Ухвала
від 13.05.2013 по справі 2а-16270/11/0170/9
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2013 року м. Київ К/9991/59409/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :

Головуючого Кошіля В.В.

Суддів Борисенко І.В.

Моторного О.А.

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби

на ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 11.09.2012

та постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.2012

у справі № 2а-16270/11/0170/9

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ленк ЛТД»

до 1. Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Сімферопольської міської ради

2. Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби

про визнання незаконними дій, визнання незаконним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ленк ЛТД» звернулось до суду з позовом про визнання незаконними дій Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Сімферопольської міської ради щодо внесення в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Ленк ЛТД»; визнання незаконним та скасування рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби № 505/15-2 від 20.09.2011 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Ленк ЛТД».

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.2012, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 11.09.2012, позов задоволено; визнано протиправними дії Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Сімферопольської міської ради щодо внесення 19.09.2011 в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Ленк ЛТД»; визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі № 505/15-2 від 20.09.2011 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Ленк ЛТД».

В касаційній скарзі відповідач-2 просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій; прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, 17.04.1995 Товариство з обмеженою відповідальністю «Ленк ЛТД» зареєстровано як юридична особа.

20.06.2008 товариством отримане нове свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №145646, на підставі зміни місцезнаходження юридичної особи, згідно якого місцезнаходження юридичної особи - зазначено: 95034, АРК, м. Сімферополь, вул. Київська, будинок 121, кв. 41.

До вересня 2011 ТОВ «Ленк ЛТД» знаходилося на податковому обліку в ДПІ у м. Сімферополі.

08.08.2011 ВПМ ДПІ в м. Сімферополі складено довідку про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ТОВ «Ленк ЛТД» (місцезнаходження: 95034, АРК, м. Сімферополь, вул. Київська, будинок 121, кв. 41, керівник Юскевич Володимир Нестерович).

09.08.2011 ДПІ в м. Сімферополі на адресу Державного реєстратора направлено повідомлення № 1075/29-0 про відсутність юридичної особи ТОВ «Ленк ЛТД» за місцезнаходженням, яке було отримано 12.08.2011.

Державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим на юридичну адресу позивача: 95034, АРК, м. Сімферополь, вул. Київська, буд. 121, кв. 41, направлено повідомлення від 16.08.2011 про необхідність надання до 16.09.2011 Державному реєстратору картки підтвердження реєстраційних відомостей, у зв'язку з отриманням від податкового органу повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

Вказане повідомлення надіслано позивачу лише 26.08.2011, а отримано ним 02.09.2011, про що свідчить довідка відділення поштового зв'язку.

Державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим 19.09.2011 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Ленк ЛТД».

20.09.2011 ДПІ в м. Сімферополі прийняла рішення № 505/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Ленк ЛТД», з підстав внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ТОВ «Ленк ЛТД».

Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій виходили з наступного, з чим погоджується суд касаційної інстанції.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Згідно з вимогами Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 № 336, після отримання запиту на встановлення місцезнаходження платника податків підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнаходження платника податків (пункт 4.1.1 положення) повинен: обов'язково здійснити вихід за адресою платника податків і у разі незнаходження за адресою платника податків, якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) (п.4.2 положення); у разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків - передати керівнику органу ДПС службову записку та матеріали (п.4.2 Положення); за даними адресного бюро МВД України встановити місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом п.4.3 Положення), за встановленими адресами здійснити виїзди та опитати засновників і керівників платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом -п.4.5 Положення); за необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п.4.4 Положення); проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків; кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом - пункти 4.7, 4.8 Положення).

Пунктом 4.12 вказаного Положення встановлено, що запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо: місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально; встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п. 4.13 розділу IV Положення.

Проте, як встановлено судами, довідка № 3246/26-31 від 08.08.2011 про встановлення фактичного місцезнаходження (місце проживання) платника податків не містить інформації про перелік вказаних заходів, ані зазначення причин, з яких можливо зробити висновок, що вказані заходи є достатніми для встановлення місцезнаходження платника податків.

Позивачем подавались декларації з ПДВ протягом періоду з вересня 2010 року до серпня 2011 року (включно) з показниками, які свідчать про наявність постачання (придбання) товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, в яких за останні 12 календарних місяців відображені обсяги операцій на суму 6 365 грн.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 5 ст. 17 цього Закону встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

Відповідно до ч. ч. 11, 12, 14 ст. 19 зазначеного Закону юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу; у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки; у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Згідно з пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Оскільки повідомлення позивачу надійшло 02.09.2011, а запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - ТОВ «Ленк ЛТД» внесено державним реєстратором 19.09.2011, тобто через 10 днів з дня отримання повідомлення позивачем, в зв'язку з чим порушено порядок та строки внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТОВ «Ленк ЛТД», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, тому судами вірно визначено, що рішення податкового органу № 505/15-2 від 20.09.2011 прийняте на підставі таких відомостей є безпідставним.

За вказаних обставин, відсутності порушень норм матеріального та процесуального права, висновок судів першої та апеляційної інстанцій про задоволення позовних вимог є вірним, а касаційна скарга відповідача-2 - необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби відхилити.

Ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 11.09.2012 та постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.2012 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та може бути переглянута Верховним Судом України у випадках, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Головуючий (підпис)В.В. Кошіль Судді (підпис)І.В. Борисенко (підпис)О.А. Моторний

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення13.05.2013
Оприлюднено21.05.2013
Номер документу31284281
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16270/11/0170/9

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 11.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні