Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 грудня 2012 р. Справа № 2а/0570/14786/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 16 год. 10 хв
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Спасової Н.В.,
при секретарі Симоновій Ю.Ю.
за участю:
представника позивача - Пащенка С.В.
представників відповідача -Мамічевої І.Ю., Котлярова В.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Київському районі міста Донецька до дочірнього підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» державного акціонерного товариства «Будівельна компанія «Укрбуд» про стягнення витрат на виплату різниці між сумою пенсій призначених науковим співробітникам за період з 01.07.2012 року по 26.09.2012 року в розмірі 62653,08 грн.,-
В С Т А Н О В И В :
Управління Пенсійного фонду України в Київському районі міста Донецька (надалі позивач, УПФУ) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до дочірнього підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» державного акціонерного товариства «Будівельна компанія «Укрбуд» (надалі відповідач, ДП «Донецький ПромбудНДІпроект») про стягнення витрат на виплату різниці між сумою пенсій призначених науковим працівникам та сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, за період з 01.07.2012 року по 26.09.2012 року в розмірі 62653,08 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» відповідач як державне підприємство на якому працювали особи, яким призначено пенсію згідно із ст. 24 цього Закону України повинно відшкодовувати різницю між сумою пенсії, призначеної за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою зазначеним особам відповідно до інших законодавчих актів. Розмір витрат, що підлягають фінансуванню визначається в розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 числа кожного місяця року та протягом 10 днів після призначення пенсії, про що надсилається повідомлення відповідному підприємству. Державні не бюджетні підприємства і організації щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного фонду кошти для виплати різниці у розмірі пенсії, призначеної в минулому та поточному роках. Таким чином, повідомлення про сплату різниці між сумою пенсії, призначеної як науковому працівнику, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за період з 01.07.2012 року по 26.09.2012 року на загальну суму 62653,08 грн. були направлені на адресу відповідача у зазначені терміни. Суми, що підлягають сплаті Пенсійному фонду згідно повідомлень, на рахунок управління не надійшли. На підставі вищевикладеного просив стягнути з відповідача заборгованість по науковим пенсіям у розмірі 62653,08 грн.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надавши пояснення аналогічні викладеному у позовній заяві.
Відповідач позов визнав частково. Згідно наданих суду письмових заперечень вказував, що позивачем безпідставно виставлено до відшкодування 50% різниці між сумою пенсії, призначеною ОСОБА_4 згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленою цій особі відповідно до інших законодавчих актів України, оскільки зазначена пенсіонерка працювала в інституті у той період, коли фінансування наукових робіт здійснювалося за рахунок коштів державного бюджету, в зв'язку з чим відсутні підстави для відшкодування за рахунок відповідача різниці пенсій по цій особі за липень 2012року у розмірі 1176,11грн та серпень 2012року у сумі 790,73грн.Також зазначав, що відповідачем на адресу Ленінського УПФУ м. Донецька були повернуті повідомлення за травень, липень та серпень 2012року на суму 4025,11грн. у зв'язку з невірним нарахуванням пенсії за віком ОСОБА_5 Зокрема, Ленінським УПФУ м. Донецька у відповідності до Постанови КМУ № 327 від 23.04.2012року не було здійснено перерахунок пенсії за віком цій особі, що як наслідок потягло невірне визначення різниці, яку має відшкодувати відповідач.
Представники відповідача у судовому засіданні проти позову заперечували з підстав, викладених в письмових запереченнях. Додатково зазначили, що оскільки виокремити із повідомлення Ленінського УПФУ відшкодування по ОСОБА_5 неможливо, вони заперечують проти стягнення всієї суми, виставленої зазначеним УПФУ, незважаючи на визнання обов'язку відшкодувати різницю по іншим особам, вказаним у даних повідомленнях. Зважаючи на зазначене, представники відповідача заперечили проти стягнення суми у розмірі 5991,89 грн. В решті суми позов визнали.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору та перевіривши їх доказами, наданими сторонами, визначившись із правовою нормою, яку слід застосувати до спірних відносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
З Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, довідки з ЄДР та Статуту відповідача встановлено, що дочірнє підприємство «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» державного акціонерного товариства «Будівельна компанія «Укрбуд», ідентифікаційний код 224172233, є юридичною особою, зареєстрованою виконавчим комітетом Донецької міської ради 18.02.2005 року. Засновником вказаної юридичної особи є державне акціонерне товариство «Будівельна компанія «Укрбуд». ( а.с.119-133)
З довідок, виданих Державним проектним та науково-дослідним інститутом промислового будівництва ДОНЕЦЬКИЙ ПРОМБУДНДІПРОЕКТ та анкет встановлено, що відповідач з 07.08.1957 року функціонував як Донецький науково-дослідний інститут надшахтного будівництва «ДонНДІ» Академії будівництва та архітектури УРСР , належав до державної власності та фінансувався за рахунок бюджету. 10.09.1963 року «ДонНДІ» був реорганізований у Державний проектний та науково-дослідний інститут промислового будівництва «Донецький ПромбудНДІпроект» . При цьому форма власності - державна та форма фінансування -бюджет не змінились. З 01.01.1991 року відбулись зміни у формі фінансування Державного проектного та науково-дослідного інституту промислового будівництва «Донецький ПромбудНДІпроект» з бюджету на госпрозрахунок. (а.с.111-114)
З довідки Української державної будівельної корпорації «Укрбуд» за вих. № 15/02-443 від 02.07.2002 року встановлено, що до 1991 року роботи, які виконували наукові, проектні, проектно-вишукувальні та проектно-технологічні організації даної корпорації, до кола яких відносився і відповідач, фінансувалися виключно за рахунок бюджетних коштів. (а.с.139)
З картки страхувальника встановлено, що ДП «Донецький ПромбудНДІпроект» є платником внесків до Пенсійного фонду України та перебуває на обліку в УПФУ в Київському районі міста Донецька за реєстраційним № 05-17-01-7385. (а.с.7)
З матеріалів справи вбачається, що в організаціях, правонаступником яких є відповідач, на посадах наукових працівників працювали ОСОБА_6,ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9,ОСОБА_10, ОСОБА_11 ОСОБА_4, ОСОБА_12,ОСОБА_13, ОСОБА_5 та інші особи, яким органами Пенсійного Фонду України було призначено пенсію відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність".
З копії трудової книжки та розрахунку стажу ОСОБА_4 встановлено, що з 11.09.1062 року по 25.10.1983 року вона працювала на посадах наукового працівника , старшого наукового працівника Донецького науково-дослідного інституту надшахтного будівництва «ДонНДІ» Академії будівництва та архітектури УРСР реорганізованого в 1963 році в Державний проектний та науково-дослідний інститут промислового будівництва «Донецький ПромбудНДІпроект» і при стажі наукової роботи на цьому підприємстві 21 рік 1 місяць та 15 днів їй була призначена пенсія згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність".(а.с.109-110,116)
З довідки за № 24 від 30.04.2002року, розпорядження про призначення пенсії та довідки б/н Ленінського УПФУ встановлено, встановлено, що ОСОБА_5 працювала в Донецькому ПромбудНДІпроекті з 28.10.1966 року по 27.11.1993року , у тому числі з 01.07.1972 року по 27.11.1993 року на посаді молодшого наукового працівника та при стажі наукової роботи на цьому підприємстві 21 рік 4 місяця 27 днів їй призначена пенсія згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність".При цьому, Ленінським УПФУ м. Донецька перерахунок пенсій цій особі здійснювався 01.05.2012року. (а.с.106-108)
Протягом липня-вересня 2012 року позивачем на адресу відповідача надсилалися повідомлення про відшкодування п'ятдесятивідсоткової різниці між розміром пенсій, призначених вищезазначеним особам відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та пенсій, обчислених відповідно інших законодавчих актів, яку підприємство мало сплатити. За вказаний період сума виставлена до відшкодування склала 62653,08 грн., у тому числі за липень - 22137,07 грн., за серпень - 4153,80грн., за вересень - 36362, 21грн.(а.с. 8-65)
З листів відповідача та відповідей позивача, Головного управління ПФУ в Донецькій області вбачається, що відповідач оспорював правильність нарахування пенсій його працівникам, у тому числі ОСОБА_5 а також визначенний до сплати розмір різниці по науковим пенсіям, проте його вимоги органами ПФУ залишені без задоволення з посиланням на здійснення перерахунків у відповідності з чинним законодавством. (а.с.134-138)
З картки особового рахунку ДП «Донецький ПромбудНДІпроект» встановлено, що вказані витрати відповідачем відшкодовані не були, оскільки гроші, перераховані 02.08.2012року та 13.09.2012року пішли на погашення заборгованості за попередні періоди. Станом на 26.09.2012року за відповідачем рахувалась заборгованість з відшкодування різниці по науковим пенсіям у загальному розмірі 251227,50грн.
Відповідно до ст. 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" - різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:
для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;
для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;
для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Згідно п. 2 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою КМ України від 24.03.2004 № 372 за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 % різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Отже, виходячи з наведених положень законодавства, за рахунок коштів відповідача підлягає фінансуванню 50% різниці розміру пенсії, призначеної згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, лише щодо тих працівників, які здобули стаж наукової роботи у період, коли відповідач не фінансувався за рахунок державного бюджету, тобто з 01.01.1991 року. Щодо пенсіонерів, які працювали у відповідача до цього часу ( з 07.08.1957 року до 01.01.1991 року), коли відповідач мав статус державної бюджетної наукової установи, у відповідача відсутній обов'язок сплачувати різницю між сумою пенсій призначених науковим працівникам та сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів. Фінансування таких пенсій має здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету.
Оскільки судом встановлено, що пенсіонерка ОСОБА_4 працювала науковим працівником на підприємстві відповідача у період його бюджетного фінансування, то виставлена позивачем до відшкодування сума різниці наукової пенсії по цій особі у розмірі 1966,84грн. (1176,11грн + 790,73грн.) стягненню не підлягає.(а.с.19, 38)
При цьому, суд відхиляє доводи представників відповідача про нездійснення органом УПФУ відповідно до Постанови КМУ №327 від 23.04.2012року перерахунку пенсії ОСОБА_5, оскільки предметом розгляду даної справи є вимоги про стягнення заборгованості з різниці по науковим пенсіям, а не правильність нарахування пенсій працівникам відповідача. До цього, суд відмічає, що за матеріалами справи встановлено здійснення перерахунку пенсії цій особі з 1.05.2012року та перевіркою ГУ ПФУ у Донецькій області підтверджена його правильність. За таких обставин у суду відсутні підстави вважати невірною визначену до стягнення суму різниці по цій особі.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, а саме, з відповідача на користь позивача належить стягнути різницю між розміром пенсій, призначених згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, за період з 01.07.2012року по 26.09.2012 року у розмірі 60686,24грн. (62653,08 грн.- 1966,84грн.).
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», Постановою КМУ від 24.03.2004 року № 372 «Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів», ст. 2, ст. 7-11, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122 -154, ст. 158-163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов управління Пенсійного фонду України в Київському районі міста Донецька до дочірнього підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» державного акціонерного товариства «Будівельна компанія «Укрбуд» про стягнення витрат на виплату різниці між сумою пенсій призначених науковим співробітникам за період з 01.07.2012 року по 26.09.2012 року в розмірі 62653,08 грн.,- задовольнити частково.
Стягнути з дочірнього підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» державного акціонерного товариства «Будівельна компанія «Укрбуд» (ідентифікаційний код 33417233) на користь управління Пенсійного фонду України в Київському районі міста Донецька заборгованість з відшкодування витрат на виплату різницю між сумою пенсій, призначеним як науковим працівникам, та сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, за період з 01.07.2012 року по 26.09.2012 року в розмірі 60686 (шістдесят тисяч шістсот вісімдесят шість) гривень, 24 (двадцять чотири) копійки.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова складена та підписана у нарадчій кімнаті, її вступну та резолютивну частини проголошено у судовому засіданні 25 грудня 2012 року, в присутності представників сторін. Повний текст постанови виготовлений 29 грудня 2012 року.
Суддя Спасова Н.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2012 |
Оприлюднено | 03.01.2013 |
Номер документу | 28319858 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Спасова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні