Ухвала
від 24.10.2012 по справі 2а-7761/12/0170/27
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-7761/12/0170/27

24.10.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дудкіної Т.М.,

суддів Курапової З.І. ,

Єланської О.Е.

секретар судового засідання Бражникова Ю.В.

за участю сторін:

представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотек"- Василишин Ігор Валерійович, довіреність № 45 від 16.07.12

представник відповідача, Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекція в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Аблякимов Е.Е. ) від 31.08.12 по справі № 2а-7761/12/0170/27

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотек" (вул. Залеська, буд.93,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95044)

до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (вул. М. Залки, 1/9,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.08.2012 року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Елітбуд" задоволені повністю: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим №00007711502/0 від 25.06.2010, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в м. Алушті №00007711502/1 від 30.07.2010р., визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим від №00007711502/2 від 21.10.2010р., визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в м. Алушті Ар Крим №00007711502/3 від 06.01.2011р. щодо відмови у наданні бюджетного відшкодування з ПДВ за квітень 2010 року у сумі 104 507,00 грн.

Не погодившись з зазначеною постановою відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.08.2012 року та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права та неповно з'ясовані всі обставини справи. Заявник апеляційної скарги посилається на те, що ТОВ "ІК "Елітбуд" належить до осіб, які не мають права на бюджетне відшкодування відповідно до п.п.7.7.11 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість", так як позивач був зареєстрований платником ПДВ менш ніж за 12 календарних місяців до місяця за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування; позивач мав обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування; придбаний позивачем об'єкт незавершеного будівництва не відноситься до основних засобів відповідно до п\п 5.3 пункту 5 Стандарту бухгалтерського обліку.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 01.10.12 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим .

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення з'явившихся учасників процесу, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що позивач, придбавши у травні 2008 року основні фонди та у серпні, вересні 2008 року товари та послуги з урахуванням ПДВ загальна сума якого складає 104507,00 грн. правомірно заявив зазначену суму до бюджетного відшкодування, оскільки не відноситься до осіб, які не мають на це права відповідно до п\п 7.7.11 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 № 168/97-ВР.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.

Апеляційним розглядом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Елітбуд" є юридичною особою, яка 22.03.2007 року зареєстрована Виконавчим комітетом Алуштинської міської ради АР Крим, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 655695, Довідкою з ЄДРПОУ № 40-02.94.66/73 та Статутом, взяте на облік платника податків та є платником податку на додану вартість, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ № 100083001 від 13.12.2007р. (а.с.56).

Отже, Товариство з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Елітбуд" є суб'єктом господарювання, юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.

16.06.2010 р. ДПІ в м. Алушті АР Крим була проведена документальна невиїзна (камеральна) перевірка податкової декларації з ПДВ, поданої ТОВ "Інвестиційна компанія "Елітбуд" за квітень 2010 р.

За результатами перевірки був складений акт від 16.06.2010 р. №928, за висновкам якого позивачеві зменшена сума, що підлягала бюджетному відшкодуванню шляхом зарахування у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних періодів на 104 507,00 грн.

На підставі висновків акту перевірки 25.06.2010 р. ДПІ в м. Алушті АР Крим прийняла податкове повідомлення-рішення за формою "ВЗ"№0000771502/0 про відмову у наданні бюджетного відшкодування в сумі 104 507,00 грн., заявленого платником в податковій декларації за квітень 2010 р.

За результатами апеляційного оскарження податкового повідомлення-рішення, податковим органом були прийняті податкові повідомлення-рішення, які є предметом позову у даній справі про відмову у наданні бюджетного відшкодування в сумі 104 507,00 грн., заявленого платником в податковій декларації за квітень 2010 р.

Оскільки спірні правовідносини виникли між позивачем та відповідачем у грудні 2010 року, суд перевіряє їх відповідність Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року та Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 № 168/97-ВР , які втратили чинність з 01.01.2011 року, однак, підлягають застосуванню до зазначених спірних правовідносин.

Питання щодо дії нормативно-правових актів у часі розглядалося Конституційним Судом України в Рішеннях №1-зп від 13.05.1997, №1-рп/99 від 09.02.1999 та №3-рп/20014 від 05.04.2001, у яких зазначено, що нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.

Дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Дія закону та іншого нормативно-правового акту не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

Закон України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. № 168/97-ВР визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету (далі Закон № 168).

Згідно із п.1.8 ст.1 Закону №168 бюджетне відшкодування - це сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку.

Порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню) регулюється п.7.7 ст.7 Закону №168.

Сума податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню, визначається як від'ємна різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду (абз.1 п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону №168).

Податкове зобов'язання - це загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді (п.1.6 ст.1 Закону №168).

Податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду (п.1.7 ст.1 Закону №168).

Від'ємне значення суми ПДВ, розраховане згідно вимог абз.1 п.п. 7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону №168, враховується у зменшення суми податкового боргу з ПДВ, що виник за попередні податкові періоди, а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (абз.З п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону №168).

Якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з п.п. 7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону №168, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг) (ч.а) п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону №168).

Залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку, фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду (абз.1 ч.б) п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону №168).

Залишок від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з постачальниками, відображається в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком для визначення суми податку, яка може підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум податку в наступних звітних періодах (абз.2 ч.б) п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону №168).

Не має права на отримання бюджетного відшкодування особа:

- яка була зареєстрована як платник ПДВ менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів) (абз.2 ч.а) п.п.7.7.11 п.7.7 ст.7 Закону №168);

- мала обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів) (абз. З ч. а) п.п.7.7.11 п.7.7 ст.7 Закону №168);

- не провадила діяльність протягом останніх дванадцяти календарних місяців (абз.4 ч. а) п.п.7.7.11 п.7.7 ст.7 Закону №168);

- особа, яка є платником єдиного податку за спрощеною системою оподаткування, обліку та звітності (ч. б) п.п.7.7.11 п.7.7 ст.7 Закону №168).

Судовим розглядом установлено, що 20.05.2010 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" було подано до ДПІ в м. Алушті АР Крим податкову декларацію з ПДВ за квітень 2010 р., про що свідчить вхідний штамп ДПІ на лицьовій стороні вказаної декларації.

В рядку 25.2. вказаної податкової декларації з ПДВ за квітень 2010 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" відповідно до п.п.7.7.2. п.7.7. ст.7. Закону №168 визначило суму ПДВ у розмірі 104 507,00 грн., що підлягає бюджетному відшкодуванню шляхом зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів.

Відповідно до додатку №2 до податкової декларації з ПДВ за квітень 2010 р. бюджетне відшкодування з ПДВ в сумі 104 507,00 грн., заявлене ТОВ "ІК "Елітбуд"в податковій декларації з ПДВ за квітень 2010 р., складається з залишків від'ємних значень попередніх періодів, а саме:

- залишку від'ємного значення за травень 2008 р. в сумі 103 970,00 грн.

- залишку від'ємного значення за серпень 2008 р. в сумі 493,00 грн.

- залишку від'ємного значення за листопад 2008 р. в сумі 44,00 грн.

Вказані від'ємні значення з ПДВ попередніх податкових періодів в сумі 104 507,00грн. підлягають бюджетному відшкодуванню тому, що є оплаченими у попередніх періодах (додаток №2), як цього вимагає абз. "а"п.п.7.7.2. п.7.7. ст.7 Закону №168 та заявлені у межах строку, визначеного п.15.3. ст.15 Закону №2181.

Вказані від'ємні значення з ПДВ є сумами перевищення розміру податкового кредиту з ПДВ над розміром податкових зобов'язань з ПДВ відповідних попередніх податкових періодів (п.п.7.7.1. п.7.7. ст.7. Закону №168).

Податковий кредит з ПДВ в сумі 104 507,00 грн., що увійшов до складу відповідних від'ємних значень та бюджетного відшкодування з ПДВ за квітень 2010 р., був сформований по операціях:

придбання товарів та послуг на суму ПДВ 537,00 грн. (серпень та листопад 2008 р.);

придбання основних фондів на суму ПДВ 103 970,00 грн. (травень 2008 р.).

Зазначене вище дозволяє зробити висновок, що ТОВ "ІК "Елітбуд" не відноситься до осіб, що не мають права на бюджетне відшкодування відповідно до п.п.7.7.11. п.7.7. ст.7 Закону №168, так як мало обсяг оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців більше, ніж сума заявленого бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Так, сума заявленого ТОВ "ІК "Елітбуд" бюджетного відшкодування за квітень 2010 р. без врахування податкового кредиту, нарахованого внаслідок придбання основного фонду, складає 537,00 грн., а сума оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців складає 48 734,00 грн. Отже: 537,00 грн. менше 48 734,00 грн., що підтверджує відсутність у ТОВ "ІК "Елітбуд" статусу "особи, що не має права на бюджетне відшкодування" відповідно до п.п.7.7.11. п.7.7. ст.7 Закону №168.

Стосовно не віднесення відповідачем до операції з придбання основного фонду придбаного у травні 2008 р. об'єкту незавершеного будівництва "Лазурний", за наслідками якої нарахований податковий кредит, включений до складу бюджетного відшкодування за квітень 2010 р. в сумі 103 970,00 грн. (від'ємне значення за травень 2008 р.) суд зазначає наступне.

Перелік операцій, за якими нараховується податковий кредит, визначений п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7. Закону №168.

До таких операцій зокрема належать операції з придбання (будівництва, спорудження) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку (абз. З п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7. Закону №168).

Отже під придбанням основних фондів в цілях нарахування податкового кредиту розуміються також операції з придбання незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи.

Під капітальною інвестицією слід розуміти господарську операцію, яка передбачає придбання будинків, споруд, інших об'єктів нерухомої власності, інших основних фондів та нематеріальних активів, які підлягають амортизації згідно з цим Законом (п.п. 1.28.1 п.1.28 ст.1 Закону №334).

Визначення стану "незавершеності" щодо капітальних інвестицій означає, що такі інвестиції призвели до придбання об'єкту основного фонду, який призначений до використання у господарській діяльності, але не може бути введений в експлуатацію без здійснення додаткових витрат - завершення інвестиції.

Витрати на здійснення капітальних інвестицій в бухгалтерському обліку обліковуються на рахунку 15 "Капітальні інвестиції"(Наказ №291).

Об'єкт "Лазурний" є незавершеною капітальною інвестицію ТОВ "ІК "Елітбуд" в основний фонд (нерухоме майно), виходячи з наступного:

Предметом діяльності ТОВ "ІК "Елітбуд"є у т.ч. будівництво, експлуатація та розвиток готельного господарства (п.3.1. Статуту).

Основними видами економічної діяльності ТОВ "ІК "Елітбуд" є у т.ч. будівництво будівель (КВЕД 45.21.1.) та діяльність готелів (КВЕД 55.10.0) - Довідка №40- 02.94.66/73 від 26.03.2007 р.

З метою здійснення основної діяльності 08.05.2008 р. директор ТОВ "ІК "Елітбуд" видав наказ №1 о/в, відповідно до якого прийняв за основу інвестиційного проекту по створенню громадського курортно-туристичного комплексу "Лазурне" в с. Лазурне, м. Алушта передпроектні пропозиції та генеральний план забудови, розроблені ТОВ "Будпроект"(м. Севастополь).

Генеральний план забудови громадського курортно-туристичного комплексу "Лазурне"в с. Лазурне, м. Алушта, розроблений ТОВ "Будпроект"(м. Севастополь) передбачає будівництво двох спальних корпусів, ресторану, розважальна-курортного комплексу, басейну та інших споруд.

Об'єкт "Лазурне", що придбаний ТОВ "ІК "Елітбуд" за договором купівлі-продажу від 07.03.2008 р., являє собою незавершений об'єкт будівництва спального корпусу (стан готовності 6%), розташований за адресою: с. Лазурне, м. Алушта.

Отже придбання об'єкту "Лазурне" є першим етапом реалізації інвестиційного проекту по створенню громадського курортно-туристичного комплексу "Лазурне" в с. Лазурне, м. Алушта.

Враховуючи, що об'єкт будівництва "Лазурне" є незавершеним (6% готовності), то він не може бути введений в експлуатацію без додаткових витрат на добудову, а відтак вказана капітальна інвестиція є незавершеною.

Також судова колегія вважає за необхідне зазначити, що згідно з пунктом 1.17 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість» терміни "основні фонди" та "нематеріальні активи" розуміються у значенні, визначеному Законом України від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" а саме, відповідно до підпункту 8.2.1 пункту п. 8.2 статті 8 зазначеного Закону під терміном "основні фонди" слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом.

Відповідно до Конвенції Організації Об'єднаних Націй від 31.10.2003 майно - будь-які активи, чи то матеріальні чи нематеріальні, рухомі чи нерухомі, виражені в речах чи в правах, а також юридичні документи чи активи, що підтверджують право власності та такі активи або інтерес до них.

Згідно зі статтею 139 Господарського кодексу України від 16.01.2003 N 436-IV залежно від економічної форми, якої набуває майно у процесі здійснення господарської діяльності, майнові цінності належать до основних фондів, оборотних засобів, коштів, товарів.

Основними фондами виробничого і невиробничого призначення є будинки, споруди, машини та устаткування, обладнання, інструмент, виробничий інвентар і приладдя, господарський інвентар та інше майно тривалого використання, що віднесено законодавством до основних фондів.

Оборотними засобами є сировина, паливо, матеріали, малоцінні предмети та предмети, що швидко зношуються, інше майно виробничого і невиробничого призначення, що віднесено законодавством до оборотних засобів.

Товарами у складі майна суб'єктів господарювання визнаються вироблена продукція (товарні запаси), виконані роботи та послуги.

Наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2001 року N 205 "Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 18 "Будівельні контракти" визначено, що будівництво - це спорудження нового об'єкта, реконструкція, розширення, добудова, реставрація і ремонт об'єктів, виконання монтажних робіт. Тобто будівництво є процесом, у результаті якого створюються основні фонди (засоби) або товари. Згідно з наказом Держстандарту від 29.02.96 N 89 "Державний класифікатор України. Класифікатор відходів ДК 005-96" процес - сукупність дій для досягнення будь-якого результату.

Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99 року N 291, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.12.99 року за N 893/4186, для обліку витрат на придбання або створення матеріальних і нематеріальних необоротних активів призначений рахунок 15 "Капітальні інвестиції", для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух об'єктів і майнових комплексів, що віднесені до складу основних засобів - рахунок 10 "Основні засоби". До основних засобів належать матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів і послуг, надання в оренду іншим особам, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року. Зарахування на баланс власного збудованого об'єкта відображається за дебетом рахунку 10 "Основні засоби" та кредитом рахунку 15. Якщо частка збудованого об'єкту призначена платником для продажу, то зарахування на баланс відображається за дебетом рахунку 28 "Товари" та кредитом рахунку 15, тобто не є основним засобом.

Отже, об'єкт незавершеного будівництва, придбаний позивачем, як встановлено у судовому засіданні, відображений на балансі підприємства, даний об'єкт перебуває у процесі будівництва, вартість перевищує 1000 грн., а об'єкт буде експлуатуватися більше року, тобто є основним фондом, а тому право на бюджетне відшкодування позивач мав навіть у разі, коли б обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців були менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування.

Досліджуючи правомірність нарахування позивачем податкового кредиту в сумі 104 507,00 грн., який був заявлений до бюджетного відшкодування у складі залишків від'ємних значень: залишку від'ємного значення за травень 2008 р. в сумі 103 970,00 грн., залишку від'ємного значення за серпень 2008 р. в сумі 493,00 грн., залишку від'ємного значення за листопад 2008 р. в сумі 44,00 грн. судова колегія зазначає наступне.

Податковий кредит у сумі 103 970,00 грн. є частиною податкового кредиту в сумі 116 631,33 грн., що нарахований ТОВ "ІК "Елітбуд" в травні 2008 р. у зв'язку з придбанням об'єкту незавершеного будівництва - бази відпочинку "Лазурне", що розташований за адресою: АР Крим, м. Апушта, с. Лазурне, вул. Головкинського, буд. 17-а.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, на підставі нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу від 07.03.2008 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" (покупець) придбав, а ТОВ "Ярославів Вал" (продавець) продав об'єкт незавершеного будівництва (спальний корпус літ. "А"(в процесі будівництва - 6% готовності), споруди 1-2) вартістю 583 156,64 грн. та додатково ПДВ у сумі 116 631,33 грн., що розташований за адресою: АР Крим, м. Апушта, сщ. Лазурне, вул. Головкинського, буд. 17-а. (далі об'єкт "Лазурне").

Вказаний правочин зареєстрований у Державному реєстрі правочинів 07.03.2008 р. за номером №2745775.

06.05.2008 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" сплатило у грошовій безготівковій формі кошти у сумі 699 787,97 грн., у т.ч. ПДВ 116 631,33 грн., за об'єкт "Лазурне", що підтверджується належним платіжним дорученням №08/5 (додаток №2).

06.05.2008 р. за фактом оплати у ТОВ "ІК "Елітбуд" відповідно до п.п.7.5.1. п.7.5. ст.7. Закону №168 виникло право на податковий кредит з ПДВ в сумі 116 631,33 грн.

06.05.2008 р. відповідно до п.п.7.3.1. п.7.3. ст.7. Закону №168 по даті отримання грошових коштів від покупця у ТОВ "Ярославів Вал"(продавець) виникли податкові зобов'язання з ПДВ в сумі 116 631,33 грн.

06.05.2008 р. ТОВ "Ярославів Вал"(продавець) відповідно до п.п.7.2.3. п.7.2. ст.7. Закону №168 по даті виникнення податкових зобов'язань з ПДВ виписав та надав покупцю (ТОВ "ІК "Елітбуд") податкову накладну №36 на ПДВ в сумі 116 631,33 грн. (додаток №1).

На момент виписки податкової накладної №36 від 06.05.2008 р. ТОВ "Ярославів Вал" було зареєстровано платником ПДВ за даними офіційного сайту ДПІ (htt:www.sta.gov.ua), а отже мало право на виписку податкових накладних відповідно до п.п.7.2.4. п.7.2. ст.7. Закону №168.

06.05.2008 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" отримало та зареєструвало в реєстрі ПН податкову накладну №36 від 06.05.2008 р. на суму ПДВ 116 631,33 грн., яка відповідає вимогам п.п.7.2.1. п.7.2. ст.7. Закону №168 та містить всі обов'язкові реквізити.

07.05.2008 р. об'єкт "Лазурне" був переданий у володіння ТОВ "ІК "Елітбуд" згідно акту прийому-передачі від 07.05.2008 р.

В травні 2008 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" на підставі податкової накладної №36 відповідно до п.п.7.2.6. п.7.2. ст.7. Закону №168 нарахувало податковий кредит у сумі 116 631,33 грн. по операції придбання об'єкту "Лазурний" та включило його до податкової декларації з ПДВ за травень 2008 р.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно того, що господарська операція здійснена позивачем по придбанню об'єкту незавершеного будівництва «Лазурний»відповідає вимогам п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7. Закону №168 та кваліфікується з метою оподаткування ПДВ як операція з придбання основного фонду у вигляді незавершених капітальних інвестицій необоротні капітальні активи, оскільки такий висновок відповідає нормам матеріального права та підтверджується зібраними судом доказами.

Стосовно податкового кредиту у сумі 493,00 грн. нарахованого ТОВ "ІК "Елітбуд" у серпні 2008 р. у зв'язку з придбанням картриджів для принтеру та послуг Державного земельного кадастру з державної реєстрації права власності ТОВ "ІК "Елітбуд" на земельну ділянку, розташовану в с. Лазурне, м. Алушта слід зазначити таке.

Як вбачається з матеріалів справи, у червні-липні 2008 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" отримало послуги Державного земельного кадастру та придбало картриджі для принтеру на загальну суму 2 959,00 грн., у т.ч. ПДВ 493,17 грн., що підтверджується належними первинними документами: накладною та актами наданих послуг (додаток №2). Кошти у сумі 2 959,00 грн., у т.ч. ПДВ 493,17 грн. позивач сплатив у безготівковій формі. За фактом оплати у ТОВ "ІК "Елітбуд" відповідно до п.п.7.5.1. п.7.5. ст.7. Закону №168 виникло право на податковий кредит з ПДВ в сумі 493,17 грн.

В червні-липні 2008 р. відповідно до п.п.7.3.1. п.7.3. ст.7. Закону №168 по даті отримання грошових коштів від покупця у постачальників (МЧП "Викс", ДП "Центр ДЗК", КРФ ДП "Центр ДЗК") виникли податкові зобов'язання з ПДВ в сумі 493,17 грн., та відповідно до п.п.7.2.3. п.7.2. ст.7. цього ж Закону, по даті виникнення податкових зобов'язань з ПДВ були виписані податкові накладні з ПДВ в сумі 493,17 грн., які і були отримані позивачем. На момент виписки вказаних податкових накладних постачальники (МЧП "Викс", ДП "Центр ДЗК", КРФ ДП "Центр ДЗК") були зареєстровані платниками ПДВ за даними офіційного сайту ДПІ (htt:www.sta.gov.ua), а отже мали право на виписку податкових накладних відповідно до п.п.7.2.4. п.7.2. ст.7. Закону №168.

01.08.2008 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" отримало та зареєструвало в реєстрі ПН вказані податкові накладні та в цьому ж місяці нарахувало податковий кредит у сумі 493,17 грн. по операціях придбання послуг Державного земельного кадастру та картриджів для принтеру і включило його до податкової декларації з ПДВ за серпень 2008 р.

ПДВ в сумі 493,17 грн., нарахований (сплачений) ТОВ "ІК "Елітбуд" у зв'язку придбанням товарів (послуг) з метою їх використання у межах власної господарської діяльності відповідно до п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7. Закону №168, що підтверджується наступним:

Послуги Державного земельного кадастру в сумі 2 403,00 грн., у т.ч. ПДВ 400,50 грн., придбані з метою державної реєстрації права власності ТОВ "ІК "Елітбуд"на земельну ділянку площею 2,3202 га. з цільовим призначенням "для будівництва та подальшої експлуатації суспільного курортно-туристичного комплексу", щорозташована в с. Лазурне, м. Алушта, на вул. Головкинській, 17а.

Вказана земельна ділянка придбана ТОВ "ІК "Елітбуд" у ТОВ "Ярославів Вал" за договором купівлі-продажу від 07.03.2008 р.

Придбання вказаної земельної ділянки здійснено ТОВ "ІК "Елітбуд" в межах основного виду економічної діяльності з метою реалізації інвестиційного проекту по створенню громадського курортно-туристичного комплексу "Лазурне" в с. Лазурне, м. Алушта. Таким чином, вказані послуги в сумі 2 403,00 грн., у т.ч. ПДВ 400,50 грн., пов'язані з державною реєстрацією права власності на земельну ділянку, яка придбана ТОВ "ІК "Елітбуд" з метою використання у власній господарській діяльності.

Товари (картриджі з чорнилами для принтеру) в сумі 556,00 грн., у т.ч. ПДВ 92,67 грн., придбані ТОВ "ІК "Елітбуд"з метою обслуговування багатофункціонального пристрою САМОМ РІХМА МР 51А, який обліковується на балансі ТОВ "ІК "Елітбуд"за Дебетом рахунку №112 "Малоцінні необоротні матеріальні активи" та згідно картки обліку №01 введений в експлуатацію 28.08.2007 Р-

Вказані картриджі з чорнилами списані на потреби бухгалтерії згідно акту від 30.06.2008 р.

Ведення бухгалтерського обліку є обов'язком платників податків відповідно до п.1. ст.9 Закону №1251 та для підприємств відповідно до п.2. ст.З Закону №996.

Таким чином, придбані картриджі вартістю 556,00 грн., у т.ч. ПДВ 92,67 грн., були використані у господарській діяльності ТОВ "ІК "Елітбуд"з метою виконання обов'язку по веденню бухгалтерського обліку, покладеного на підприємство відповідно до Законів №1251 та №996.

Податковий кредит у сумі 44,00 грн. є частиною податкового кредиту в сумі 101,99 грн., що нарахований ТОВ "ІК "Елітбуд"в листопаді 2008 р. у зв'язку з придбанням транспортного квитку на проїзд залізничним транспортом від Сімферополя до Києва.

Так, 06 березня 2008 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" в особі директора придбало транспортний квиток №21637 вартістю 625,91 грн., у т.ч. ПДВ 101,99 грн., на проїзд залізничним транспортом від Сімферополя до Києва.

06 березня 2008 р. за фактом оплати у ТОВ "ІК "Елітбуд"відповідно до п.п.7.5.1. п.7.5. ст.7. Закону №168 виникло право на податковий кредит з ПДВ в сумі 101,99 грн.

В листопаді 2008 р. ТОВ "ІК "Елітбуд"відповідно до п.п.7.2.6. п.7.2. ст.7. Закону №168 на підставі транспортного квитку на залізницю нарахувало податковий кредит у сумі 101,99 грн. та відобразило його у податковій декларації за листопад 2008 р.

ПДВ в сумі 101,99 грн., нарахований (сплачений) ТОВ "ІК "Елітбуд"у зв'язку І придбанням транспортного квитку з метою його використання у межах власної господарської діяльності відповідно до п.п.7.4.1. п.7.4. ст.7. Закону №168, що підтверджується наступним:

Транспортний квиток №21637 від 06.03.2008 р. на суму ПДВ 101,99 грн., придбаний директором ТОВ "ІК "Елітбуд"з метою проїзду в м. Київ в межах службового відрядження в ТОВ "Ярославів Вал"(м. Київ), що підтверджується звітом про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт №4 від 11.03.2008 р.

Факт перебування директора ТОВ "ІК "Елітбуд"в м. Київ в ТОВ "Ярославів Вал"07.03.2008 р. підтверджується посвідченням з відміткою ТОВ "Ярославів Вал".

Необхідність присутності директора ТОВ "ІК "Елітбуд"в м. Києві 07.03.2008 р. пояснюється тим, що саме 07.03.2008 р. ТОВ "ІК "Елітбуд" уклало з ТОВ "Ярославів ВалВ»договір купівлі-продажу об'єкту "Лазурний"та земельної ділянки, на який він розміщений (договори посвідчені Київським нотаріусом ОСОБА_1.).

Отже, витрати на відрядження директора ТОВ "ІК "Елітбуд" на поїздку в місто Київ пов'язані із господарською діяльністю підприємства, а саме зі здійсненням капітальних інвестицій у об'єкт "Лазурне".

Обов'язок сплати вказаного ПДВ до бюджету Законом №168 покладений не на покупця (особи, що нараховує податковий кредит), а на продавця (особи, що нараховує податкові зобов'язання) - п.1.3. ст.1 та п.п.7.3.1. п.7.3. ст.7. Закону №168.

Зазначається що єдиною умовою отримання платником бюджетного відшкодування з ПДВ є сплата таким платником (покупцем) ПДВ, заявленого до відшкодування, у ціні придбаних товарів (послуг) - абз. "а"п.п.7.7.2. п.7.7. ст.7 Закону №168.

Факт сплати ТОВ "ІК "Елітбуд" постачальникам у ціні придбаних товарів (послуг) ПДВ, заявленого до бюджетного відшкодування у квітні 2010 р. в сумі 104 507,00 грн., підтверджується належними платіжними дорученнями та транспортним квитком залізниці, що долучений до авансового звіту директора.

Під час розгляду справи судом першої інстанції була призначена судово-бухгалтерська експертиза, згідно із висновкам № 137/11 від 09.04.2012р. якої, встановлено, що документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності ТОВ "Інвестиційна компанія "Елітбуд"у повному обсязі не підтверджуються висновки за актом перевірки Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим викладені в акті документальної невиїзної (камеральної) перевірки податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Інвестиційна компанія "Елітбуд"№ 928 від 16.06.2010 р. щодо завищення суми бюджетного відшкодування за квітень 2010 р. на 104 507,00 грн.; документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності ТОВ "Інвестиційна компанія "Елітбуд"у повному обсязі не підтверджуються висновки акту перевірки ДПІ в м. Алушті №928 від 16.06.2010 р. в частині відсутності у позивача права на отримання бюджетного відшкодування у розмірі 104 507,00 грн. по декларації з податку на додану вартість за квітень 2010 р.; факт сплати ТОВ "ІК "Елітбуд" постачальникам у ціні придбаних товарів (послуг) ПДВ, заявленого до бюджетного відшкодування у квітні 2010 р. в сумі 104 507,00 грн., підтверджується належними платіжними дорученнями та транспортним квитком залізниці, що долучений до авансового звіту директора.

При ухваленні судового рішення суд першої інстанції, на підставі ч.2 ст.11 КАС України вийшов за межі позовних вимог, визнавши протиправними оскаржувані податкові повідомлення-рішення. Колегія суддів вважає правомірним застосування зазначеної норми права, оскільки це дійсно необхідне для повного захисту прав позивача так як оскаржується акт індивідуальної дії.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з дотриманням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.08.12 по справі № 2а-1457/11/0170/19 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 29 жовтня 2012 р.

Головуючий суддя підпис Т.М. Дудкіна

Судді підпис З.І.Курапова

підпис О.Е.Єланська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.М. Дудкіна

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2012
Оприлюднено10.01.2013
Номер документу28497650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7761/12/0170/27

Ухвала від 15.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 24.10.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 24.10.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні