Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-14531/10/5/0170
19.11.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Лядової Т.Р.,
суддів Кондрак Н.Й. ,
Горошко Н.П.
секретар судового засідання Меджидова Т.М.
за участю сторін:
представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99"- Станько Світлана Анатоліївна, довіреність № 01-10/01 від 10.01.12;
представник відповідача, Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
розглянувши апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99" та Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Сидоренко Д.В. ) від 27.03.12 у справі № 2а-14531/10/5/0170
до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим (вул. М.Залки, 1/9, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)
про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 20910 року Товариство з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99" звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим, в якому просило визнати недійсними податкові повідомленя-рішення №0011582301/0 від 07.09.2009 року, № 0011582301/1 від 07.10.2009 року, № 0011582301/2 від 12.11.2009 року, №0011582301/3 від 20.01.2010 року.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.03.2012 року у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99" до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень - відмовлено у повному обсязі.
На зазначене судове рішення від позивача та відповідача надійшли апеляційні скарги, в яких ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення.
Апеляційні скарги мотивовані порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Сторони та їх представники у судове засідання не з'явилися, про місце та час розгляду справи сповіщені у встановленому законом порядку, причин неявки суду не повідомили.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України, судова колегія знаходить можливим апеляційний розгляд справи у відсутність нез'явившихся сторін, визнаючи достатніми для розгляду апеляційних скарг наявні в матеріалах справи письмові докази.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційних скарг, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.
З матеріалів справи вбачається, що посадовими особами ДПІ в м. Сімферополі АР Крим у період з 12.08.2009 року по 28.08.2009 року проведено планову виїзну перевірку ТОВ "Кінг 99" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2008 року по 30.06.2009 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008 року по 30.06.2009 року.
За результатами перевірки складено акт № 8425/23-2/30395385 від 02.09.2009 року (арк.с.9-16), в якому зафіксовано порушення позивачем, зокрема ст. 2, ст. 19 Закону України "Про плату за землю", ст. 17, ст.21 Закону України "Про оренду землі", рішення Сімферопольської міської ради АР Крим № 264 від 24.05.2007 року "Про орендну плату за землю по м. Сімферополю", в результаті чого донараховано податкове зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з 01.04.2008 року по 30.06.2008 суму 4349,61 грн., та з 01.01.2009 року по 30.06.2009 року на суму 3342,12 грн.
До акту перевірки № 8425/23-2/30395385 від 02.09.2009 року складено довідку № 476/23-9 від 21.08.2009 року, що є його невід'ємною частиною, про результати планової виїзної перевірки з питань повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум місцевих, ресурсних (рентних) та неподаних платежів ТОВ "Кінг 99"за період з 01.04.2008 року по 30.06.2009 року (арк.с.50-55).
У довідці викладено обставини, які, на думку податкового органу, призвели до порушення позивачем податкового законодавства.
У відповідності до договору оренди земельної ділянки від 16.11.2006 року, Сімферопольською міською радою передано в оренду ТОВ "Кінг 99"земельну ділянку площею 0,1392 га, яка розташована за адресою: м. Сімферополь, вул. Севастопольська,55а, для експлуатації АЗС, терміном дії до 14.03.2021 року. Орендна плата встановлена в розмірі 470,96 грн. в місяць.
Відповідно до рішення Сімферопольської міської ради АР Крим № 264 від 24.05.2007 року "Про орендну плату за землю по м. Сімферополю", з 01.06.2007 року встановлені коефіцієнти до ставок земельного податку для розрахунку розмірів орендної плати за землю по м. Сімферополю.
В ході перевірки спрямовано запит до Управління економіки та регіональної політики Сімферопольської міської ради від 17.08.2009 року № 10045/9/23-9 для визначення розміру орендної плати за перевіряємий період.
Згідно з відповіддю Управління економіки та регіональної політики Сімферопольської міської ради № 02-01/814-г від 19.08.2008 року, у відповідності із змінами, внесеними рішенням 37 сесії V скликання від 27.05.2008 року № 558 Сімферопольської міської ради, розмір орендної плати за земельну ділянку площею 0,1392 га, розташовану у м. Сімферополі по вул. Севастопольській,55а, за період з 01.04.2008 року по 31.12.2008 року складає 967,44 грн. на місяць, за період з 01.01.2009 року по 30.06.2009 року -1114,76 грн. на місяць.
У деклараціях по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності, наданих до ДПІ у м. Сімферополі, платником не застосовані нові коефіцієнти до ставок орендної плати за землю у відповідності з рішенням Сімферопольської міської ради від 24.05.2007 року № 264 "Про орендну плату за землю по м. Сімферополю", яке було опубліковано в офіційному засобі масової інформації "Южна столиця"від 15-21.06.2007 РОКУ № 24 (805).
Внаслідок зазначеного, податковим органом зроблено висновок про порушення позивачем вимог законодавства та донараховано зобов'язання по орендній платі за період з 01.04.2008 року по 30.06.2009 року у загальній сумі 7691,73 грн.
Акт перевірки № 8425/23-2/30395385 від 02.09.2009 року був підписаний директором ТОВ "Кінг 99"із запереченнями.
На підставі даних акту № 8425/23-2/30395385 від 02.09.2009 року, враховуючи виявлені під час перевірки порушення, відповідачем 07.09.2009 року було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0011582301/0, в якому визначено суму податкового зобов'язання позивача по орендній платі у загальній сумі 11537,59 грн., у тому числі 7691,73 грн. за основним платежем та 3845,86 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Податкове повідомлення-рішення № 0011582301/0 від 07.09.2009 року було оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За наслідками розгляду скарг позивача прийняті податкові повідомлення-рішення на суму 11537,59 грн., у тому числі 7691,73 грн. за основним платежем та 3845,86 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями: №0011582301/1 від 07.10.2009 року, № 0011582301/2 від 12.11.2009 року та № 0011582301/3 від 20.02.2010 року.
Суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні позовних вимог виходив з того, що донарахування позивачу орендної плати за період з 01.04.2008 року по 30.06.2009 року в сумі 7691,73 грн. та нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 3845,86 грн. - є правомірним.
Дослідивши матеріали справи та перевіривши їх доказами, судова колегія погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель.
Згідно із ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою:
-для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю";
-для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності є договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно зі ст. 14 Закону України "Про плату за землю" платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.
Матеріалами справи підтверджено, що 24.11.2006 року між Сімферопольською міською радою (орендодавець) та ТОВ "Кінг 99"укладено договір оренди земельної ділянки (арк.с.18-25).
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка передається в оренду, становить 282255,14 грн. (п.2.1.-2.2. Договору).
Відповідно до п.3.1 Договору земельна ділянка надана в оренду строком на 15 років до 14.03.2021 року.
Орендна плата за земельну ділянку передбачена розділом 4 цього Договору та становить 84772,80 грн., перераховується наступним чином: щомісячно до 15 числа, наступного за звітним місяцем -470,96 грн.
На виконання умов договору оренди земельної ділянки від 24.11.2006 року позивачем щомісячно до 15 числа вносилась орендна плата, розмір якої було визначено договором.
За період з 01.04.2008 року по 30.06.2009 року позивачем сплачено орендної плати у загальній сумі 7703,79 грн. Проте, за даними перевірки податкове зобов'язання з орендної плати за вказаний період позивачем занижено на суму 7691,73 грн.
Судом першої інстанції було встановлено, що висновок щодо заниження позивачем зобов'язання з орендної плати, як зазначалось вище, обґрунтований тим, що платником не був застосований коефіцієнт, визначений у рішенні Сімферопольської міської ради від 24.05.2007 року № 264 "Про орендну плату за землю по м. Сімферополю".
З матеріалів справи вбачається, що постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.09.2009 року по справі №2а-1872/09/1/0170 встановлені обставини, згідно яких зміни до договору оренди земельної ділянки щодо збільшення розміру орендної плати за землю на підставі рішення Сімферопольської міської ради від 24.05.2007 року № 264 не вносились, додаткові угоди не укладались та не реєструвались у відповідному порядку.
Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24.02.2010 року постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.09.2009 року по справі №2а-1872/09/1/0170 скасовано, прийнято нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовлено.
З зазначеного рішення вбачається, що ТОВ "Кінг 99" було відомо про зміну (збільшення) коефіцієнтів до ставок земельного податку для розрахунку орендної плати відповідно до рішення Сімферопольської міської ради від 24.05.2007 року № 264, проте ним не було виявлено незгоду з новими розмірами орендної плати. Відтак, правомірними є донарахування ТОВ "Кінг 99" орендної плати з урахуванням нових коефіцієнтів.
Згідно з ч. 2 ст. 255 КАС України обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Таким чином обставини щодо правомірності застосування податковим органом при розрахунку орендної плати ТОВ "Кінг 99"за договором від 24.11.2006 року коефіцієнту до ставок земельного податку, передбаченого рішенням Сімферопольської міської ради від 24.05.2007 року № 264, є такими, що не потребують доказування.
Згідно з п.п. "б"п.п. 4.2.2 п.4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", що діяв на момент проведення перевірки позивача, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
Відповідно до п.п. 17.1 3 п. 17.1 ст. 17 зазначеного Закону у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Враховуючи викладені обставини, судом першої інстанції вірно встановлена відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Доводи апеляційних скарг зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи порушено норми чинного законодавства.
Судова колегія зазначає, що висновки суду першої інстанції про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються доказами, дослідженими у судовому засіданні, а тому підстав для скасування судового рішення з мотивів, викладених в апеляційних скаргах не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99" та Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим - залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Сидоренко Д.В. ) від 27.03.12 у справі № 2а-14531/10/5/0170 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99" до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі АР Крим про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 26 листопада 2012 р.
Головуючий суддя підпис Т.Р.Лядова
Судді підпис Н.Й. Кондрак
підпис А.С. Цикуренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.Р.Лядова
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2012 |
Оприлюднено | 08.01.2013 |
Номер документу | 28443852 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні