Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-15847/11/0170/11
01.10.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Єланської О.Е.,
суддів Ілюхіної Г.П. ,
Кукти М.В.
секретар судового засідання Рузова А.О.
за участю сторін:
представник позивача - Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
представник відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Виноробне підприємство "Діоніс ЛТД" у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А.) від 09.02.12 року по справі № 2а-15847/11/0170/11
за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (вул. Мате Залки 1/9, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виноробне підприємство "Діоніс ЛТД" (вул. Грибоєдова, буд.7, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95017)
про стягнення.
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в м. Сімферополь АР Крим звернулась до суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс»ЛТД про стягнення заборгованості з податку на доходи фізичних осіб в сумі 112881,31грн.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.02.2012 року у справі № 2а-15847/11/0170/11 адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виноробне підприємство "Діоніс ЛТД" про стягнення, задоволено частково.
Стягнено з Товариства з обмеженою відповідальністю "Виноробне підприємство "Діоніс ЛТД", з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю "Виноробне підприємство "Діоніс ЛТД" до місцевого бюджету Київського району м. Сімферополь АР Крим заборгованість з податку на доходи фізичних осіб в сумі 66306 грн. 06 коп. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, представник позивача подав на адресу суду апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 09.02.2012 року та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Апеляційна скарга мотивована тим, що суд першої інстанції, при вирішенні спору по суті, грубо порушив норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
В судове засідання 01.10.2012 року сторони не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомили.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.
Матеріали справи свідчать, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс»ЛТД є юридичною особою (ідентифікаційний код 30848549), що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.10), з 22.03.2000р. знаходиться на обліку в ДПІ в м. Сімферополь АР Крим як платник податків, що підтверджується копією довідки Ф.№4-ОПП (а.с.11).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс»ЛТД надало до органу ДПІ податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку, відповідно до яких сума податку з доходів фізичних осіб, що нарахована відповідачем самостійно складає: за 1 квартал 2010 року - 9085,91грн. (а.с.33-35), за 2 квартал 2010 року 22830,27грн. (а.с.34-38), за 3 квартал 2010 року 29332,76грн. (а.с.39-41), за 4 квартал 2010 року - 25187,19грн. (а.с.42-44)
Посадовими особами ДПІ в м. Сімферополь було проведено планову документальну перевірку ТОВ «ВП «Діоніс»ЛТД правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування в бюджет утриманого податку з доходів фізичних осіб, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, збору за першу реєстрацію транспортного засобу, державного мита за період з 01.01.2010р. по 30.06.2011р.
За результатами перевірки складено Довідку (складова частина комплексного акту) від 28.10.2011р. № 457/17-1. (а.с.13-19), в якій зазначено, що перевіркою встановлена несплата відповідачем, самостійно нарахованих зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб за 2010 рік в сумі 66306,06грн.
Отже, відповідно до п.1.13 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» (чинного на момент виникнення спірних правовідносин щодо податку нарахованого у періоді з 1 по 4 квартал 2010р.) податок з доходів фізичних осіб - плата фізичної особи за послуги, які надаються їй територіальною громадою, на території якої така фізична особа має податкову адресу або розташовано особу, що утримує цей податок згідно з цим Законом.
Відповідно до п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є працедавець (самозайнята особа), який виплачує такі доходи на користь платника податку (такої самозайнятої особи).
Особа, відповідальна за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів фізичних осіб є податковим агентом. Податковий агент - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону. (п.1.15 ст.1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
Пунктом 8.1.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» визначено, що податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону.
Відповідно до п.п. 16.3.1, 16.3.2. п.16.3 ст.16 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» сума податку за звітний місяць, яка підлягає перерахуванню до місцевого бюджету за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, визначається юридичною особою або уповноваженим підрозділом самостійно, виходячи із загальної кількості громадян, які працюють у цих підрозділах, та суми виплаченого (нарахованого) оподатковуваного доходу. Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх підрозділів, а уповноважений підрозділ за своїм місцезнаходженням, одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні розподільчі рахунки, відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства України.
Пунктом 8.1.5. п.8.1 ст.8 Закону встановлено, що податковий агент зобов'язаний подавати органу державної податкової служби за місцем його реєстрації податкову декларацію з податку з доходів фізичних осіб за базовий податковий період, що дорівнює календарному місяцю за формою, встановленою центральним податковим органом, про загальні суми доходів, які нараховані на користь платників податку, і загальні суми податку з доходів фізичних осіб, які утримані з цих доходів, а також обсяги перерахованого податку до бюджету.
Відповідно до п.п. 8.1.2 п. 8.1 ст. 8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідачем податок на доходи фізичних осіб у 2010 році в сумі 66306,06грн., у встановлені законом строки не сплачено, таким чином вимоги про стягнення заборгованості з податку на доходи фізичних осіб за 2010 рік в сумі 66306,06грн., є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Щодо податку на прибуток з доходів фізичних осіб, що нарахований відповідачем самостійно за 2011 рік, судом першої інстанції зазначене наступне.
Відповідно до ст.168 Податкового кодексу України, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу. (пп.168.1.1).
Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету(пп.168.1.2).
Податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України (пп.168.4.1). Такий порядок застосовується всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що розташовані на території іншої територіальної громади, ніж така юридична особа, а також відокремленими підрозділами, яким в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку (далі - відокремлений підрозділ)(пп.168.4.2).
Контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу (пп.168.4.6).
Відповідачем до органу ДПІ надано податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку, відповідно до яких сума податку з доходів фізичних осіб, що нарахована відповідачем самостійно складає: за 1 квартал 2011 року - 24637,25грн. (а.с.45-48), за 2 квартал 2011 року -21846,00грн. (а.с.49-51).
Відповідно до довідки від 28.10.2011 року № 457/17-1 (а.с.13-19), перевіркою встановлена несплата відповідачем, самостійно нарахованих зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб за 2011 рік в сумі 46575,25грн.
Зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за 1,2 квартали 2011 року в сумі 46575,25грн. у строки встановлені законодавством відповідачем не сплачені.
Таким чином за відповідачем утворилась заборгованість з податку на доходи фізичних осіб за 2011 рік в сумі 46575,25грн.
Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до п.59.4 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Отже, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на кожну суму такого податкового боргу.
Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.95.2 ст.59 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Таким чином, органи державної податкової служби мають звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання платнику податкової вимоги на кожну суму податкового боргу.
Судом першої інстанції правильно встановлено, що позивач не надав доказів надіслання відповідачу податкової вимоги на суму 46575,25грн., отже, у нього не виникло права на стягнення такого податкового боргу у судовому порядку, у зв'язку з чим, позовні вимоги в частині 46575,25грн. є передчасними, а відтак не були задоволені.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись статтями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А.) від 09.02.12 року по справі № 2а-15847/11/0170/11, залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А.) від 09.02.12 року по справі № 2а-15847/11/0170/11, залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 08 жовтня 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська
Судді підпис Г.П.Ілюхіна
підпис М.В. Кукта
З оригіналом згідно
Суддя О.Е.Єланська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2012 |
Оприлюднено | 14.01.2013 |
Номер документу | 28562964 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні