ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" грудня 2012 р. Справа № 2а-2255/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Скільського І.І.
при секретарі Маковійчук С.М.,
за участю:
представників позивача - Карабин Н.Б., Фатула Т.В.,
представника відповідача -Ковтун Н.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Оволайн ЛТД»
до відповідача: Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську,
за участю прокуратури м. Івано-Франківська
про скасування податкового повідомлення-рішення №0000382303 від 04.04.2012 року ,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Оволайн ЛТД» (далі-позивач) звернулося в суд із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську (далі - відповідач) про скасування податкового повідомлення-рішення №0000382303 від 04.04.2012 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань підтвердження господарських операцій з ТОВ «Торгова компанія Харків Продукт» за період 01.12.2011 р. по 31.12.2011р, за наслідками якої складено акт перевірки №1094/22-6/34623849 від 20.03.2012 року, про порушення позивачем вимог п.п.183.15 ст.183,п.198.6 ст.198, п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого ТзОВ «Торговий дім «Оволайн ЛТД» по декларації за грудень 2011 року занижено суму податку на додану вартість в загальній сумі 28 694 427гривень. На підставі вказаного акта перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №0000382303 від 04.04.2012 року, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 28 694 427 гривень.
Позивач не погоджується із висновками викладеними в акті перевірки, прийнятим податковим повідомленням-рішенням, вважає оскаржуване рішення неправомірним та таким, що винесене з порушенням норм матеріального права України.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав викладених в позовній заяві, письмових пояснень, що містяться в матеріалах справи (т.2 а.с.6-7) та надали аналогічні за їх змістом пояснення. Просили позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила з підстав викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (т.1 а.с.200-202) та надала аналогічні за їх змістом пояснення. Просила в задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення представників позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Оволайн ЛТД» є юридичною особою, що зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Івано-Франківську, з 19.03.2007 і на момент розгляду справи зареєстроване платником податку на додану вартість.
Основним видом діяльності позивача є посередництво в торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, олією, тваринним маслом та жирами, роздрібна торгівля молочними продуктами, яйцями.
В судовому засіданні встановлено, що Державною податковою інспекцію у м. Івано-Франківську Державної податкової служби на підставі направлення від 06.03.2012 року №00000007, №00000008, наказу № 16 від 06.03.2012 року, п.п.78.1.1, п.п.78.1.8, п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Оволайн ЛТД» (код ЄДРПОУ 34623849) з питань підтвердження господарських операцій з Товариством з обмеженою відповідальністю «ТК Харків Продукт» (код ЄДРПОУ 35351630) за період з 01.12.2011 р. по 31.12.2011 року.
За результатами перевірки складено акт №1094/22-6/34623849 від 20.03.2012 року (т.1 а.с.7-13), відповідно до висновків якого встановлено порушення:
- п.п.183.15 ст.183,п.198.6 ст.198, п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (із змінами і доповненнями), ТзОВ «Торговий дім «Оволайн ЛТД» по декларації за грудень 2011 року занижено суму податку на додану вартість в загальній сумі 28 694 427гривень.
Вказаного висновку податковий орган дійшов виходячи з наступного.
Як відображено у акті перевірки позивачем до податкового кредиту у грудні 2011 року включено суму ПДВ в розмірі 28694426,58 грн., сформовану за рахунок податкових накладних з періодом виписки червень 2011 року (яєчний порошок) від ТзОВ «Торгова компанія «Харків Продукт». Відповідно даних системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів ТзОВ «Харків Продукт» за червень 2011 року має ознаки ризикового кредиту. Стан відмінний від основного.
Також відображено, що листом ДПС у Харківській області від 08.02.2011 року №2477/7/23-513, повідомлено, що в ході проведення оперативного аналізу встановлено, що згідно протоколу зборів учасників ТзОВ «Харківмоноліт» від 20.06.2011 року №20/06 прийняте рішення про зміну засновників товариства та зміну найменування ТОВ «Харківмоноліт» на ТзОВ «Торгова компанія «Харків Продукт». Директором товариства з 15.12.2008 року до 16.06.2011 року була ОСОБА_4 і.п.н. НОМЕР_1. З 20.06.2011 року згідно наказу №2-к директором товариства є Онопченко Олег Володимирович і.п.н.НОМЕР_2.
Однак, після зміни назви та юридичної адреси підприємством не отримано нове свідоцтво платника ПДВ. Відповідно реєстраційних даних, юридична адреса підприємства ТзОВ «ТК «Харків Продукт» м. Харків, вул. Полтавський шлях,7. Співробітниками податкової міліції здійснено виїзд за місцем реєстрації та встановлено відсутність підприємства.
Виходячи з вищенаведеного податковим органом зроблено висновок, що ТзОВ «ТД «Оволайн ЛТД» у декларації за грудень 2011 року завищено суму податкового кредиту на 28694426,58 грн., по контрагенту ТзОВ «Торгова компанія «Харків Продукт».
На підставі встановлених обставин та висновків, що закріплено в акті перевірки №1094/22-6/34623849 від 20.03.2012 року Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську 04 квітня 2012 року винесено податкове повідомлення - рішення №0000382303, яким Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Оволайн ЛТД» зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 28 694427 гривень.
Позивач, не погодившись з податковим повідомленням-рішенням від 04 квітня 2012 року №0000382303, звернувся до суду з даним позовом, в якому просив його скасувати, що і є предметом даного позову.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В судовому засіданні встановлено, що між Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий компанія «Харків Продукт» (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Оволайн ЛТД» (Покупець) 30 червня 2011 року укладено договір поставки № 30/06/11/о. Відповідно до предмету договору Постачальник в порядку та на умовах, визначених договором зобов'язується передати у власність Білковий порошок, жовтковий порошок, яєчний порошок, (далі-Товар) а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити даний товар. Одиниця виміру товару кілограм, кількість кожної партії товару відповідно до кожної окремої видаткової накладної, які є невід'ємною частиною договору. Сторони домовились, що на всі накладні, за якими Постачальник поставив Покупцю товар протягом строку дії цього договору, поширюються всі норми цього договору, в тому числі відносно умов поставки та оплати товару, який поставляється. Всі видаткові накладні, за якими Постачальником був поставлений товар Покупцю протягом строку дії цього договору, є невід'ємною частиною договору. Розрахунки за товар, який поставляється у відповідності до умов цього договору, а саме оплата товару здійснюється шляхом післяплати в розмірі 173180829,12 грн. відповідно до умов договору поставка товару здійснюється протягом 2 (двох) робочих днів від дня підписання даного договору. Відпуск товару здійснюється на підставі видаткових накладних. Датою поставки партії товару та датою прийняття партії товару вважається дата видаткової накладної на відпуск товару Покупцю. Товар вважається прийнятим Покупцем за якістю-відповідно до законодавчо встановлених норм та вимог до даного виду товару, за якістю-відповідно до даних, зазначених у видаткових накладних. Виробником поставляємого товару являється ТОВ «Імперово фудз». Право власності на товар переходить від Продавця до Покупця в момент отримання товару. Поставляємий Постачальником товар знаходиться у складських приміщеннях виробника ТОВ «Імперово фудз» за адресою м. Івано-Франківськ вул. Промислова, 29. Транспортування (вивезення) Постачальником товару здійснюється за рахунок Покупця (т.1 а.с.15-16).
На виконання умов вказаного договору ТОВ «Торгова компанія «Харків Продукт» виписані наступні видаткові накладні: №2001-00002 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00003 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00004 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00005 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00006 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00007 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00008 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00009 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00010 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00011 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00012 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00013 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00014 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00015 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00016 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00017 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00018 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00019 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00020 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00021 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00022 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00023 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00025 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00026 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00027 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00028 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00029 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00030 від 30.06.2011р. на суму 1065907,33 грн., з ПДВ; №2001-00031 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00032 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00033 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00034 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00035 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00036 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00037 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00038 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00039 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00040 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00041 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00042 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00043 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00044 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00045 від 30.06.2011р. на суму 1337331,59 грн., з ПДВ; №2001-00046 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №2001-00047 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00048 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00049 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00050 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00051 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00052 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00053 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00054 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00055 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00056 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00057 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00058 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00059 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00060 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00061 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00062 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00063 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00064 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00065 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00066 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00067 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00068 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00069 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00070 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00071 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00072 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00073 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00074 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00075 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №2001-00076 від 30.06.2011р. на суму 1601727,48 грн., з ПДВ; №2001-00077 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ (т.1а.с.93-168).
Податкові накладні: №2 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №3 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №4 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №5 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №6 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №7 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №8 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №9 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №10 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №11 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №12 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №13 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №14 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №15 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №16 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №17 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №18 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №19 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №20 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №21 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №22 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №23 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №2001-00025 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №26 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №27 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №28 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №29 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ; №30 від 30.06.2011р. на суму 1065907,33 грн., з ПДВ; №31 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №32 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №33 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №34 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №35 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №36 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №37 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №38 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №39 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №40 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №41 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №42 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №43 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №44 від 30.06.2011р. на суму 2341728,00 грн., з ПДВ; №45 від 30.06.2011р. на суму 1337331,59 грн., з ПДВ; №46 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №47 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №48 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №49 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №50 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №51 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №52 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №53 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №54 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №55 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №56 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №57 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №58 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №59 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №60 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №61 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №62 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №63 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №64 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №65 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №66 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №67 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №68 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №69 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №70 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №71 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №72 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №73 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №74 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №75 від 30.06.2011р. на суму 2286342,00 грн., з ПДВ; №76 від 30.06.2011р. на суму 1601727,48 грн., з ПДВ; №77 від 30.06.2011р. на суму 2337979,68 грн., з ПДВ (т.1 а.с. 17-92).
Позивачем було здійснено оплату ТОВ «Торгова компанія «Харків Продукт» за товар згідно договору № 30/06/11/о від 30.06.2011 року, шо підтверджується платіжними дорученнями №33, 25,26, 27,28,29, 30, 31,32,34 від 22.02.2012 року (т.1 а.с.169-178).
Суми ПДВ за зазначеними податковими накладними включені позивачем до складу податкового кредиту.
Відповідно до п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, підставою для нарахування податкового кредиту, є податкова накладна, яка видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача.
Згідно з п.п. 14.1.181. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу;
Згідно з п. 198.1. ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно з п. 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. .
Згідно з п. 198.3. ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Податковий кодекс України передбачає тільки один випадок не включення до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг) - це не підтвердження таких сум податковими накладними чи митними деклараціями.
Зокрема згідно з п. 198.6. ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; є) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Таким чином, необхідною умовою для віднесення сплачених (нарахованих) у ціні товарів сум податку на додану вартість до податкового кредиту є факт придбання товарів, вартість яких відноситься до валових витрат підприємства. Отже, для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість витрати платника щодо сплати (нарахування) відповідної суми податку у складі ціни товару мають бути підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції та є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Відповідно до п. 201.8. ст. 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованими як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Згідно п.п 183.15 ст. 183 Податкового кодекс України у разі зміни платником податку місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого органу державної податкової служби зняття такого платника з обліку в одному органі державної податкової служби і взяття на облік в іншому здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Наказом Міністерства фінансів України № 1394 від 07.11.2011 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі-Положення).
П. 4.1 Положення передбачено, що перереєстрація платника ПДВ проводиться та Свідоцтво підлягає заміні у разі виникнення змін у даних платника ПДВ, які стосуються коду ЄДРПОУ, податкового номера, який надається податковими органами, та/або найменування (прізвища, імені, по батькові), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов'язані із припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених підпунктом 3.15.1 пункту 3.15 розділу III цього Положення.
У разі зміни платником ПДВ місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого податкового органу зняття такого платника з обліку в одному податковому органі і взяття на облік в іншому здійснюються в порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби.
Так, Наказом Державна податкова служба України № 978 від 22.12.2010 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі - Положення).
Відповідно до п.2 розділу IV Положення, для заміни Свідоцтва платник ПДВ зобов'язаний у двадцятиденний строк після виникнення змін подати до податкового органу, в якому перебуває на обліку, додаткову реєстраційну заяву з позначкою "Перереєстрація". До такої заяви мають бути додані Свідоцтво та всі засвідчені копії Свідоцтва.
Податковий орган видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого в такому самому порядку, як і при реєстрації. При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є останній день строку у 10 робочих днів від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з позначкою "Перереєстрація".
У період перереєстрації до початку дії нового Свідоцтва платник ПДВ використовує реквізити старого Свідоцтва (п.3 розділу IV Положення).
Як встановлено в судовому засіданні, вбачається з матеріалів справи та не заперечувалось сторонами 20.06.2011 року згідно протоколу зборів учасників ТОВ «Харківмоноліт» прийнято рішення про зміну засновників товариства та зміну найменування на ТОВ «Торгова компанія «Харків продукт».
Відповідно до Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 29.06.2011 року внесено зміни до установчих документів юридичної особи ТзОВ «Торгова компанія Харків Продукт» (т.1 а.с.235).
З огляду на вище вказане суд приходить до висновку, що на момент укладення договору та складання податкових накладних ТзОВ «Торгова компанія Харків Продукт» було зареєстроване платником ПДВ, свідоцтво платника ПДВ не було анульоване чи не дійсне та у відповідності до п.3 розділу IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість мав право використовувати реквізити вказаного Свідоцтва.
Крім того, згідно пункту 8 Положення, відповідно до пункту 183.13 статті 183 розділу V Кодексу для інформування платників ПДВ центральний орган державної податкової служби щодекади, але не пізніше 2, 12 та 22 числа кожного місяця, оприлюднює на веб-сайті центрального органу державної податкової служби (www.sta.gov.ua): дані з Реєстру із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника ПДВ, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера, номера та дати початку дії свідоцтва про реєстрацію; інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника ПДВ або з ініціативи податкових органів чи за рішенням суду, а саме: про анульовані свідоцтва платників ПДВ із зазначенням індивідуальних податкових номерів, дат, причин та підстав для анулювання свідоцтв.
Відповідно до п.9 Положення, якщо реєстрацію особи як платника ПДВ було анульовано та відомості із Реєстру про таке анулювання були оприлюднені відповідно до цього Положення, то право доступу до таких відомостей є забезпеченим та інформація про таке анулювання вважається доведеною до відома заінтересованих осіб.
В судовому засіданні відповідачем не надано доказів, про анулювання свідоцтва платника ПДВ ТзОВ «Торгова компанія Харків Продукт» не надано доказів, що відомості із Реєстру про таке анулювання були оприлюднені відповідно до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість. Отже інформація про таке анулювання не може вважатися доведеною до відома ТОВ «Торговий дім «Оволайн ЛТД».
Також, слід зауважити, що з огляду на принцип персональної відповідальності платника податку право на податковий кредит не може ставитись у пряму залежність від додержання податкової дисципліни третіми особами.
Судом також враховуються рішення Європейського суду з прав людини у справах Інтерсплав проти України (2007 рік, заява № 803/02), "Булвес" АД проти Болгарії (2009 рік, заява №3991/03) і Бізнес Супорт Центр проти Болгарії (2010 рік, заява №6689/03), які відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" підлягають застосуванню судами як джерела права, у яких визначено, що платника податку не може бути позбавлено права на бюджетне відшкодування ПДВ за відсутності доказів того, що його було залучено до протиправної діяльності, пов'язаної з незаконним отриманням бюджетного відшкодування; при цьому платник ПДВ не повинен нести відповідальність за зловживання, вчинені його постачальниками, якщо платник ПДВ не знав про такі зловживання і не міг про них знати.
З урахуванням всього вищенаведеного, формування позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість на підставі виписаних ТОВ «Торгова компанія «Харків Продукт» податкових накладних, за висновком суду, є правомірним та повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
Щодо посилань податкового органу на те, що контрагентом позивача у порушення п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, виписані податкові накладні за червень 2011 року не зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.
Згідно пункту 11 підрозділу 2 розділу 20 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість - продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить:
понад 1 мільйон гривень - з 1 січня 2011 року;
понад 500 тисяч гривень - з 1 квітня 2011 року;
понад 100 тисяч гривень - з 1 липня 2011 року;
понад 10 тисяч гривень - з 1 січня 2012 року.
Податкова накладна, в якій сума податку на додану вартість не перевищує 10 тисяч гривень, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних. Податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 1 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних не залежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній.
До платників податку, для яких на дату виписки накладної цим підрозділом не запроваджено обов'язковість реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, не застосовуються норми абзаців восьмого і дев'ятого пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу.
Таким чином, виписані 30.06.2011 року ТзОВ «Торгова компанія «Харків Продукт» податкові накладні не підлягали включенню до Єдиного реєстру податкових накладних, оскільки у вказаний період, що вбачається із досліджених в судовому засіданні податкових накладних, сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить менше 500 тисяч гривень.
Щодо посилань представника відповідача, як на обставину, що підтверджує неправомірність формування позивачем податкового кредиту по взаємовідносинах із ТзОВ «Торгова компанія «Харків Продукт» на постанову Івано-Франківського міського суду від 28 травня 2012 року (справа №0907/77813/2012, провадження № 3/0907/3065/2012) про притягнення до адміністративної відповідальності директора ТзОВ «Торговий дім «Оволайн ЛТД» Приходько Аллу Григорівну за частиною 1 статті 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно вказаної постанови Приходько Аллу Григорівну визнано винною у вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено на неї стягнення у вигляді штрафу в розмірі 85 гривень (т.2 а.с.11).
На постанову Івано-Франківського міського суду від 28 травня 2012 року (справа №0907/7800/2012, провадження № 3/0907/3057/2012) про притягнення до адміністративної відповідальності головного бухгалтера ТзОВ «Торговий дім «Оволайн ЛТД» Сахарову Надію Іванівну за частиною 1 статті 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно вказаної постанови Сахарову Надію Іванівну визнано винною у вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено на неї стягнення у вигляді штрафу в розмірі 85 гривень (т.2 а.с.12).
З даного приводу суд зазначає, що притягнення директора та головного бухгалтера ТзОВ «Торговий дім «Оволайн ЛТД» до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 163-1 КУпАП згідно постанов Івано-Франківського міського суду від 28 травня 2012 року, не є підставою для висновку про завищення позивачем суми податкового кредиту, оскільки ч.1 ст. 163-1 КУпАП передбачена відповідальність не за завищення позивачем суми податкового кредиту, а за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків.
Вказана позиція узгоджується із позицією Вищого адміністративного суду України, викладеної в ухвалі від 20.01.2009 року у справі №К-19786/07.
З огляду на встановлені судом в ході розгляду справи обставини, викладений в акті перевірки висновок податкового органу про порушення позивачем п.п.183.15 ст.183,п.198.6 ст.198, п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (із змінами і доповненнями), що призвело до заниження у декларації за грудень 2011 року суми податку на додану вартість в загальній сумі 28 694 427 гривень, є необґрунтованим та таким, що не відповідає дійсним обставинами справи, а винесене на його підставі оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 04.04.2012 року №0000382303 є протиправним, а тому позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Оволайн ЛТД» підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності винесеного ним оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000382303 від 04.04.2012 року Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську, про зменшення ТзОВ «Торговий дім «Оволайн ЛТД» від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 28 694 427 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ТзОВ «Торговий дім «Оволайн ЛТД» 2146,00 гривень судового збору.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ Скільський І.І.
Постанова складена в повному обсязі 17.12.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2012 |
Оприлюднено | 18.01.2013 |
Номер документу | 28655585 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні