ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 грудня 2011 р. Справа №2а-13217/11/0170/15
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі колегії суддів головуючого судді Тоскіна Г.Л., суддів Трещової О.Р., Латиніна Ю.А. при секретарі Єлжовій Н.М., за участю
від позивача - Крішталь О.І., Сокальська І.Й.
від відповідача 1 - Великолуг Р.Е., Євтодіева Г.В.
від відповідача 2 - Безверха Ю.А.;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Асфальт-Пром"
до Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим Державної податкової адміністрації України
про визнання протиправними дій, скасування рішення та спонукання до виконання певних дій
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Асфальт-Пром» зареєстровано 28.01.2010 року як юридична особа Сімферопольською районною державною адміністрацією, юридична адреса: Сімферопольський район, АДРЕСА_1. 16.11.2010 внесені зміни до відомостей про юридичну особу у зв'язку з зміною місцезнаходження: Сімферопольський район, с. Мирне, вул. Белова, 42.
Судом встановлено, що ТОВ «Асфальт-Пром» є платником податку на додану вартість на підставі свідоцтва №100311822 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 04.12.2010 року
З матеріалів справи вбачається, що 19.10.2011 державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №11341060012001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу.
19.10.2011 року державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим внесений запис №11341430013001991 про відсутність юридичної особи за адресою реєстрації.
19.10.2011 державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим внесений запис №1341060014001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу.
19.10.2011 ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим прийнято рішення №31/15-02 про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість ТОВ «Асфальт-Пром» на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України.
Не погодившись з зазначеним рішенням, позивач звернувся до суду.
Перевіряючи законність та обґрунтованість позивних вимог, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.
Поняття платників ПДВ, порядок, підстави та строки реєстрації осіб платниками ПДВ, строки сплати податку на додану вартість, надання податкової звітності, анулювання реєстрації встановлені Податковим кодексом України та визначаються Законом України від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Відповідно до підпунктів 183.12, 183.13,183.13.1 статті 183 Податкового кодексу України центральний орган державної податкової служби веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. Для інформування платників податку центральний орган державної податкової служби щодекади оприлюднює на своєму веб-сайті: дані з реєстру платників податку із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника податку, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера, номера свідоцтва про реєстрацію платника податку, дати початку його дії.
Згідно пп. 12.1. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 N 979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за N 1439/18734 (далі - Порядок) з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи органів державної податкової служби, до функцій яких входить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців органами державної податкової служби після здійснення їх державної реєстрації, перереєстрації, реорганізації та внесення змін до реєстраційних чи установчих документів.
Відповідно до п. 12.2 підрозділи органу державної податкової служби:
стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкові декларації (звіти, розрахунки), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;
стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб. стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкові декларації (звіти, розрахунки), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;
Судом встановлено, що позивач подавав податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з травня 2010 до вересень 2011 р. та не має податкову заборгованість з ПДВ, що найшло відображення в рішенні №31/15-02 про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість від 19.10.2011 року, тобто позивачем виконувалися покладені на нього обов'язки щодо надання податкової звітності до органів ДПІ.
З матеріалів справи вбачається, що ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим наданий запит від 17.10.2011 №456/1502 до начальника підрозділу податкової міліції ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків. Як зазначено у запиті, підставою для проведення заходу, є зокрема, проведення заходів щодо відпрацювання ризикових суб'єктів господарювання, які можуть бути здійснені у формуванні фіктивного податкового кредиту.
Проте зазначена підстава відсутня у пункті 12.2. Порядку.
Згідно пункту 12.4. Порядку щодо кожного платника податків, щодо якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби.
Згідно Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків (далі - Положення), що затверджено наказом ДПА України від 17.05.2010 N336 , передбачена відповідна форма Запиту на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків. Зазначена форма не містить такої графи у розділі "Підстави для проведення заходів щодо встановлення місцезнаходження", як та, що зазначена відповідачем у запиті від 17.10.2011 №456/1502.
Посилання представника податкового органу на наявність внутрішніх наказів, які дозволяють податковому органу здійснювати перевірку достовірності місцезнаходження платника податку за відсутністю тих підстав, які визначені в Податковому кодексу України, та Порядку, суд вважає безпідставними, та такими, що суперечать ст. 19 Конституції України, відповідно до якої орган влади повинен діяти виключно на підставах, у межах повноважень та у спосіб, які передбачені Конституцією та Законами України.
У зв'язку з чим, суд визнає безпідставність призначення відповідного заходу відповідачем.
Дії податкової міліції під час отримання запиту врегульовані пунктом 4.2. Положення, відповідно до якого, при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою.
У разі незнаходження за адресою платника податків якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт).
Актом обстеження без номеру від 18.10.2011 року, складеного посадовими особами податкової міліції, зафіксовано, що за адресою: Сімферопольський район, АДРЕСА_1 позивач не знаходиться, фінансово-господарської діяльності не здійснює.
З наданого документу не надається можливим встановить яким чином у приміщенні, встановлена відсутність платника податків ТОВ «Асфальт-Пром».
Перелік заходів, що повинні бути проведені під час встановлення фактично місцезнаходження платника податків зазначений у пунктах 4.3.-4.7. Положення. За даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). Проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків. Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
З наданих відповідачем 1 документів встановлено, що крім виходу за місцем реєстрації юридичної особи, ні які інші заходи не проводились.
Відповідно до пункту 4.10 Положення підрозділ податкової міліції не пізніше 10 календарних днів з часу отримання запиту в обов'язковому порядку письмово повідомляє ініціатора запиту про проведену роботу за формою згідно з додатком У разі необхідності вказаний термін може бути продовжений за рішенням керівника підрозділу податкової міліції до 30 днів з дати отримання запиту.
Судом встановлено, що від 18.10.2011 була складена довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, відповідно до якої зазначено, що ТОВ «Асфальт - Пром» не знаходиться за адресою: Сімферопольський район, АДРЕСА_1.
Суд вважає, що зазначена довідка була складена безпідставно, без застосування з боку суб'єкта владних повноважень усіх необхідних заходів для виконання доручення, а тому не може бути використана у якості належного доказу по справі.
Згідно до пункту 12.5 Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону.
Відповідачем 19.10.2011 було сформовано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням №3417/9/29-0/29-0.
У зв'язку з тим, що відповідачем суттєво порушені вимоги щодо проведення перевірки місцезнаходження платника податків: безпідставно призначений захід, застосований захід не у повному обсязі надає можливість виконати покладений обов'язок, суд вважає, що повідомлення за ф.№18-ОПП від 19.10.2011 р. було сформоване відповідачем протиправно.
Суд зазначає, що підставою для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Асфальт-Пром» є внесення 19.10.2011 року державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за місцем знаходження.
Вичерпний перелік підстав анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, встановлений пунктом 184.1. статті 184 Податкового кодексу України, зокрема, відповідно до пп. ж) підставою для анулювання реєстрації платника податку передбачено наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (надалі станом на дату виникнення спірних відносин -Закон №755).
Відповідно до ст.1 Закону №755 державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Згідно ч.1 ст.4 Закону №755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону №755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно з частинами 1 та 5 статті 16 Закону №755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Єдиний державний реєстр створюється і ведеться спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації, який є його розпорядником та адміністратором.
Частиною 5 ст.17 Закону №755 встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Відповідно до приписів ст.18, 19 Закону №755 відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.
Відповідно до абз. 2 ч. 12 ст. 19 №755 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Частиною 14 ст. 19 Закону №755 передбачено, що у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
З матеріалів справи вбачається, що згідно повідомлення за ф.№18-ОПП від 19.10.2011 державним реєстратором на адресу позивача направлено повідомлення без зазначення дати та номеру про необхідність надання до 19.11.2011 року підтвердження реєстраційних відомостей про юридичну особу.
Вказане повідомлення було повернуто державному реєстратору 19.10.2011 року з відміткою на конверті «отримувач відсутній «Сімферополь Спецзв'язок 13».
У зв'язку з чим, 19.10.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державним реєстратором Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим внесений запис №11341430013001991 про відсутність юридичної особи за адресою реєстрації.
Разом з тим, згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором 19.10.2011 року внесені запис №11341060012001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу, запис №11341430013001991 про відсутність юридичної особи за адресою реєстрації, запис №1341060014001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Тобто державному реєстратору на час внесення запису №11341430013001991 від 19.10.2011 року про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням було достовірно відомо, що згідно попереднього запису №11341060012001991 від 19.10.2010 року внесена інформація про підтвердження відомостей про юридичну особу. Крім того, державним реєстратором 19.10.2011 року внесена ще одна запис №1341060014001991 про підтвердження відомостей про юридичну особу
Між тим, як встановлено судом, державним реєстратором до податкового органу був спрямований витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців на запит ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим №3423/9/29-0 від 19.10.2011 року за №11428467 станом на 19.10.2011 року без зазначення інших відомостей щодо стану юридичної особи за 19.10.2011 року (про підтвердження відомостей про юридичну особу).
А відтак дії державного реєстратора щодо повідомлення податкового органу про відсутність юридичної особи за адресою реєстрації згідно витягу на запит ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим №3423/9/29-0 від 19.10.2011 року за №11428467 станом на 19.10.2011 року, без зазначення інших відомостей щодо стану юридичної особи за 19.10.2011 року, суд вважає протиправними.
Суд також зазначає, вказані дії державного реєстратора та податкового органу, а саме: сформування повідомлення форми №18-ОПП від 19.10.2011, повідомлення державного реєстратора про необхідність надання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу до 19.11.2011 року, направлення та повернення повідомлення державного реєстратора з відміткою на конверті «отримувач відсутній «Сімферополь Спецзв'язок 13», надання витягу про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість здійснені 19.10.2011 року, що, на думку суду, викликають певні сумніви щодо достовірності даних про відсутність юридичної особи - позивача за місцезнаходженням.
Між тим податковий орган не пересвідчився в достовірності отриманих відомостей, що потягло за собою прийняття необґрунтованого рішення.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що позивач на час перевірки знаходився за юридичною адресою, що підтверджується наступним.
Матеріали справи свідчать, що позивач орендує у фізичної особи ОСОБА_6 нежитлові приміщення за адресою: АДРЕСА_1 на підставі договору оренди нежитлових приміщень від 08.02.2011 року (строк дії договору до 31.12.2011 року). Позивачем здійснюється оплата оренди вказаних приміщень, що підтверджується копіями видаткових касових ордерів. За вказаною адресою позивач отримує поштову кореспонденцію, в тому числі від ДПІ в Сімферопольському районі, про що свідчать копії конвертів.
Таким чином, на час прийняття спірного рішення податковим органом, підприємство знаходилося за юридичною адресою, в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців були внесені записи про підтвердження відомостей про юридичну особу - позивача.
Враховуючи встановлені судом обставини та наведені норми діючого законодавства, оскільки 19.10.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців внесені записи про підтвердження відомостей про юридичну особу, приймаючи до уваги досліджені судом докази, які свідчать про знаходження позивача за юридичною адресою на час перевірки та прийняття спірного рішення, а також враховуючи протиправність дій податкового органу щодо перевірки достовірності знаходження позивача за адресою реєстрації, рішення ДПІ в Сімферопольському районі №31/15-02 від 19.10.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Асфальт-Пром» не може бути визнано законним та обґрунтованим, прийнятим з дотримання основних принципів адміністративної процедури, встановлених ч. 2 ст. 3 КАС України, а відтак таке рішення підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи встановлені судом обставини та наведені норми діючого законодавства, на момент прийняття спірного рішення у податкового органу були відсутні підстави для анулювання реєстрації платником ПДВ, оскільки статус відомостей про юридичну особу підтверджено.
Таким чином, враховуючи численні порушення вимог податкового законодавства з боку податкового органу, позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим №31/15-02 від 19.10.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Асфальт-Пром» є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо позивних вимог про зобов'язання ДПА України внести відомості в Реєстр платників податку про скасування рішення від 19.10.2011 року про анулювання свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ ТОВ «Асфальт-Пром» як протиправне, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що порядок реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість та заміни свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; засвідчення копій свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом ДПА України від 22.12.2010, № 978 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за № 1400/18695.
Пунктом 1 розділу ІІ даного Положення встановлено, що реєстр - це автоматизований банк даних, створений відповідно до пункту 183.12 статті 183 розділу V Кодексу для забезпечення: реєстрації та єдиного обліку платників ПДВ; єдиних принципів ідентифікації платників ПДВ; контролю за справлянням податку на додану вартість; організації суцільного й вибіркового аналізу.
При цьому, п. 3 розділу ІІ Положення обумовлено, що формування та ведення Реєстру здійснює центральний орган державної податкової служби. Дані Реєстру передаються до податкових органів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні податкові органи), а також податкових органів у районах, містах, районах у містах, міжрайонних, об'єднаних та спеціалізованих податкових органів (далі - районні податкові органи).
Податкові органи забезпечують достовірність даних про платників податків у Реєстрі, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних.
З числа обов'язків щодо ведення Реєстру центральний орган державної податкової служби здійснює:
розробку організаційних та методологічних принципів ведення Реєстру;
організацію реєстрації платників ПДВ;
присвоєння платникам ПДВ індивідуального податкового номера;
формування номерів свідоцтв про реєстрацію платників ПДВ;
розробку технології та програмно-технічних засобів ведення Реєстру;
виконання функцій адміністратора бази даних Реєстру (накопичення, аналіз даних, що надходять з регіональних податкових органів, контроль за достовірністю та актуалізацією даних, зберіганням, захистом їх, контроль за правом доступу тощо);
автоматизоване ведення бази Реєстру;
розробку нормативних документів на створення, ведення та користування даними Реєстру;
оприлюднення даних з Реєстру.
Відповідно до п. 6.2 розділу V Положення про реєстрацію платників ПДВ підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування свого рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляються до центрального органу державної податкової служби для розгляду та внесення відповідних змін до Реєстру.
З вищенаведених норм Положення слідує, що обов'язок внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, на підставі рішення суду, покладено саме на ДПА України.
Враховуючи, що судом визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим №31/15-02 від 19.10.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Асфальт-Пром», суд вважає, що з метою відновлення порушених прав позивача, суд задовольняє позовні вимоги позивача про зобов'язання Державної податкової адміністрації України внести запис до реєстру платників податку на додану вартість про скасування рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим №31/15-02 від 19.10.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Асфальт-Пром» (свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №100311822 (НБ № 315939) від 04.10.2010 року) з моменту його анулювання.
За такими підставами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Під час судового засідання, яке відбулось 27.12.2011 р., були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до статті 163 КАС України постанову складено 29.12.2011 р.
На підставі викладеного, керуючись статтями 94, 158, 159, 160-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим №31/15-02 від 19.10.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Асфальт-Пром» (ЄДРПО 36862878).
3. Зобов'язати Державну податкову адміністрацію України внести запис до реєстру платників податку на додану вартість про скасування рішення Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим №31/15-02 від 19.10.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Асфальт-Пром» (свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №100311822 від 04.10.2010 року) з моменту його анулювання.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Асфальт-Пром» (ЄДРПО 36862878) судовій збір у сумі 3,40 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий суддя Тоскіна Г.Л.
Судді Трещова О.Р.
Латинін Ю.А.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2011 |
Оприлюднено | 26.06.2013 |
Номер документу | 31946494 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні