Постанова
від 15.01.2013 по справі 14/5007/1365-б/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "15" січня 2013 р. Справа № 14/5007/1365-Б/12.

За заявою Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області (м.Овруч, Житомирська область),

Овруцької міжрайонної державної податкової інспекції (м.Овруч, Житомирська область)

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Алекс" (м.Овруч, Житомирська область)

про визнання банкрутом

Присутні:

від заявників: Невмержицький С.І. - представник Овруцької МДПІ, дов. №137/01 від 09.01.2013р.

від боржника: не з'явився

присутня: Ярмола О.Ю. - арбітражний керуючий

Суддя Костриця О.О.

Розглянувши матеріали справи про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алекс" (м.Овруч, Житомирська область), заслухавши представника ініціюючого кредитора, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Алекс" (м.Овруч, Житомирська область) зареєстровано як юридичну особу Овруцькою районною державною адміністрацією 24.02.2003р., за адресою: Житомирська область, Овруцький район, м.Овруч, вул.Правди, буд.39, ідентифікаційний код 31884918.

Згідно Статуту ТОВ "Алекс", затвердженого загальними зборами засновників ТОВ "Алекс", протокол №1 від 17.02.2003р. та зареєстрованого державним реєстратором, учасниками товариства є фізичні особи:

-Шкурина Олександр Іванович, паспорт КЕ 477524, виданий Київським РВ УМВС України в Одеській області 23 грудня 1996р., який мешкає у м.Одесі, вул. Люстдорфська дор. 178/1, кв.17;

-Кравчук Олександр Володимирович, паспорт ВМ 421168, виданий Овруцьким РВ УМВС України в Житомирській області 03 жовтня 1997р., який мешкає в м.Овручі, вул.Леніна,44, кв.52 (п.6 Статуту).

Для забезпечення діяльності товариства утворюється статутний фонд товариства у вигляді грошових вкладів в розмірі 18500 грн.

Частки учасників в статутному фонді товариства розділяється таким чином:

- Шкурина Олександр Іванович - 9250 грн., що складає 50% статутного фонду ТОВ;

-Кравчук Олександр Володимирович - 9250 грн., що складає 50% статутного фонду ТОВ (п.8.3., 8.4. Статуту).

Основним предметом діяльності товариства є:

- здійснення оптової торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами; здійснення роздрібної торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами; здійснення операцій з давальною сировиною; виробництво хімічної продукції тощо (п.4.2. Статуту).

Припинення діяльності товариства здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, роз'єднання, виділення, перетворення) або ліквідації.

Реорганізація товариства відбувається по рішенню зборів учасників та тягне перехід всієї сукупності прав та обов'язків, що належать товариству до його правонаступників. Товариства ліквідується у разі;

- по рішенню зборів учасників;

- на підставі рішення суду чи арбітражного суду;

- по іншим підставам, передбаченим законами України.

Відповідно до ст. 59 ГК України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється , зокрема, шляхом його ліквідації у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.

Ухвалою господарського суду від 06.12.2012р. за заявою Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області (м.Овруч, Житомирська область) та Овруцької міжрайонної державної податкової інспекції (м.Овруч, Житомирська область) було порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Алекс" (м.Овруч, Житомирська область), за правилами статей 6, 7, 12 та 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Дослідивши матеріали справи та надавши їм в сукупності правову оцінку за правилами ст. 43 ГПК України, господарський суд прийшов до висновку про наявність підстав для здійснення подальшого провадження у справі про банкрутство за спрощеною процедурою, виходячи з наступного.

Статтею 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", передбачено, що у разі, якщо громадянин-підприємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.

Наведена норма передбачає, що заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника є підставою для порушення провадження у справі у випадку наявності будь-якої з підстав, передбачених статтею 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Отже, приписами ч. 1 ст. 52 Закону визначено, що наявність спеціальних ознак відсутнього боржника носить альтернативний характер. Також, достатнім є підтвердження однієї з наведених спеціальних ознак (п. 104 Постанови Пленуму Верховного Суду України "Про судову практику в справах про банкрутство" від 18.12.2009р. за №15).

Відповідно до ст. 93 ЦК України, місцезнаходження юридичної особи визначається місцем ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Згідно із абз. 6 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Частиною 5 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

Відповідно до частин 1, 3 ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Отже, належним доказом щодо відсутності боржника за юридичною адресою є запис в Єдиному державному реєстрі про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

З матеріалів справи вбачається, що ухвали господарського суду у справі №14/5007/1365-Б/12 були надіслані на юридичну адресу боржника (11100, Житомирська область, Овруцький район, м.Овруч, вул.Правди, буд.39).

В ході судового розгляду справи встановлено обставини відсутності керівних органів юридичної особи за її місцезнаходженням згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 11.12.2012р., згідно якої державним реєстратором 20.12.2011р. до Єдиного державного реєстру було внесено запис про відсутність боржника за вказаною адресою (а.с.50-55).

Обставини неподання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій підтверджено листом Овруцької МДПІ № 4574/7/15-01 від 06.11.2012р. (а.с. 37), згідно якої боржник не подає звітність до податкового органу з березня 2009р.

Крім того, слід зазначити, що системний аналіз норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" свідчить про те, що загальними ознаками порушення провадження у справі про банкрутство, у тому числі відсутнього боржника є дотримання норм щодо безспірності кредиторських вимог до боржника.

За змістом абз. 8 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", безспірні вимоги кредиторів - вимоги кредиторів, визнані боржником, інші вимоги кредиторів, підтверджені виконавчими документами чи розрахунковими документами, за якими відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника.

Так, в підтвердження безспірності кредиторських вимог до боржника ініціюючими кредиторами подано до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство копії постанов Житомирського окружного адміністративного суду, виконавчих листів адміністративного суду, копію рішення №885 про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків та копію розрахунку сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за 12 місяць 2008р. (а.с.16-17,20-22,24-25,42-43, 90, 117-120).

Як вбачається із матеріалів справи, вищезазначені виконавчі листи були пред'явлені ініціюючими кредиторами до ВДВС Овруцького РУЮ для примусового виконання. Разом з тим, заборгованість по даним виконавчим листам не сплачена .

Дані докази розцінюються господарським судом як наявність безспірного боргу, існування якого є обов'язковою умовою порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника.

Отже, за результатами розгляду справи в засіданні суду, господарський суд встановив наявність та неоплатність заборгованості боржника перед ініціюючим кредитором - Управлінням Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області на суму 31776,57грн., з яких: 23840,17 грн. заборгованості по внесках, 6445,76 грн. фінансових санкцій, 1490,64 грн. пені та перед ініціюючим кредитором - Овруцькою міжрайонною державною податковою інспекцією (м.Овруч, Житомирська область) на суму 23177,71 грн., з яких: 14106,49 грн. основного боргу, 9042,34 грн. штрафних санкцій, 28,88 грн. пені.

У абз. 2, 4 ст. 1 Закону надається визначення поняття неплатоспроможності та банкрутства, за змістом яких, при перебуванні суб'єкта підприємницької діяльності у стані "неплатоспроможності", останній може відновити свою платоспроможність шляхом вжиття заходів щодо її відновлення, до яких Закон відносить санацію, мирову угоду, виконання зобов'язань перед кредиторами власними силами; тоді як у стані "банкрутства" платоспроможність боржника відновити неможливо та задовольнити визнані судом вимоги ініціюючого кредитора не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

З матеріалів справи вбачаються наступні відомості про майнові активи боржника:

- згідно довідки КП "Коростенське міжміське бюро технічної інвентаризації" від 06.09.2012р. №2 (а.с. 28), згідно архівних даних за боржником будинку, квартири на праві приватної власності в м.Овручі не зареєстровано;

- згідно довідки інспекції Держтехнагляду по Овруцькому району від 28.12.2012р. (а.с. 96), за ТОВ "Алекс" в базі даних Овруцького району техніка відсутня;

- згідно довідки відділу Держземагенства в Овруцькому районі №1250 від 27.12.2012р. (а.с.97) за ТОВ "Алекс" на території Овруцького району земельних ділянок, що належать йому на праві власності згідно "Реєстру других примірників державних актів" та форми №6-зем "Звіту про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності не зареєстровано.

- згідно довідки Овруцького ВРЕР УДАІ УМВС України №427 від 25.12.2012р. (а.с.95) в Національній автоматизованій інформаційній системі ДАІ реєстрація транспортних засобів за боржником, відсутня.

- згідно витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, станом на 21.12.2012р., інформація щодо боржника відсутня (а.с. 99).

Отже, подані ініціюючим кредитором докази свідчать про відсутність керівних органів боржника - юридичної особи за її місцезнаходженням, відсутність підприємницької діяльності боржника, а також про неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги ініціюючих кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Оскільки боржник неспроможний ліквідувати заборгованість перед ініціюючими кредиторами, господарський суд вважає за необхідне визнати боржника банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.

Згідно із ч. 4 ст.39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" порядок призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) встановлюється Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ч. 2 ст. 52 Закону, господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора лише за згодою останнього. У разі відсутності такої згоди, призначення ліквідатора відсутнього боржника здійснюється в порядку, встановленому чинним законодавством.

21.12.2012р. до господарського суду від арбітражного керуючого Ярмоли О.Ю. надійшов супровідний лист, з доданою до нього заявою від 21.12.2012р., в якій арбітражний керуючий Ярмола О.Ю. згодна на призначення ліквідатором у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Алекс" (м.Овруч, Житомирська область).

В засіданні суду 15.01.2013р. арбітражний керуючий Ярмола О.Ю. надала заяву в якій згодна на призначення ліквідатором у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Алекс" (м.Овруч, Житомирська область).

В засіданні суду 24.12.2012р. представник заявника Овруцької МДПІ надав клопотання про призначення ліквідатором у справі арбітражного керуючого Ярмолу О.Ю.

15.01.2013р. до суду від заявника Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області також надійшло клопотання про призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого Ярмолу О.Ю.

Відповідно до ч. 3 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражними керуючими не можуть бути призначені: особи, які згідно з цим Законом вважаються заінтересованими; особи, які мають конфлікт інтересів, - особи, в яких виникає суперечність між особистими інтересами та повноваженнями арбітражного керуючого, що може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання повноважень арбітражного керуючого; особи, які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, за винятком випадків, коли з дня усунення цієї особи від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років, якщо інше не встановлено цим Законом; особи, яким заборонено здійснювати цей вид підприємницької діяльності або займати керівні посади; особи, які мають судимість за вчинення корисливих злочинів.

Обставин, передбачених ч. 3 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо вищезазначеної кандидатури, в ході судового засідання встановлено не було.

Заяви інших арбітражних керуючих на призначення ліквідатором по справі до суду не надходили.

З огляду на викладене та враховуючи подане у судовому засіданні клопотання ініціюючого кредитора, господарський суд прийшов до висновку призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Алекс" (м.Овруч, Житомирська область) арбітражного керуючого Ярмолу О.Ю.

Частиною 1 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", передбачено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, зокрема, строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне визнати боржника банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру та призначити ліквідатором боржника Ярмолу О.Ю.

Керуючись ст. ст. 2, 3-1, 22-25, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та ст. 86 ГПК України, господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Алекс", що зареєстроване Овруцькою районною державною адміністрацією 24.02.2003р., за адресою: Житомирська область, Овруцький район, м.Овруч, вул.Правди, буд.39, ідентифікаційний код 31884918.

2. Відкрити ліквідаційну процедуру Товариства з обмеженою відповідальністю "Алекс" (м.Овруч, Житомирська область) строком на 12 місяців до 15 січня 2014р. включно.

3. Задовольнити заяву арбітражного керуючого Ярмоли О.Ю. від 21.12.2012р.

4. Призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Алекс" (м.Овруч, Житомирська область) арбітражного керуючого Ярмолу Ольгу Юліївну (ліцензія серія АВ № 600557 дата видачі 07.12.2011р.) за її згодою.

5. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав (15.01.2013р.).

6. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості.

7. Припинити повноваження ліквідаційної комісії підприємства та інших органів, щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 15.01.2013р.

8. Скасувати арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

9. Зобов'язати керівника ТОВ "Алекс" протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатку і штамп, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору.

10. Зобов'язати ліквідатора Ярмолу О.Ю., забезпечити виконання повноважень ліквідатора банкрута в порядку, визначеному ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та належне виконання заходів, передбачених ст. 29-31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", спрямованих на задоволення вимог кредиторів, а саме:

- опублікувати в офіційному друкованому органі оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у п'ятиденний строк з дня прийняття постанови. Газетне оголошення має містити: найменування та інші реквізити боржника визнаного банкрутом, найменування господарського суду в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство, дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, відомості про ліквідатора, строк подання претензій і посилання на процедуру банкрутства;

- виявити додаткові докази про наявність/відсутність у банкрута майна на праві власності/користування;

- здійснити інвентаризацію майнових активів та заборгованості банкрута, в тому числі, перед найманими працівниками;

- надати докази припинення трудових відносини підприємства-банкрута з найманими працівниками відповідно до законодавства України про працю;

- виявити документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;

- надати докази користування печаткою та штампом банкрута;

- надати витяг з реєстру обтяжень рухомого майна;

- надати довідки з ДАІ, земельного відділу, інспекції Держтехнагляду;

- надати інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо наявності/відсутності записів про державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно боржника;

- надати докази звернення з відповідною заявою до державного реєстратора для внесення до ЄДР юридичних та фізичних осіб - підприємців запису про ліквідатора банкрута Ярмолу О.Ю., як керівника юридичної особи, особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- надати витяг з ЄДР юридичних та фізичних осіб - підприємців, з внесеними до нього відомостями щодо ліквідатора банкрута Ярмолу О.Ю., як керівника юридичної особи, особу, уповноважену представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та особу, яка має право вчиняти від імені юридичної особи дії без довіреності, у тому числі підписувати договори;

- надати господарському суду проміжний звіт про хід ліквідаційної процедури банкрута;

- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст. 32 зазначеного Закону, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення; пояснювальну записку ліквідатора до ліквідаційного балансу).

11. Призначити засідання суду для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури банкрута на "14 " травня 2013р. о 10:00 год. в приміщенні господарського суду, каб. №407.

Викликати в судове засідання уповноважених представників кредиторів та ліквідатора Ярмолу О.Ю.

Постанова господарського суду набирає законної сили в установленому законом порядку.

Суддя Костриця О.О.

1 - в справу

2,3 - заявникам (реком.)

4 - боржнику (реком.)

5 - Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції

6 - ліквідатору Ярмолі О.Ю.

7 - державному реєстратору Овруцької РДА (рек. з пов.)

8 - ВДВС Овруцького РУЮ (рек.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення15.01.2013
Оприлюднено21.01.2013
Номер документу28681566
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/5007/1365-б/12

Ухвала від 14.10.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 16.09.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 15.07.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 15.04.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 14.01.2014

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 11.06.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 20.05.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 14.05.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 26.04.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 15.04.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні