ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2012 р. Справа № 2а/0470/14479/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіКуделько Н.Є. при секретаріВітушко Л.Г. за участю: представника позивача представника відповідача Невської Н.С. Тимошенко О.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства «Промарматура» до Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області, третя особа, Виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
04.12.2012р. Приватне акціонерне товариство «Промарматура» (далі-позивач АТ «Промарматура») звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області (далі - відповідач), третя особа, Виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради про:
- визнання неправомірними дій з приводу відмови АТ «Промарматура», щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для розрахунку плати за землю із застосуванням до земельної ділянки площею 1.7116 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0144) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво);
- визнання неправомірними дій з приводу відмови АТ «Промарматура», щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для розрахунку плати за землю із застосуванням до земельної ділянки площею 1,2301 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0092) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво);
- зобов'язання зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати АТ «Промарматура» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська, 1д , загальною площею 1.7116 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0144);
- зобов'язання зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати АТ «Промарматура» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська, 1д , загальною площею 1,2301 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0092).
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що 16 січня 2004 року, на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 19.11.2003 р. № 203/13 між Дніпропетровською міською радою та Закритим акціонерним товариством «Промарматура» було укладено два договори оренди земельних ділянок. Договір оренди земельної ділянки від 16.01.2004 р. у відповідності до якого Дніпропетровська міська рада передала, а позивач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 1,2301 га, яка знаходиться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська, 1д і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:09:524:0092. Договір оренди земельної ділянки від 16.01.2004 р. у відповідності до якого Дніпропетровська міська рада передала, а позивач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 4,0421 га, яка знаходиться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська. 1д і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:09:524:0091. Приватне акціонерне товариство «Промарматура», згідно до статуту є правонаступником Закритого акціонерного товариства «Промарматура». У відповідності до п. 2.1. зазначених договорів земельні ділянки передаються до 19.11.2018р. Пунктом 3.1. договорів оренди визначено, що за оренду «Орендар» сплачує «Орендодавцеві» орендну плату у грошовій формі, незалежно від діяльності «Орендаря». Орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі земельного податку з урахуванням індексів інфляції, що визначається у встановленому порядку (п. 3.2. договорів). Відповідно до ч. 1 статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Рішенням Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 27.06.2012 р. № 703 надано дозвіл АТ «Промарматура» на проектування та проведення реконструкції існуючих будівель і споруд під комплекс з виробництва зварних та наплавних матеріалів і будівництво нових об'єктів, у межах наданих замовнику земельних ділянок, по вул. Курсантська, 1д (Самарський район). Термін проектування та будівництва - три роки. Окрім того, 19.09.2012 року між АТ «Промарматура» та Дніпропетровською міською радою, на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 25.07.2012 № 97/26, був укладений додатковий договір до договору оренди земельної ділянки від 16.01.2004 р., посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_5, за реєстровим номером 154. Згідно до п.п. 2,3, 2.7 в оренду передана земельна ділянка загальною площею 1,7116 га, кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:09:524:0144. Тобто, даним додатковим договором зменшено орендовану площу земельної ділянки з 4,0421 га до 1,7116 га по вул. Курсантська, 1д та присвоєно кадастровий номер земельній ділянці 1210100000:09:524:0144. З урахуванням даного рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 27.06.2012 р. № 703 та додаткового договору до договору оренди від 19.09.2012 р. позивачем на адресу відповідача було направлено лист, щодо встановлення на даних земельних ділянках коефіцієнту функціонального використання 0,5 та видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку для розрахунку плати за землю. Відповідач, в свою чергу, листом від 31.10.2012 р. № 7/7-803 відмовив щодо встановлення на даних земельних ділянках коефіцієнту функціонального використання 0,5 та видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку для розрахунку плати за землю, без обґрунтування такої відмови положеннями чинного законодавства. Позивач вважає, що зазначені дії відповідача є безпідставними та неправомірними, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, обставини викладені у позові підтвердила. Просила суд позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, проти задоволення позову заперечувала, посилаючись на те, що дії Управління Держкомзему у місті Дніпропетровськ Дніпропетровської області при здійсненні грошової оцінки земельних ділянок позивача у частині застосування коефіцієнта функціонального використання землі Кф-1,2 відповідають вимогам діючого законодавства та є правомірними, а тому в Управління Держкомзему у місті Дніпропетровськ Дніпропетровської області немає підстав для зміни коефіцієнта функціонального використання землі на земельні ділянки що знаходиться по вул. Курсантській 1 Д, загальною площею 1,2301 га та 1,7116 га, кадастрові номери 1210100000:09:524:0092 та 1210100000:09:524:0144 відповідно. На підставі вищенаведеного, просить суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.62), про причини неявки суд не повідомив. На підставі ч. 4 ст. 128 КАС України суд ухвалив здійснити розгляд справи без участі представника третьої особи.
Заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що Приватне акціонерне товариство «Промарматура» 25.07.1997р. зареєстровано виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради відповідно до свідоцтва від 04.04.2011р. серії А01 №064075 (а.с.44).
На підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 19.11.2003 р. № 203/13 між Дніпропетровською міською радою та Закритим акціонерним товариством «Промарматура» було укладено два договори оренди земельних ділянок:
- договір оренди земельної ділянки від 16.01.2004 р. у відповідності до якого Дніпропетровська міська рада передала, а позивач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 1,2301 га, яка знаходиться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська, 1д і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:09:524:0092 (а.с.8-10). Даний договір було підписано сторонами, посвідчено приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_5, за реєстровим номером 156. Крім того, зазначений договір зареєстровано в ДП "Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 26.01.2004 № 4747 (а.с.8-11);
- договір оренди земельної ділянки від 16.01.2004 р. у відповідності до якого Дніпропетровська міська рада передала, а позивач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 4,0421 га, яка знаходиться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська. 1д і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:09:524:0091. Даний договір було підписано сторонами, посвідчено приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_5, за реєстровим номером 154. Крім того, зазначений договір зареєстровано в ДП "Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 26.01.2004 № 4746 (а.с.12-15).
Судом встановлено, що Приватне акціонерне товариство «Промарматура», згідно до статуту є правонаступником Закритого акціонерного товариства «Промарматура» (а.с.28-41).
Відповідно до рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 27.06.2012 р. № 703, АТ «Промарматура» надано дозвіл на проектування та проведення реконструкції існуючих будівель і споруд під комплекс з виробництва зварних та наплавних матеріалів і будівництво нових об'єктів, у межах наданих замовнику земельних ділянок, по вул. Курсантська, 1д (а.с.25-26).
19.09.2012 року між АТ «Промарматура» та Дніпропетровською міською радою, на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 25.07.2012 № 97/26, був укладений додатковий договір до договору оренди земельної ділянки від 16.01.2004 р., посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_5, за реєстровим номером 154. Згідно до п.п. 2,3, 2.7 якого, в оренду передана земельна ділянка загальною площею 1,7116 га, кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:09:524:0144 (а.с.16-17).
Відповідно до листа Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області від 31.10.2012 р. № 7/7-803 на заяву позивача щодо встановлення на земельних ділянках позивача коефіцієнту функціонального використання 0,5 та видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку для розрахунку плати за землю позивачу було відмовлено (а.с.24).
Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. N 161-XIV, Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 27.01.2006р. N 18/15/21/11, та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за N 388/12262.
Згідно до ч.1,2 ст.21 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Відповідно до п.286.1. ст.286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Відповідні органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно до п.286.2. ст.286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пп. 5 п. 4 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 року №224, Держкомзем відповідно до покладених на нього завдань здійснює відповідно до законодавства державне регулювання у сфері оцінки земель, організовує та забезпечує виконання відповідних робіт, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, організовує професійну підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, яким видано кваліфікаційне свідоцтво, готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель.
Відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель" та постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.95 N 213 "Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів" (зі змінами) розроблено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 27.01.2006р. N 18/15/21/11, та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за N 388/12262.
Згідно до п.1.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до Додатку 1 (коефіценти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки) до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, при оцінці земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво, застосовується коефіцент 0,5.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 27.06.2012 р. № 703, АТ «Промарматура» надано дозвіл на проектування та проведення реконструкції існуючих будівель і споруд під комплекс з виробництва зварних та наплавних матеріалів і будівництво нових об'єктів, у межах наданих замовнику земельних ділянок, по вул. Курсантська, 1д.
Таким чином, враховуючи рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 27.06.2012 р. № 703, функціональне використання земельних ділянок, по вул. Курсантська, 1д, АТ «Промарматура» відноситься до земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво, а тому відповідно до Додатку 1 (коефіценти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки) до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, при оцінці зазначених земель повинен застосовуватись коефіцент 0,5.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачем неправомірно відмовлено АТ «Промарматура», щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для розрахунку плати за землю із застосуванням до земельної ділянки площею 1.7116 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0144) та до земельної ділянки площею 1,2301 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0092) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво).
Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України з Державного бюджету України підлягають стягненню на користь позивача судові витрати у розмірі 32,19 гривень.
Керуючись нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998р. N 161-XIV, Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 27.01.2006р. N 18/15/21/11, та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за N 388/12262, ст.ст. 8,10,11,12,18,69,94,128,158-163,167,186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати неправомірними дії Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області з приводу відмови Приватному акціонерному товариству «Промарматура», щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для розрахунку плати за землю із застосуванням до земельної ділянки площею 1.7116 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0144) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво).
Визнати неправомірними дії Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області з приводу відмови Приватному акціонерному товариству «Промарматура», щодо перегляду коефіцієнту функціонального використання в даних державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для розрахунку плати за землю із застосуванням до земельної ділянки площею 1,2301 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0092) коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво).
Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати Приватному акціонерному товариству «Промарматура» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська, 1д , загальною площею 1.7116 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0144).
Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області зробити перерахунок нормативної грошової оцінки, на підставі чого надати Приватному акціонерному товариству «Промарматура» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, використавши коефіцієнт функціонального використання - 0,5 (землі зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво), що знаходиться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська, 1д , загальною площею 1,2301 га (кадастровий номер 1210100000:09:524:0092).
Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства «Промарматура» в рахунок повернення судового збору 32,19 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 29 грудня 2012 року
Суддя Н.Є. Куделько
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2012 |
Оприлюднено | 15.01.2013 |
Номер документу | 28591462 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Куделько Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Куделько Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Куделько Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Куделько Надія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні