Постанова
від 15.01.2013 по справі 122/9089/2012
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. СІМФЕРОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 122/9089/2012

15.01.2013 року м. Сімферополь

Центральний районний м. Сімферополя Автономної Республіки Крим в складі головуючого судді - Лебедь О.Д., при секретарі - Асанової Л.Б., з участю захисника ОСОБА_1, прокурора - Тарана Д.Ю. розглянувши в судовому засіданні клопотання захисника ОСОБА_2 та підсудної ОСОБА_3 про призначення та проведення експертизи

встановив:

В провадженні Центрального районного суду м. Сімферополя знаходиться кримінальна справа за звинуваченням ОСОБА_4 за ст.. 357 ч.2, 367 ч.2 КК України, ОСОБА_3 за ст.. 367 ч.2 КК України, ОСОБА_5 за ст.. 367 ч.2 КК України, ОСОБА_6 за ст.. 367 ч.2 КК України.

В судовому засіданні підсудна ОСОБА_3 та її адвокат ОСОБА_2 заявили клопотання про призначення повторної судової комплексної земельно - технічної, та земельно - оціночної експертизи, мотивуючи заявлене клопотання тією обставиною, що після дослідження в судовому засіданні висновку експерта (Т.7 а.с.283-347), досліджень спеціалістів, які приєднані до матеріалів кримінальної справи в судовому засіданні 28 грудня 2012р., допиту експерта ОСОБА_7 та допиту свідків ОСОБА_8 й ОСОБА_9 встановлено суттєві суперечливості, які не можуть бути усунуті в судовому засіданні, крім того після огляду експертом проектів відводів громадян ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, експерт ОСОБА_7 показала, що не досліджувала ці земельні ділянки і документи по ним, в зв'язку із чим надавала висновок по іншим земельним ділянкам, що мають іншу площу і конфігурацію.

Єксперт ОСОБА_7 в судовому засіданні 25 грудня 2012 року суду пояснила, що на момент надання висновку межі державного заказника «Аю-Даг» встановлені та затверджені не були, межових знаків на земельних ділянках вона не досліджувала. Визначити на місцевості точки меж земельних ділянок в натурі можливо лише за наявності спеціального геодезичного обладнання. Документів, які б згідно до вимог Земельного Кодексу України 2001р. встановлювали право підприємств, установ, організацій та територіальних громад й населених пунктів, тобто державних актів на земельні ділянки, вона не досліджувала. Картографічні матеріали, використані нею в ході надання висновку, складені за допомогою супутника Польщі, не затверджені й не є нормативними. Джерела із Кримгеоінформатики, сіньки і кальки як підоснова не затверджені і датовані 1970-ми роками. Проект меж населеного пункту Малий Маяк та Маломаяцької сільської ради 1993р., який вона використовувала при наданні висновку, не був затверджений належним чином. Каталог координат села Лаврове був відсутній. Проект відводу земельної ділянки громадянину ОСОБА_20 їй слідчим не передавався, в зв'язку із чим вона не змогла надати відповідь про місцезнаходження вказаної земельної ділянки по відношенню до меж населеного пункту та сільської ради. Відсутність каталогу координат є перешкодою для надання висновку про місцезнаходження земельної ділянки. Схеми та карти є орієнтовним матеріалом. Самим точним є кадастровий план, який передбачений ЗУ «Про землеустрій». Кожний новий документ змінює площу, конфігурації й межі. Совхозні проекти, які вона приймала до уваги, зроблені на підставі синьок та кальок. Кабінет Міністрів не встановив форму державних актів для територіальних одиниць. Карти і плани, використані нею, не співпадали. Не оспорювала того, що зробила висновки за межами Кримського НІІСЕ. Частково погодилася з тим, що досліджувала інші землевпорядні документи громадян, ніж ті, що є в матеріалах кримінальної справи, які повернула слідчому.

Свідок ОСОБА_8, начальник відділу оцінки інституту «Кримгіінтез», показав, що має стаж експертної роботи десять років. 28 грудня 2012р. в суді показав, що дослідження були виконані інститутом, підтвердив їх висновки. Підставою був лист адвоката та замовлення громадянина. Дійшов до висновків, що земельні ділянки в кількості 7 штук, які за висновками експерта ОСОБА_7 знаходяться за межами села Лаврове, знаходяться в межах цього населеного пункту. Межею АДРЕСА_33 є дорога, яка не змінювалася з 1966р., всі 7 земельних ділянок знаходяться з той сторони дороги, яка перебуває в межах АДРЕСА_33. Для надання висновку залучав спеціаліста ОСОБА_9 При огляді на місцевості земельних ділянок межових знаків не було. Для надання висновків брали ті ж самі картографічні матеріали, що і експерт ОСОБА_7

Свідок ОСОБА_9 в судовому засіданні 28 грудня 2012р. підтвердила показання свідка ОСОБА_8 й пояснила, що для визначення на місцевості меж земельної ділянки потрібно спеціальне геодезичне обладнання. Для надання висновку використовувала ті ж самі матеріали, які й експерт ОСОБА_7 Картографічні матеріали 1966р. порівнювала з аналогічними матеріалами 1983р., 2005р., з індексно-кадастровою картою 2012р., яка була на підприємстві, в результаті чого дійшла до висновку, що 7 земельних ділянок ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, знаходяться в межах населеного пункту села ОСОБА_19 Маломайцької сільської ради.

Дослідженням висновку експерта (Т.7 а.с.283-347), досліджень спеціалістів, які приєднані до матеріалів кримінальної справи в судовому засіданні 28 грудня 2012р., показань експерта ОСОБА_7, свідків ОСОБА_8 й ОСОБА_9 встановленні суттєві суперечливості.

Після огляду експертом проектів відводів громадян ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16,- ОСОБА_7 показала, що не досліджувала ці земельні ділянки і документи по ним, в зв'язку із чим надавала висновок по іншим земельним ділянкам, що мають іншу площу і конфігурацію.

Вказані судом обставини припускають обьективну необхідність призначення та проведення по кримінальній справі повторної судової експертизи.

Більш того Стаття 25 Закону України « Про землеустрій» встановлює, що документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації. Видами документації із землеустрою, зокрема є: схеми землеустрою адміністративно-територіальних одиниць; проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень; проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань; проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); спеціальні тематичні карти і атласи стану земель та їх використання. Законами України та іншими нормативно-правовими актами можуть встановлюватися інші види документації із землеустрою. Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою. Відповідність документації із землеустрою положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується: у паперовій формі - підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою; в електронній формі - електронним цифровим підписом сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою, згідно із законодавством про використання електронного цифрового підпису.

Статтею 30 Закону України « Про землеустрій» встановлено, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом та іншими законами України.

Органом досудового слідства, слідчим та експертом не досліджувалися використані при наданні висновків будівельно-технічної експертизи документи із землеустрою на предмет їх відповідності вимогам статей 25, 30 Закону України «Про землеустрій», що є неповнотою досудового слідства, яка може бути усунута в ході судового слідства шляхом призначення та проведення повторної експертизи.

Статтею 19 Закону України « Про землеустрій» передбачено, що картографо-геодезичний фонд України складають Державний картографо-геодезичний фонд України, регіональні та відомчі картографо-геодезичні фонди. Державний картографо-геодезичний фонд України і регіональні картографо-геодезичні фонди включають у себе матеріали та дані, що мають загальнодержавне, міжвідомче значення і знаходяться у віданні спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, що здійснює функції з надання державних послуг у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Орган досудового слідства та слідчий не зверталися до Державного картографо-геодезичного фонду України, їх регіональних та відомчих фондів, або до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і здійснює функції з надання державних послуг у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності з метою перевірки відповідності картографічного матеріалу, який був наданий експерту ОСОБА_21 для дослідження при проведенні експертизи, що ставить під сумнів достовірності тих джерел, які були використані при наданні висновку будівельно-технічної експертизи.

З огляду на це суд вважає необхідним при призначенні повторної судової комплексної земельно - технічної, та земельно - оціночної експертизи надати експертам можливість звернення до Державного картографо-геодезичного фонду України, їх регіональних та відомчих фондів, або до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і здійснює функції з надання державних послуг у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності з метою перевірки відповідності картографічного матеріалу, який був наданий експерту ОСОБА_21 для дослідження при проведенні експертизи.

Заслухавши думку сторін, суд доходить до висновку, що заявлене клопотання підсудної ОСОБА_3 та адвоката ОСОБА_2 підлягає задоволенню з метою повного, об'єктивного та всебічного встановлення обставин справи та з метою усунення суперечливостей, які були встановлені в судовому засіданні .

Оскільки для розв'язання заявленого клопотання необхідні спеціальні знання, суд вважає необхідним призначити повторну судову комплексну земельно - технічну, та земельно - оціночну експертизу ( з участю спеціалістів - геодезиста, землевпорядника, архітектора) , провадження якої доручити експертам Кримського НІІСЕ (м. Сімферополь вул. Чехова, 55) попередивши експерта про кримінальну відповідальність, передбачену ст. 384, 385 КК України.

Керуючись ст. 75, 310 КПК України (в редакції 1960 р.), суд

Постановив:

Призначити по справі повторну судову комплексну земельно - технічну, та земельно - оціночну експертизу ( з участю спеціалістів - геодезиста, землевпорядника, архітектора) , провадження якої доручити експертам Кримського НІІ СЕ (м. Сімферополь, вул. Чехова 55);

У розпорядження експертів надати матеріали кримінальної справи та відзначити можливість звернення до Державного картографо-геодезичного фонду України, їх регіональних та відомчих фондів, або до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і здійснює функції з надання державних послуг у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності;

Попередити експертів про кримінальну відповідальність за відмову надання висновку та надання свідомо неправдивого висновку за ст. 384, 385 КК України;

На вирішення експертів поставити запитання:

1). Чи відповідає топографо-геодезичний та картографічний матеріал, який знаходиться у матеріалах кримінальної справи № 12011023770087, та додатком до неї, вимогам статей 25, 30 Закону України «Про землеустрій», та Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», а також вимогам які пред'являються до документів даного виду. Якщо ні, то з яких причин і які саме документи?

2). Чи відповідають топографо-геодезичні та картографічні матеріали , що знаходяться в матеріалах кримінальної справи № 12011023770087, та додатком до неї, топографо-геодезичним і картографічним матеріалам, що зберігаються у Державному картографо-геодезичному фонді України, його регіональних та відомчих фондах, або у спеціально уповноваженому центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і здійснює функції з надання державних послуг у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності? Якщо ні, то в чому і які саме?

3). Були установлені чи ні в період з 2002 по 2008 роки на місцевості в натурі межі населених пунктів Маломаяцької сільської ради АР Крим? Чим це підтверджується або закріплюється?

4). Можливо або неможливо візуально визначити на місцевості розташування земельної ділянки відносно меж населеного пункту у разі, якщо межі такої земельної ділянки та населеного пункту не закріплені межовими знаками? Якщо можливо, то за умов чого? Якщо неможливо, то з яких причин? Яке спеціальне обладнання необхідно для визначення на місцевості розташування земельної ділянки відносно меж населеного пункту?

5). Чи входили в період часу з 1998 р. по 2010 р. та чи входять на теперішній час вказані нижче земельні ділянки в межи території Маломаякської сільської ради?

· АДРЕСА_1, власник з 24 березня 2008 р. ОСОБА_22, кадастровий № 0110391800:05:001::0013

· АДРЕСА_2, власник з 27.04.2009 р. ОСОБА_20, кадастровий № 0110391800:11:001:0064

· АДРЕСА_3 власник з 17.07.2006 р. ОСОБА_23, кадастровий № 0110391800:01:004:0035

· АДРЕСА_4, власник с 08.09.2009 р. ОСОБА_12, кадастровий № 0110391800:02:001:0042

· АДРЕСА_5, власник з 12.12.2003 р. ОСОБА_26, кадастровий № 0110391800:08:001:0001

· АДРЕСА_6, власник з 15.01.2007 р. ОСОБА_27, кадастровий № 0110391800:08:001:0028

· АДРЕСА_7, арендатор з 15.11.2005 р. ОСОБА_28, кадастровий № 0110391800:08:001:0026

· АДРЕСА_8, власник з 06.08.2007 р. ОСОБА_29, кадастровий № 0110391800:08:001:0039

· АДРЕСА_9 , власник з 22.12.2006 р. ОСОБА_30, кадастровий № 0110391800:04:002:0043

· АДРЕСА_10 власник з 27.09.2004 р. ОСОБА_31, кадастровий № 0110391800:04:002:0025

· АДРЕСА_11, власник з 07.11.2005 р. ОСОБА_32, кадастровий № 0110391800:04:002:0022

· АДРЕСА_12, власник с 28.02.2003 р. ОСОБА_33, кадастровий № 0110391800:05:002:0001

· АДРЕСА_13, власник с 24.12.2003 р. ОСОБА_34, кадастровий № 0110391800:05:002:0003

· АДРЕСА_14, власник з 10.06.2004 р. ОСОБА_35, кадастровий № 0110391800:05:002:0002

· АДРЕСА_15, власник з 12.03.2007 р. ОСОБА_36, кадастровий № 0110391800:05:002:0006

· АДРЕСА_16 власник з 19.09.2006 р. ОСОБА_14, кадастровий № 0110391800:05:001:0026

· АДРЕСА_17 власник з вересня 2006 р. ОСОБА_37, кадастровий № 0110391800:05:001:0027

· АДРЕСА_18 власник з 25.09.2006 р. ОСОБА_38, кадастровий № 0110391800:05:001:0033

· АДРЕСА_19 власник з 25.12.2006 р. ОСОБА_11, кадастровий № 0110391800:05:001:0038

· АДРЕСА_20 власник 25.12.2006 р. ОСОБА_13 кадастровий № 0110391800:05:001:0036

· АДРЕСА_21 власник 22.12.2006 р. ОСОБА_10 кадастровий № 0110391800:05:001:0037

· АДРЕСА_22, власник з 19.01.2004 р. ОСОБА_39, кадастровий № 0110391800:13:001:0005

· АДРЕСА_22, власник з 19.01.2004 р. ОСОБА_39, кадастровий № 0110391800:13:001:0004

· АДРЕСА_23 власник с 03.02.2006 р. ОСОБА_40, кадастровий № 0110391800:05:001:0015

· АДРЕСА_22, власник з 05.06.2000 р. ОСОБА_41, кадастровий № відсутній

· АДРЕСА_24 власник с 24.02.2006 р. ОСОБА_42, кадастровий № 0110391800:13:001:0003

· АДРЕСА_25 власник с 26.08.2005 р. ОСОБА_43, кадастровий № 0110391800:05:001:0021

· АДРЕСА_26 власник з 15.09.2006 р. ОСОБА_16, кадастровий № 0110391800:05:001:0024

· АДРЕСА_27 власник з 18.09.2006 р. ОСОБА_15, кадастровий № 0110391800:05:001:0028

· АДРЕСА_28 власник з 15.09.2006 р. ОСОБА_44, кадастровий № НОМЕР_1: 05:001:0029

· АДРЕСА_29 власник з 18.09.2006 р. ОСОБА_16, кадастровий № 0110391800:05:001:0025

· АДРЕСА_30 , власник з 21.04.2005 р. ОСОБА_46, кадастровий № 0110391800:06:001:0109

· АДРЕСА_31, власник з 23.03.2006 р. ОСОБА_47, кадастровий № 0110391800:06:001:0111

· АДРЕСА_32 власник з 05.12.2000 р. ОСОБА_48, кадастровий № 0110391800:05:001:0124

· АДРЕСА_32 власник з 30.05.2000 р. ОСОБА_49, кадастровий № 0110391800:05:001:0126

· АДРЕСА_33 , власник з 21.09.2000 р. ОСОБА_50, кадастровий № 10110391800:13:001:0003

· АДРЕСА_33 власник з 21.02.2000 р. ОСОБА_51, кадастровий № 0110391800:05:001:0122

· АДРЕСА_23, власник з 06.05.2005 р. ОСОБА_52, кадастровий № 0110391800:05:001:0015

6). Чи знаходилися в період часу з 1998 р. та по 2010 р. та чи знаходяться на теперішній час вказані земельні ділянки на території ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Аю-Даг»?

7). Чи відповідає розміщення земельних ділянок, які надані громадянам ОСОБА_28 та ОСОБА_27 градобудівельної документації - « схема генерального плану Маломаякської сільської Ради поєднаної з генеральними планами населених пунктів», а саме генплану с. Пушкино.

8). Яка ринкова вартість вказаних земельних ділянок на час їх відчуження громадянам?

Оголосити перерву в судовому засіданні до 19 лютого 2013 року на 13 годину.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя: О. Д. Лебедь

Дата ухвалення рішення15.01.2013
Оприлюднено21.01.2013
Номер документу28634340
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —122/9089/2012

Постанова від 05.03.2014

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

Постанова від 11.02.2014

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

Постанова від 22.01.2014

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

Постанова від 09.12.2013

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

Постанова від 25.11.2013

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

Постанова від 15.11.2013

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

Постанова від 15.11.2013

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

Постанова від 08.10.2013

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

Постанова від 05.09.2013

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

Постанова від 30.04.2013

Кримінальне

Центральний районний суд м. Сімферополя

Лебедь О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні