн., в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 369110,00 грн., в тому числі за II квартал 2009 року в сумі 82031,00 грн., за III квартал 2009 року в сумі 89162,00 грн., за IV квартал 2009 року в сумі 197917,00 грн.; - п.п.7.2.4 п.7.2 ст.7, п.п.7.4.1 п.7.4 та п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (із змінами та доповненнями) в результаті чого занижено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 295288,00 грн., в тому числі за червень 2009 року в сумі 65625,00 грн., липень 2009 року в сумі 29663,00 грн., вересень 2009 року в сумі 60340,00 грн., грудень 2009 року в сумі 34909,33 грн.

На підставі вищевказаного акту перевірки Коломийською об'єднаною державною податковою інспекцією винесено податкові повідомлення-рішення № 0000862310 від 10.10.2011 року, яким нараховано ТзОВ «Форест» податкове зобов'язання по ПДВ в сумі 295288 грн., та застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 73822 грн., а також податкове повідомлення-рішення №0000872310 від 10.10.2011 року, яким нараховано ТзОВ «Форест» податкове зобов'язання з податку на прибуток підприємств в сумі 369110 грн., та застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 92277,5 грн.

Не погоджуючись із даними рішеннями позивачем було оскаржено їх в судовому порядку.

Постановою Івано-франківського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2011 року у справі № 2a-3346/11/0970 адміністративний позов ТзОВ «Форест» задоволено, визнано нечинними та скасовано податкові повідомлення-рішення Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції № 0000862310, № 0000872310 від 10.10.2011 року.

Вказане рішення суду законної сили не набрало, оскільки Коломийською ОДПІ оскаржено в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Крім того у п. 3.1 акта перевірки №618/220/31509856 від 29.05.2012 року податковим органом відображено інформацію додаткових матеріалів отриманих в ході розслідування кримінальної справи №332281, наданих слідчим з ОВС слідчого відділу ДПС в Івано-Франківській області капітаном податкової міліції Грицківим В.В.

У п.3.2 акта перевірки №618/220/31509856 від 29.05.2012 року податковим органом відображено перевірочну інформацію документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Форест» щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТзОВ «Укртехнологія-Ко» їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.04.2009 по 30.06.2009 року та з 01.01.2010 по 31.03.2010 року яка закріплена у акті перевірки Коломийської ОДПІ № 2898/231/31509856 від 23.11.2011 року, про порушення ТОВ «Форест» - ч.1, ч.5 ст.203, ст. 215, ч.1 ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійсненних ТзОВ «Форест» з ТзОВ «Укртехнологія-Ко», документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин у період з 01.04.2009 року по 31.05.2009 року, 02.2010 року на загальну суму 642648,00 грн.; -п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 та п.п.5.3.9 п.5.3, ст.5 Закону України від 22.05.1997 року №283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»(зі змінами та доповненнями) встановлено завищення валових витрат на суму 535540 грн., в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 133885,00 грн., в тому числі за II квартал 2009 року в сумі 88635,00 грн., за I квартал 2010 року в сумі 45250,00 грн.; - п.п.7.2.4 п.7.2 ст.7, п.п.7.4.1 п.7.4 та п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (із змінами та доповненнями) в результаті чого занижено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 107108,00 грн., в тому числі за квітень 2009 року в сумі 15300,00 грн., травень 2009 року в сумі 55608,00 грн., лютий 2010 року в сумі 36200,00 грн.

В результаті виявлених порушень Коломийською ОДПІ винесено оскаржувані податкові повідомлення рішення: за №0001132310 від 01.12.2011 року яким позивачу донараховано зобов'язання з податку на прибуток на суму 133 885 грн., та застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 66942,5 грн., та за №0001142310 від 01.12.2011 року, яким позивачу донараховано зобов'язання по податку на додану вартість на суму 107108 грн., та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 53554 грн.

Не погоджуючись із даними рішеннями позивачем було оскаржено їх в судовому порядку.

Постановою Івано-франківського окружного адміністративного суду від 04 січня 2012 року у справі № 2a-4119/11/0970 адміністративний позов ТзОВ «Форест» задоволено, визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції № 0001132310, № 0001142310 від 01.12.2011 року.

Вказане рішення суду законної сили не набрало, оскільки Коломийською ОДПІ оскаржено в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Крім того у п. 3.2 акта перевірки №618/220/31509856 від 29.05.2012 року податковим органом відображено інформацію додаткових матеріалів отриманих в ході розслідування кримінальної справи №332281, наданих слідчим з ОВС слідчого відділу ДПС в Івано-Франківській області капітаном податкової міліції Грицківим В.В.

У п.3.3 акта перевірки №618/220/31509856 від 29.05.2012 року податковим органом відображено перевірочну інформацію документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Форест» щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ПП «Львівресурс» їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2010 по 30.09.2010 року, яка закріплена у акті перевірки Коломийської ОДПІ № 2154/231/31509856 від 19.10.2011 року, про порушення ТОВ «Форест» - ч.1, ч.5 ст.203, ст.215, ч.1 ст.216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійсненних ТзОВ «Форест» з ПП «Львівресурс», документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин у період з 01.01.2010 року по 30.09.2010 року на загальну суму 2131721,00 грн.; - п.5.1, пп.5.2.1 п.5.2 та п.п.5.3.9 п.5.3, ст.5 Закону України від 22.05.1997 року №283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»(зі змінами та доповненнями) встановлено завищення валових витрат на суму 1776434 грн., в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 444109,00 грн., в тому числі: за I квартал 2010 року в сумі 11825,00 грн., за II квартал 2010 року в сумі - 266460,00 грн., за III квартал 2010 року в сумі - 165824,00 грн.; - п.п.7.2.4 п.7.2 ст.7, п.п.7.4.1 п.7.4 та п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (із змінами та доповненнями) в результаті чого занижено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість на загальну суму 355287,00 грн., в тому числі за березень 2010 року в сумі 9460 грн., за квітень 2010 року в сумі 87106 грн., за травень 2010 року в сумі 79423 грн., за червень 2010 року в сумі 46640 грн., за липень 2010 року в сумі 39480,00 грн., за серпень 2010 року в сумі 25293,00 грн., за вересень 2010 року в сумі 67885,00 грн.

На підставі вищевказаного акту перевірки Коломийською об'єднаною державною податковою інспекцією винесено податкові повідомлення-рішення № 0001032310 від 27.10.2011 року, яким позивачу було нараховано за основним платежем податкове зобов'язання по ПДВ в сумі 355287 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 177643,50 грн., а також податкове повідомлення-рішення №0001022310 від 27.10.2011 року, яким позивачу було нараховано за основним платежем податкове зобов'язання з податку на прибуток підприємств в сумі 444109 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 222054,5 грн.

Не погоджуючись із даними рішеннями позивачем було оскаржено їх в судовому порядку.

Постановою Івано-франківського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2011 року у справі № 2a-3683/11/0970 адміністративний позов ТзОВ «Форест» задоволено, визнано нечинними та скасовано податкові повідомлення-рішення Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції № 0001022310, № 0001032310 від 27.10.2011 року.

Коломийською ОДПІ вищевказане рішення суду було оскаржено в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду. Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 квітня 2012 року апеляційну скаргу Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції залишено без задоволення а постанову Івано-франківського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2011 року у справі № 2a-3683/11/0970 - без змін.

Також зазначено, що Коломийською ОДПІ подано касаційну скаргу на ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 квітня 2012 року до Вищого адміністративного суду України.

Крім того у п. 3.3 акта перевірки №618/220/31509856 від 29.05.2012 року податковим органом відображено інформацію додаткових матеріалів отриманих в ході розслідування кримінальної справи №332281, наданих слідчим з ОВС слідчого відділу ДПС в Івано-Франківській області капітаном податкової міліції Грицківим В.В.

Також у акті перевірки №618/220/31509856 від 29.05.2012 року податковим органом, щодо документального підтвердження господарських відносин ТзОВ «Форест» із платником податків ПП «Рамо», дослідження їх реальності здійснення та повноти відображення в обліку, відображено наступне.

Зустрічна звірка проведена на підставі наданих слідчим відділом ДПС в Івано-Франківській області первинних документів: - копії договору №8/10 від 27.10.2008 року; - копії податкових накладних та накладних на отримання товарно-матеріальних цінностей; - протоколу допиту директора ПП «Рамо», ОСОБА_10 від 12.04.2012 року; - платіжних доручень; - висновку експерта.

Згідно вказаних матеріалів податковим органом зроблено висновок, що ТзОВ «Форест» не підтверджено фактичного отримання товарно-матеріальних цінностей від ПП «Рамо».

Однак одночасно податковим органом вказано, що реалізацію отриманих товарно-матеріальних цінностей ТзОВ «Форест» проводило для ТОВ «Союз-Експо», що підтверджено актом документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Форест» від 10.11.2010 року №3889/231/31509856. Також податковим органом на підставі вказаного прийшов до висновку, що укладені між ПП «Рамо» та ТзОВ «Форест» правочини, не спричиняють реального настання правових наслідків та суперечать інтересам держави та суспільства.

Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог суд встановив наступне.

Згідно частин 2, 3 статті 215 України, якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, - але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин). Визнання правочину недійсним судом не вимагається лише у тому випадку, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин).

Відповідно статті 228 ЦК України правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним. Правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.

Як вбачається із змісту Акту перевірки висновок відповідача про нікчемність правочинів є необґрунтованим, оскільки ним не наведено жодної підстави та не надано належних доказів вважати укладені позивачем договори - нікчемними правочинами.

Відповідно до частин 1, 5 статті 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а моральним засадам суспільства та має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Судом встановлено та підтверджується матеріалами перевірки, що жодний із правочинів зазначених в Акті перевірки на момент розгляду даної справи не визнаний недійсним у судовому порядку.

Згідно статті 216 ЦК України до моменту визнання правочину недійсним або нікчемним правові наслідки, а саме те, що недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю - не настають.

Посилання відповідача на частини 1, 5 статтю 203, статтю 215, частину 1 статті 216 є безпідставним, так як зазначені норми можуть використовуватися лише при визнанні правочинів недійсними в судовому порядку.

Інших підстав визнання правочину нікчемним (недійсним) діюче законодавство не передбачає.

Як вбачається з акту перевірки відповідачем під час проведення перевірки були використані матеріали досудового слідства по кримінальній справі за №332281, надані слідчим відділом ДПС в Івано-Франківській області.

Статтею 83 Податкового кодексу України визначено вичерпний перелік документів та відомостей, які можуть бути використані податковими органами під час проведення перевірок платників податків. До них, зокрема, належать: документи, визначені цим Кодексом, податкова інформація, експертні висновки, судові рішення, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби.

Крім того, п.2 р. І Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (далі-Порядок), затвердженого наказом ДПА України № 984 від 12.12.2010 року, визначено, що документальні перевірки проводяться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку. Відповідно до п.4-6 р.І Порядку, факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів. Таким чином, законодавством не передбачена можливість використання під час проведення перевірок платників податків та складання акта перевірки матеріалів досудового слідства. Це співвідноситься, зокрема, і з положеннями КАС України та з доктриною процесуального права України, відповідно до яких заздалегідь є встановленим і не потребує доведення та доказування вирок суду в кримінальній справі, який набрав законної сили. Тобто преюдиційний характер має лише вирок суду, який набрав законної сили, а не матеріали досудового слідства, постанова про порушення кримінальної справи , протоколи допиту та ін. Факт порушення кримінальної справи має наслідком та зумовлює законне проведення уповноваженими органами дізнання та досудового слідства певних слідчих дій з метою підтвердження або спростування факту вчинення певного злочину конкретною особою, але не може безперечно свідчити про винуватість такої особи, що підтверджується і закріпленим ст.62 Конституції України принципом невинуватості особи у вчиненні злочину.

Отже, використані відповідачем під час проведення перевірки позивача матеріали досудового слідства по кримінальній справі за №332281, надані слідчим відділом ДПС в Івано-Франківській області не є встановленими фактами і потребують доказування, тому посилання на них як на підставу визнання договорів нікчемними також потребують доведення. Говорити про відсутність наміру створити правові наслідки за договорами, а звідси і про їх нікчемність, а також про достовірність та доказовість використаних під час проведення перевірки відповідачем матеріалів досудового слідства, можна лише після набрання законної сили обвинувальним вироком суду.

Що стосується позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування наказу Коломийської ОДПІ в Івано-Франківській області ДПС №258 від 15.05.2012 року «Про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Форест» суд зазначає наступне.

Згідно п.1 ч.1 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» встановлено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції: 1) здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів; 9) за дорученням спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю проводять перевірки своєчасності подання та достовірності документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, інших платежів в порядку, встановленому законом.

У відповідності пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, встановлено, що органи державної податкової служби мають право: проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Пунктом 75.1 ст.75 Податкового кодексу України, зазначено, що органи державної податкової служби мають правопроводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

П.п. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 ПК України встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка відповідно до абз.3 п.п. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 ПК України не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Відповідно до п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, а саме: отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні (пп.78.1.11); органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу (пп.78.1.12).

Підставою прийняття наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Форест» №258 від 15.05.2012 р., вказаний п.п. 78.1.11 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з обставин, а саме - отримання постанови суду (ухвали суду) про призначення перевірки або постанови органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Отже п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України має застосовуватись, кореспондуючись з нормами Кримінально-процесуального кодексу України та Закону України "Про державну податкову службу в Україні" № 509, які визначають обсяг повноважень слідчого під час здійснення останнім владних повноважень у порушених кримінальних справах.

Згідно п. 41.2 ст.41 ПК України розмежування повноважень і функціональних обов'язків між контролюючими органами визначається ПК України та іншими нормативно-правовими актами.

Перевірки платників податків податковою міліцією проводяться у межах повноважень, визначених законом, та у порядку, передбаченому Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність", Кримінальним процесуальним кодексом України та іншими законами України (п. 78.3 ст. 78 ПК України).

У відповідності ст.114 Кримінального процесуального кодексу України - постанови слідчого, винесені відповідно до закону в кримінальній справі, яка перебуває в його провадженні, є обов'язковими для виконання всіма підприємствами, установами і організаціями, посадовими особами і громадянами.

Відповідно до ч. 1 ст. 66 Кримінального процесуального кодексу України особа, яка провадить дізнання, слідчий, прокурор і суд в справах, які перебувають в їх провадженні, вправі викликати в порядку, встановленому цим Кодексом, будь-яких осіб як свідків і як потерпілих для допиту або як експертів для дачі висновків; вимагати від підприємств, установ, організацій, посадових осіб і громадян пред'явлення предметів і документів, які можуть встановити необхідні в справі фактичні дані; вимагати проведення ревізій, вимагати від банків інформацію, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб у порядку та обсязі, встановлених Законом України "Про банки і банківську діяльність".

Виконання цих вимог є обов'язковим для всіх громадян, підприємств, установ і організацій.

Отже, законодавством чітко встановлений перелік повноважень слідчого, що не підлягає розширеному тлумаченню, зокрема, слідчий має право формувати доказову базу, в тому числі, шляхом вимагання проведення ревізій.

Ревізія за своєю сутністю є лише методом документального контролю стану фінансово-господарської діяльності платника податків, зокрема, в частині надходження та витрачання коштів та матеріальних цінностей, та в переважній більшості випадків проводиться одночасно зі здійсненням контролю за нарахуванням та сплатою податків та зборів із відповідними органами державної податкової служби шляхом координації дій.

Проведення ревізій стосується компетенції органів контрольно-ревізійної служби, що не входить до структури органів державної податкової служби України та здійснюється за правилами контрольно-ревізійного законодавства.

Згідно із ст. 130 КПК України про рішення, прийняті слідчим або прокурором під час провадження досудового слідства у випадках, зазначених у цьому Кодексі, а також у випадках, коли це визнає за необхідне слідчий або прокурор, складається мотивована постанова. У постанові зазначається місце і час її складання, посада особи, що виносить постанову, її прізвище, справа, в якій провадиться слідство, і обґрунтування прийнятого рішення, а також стаття цього Кодексу, на підставі якої прийнято рішення.

В порядку п. 6 ч. 1 ст. 5, ч.3 ст. 8 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" № 2135 від 18.02.1992 р. органи податкової міліції можуть порушувати в установленому законом порядку питання про проведення перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та осіб, які займаються підприємницькою діяльністю або іншими видами господарської діяльності індивідуально, та брати участь в їх проведенні.

Відповідно до ч. 1 ст. 5. ч. 5 ст. 8 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" при виконанні завдань оперативно-розшукової діяльності, пов'язаних з припиненням правопорушень у сфері податкового законодавства, права, передбачені цією статтею, надаються виключно органам податкової міліції у межах їх компетенції.

Згідно ч.2 ст.5 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» проведення оперативно-розшукової діяльності іншими підрозділами зазначених органів забороняється.

При цьому зазначений порядок у порушених кримінальних справах регламентується виключно кримінально-процесуальним законодавством та стосується випадків проведення дослідчих та слідчих дій органами досудового слідства, до яких, відповідно до ч. 1 ст. 102 Кримінально-процесуального кодексу України, не відносяться державні податкові інспекції.

Таким чином ДПІ в процесі своєї діяльності повинні дотримуватись Конституції України та діяти виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами згідно п.п. 21.1.1 п. 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України.

Отже, відповідна норма не містить повноважень слідчого доручати проведення позапланових перевірок органам державної податкової служби. Саме податкова міліція, наділена правом здійснювати документальну позапланову перевірку в межах порушеної кримінальної справи відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 і п.78.1.11 ПК України.

Також норма п.п.78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України не визначає компетенцію слідчого під час здійснення повноважень у порушених кримінальних справах, зокрема, його право призначати в порядку п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальну виїзну позапланову перевірку, оскільки відповідно до ст. 1 Податкового кодексу України сферою дії Податкового кодексу України є відносини, що виникли у сфері справляння податків і зборів; не розповсюджується на відносини, що виникли при порушенні кримінальної справи.

Таким чином, спірні правовідносини є законодавчо неврегульованими зважаючи на не кореспондування положень кримінально-процесуального законодавства вимогам податкового законодавства в частині проведення позапланових виїзних перевірок платника податків на виконання постанови слідчого структурного підрозділу державної податкової служби, а саме - податкової міліції.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачем безпідставно прийнято наказ №258 від 15.05.2012 року «Про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Форест», з порушенням норм діючого податкового законодавства України, а тому, відповідно дії Коломийської ОДПІ Івано-Франківської області ДПС, щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Форест" з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.10.2008 року по 30.09.2010 року при здійсненні фінасово-господарських операцій з ПП "Рамо", ТОВ "Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття", ПП "Укртехнологія-КО", ПП "Львівресурс", також є протиправними у зв'язку з чим позовні вимоги ТзОВ «Форест» підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Наказ Коломийської ОДПІ від 15.05.2012 року №258 "Про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Форест".

Визнати протиправними та незаконними дії Коломийської ОДПІ щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Форест" з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.10.2008 року по 30.09.2010 року при здійсненні фінасово-господарських операцій з ПП "Рамо", ТОВ "Холдінг Інвестиційна компанія Прикарпаття", ПП "Укртехнологія-КО", ПП "Львівресурс".

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складена в повному обсязі 17.12.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2012
Оприлюднено02.01.2013
Номер документу28312914
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2630/12/0970

Ухвала від 20.09.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

null від 11.12.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 01.04.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Дякович В.П.

Постанова від 11.12.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні