Ухвала
від 09.04.2012 по справі 2а-13217/11/0170/15
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-13217/11/0170/15

09.04.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Єланської О.Е.,

суддів Ілюхіної Г.П. ,

Кукти М.В.

секретар судового засідання Плисенко Ф.Ю.

за участю сторін:

представник позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;

представник відповідача - Сімферопольської міжрайонної Державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової інспекції - Євтодієва Галина Василівна, довіреність №1/9/10-0 від 07.03.12 року;

представник відповідача - Державної податкової адміністрації України у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;

розглянувши апеляційні скарги Державної податкової адміністрації України та Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Тоскіна Г.Л.) від 27.12.11 року по справі № 2а-13217/11/0170/15

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" (вул. Абрикосова, буд.26, с.Молодіжне, Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим, 97501)

до Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі Автономної Республіки Крим (вул. Белова, буд. 2, с. Мирне, Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим, 97503)

Державної податкової адміністрації України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04655)

про визнання протиправними дій, скасування рішення та спонукання до виконання певних дій.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" звернулось до суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим, Державної податкової адміністрації України з вимогами про визнання протиправними дії посадових осіб Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим щодо анулювання реєстрації платників податку на додану вартість ТОВ "Асфальт-Пром"; скасування рішення від 19.10.2011 року ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість ТОВ "Асфальт-Пром"; зобов'язання ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим внести запис до реєстру платників податку на додану вартість про скасування рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим від 19.10.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром".

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.12.11 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" до Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі Автономної Республіки Крим, Державної податкової адміністрації України про визнання протиправними дій, скасування рішення та спонукання до виконання певних дій, задоволено.

Визнано противоправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі Автономної Республіки Крим № 31/15-02 від 19.02.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" (ЄДРПО 36862878).

Зобов'язано Державну податкову адміністрацію України внести запис до реєстру платників податку на додану вартість про скасування рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі Автономної Республіки Крим № 31/15-02 від 19.02.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" (свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100311822 від 04.10.2010 року) з моменту його анулювання.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" (ЄДРПО 36862878) судовий збір у сумі 3,40 грн.

Не погодившись з даним рішенням суду, відповідачі звернулись з апеляційними скаргами, в яких просять скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.12.11 року та прийняти нове рішення по справі, яким у задоволенні адміністративного позову ТОВ "Асфальт-Пром" - відмовити.

Апеляційні скарги мотивовані тим, що суд першої інстанції, при вирішенні спору по суті, грубо порушив норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В судове засідання 09.04.2012 року представник позивача та представник другого відповідача не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомили.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши пояснення на апеляційну скаргу представника першого відповідача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.

З матеріалів справи вбачається, що 28.01.2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" було зареєстровано як юридична особа Сімферопольською районною державною адміністрацією, юридична адреса: Сімферопольський район, смт. Молодіжне, вул. Абрикосова, 26.

16.11.2010 року були внесені зміни до відомостей про юридичну особу у зв'язку зі зміною місцезнаходження: Сімферопольський район, с. Мирне, вул. Белова, 42.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" є платником податку на додану вартість на підставі свідоцтва № 100311822 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 04.12.2010 року

19.10.2011 року державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис №11341060012001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу.

19.10.2011 року державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим внесений запис № 11341430013001991 про відсутність юридичної особи за адресою реєстрації.

19.10.2011 року державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим було внесено запис №1341060014001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу.

19.10.2011 року ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим було прийнято рішення №31/15-02 про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість ТОВ "Асфальт-Пром" на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України.

Поняття платників ПДВ, порядок, підстави та строки реєстрації осіб платниками ПДВ, строки сплати податку на додану вартість, надання податкової звітності, анулювання реєстрації встановлені Податковим кодексом України та визначаються Законом України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до підпунктів 183.12, 183.13,183.13.1 статті 183 Податкового кодексу України центральний орган державної податкової служби веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. Для інформування платників податку центральний орган державної податкової служби щодекади оприлюднює на своєму веб-сайті: дані з реєстру платників податку із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника податку, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера, номера свідоцтва про реєстрацію платника податку, дати початку його дії.

Згідно пп. 12.1. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року № 979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 року за № 1439/18734 (далі - Порядок) з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи органів державної податкової служби, до функцій яких входить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців органами державної податкової служби після здійснення їх державної реєстрації, перереєстрації, реорганізації та внесення змін до реєстраційних чи установчих документів.

Відповідно до п. 12.2 підрозділи органу державної податкової служби:

стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкові декларації (звіти, розрахунки), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;

стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.

У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб. стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкові декларації (звіти, розрахунки), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;

З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" подавало податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з травня 2010 року до вересень 2011 року та не має податкову заборгованість з ПДВ, що найшло відображення в рішенні № 31/15-02 про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість від 19.10.2011 року, тобто позивачем виконувалися покладені на нього обов'язки щодо надання податкової звітності до органів ДПІ.

17.10.2011 року ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим був наданий запит за №456/1502 до начальника підрозділу податкової міліції ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків. Як зазначено у запиті, підставою для проведення заходу, є зокрема, проведення заходів щодо відпрацювання ризикових суб'єктів господарювання, які можуть бути здійснені у формуванні фіктивного податкового кредиту.

Проте, яка встановлено судом першої інстанції, зазначена підстава відсутня у пункті 12.2. Порядку.

Згідно пункту 12.4. Порядку щодо кожного платника податків, щодо якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби.

Згідно Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків (далі - Положення), що затверджено наказом ДПА України від 17.05.2010 року №336 , передбачена відповідна форма Запиту на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків. Зазначена форма не містить такої графи у розділі "Підстави для проведення заходів щодо встановлення місцезнаходження", як та, що зазначена відповідачем у запиті від 17.10.2011 року №456/1502.

Дії податкової міліції під час отримання запиту врегульовані пунктом 4.2. Положення, відповідно до якого, при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою.

У разі незнаходження за адресою платника податків якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт).

Актом обстеження без номеру від 18.10.2011 року, складеного посадовими особами податкової міліції було зафіксовано, що за адресою: Сімферопольський район, смт. Молодіжне, вул. Абрикосова, 26 Товариство з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" не знаходиться, фінансово-господарської діяльності не здійснює.

Проте, з даного акту не надається можливим встановить яким чином у приміщенні, встановлена відсутність платника податків ТОВ "Асфальт-Пром".

Перелік заходів, що повинні бути проведені під час встановлення фактично місцезнаходження платника податків зазначений у пунктах 4.3.- 4.7. Положення. За даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). Проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків. Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).

Отже, судом першої інстанції встановлено, що крім виходу за місцем реєстрації юридичної особи, ні які інші заходи відповідачем не проводились.

Відповідно до пункту 4.10 Положення підрозділ податкової міліції не пізніше 10 календарних днів з часу отримання запиту в обов'язковому порядку письмово повідомляє ініціатора запиту про проведену роботу за формою згідно з додатком У разі необхідності вказаний термін може бути продовжений за рішенням керівника підрозділу податкової міліції до 30 днів з дати отримання запиту.

18.10.2011 року була складена довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, відповідно до якої зазначено, що ТОВ "Асфальт -Пром" не знаходиться за адресою: Сімферопольський район, смт. Молодіжне, вул. Абрикосова, 26.

З урахуванням викладеного суд першої інстанції правильно дійшов до висновку, що зазначена довідка була складена безпідставно, без застосування з боку суб'єкта владних повноважень усіх необхідних заходів для виконання доручення, а тому не може бути використана у якості належного доказу по справі.

Згідно до пункту 12.5 Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону.

Відповідачем 19.10.2011 року було сформовано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за № 3417/9/29-0/29-0.

Між тим податковий орган не пересвідчився в достовірності отриманих відомостей, що потягло за собою прийняття необґрунтованого рішення.

Отже, у зв'язку з тим, що відповідачем суттєво були порушені вимоги щодо проведення перевірки місцезнаходження платника податків: безпідставно призначений захід, застосований захід не у повному обсязі надає можливість виконати покладений обов'язок, то повідомлення за ф.№18-ОПП від 19.10.2011 року не можливо вважити правомірним.

Підставою для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Асфальт-Пром" є внесення 19.10.2011 року державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за місцем знаходження.

Вичерпний перелік підстав анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, встановлений пунктом 184.1. статті 184 Податкового кодексу України, зокрема, відповідно до пп. ж) підставою для анулювання реєстрації платника податку передбачено наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (надалі станом на дату виникнення спірних відносин -Закон № 755).

Відповідно до ст.1 Закону № 755 державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Згідно ч.1 ст.4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно з частинами 1 та 5 статті 16 Закону № 755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Єдиний державний реєстр створюється і ведеться спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації, який є його розпорядником та адміністратором.

Частиною 5 ст.17 Закону №755 встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

Відповідно до приписів ст.18, 19 Закону № 755 відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.

Відповідно до абз. 2 ч. 12 ст. 19 № 755 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Частиною 14 ст. 19 Закону № 755 передбачено, що у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

З матеріалів справи вбачається, що згідно повідомлення за ф. № 18-ОПП від 19.10.2011 року державним реєстратором на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" було направлено повідомлення без зазначення дати та номеру про необхідність надання до 19.11.2011 року підтвердження реєстраційних відомостей про юридичну особу.

Вказане повідомлення було повернуто державному реєстратору 19.10.2011 року з відміткою на конверті " отримувач відсутній "Сімферополь Спецзв'язок 13".

У зв'язку з чим, державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим 19.10.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців був внесений запис № 11341430013001991 про відсутність юридичної особи за адресою реєстрації.

Разом з тим, згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державним реєстратором 19.10.2011 року були внесені запис №11341060012001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу, запис №11341430013001991 про відсутність юридичної особи за адресою реєстрації, запис №1341060014001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Тобто, державному реєстратору на час внесення запису №11341430013001991 від 19.10.2011 року про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням було достовірно відомо, що згідно попереднього запису № 11341060012001991 від 19.10.2010 року була внесена інформація про підтвердження відомостей про юридичну особу. Крім того, державним реєстратором 19.10.2011 року була внесена ще одна запис № 1341060014001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Між тим, як встановлено судом першої інстанції, державним реєстратором до податкового органу був спрямований витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців на запит ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим № 3423/9/29-0 від 19.10.2011 року за № 11428467 станом на 19.10.2011 року без зазначення інших відомостей щодо стану юридичної особи за 19.10.2011 року (про підтвердження відомостей про юридичну особу).

З урахуванням викладеного, суд першої інстанції дійшов до висновку, що дії державного реєстратора щодо повідомлення податкового органу про відсутність юридичної особи за адресою реєстрації згідно витягу на запит ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим № 3423/9/29-0 від 19.10.2011 року за № 11428467 станом на 19.10.2011 року, без зазначення інших відомостей щодо стану юридичної особи за 19.10.2011 року є протиправними.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що позивач на час перевірки знаходився за юридичною адресою, що підтверджується наступним.

Матеріали справи свідчать, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" орендує у фізичної особи Дороніна Володимира Олександровича нежитлові приміщення за адресою: смт. Молодіжне, вул. Абрикосова, 26 на підставі договору оренди нежитлових приміщень від 08.02.2011 року (строк дії договору до 31.12.2011 року). Позивачем здійснюється оплата оренди вказаних приміщень, що підтверджується копіями видаткових касових ордерів. За вказаною адресою Товариство з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" отримує поштову кореспонденцію, в тому числі від ДПІ в Сімферопольському районі, про що свідчать копії конвертів.

Таким чином, на час прийняття спірного рішення податковим органом, підприємство знаходилося за юридичною адресою, в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців були внесені записи про підтвердження відомостей про юридичну особу -позивача.

З урахуванням викладеного, суд першої інстанції правильно дійшов до висновку, що на момент прийняття спірного рішення у податкового органу були відсутні підстави для анулювання реєстрації платником ПДВ, оскільки статус відомостей про юридичну особу підтверджено у зв'язку з чим рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим №31/15-02 від 19.10.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Асфальт-Пром" є протиправним та підлягає скасуванню.

Порядок реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість та заміни свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; засвідчення копій свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом ДПА України від 22.12.2010 року № 978 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 року за № 1400/18695.

Пунктом 1 розділу ІІ даного Положення встановлено, що реєстр - це автоматизований банк даних, створений відповідно до пункту 183.12 статті 183 розділу V Кодексу для забезпечення: реєстрації та єдиного обліку платників ПДВ; єдиних принципів ідентифікації платників ПДВ; контролю за справлянням податку на додану вартість; організації суцільного й вибіркового аналізу.

При цьому, п. 3 розділу ІІ Положення обумовлено, що формування та ведення Реєстру здійснює центральний орган державної податкової служби. Дані Реєстру передаються до податкових органів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні податкові органи), а також податкових органів у районах, містах, районах у містах, міжрайонних, об'єднаних та спеціалізованих податкових органів (далі - районні податкові органи).

Податкові органи забезпечують достовірність даних про платників податків у Реєстрі, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних.

З числа обов'язків щодо ведення Реєстру центральний орган державної податкової служби здійснює:

розробку організаційних та методологічних принципів ведення Реєстру;

організацію реєстрації платників ПДВ;

присвоєння платникам ПДВ індивідуального податкового номера;

формування номерів свідоцтв про реєстрацію платників ПДВ;

розробку технології та програмно-технічних засобів ведення Реєстру;

виконання функцій адміністратора бази даних Реєстру (накопичення, аналіз даних, що надходять з регіональних податкових органів, контроль за достовірністю та актуалізацією даних, зберіганням, захистом їх, контроль за правом доступу тощо);

автоматизоване ведення бази Реєстру;

розробку нормативних документів на створення, ведення та користування даними Реєстру;

оприлюднення даних з Реєстру.

Відповідно до п. 6.2 розділу V Положення про реєстрацію платників ПДВ підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування свого рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державної податкової служби для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.

Отже, обов'язок внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, на підставі рішення суду, покладено саме на ДПА України.

З урахуванням викладеного, з метою відновлення порушених прав позивача, суд першої інстанції задовольнив позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" про зобов'язання Державної податкової адміністрації України внести запис до реєстру платників податку на додану вартість про скасування рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим № 31/15-02 від 19.10.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром" з моменту його анулювання.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись статтями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Державної податкової адміністрації України та Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Тоскіна Г.Л.) від 27.12.11 року по справі № 2а-13217/11/0170/15, залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Тоскіна Г.Л.) від 27.12.11 року по справі № 2а-13217/11/0170/15, залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 17 квітня 2012 р.

Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська

Судді підпис Г.П.Ілюхіна

підпис М.В. Кукта

З оригіналом згідно

Суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2012
Оприлюднено14.01.2013
Номер документу28562502
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13217/11/0170/15

Постанова від 27.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

Ухвала від 09.04.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні