Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-16270/11/0170/9
11.09.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дугаренко О.В.,
суддів Кобаля М.І. ,
Кукти М.В.
секретар судового засідання Бєланова О.О.
за участю сторін:
представник позивача- Товариства з обмеженою відповідальністю "Ленк ЛТД"- не з'явився,
представник відповідача- Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради- не з'явився, до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність,
представник відповідача- Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим- Лук'янець Олена Юріївна, довіреність № 5/10-0 від 01.03.12,
розглянувши матеріали справи № 2а-16270/11/0170/9 за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Гаманко Є.О. ) від 11.04.12
до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради (пр. Кірова, 52,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)
Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим (вул. М.Залки, 1/9,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)
про визнання незаконними дій, визнання незаконними та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.2012 позовні вимоги Фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 задоволені: визнано протиправними дії Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Сімферопольської міської ради щодо внесення 19.09.11 в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ленк ЛТД"; визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі від 20.09.2011 № 505/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Ленк ЛТД" ЄДРПОУ 23196129. Також судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.2012, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
В судовому засіданні представник відповідача наполягав на задоволення апеляційної скарги та скасуванні рішення суду першої інстанції.
Позивач та відповідач Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради явку представників не забезпечили, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
З матеріалів справи вбачається, що 20 червня 2008р. позивачем отримано нове свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №145646, де підставою зміни свідоцтва було зазначено зміна місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до свідоцтва серії А01 №145646, місцезнаходження юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю «Ленк ЛТД»було зазначено: 95034, АРК, м. Сімферополь, вул. Київська, будинок 121, кв. 41.
Матеріали справи свідчать, що до вересня 2011 року ТОВ «Ленк ЛТД»знаходилося на облік у ДПІ в м. Сімферополі, у тому числі як платник податку на додану вартість.
ВПМ ДПІ в м. Сімферополі 08.08.2011 складено довідку про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ТОВ «Ленк ЛТД»(місцезнаходження: 95034, АРК, м. Сімферополь,вул. Київська, будинок 121, кв. 41, керівник ОСОБА_5).
Згідно з вимогами ст.1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Проаналізувавши вказане Положення, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 року №336 (далі - Положення) -про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 року №336 (далі - Положення) встановлено, що після отримання зазначеного запиту підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнаходження платника податків (пункт 4.1.1 Положення) повинен: обов'язково здійснити вихід за адресою платника податків і у разі незнаходження за адресою платника податків, якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) (п.4.2 Положення); у разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків -передати керівнику органу ДПС службову записку та матеріали (п.4.2 Положення); за даними адресного бюро МВД України встановити місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом п.4.3 Положення), за встановленими адресами здійснити виїзди та опитати засновників і керівників платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом -п.4.5 Положення); за необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п.4.4 Положення); проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків; кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом - пункти 4.7, 4.8 Положення).
Пунктом 4.12 вказаного Положення встановлено, що запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо: місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально; встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п.4.13 розділу IV Положення.
Згідно з довідкою від 08.08.2011 проведено необхідні та достатні заходи щодо встановлення місцезнаходження платника податків, однак зазначена довідка не містить ані переліку вказаних заходів, ані зазначення причин, з яких можливо зробити висновок, що вказані заходи є достатніми для встановлення місцезнаходження платника податків. Більш того, в матеріалах справи взагалі відсутні відомості про проведення опитування керівників підприємства, про таке опитування не повідомлено і представниками сторін.
В довідці зазначено про виконання вимог п.4.13 Положення. Відповідно до зазначеного пункту у разі вжиття заходів для визначення місцезнаходження та встановлення, що засновники і посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, підрозділ податкової міліції: службовою запискою повідомляє структурний підрозділ ДПС, який ініціював заходи, про встановлення ознак фіктивності платника податків; ініціює зміну стану платника податків з "10" - запит на встановлення місцезнаходження (місце проживання) на "23" - місцезнаходження не встановлено або "32" - фактичну адресу не встановлено, юридична адреса масової реєстрації; повідомляє структурний підрозділ органу ДПС який ініціював заходи про їх припинення щодо встановлення місцезнаходження платника податків та передає керівнику органу ДПС службову записку та матеріали відповідно до вимог п. 2.3.1 Порядку взаємодії структурних підрозділів органів державної податкової служби під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 №106 "Про організацію роботи юридичних підрозділів в органах державної податкової служби", із змінами; матеріалів до юридичного підрозділу для проведення відповідної позовної роботи; виконує доручення юридичного підрозділу та супроводжує матеріали у судах.
Колегія суддів зазначає, що ДПІ в м. Сімферополі АРК під час розгляду справи не надано і доказів того, що під час проведення вказаних заходів встановлено, що засновники і посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю ТОВ «Ленк ЛТД».
З тексту рішення ДПІ в м. Сімферополі АРК від 20.09.2011 №505/15-2 про анулювання реєстрації платника податків -ТОВ «Ленк ЛТД», вбачається, що позивачем подавались декларації з ПДВ протягом періоду з вересня 2010р. до серпня 2011р. (включно) з показниками, які свідчать про наявність постачання (придбання) товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, та має останні 1 календарних місяців обсяги операцій 6365грн.
В довідці про встановлення місцезнаходження позивача не зазначено про те, які саме особи повідомили працівникам податкової міліції про відсутність позивача за вказаною адресою.
ДПІ в м. Сімферополі АРК на адресу Державного реєстратора направлено повідомлення від 09.08.2011 №1075/29-0 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, яке, було ним отримано 12.08.2011, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами.
Згідно ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (надалі станом на дату виникнення спірних відносин-Закон №755) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону №755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно з частинами 1 та 5 статті 16 Закону №755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Єдиний державний реєстр створюється і ведеться спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації, який є його розпорядником та адміністратором.
Частиною 5 ст.17 Закону №755 встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Відповідно до приписів ст.18, 19 Закону №755 відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.
Згідно частині 11 ст.19 Закону юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до ч.12 ст.19 Закону у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
На виконання вимог Закону №755 Державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим на юридичну адресу позивача: 95034, АРК, м. Сімферополь, вул. Київська, будинок 121, кв. 41, направлено повідомлення від 16.08.2011 про необхідність надання до 16.09.2011. Державному реєстратору картки підтвердження реєстраційних відомостей у зв'язку з отриманням від державної податкової адміністрації повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходження.
Вказане повідомлення надіслано позивачу лише 26.08.09, а отримано ним лише 02.09.11р., про що свідчить довідка відділення поштового зв'язку (а.с.12).
Державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим 19.09.11 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців внесено запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ленк ЛТД" (ЄДРПОУ 23196129).
Внесення вказаного запису до Єдиного державного реєстру підтверджено Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців від 20.09.2011, представниками сторін не оспорюється та не заперечується.
Відповідно до вимог підпункту "ж"п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
20.09.2011 ДПІ в м. Сімферополі АРК прийнято рішення №505/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Ленк ЛТД" (ЄДРПОУ 23196129); в зазначеному рішенні вказано, що воно прийнято у зв'язку з внесенням до Єдиного державного реєстру запису про відсутність підтвердження відомостей №18821440006009871 від 19.09.11.
Судом першої інстанції з'ясовано, що 10.11.11 державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців внесено запис про підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ленк ЛТД" (ЄДРПОУ 23196129).
Відповідно до ч.14 ст.19 Закону №755, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Відповідне повідомлення позивачу надійшло 02.09.11р., тоді як запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ленк ЛТД" (ЄДРПОУ 23196129) внесено 19.09.11р., тобто через 10 днів з дня отримання.
На підставі викладеного, Державним реєстратором не було дотримано порядок та строки внесення змін до відомостей про юридичну особу -ТОВ "Ленк ЛТД", які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
З матеріалів справи вбачається, що ДПІ в м. Сімферополі, приймаючи спірне рішення керувалось інформацією з ЄДР, але запис від 19.09.2011 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариства з обмеженою відповідальністю "Ленк ЛТД" (ЄДРПОУ 23196129) є протиправним та підлягає скасуванню.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.12 у справі № 2а-16270/11/0170/9 залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.12 у справі № 2а-16270/11/0170/9 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 17 вересня 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис М.І. Кобаль
підпис М.В. Кукта
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Дугаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28320262 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні