Постанова
від 24.01.2013 по справі б-39/57-05
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

« 16» січня 2013 р. Справа №Б-39/57-05

Колегія суддів у складі:

головуючий суддя Пуль О.А., суддя Білоусова Я.О., суддя Хачатрян В.С.,

при секретарі Ісаєвій А.Ю.,

за участю представників сторін:

апелянта - Демедюк П.О., за довіреністю №31 від 13.12.2012 року;

кредитора Дочірньої компанії «Газ України» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» - Мацегорін А.О., за довіреністю №259/10 від 14.12.2012 року;

кредитора ПАТ «Укргазвидобування» - Грищенко А.А. за довіреністю №2-84д від 28.12.2012 року;

ліквідатор - Булижин І.В., ліцензія серії АВ№547911 від 30.11.2012 року;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном, м.Київ (вх.№3853Х/2-7) на постанову господарського суду Харківської області від 01.11.2012 року по справі №Б-39/57-05,

за заявою Дочірньої компанії «Газ України» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», м.Київ,

до Первомайського державного підприємства «Хімпром», м.Первомайський,

про визнання банкрутом,-

ВСТАНОВИЛА:

Постановою господарського суду Харківської області від 01.11.2012 року по справі №Б-39/57-05 (суддя Дзюба О.А.) визнано Первомайське державне підприємство «Хімпром» (код 00203341, адреса: 64107, Харківська область, м.Первомайський, зареєстроване 25.08.1993 р. рішенням Виконавчого комітету Первомайської міської ради за №238, реєстр №199), банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.

Постановлено, що з дня прийняття постанови підприємницька діяльність банкрута припиняється, строк виконання всіх грошових зобов'язань, та зобов'язань щодо сплати податків і обов'язкових платежів вважається таким, що настав, припиняється нарахування неустойки, процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості, вимоги за зобов'язаннями банкрута, що виникли під час проведення процедур банкрутства, пред'являються в межах ліквідаційної процедури. Керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, про що робиться запис у його трудовій книжці. Припиняються повноваження органів управління банкрута і повноваження власників майна.

Скасовані арешти, накладені на майно боржника, і інші обмеження щодо розпорядження майном боржника, у тому числі і податкова застава. Накладання нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Призначено ліквідатором Первомайського державного підприємства «Хімпром» арбітражного керуючого Булижина Ігоря Володимировича, ліцензія серія АБ№547911 від 30.11.2010 року, ідентифікаційний номер 2950901219, місце проживання якої: м. Харків, вул. 23 Серпня, 73, кв. 53.

Зобов'язано ліквідатора відповідно до п. 3,5 ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в п'ятиденний строк, опублікувати відомості про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, закрити всі рахунки банкрута в установах банку і відкрити або переоформити один основний рахунок для проведення розрахунків з кредиторами, виконати інші дії передбачені ст.ст. 25-32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», надавати комітету кредиторів і суду щоквартально звіти про хід ліквідаційної процедури, про фінансове становище і майно боржника, використання коштів банкрута.

Зобов'язано ліквідатора в строк до 01.05.2013 року виконати ліквідаційну процедуру, надати суду обґрунтований звіт про виконану роботу, всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, у тому числі акти інвентаризації майна, акти оцінки майна, звіт про виплачені кредиторам кошти, договори купівлі-продажу майна банкрута, довідки установ банку про закриття рахунків банкрута, копію повідомлення органу Державної податкової служби про закінчення ліквідаційної процедури, копію повідомлення Пенсійного фонду і копію повідомлення Центру зайнятості про закінчення ліквідаційної процедури, довідку архіву про прийняття документів, які підлягають довгостроковому зберіганню, довідку внутрішніх справ про прийняття печаток і штампів банкрута, оригінали установчих документів і свідоцтва про державну реєстрацію, докази, що свідчать про стягнення дебіторської заборгованості банкрута або докази, що свідчать про неможливість стягнення дебіторської заборгованості, довідку банку про рух грошових коштів по поточному рахунку ліквідатора за весь час роботи ліквідатора банкрута, баланси підприємства за весь час роботи ліквідатора, протоколи засідань комітету кредиторів і протоколи загальних зборів кредиторів, затверджений комітетом кредиторів звіт про оплату послуг, відшкодування витрат ліквідатора, ліквідаційний баланс інші документи, що свідчать про виконану ліквідатором роботу по ліквідації банкрута.

Державне агентство України з управління державними корпоративними правами та майном з постановою суду першої інстанції не погодилося та звернулося до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті постанови норм матеріального права, просить скасувати постанову господарського суду Харківської області від 01.11.2012 року по справі №Б-39/57-05 та повернути справу на розгляд до суду першої інстанції.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт зазначає, що суд першої інстанції при прийнятті постанови проігноровано вимоги Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» Окрім того, місцевим господарським судом прийняттям постанови про визнання боржника банкрутом не надано можливості Агентству держмайна України прийняти управлінське рішення стосовно майна підприємства. Так, не враховано, що окремим дорученням по Агентству держмайна від 05.04.2012 року №26/36 створено робочу групу з перевірки стану виконання плану санації підприємства-боржника та визначення шляхів його подальшої діяльності. Апелянтом також повідомлялося, що Фонду державного майна України направлено пропозицію включити боржника до переліку об'єктів, які підлягають підготовці до продажу у 2012 році та позбавлено можливості провести перевірку щодо належного чи неналежного проведення плану санації.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 10.12.2012 року апеляційну скаргу Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном прийнято до провадження та призначено до розгляду.

В судовому засіданні 16.01.2013 року представник апелянта підтримав доводи та вимоги апеляційної скарги у повному обсязі та просив її задовольнити.

Представники ДК «Газ України» НАК «Нафтогаз України», ПАТ «Укргазвидобування» та ліквідатор проти позиції апелянта заперечували та зазначили, що оскаржувана ухвала є законною та обґрунтованою, прийнятою при повному, всебічному та об'єктивному дослідженні всіх обставин справи у зв'язку з чим підстави для її скасування відсутні, у зв'язку з чим її слід залити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Дослідивши матеріали справи, а також викладені в апеляційній скарзі доводи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також повноту встановлених обставин справи та відповідність їх наданим доказам, заслухавши пояснення представників скаржника, кредиторів та ліквідатора банкрута, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду дійшла висновку щодо відмови в задоволені апеляційної скарги, виходячи з наступного.

Ухвалою суду від 10.09.2007 року була введена процедура судової санації боржника Первомайського ДП «Хімпром», призначений керуючим санацією Дуденков Ю.Л. був зобов'язаний судом протягом трьох місяців з дня прийняття ухвали подати комітету кредиторів для схвалення план санації боржника. Господарський суду цією ухвалою зобов'язав керуючого санацією після схвалення або відхилення плану санації комітетом кредиторів надати суду план санації разом з протоколом комітету кредиторів для прийняття судом відповідного рішення.

Ухвалою суду від 02.04.2008 року затверджено запропонований керуючим санацією план санації Первомайського Державного підприємства «Хімпром», погоджений Міністерством промислової політики України (лист №20/4-2-108 від 28.02.2008 року), Державним департаментом з питань банкрутства Міністерства економіки України (лист №216-60-11/695 від 17.03.2008 року) та схвалений на підставі рішення комітету кредиторів від 20.02.2008 року.

Ухвалою суду від 04.08.2008 року судом затверджено доповнення до плану санації Первомайського ДП «Хімпром», затвердженого ухвалою господарського суду Харківської області 02.04.2008 року.

В подальшому неодноразово судом продовжувався строк санації боржника - востаннє до 10.09.2011 року.

Постановою господарського суду Харківської області від 10.04.2012 року боржника - Первомайське державне підприємство «Хімпром» визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру; ліквідатором призначено арбітражного керуючого Булижина Ігоря Володимировича, якого зобов'язано виконати ліквідаційну процедуру, докази надати суду.

Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 03.07.2012 року постанову господарського суду Харківської області від 10.04.2012 року залишено без змін.

Державне агентство України з управління державними правами та майном звернулось до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою на постанову Харківського апеляційного господарського суду від 03 липня 2012 року постанову господарського суду Харківської області від 10 квітня 2012 року.

За результатами касаційного провадження, постановою Вищого господарського суду України від 25.09.2012 року вищевказані постанови суду першої та апеляційної інстанції були скасовані, а справу передано на новий розгляд до місцевого господарського суду.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 22.10.2012 року призначено розгляд справи на 01.11.2012 року.

01.11.2012 року від Булижина І.В. надійшло клопотання про застосування до Первомайського державного підприємства «Хімпром» процедури ліквідації, разом з додатком, зокрема, протокол комітету кредиторів від 30.10.2012 року.

Господарським судом Харківської області від 01.11.2012 року прийнято оскаржувану постанову.

Суд першої інстанції, приймаючи оскаржувану постанову, виходив з того, що фінансовий стан підприємства - боржника з моменту порушення справи про банкрутство не стабілізується, а погіршується, господарську діяльність не поновлено, боржник неспроможний відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури. Крім того, суд першої інстанції дійшов такого висновку і виходячи з того, що на зборах комітету кредиторів від 30.10.2012 року кредитори дійшли висновку про доцільність визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Булижина І.В.

Колегія суддів погоджується із таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Як вже зазначалося, строк санації Первомайського Державного підприємства «Хімпром» закінчився 10.09.2011 року.

02.11.2011 року керуючий санацією надав суду звіт про виконання заходів передбачених планом санації ПДП «Хімпром» за період з 10.09.2007 року по 26.10.2011 року.

Так, відповідно до наданого звіту керуючим санацією було здійснено наступні заходи:

- проведена оперативна реструктуризація підприємства шляхом виділення цілісного майнового комплексу з метою оптимізації структури основного виробництва (хлору, соди каустичної) та створення окремої структурної одиниці державної форми власності;

- створено майнові комплекси шляхом виділення замкнутих технологічних циклів для подальшого перетворення в цілісні майнові комплекси з метою їх подальшої реалізації для техніко-економічного оздоровлення підприємства на базі: виробництва смоли ПВХ, виробництва картонної тари, розливу хлору в дрібну тару, цеху №800 - «Екопром», виробництва кабельного пластикату, виробництва поліетиленової плівки, виробництва вторинного поліетилену, перепрофілювання виробництва хлорокису міді на виробництво магнезіальних продуктів;

- проведена робота з передачі об'єктів соціальної інфраструктури до власності місцевих громад;

- створені конкурсні комісії з продажу об'єктів, до складу яких, за згодою, включені представники міністерства промислової політики України, департаменту з питань банкрутства, органу місцевого самоврядування;

- проведена інвентаризація майна цілісних майнових комплексів;

- отримано правовстановлюючі документи на об'єкти нерухомості, що входять до складу ЦМК №№ 2, 3, 4, 8, 9, 10 та деякі об'єкти, що не входять до складу ЦМК,

- проведено експертну оцінку майна ЦМК №2 та ЦМК №4, та отримано рецензію Фонду державного майна України;

- проведено експертну оцінку майна ЦМК №№ 6, 7, 8, 9, 10.

- розроблені умови конкурсу та кваліфікаційні умови до промислових інвесторів;

- проведено торги з продажу зазначених вище майнових комплексів;

- укладено угоди купівлі-продажу майнового комплексу з виробництва смоли ПВХ та комплексу з виробництва магнезіальних продуктів;

При цьому, 23.03.2009 року ухвалою господарського суду Харківської області вносилися зміни до плану санації, якими прийнято рішення щодо розформування ЦМК №№ 7, 8, 9, 10 (за відсутністю пропозицій) та продажі майна вказаних ЦМК в індивідуальному порядку згідно чинного законодавства;

- ведеться робота з продажу індивідуально визначених об'єктів, що не ввійшли до складу ЦМК, для забезпечення поточних потреб підприємства.

Баланс боржника станом на 30.09.2011 року становить 65 429 тис. грн.

Відповідно до п.5.1. плану санації ПДП «Хімпром» станом на 01.10.2007 року дебіторська заборгованість підприємства становила 22 655,00 тис. грн.

Станом на 01.10.2011 року дебіторська заборгованість ПДП «Хімпром» складає 2461,9 тис. грн.

Початкове сальдо на рахунках підприємства станом на 01.04.2008 року складало 137006,97 грн. Кінцеве сальдо на рахунках підприємства станом на 26.10.2011 року складає 936689,39 грн.

Станом на момент затвердження плану санації ПДП «Хімпром» до реєстру вимог кредиторів було включено грошові вимоги та вимоги щодо сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) конкурсних кредиторів на загальну суму 164 459 596,30 грн., в тому числі відомості щодо неустойки в розмірі 2 761 318,69 грн.

Станом на дату складення звіту підприємством погашено заборгованість першої черги вимог кредиторів в сумі 2000 грн.

Сума невиплаченої заборгованості з аліментів становить 75570,09 грн.

Станом на дату складення звіту про виконання заходів передбачених планом санації ПДП «Хімпром», за період з 10.09.2007 року по 26.10.2011 року загальний розмір кредиторської заборгованості складає - 282 953 665,29 грн.

Проте виконати план санації в повному обсязі та відновити платоспроможність боржника не вдалось в зв'язку з тим, що не вдалось запустити виробництво хлору та каустичної соди, яке було одним з найбільших на виробництві та на яке робилась основна ставка у плані санації. Це негативно вплинуло на собівартість продукції підприємства та знизило його конкурентоспроможність. В результаті ПДП «Хімпром» не здійснював виробничої діяльності.

Крім того, як вбачається із матеріалів справи, на замовлення керуючого санацією ПДП «Хімпром» Державним підприємством «Економіко - правовим центром з питань банкрутства» було проведено поглиблений фінансово-економічний аналіз результатів здійснення процедури банкрутства Первомайського ДП «Хімпром» з метою розробки механізму її продовження.

Так, на підставі результатів, отриманих у ході проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підприємства зроблені наступні висновки:

- ознак фіктивного, приховування чи доведення до банкрутства не виявлено;

- фінансовий стан підприємства за аналізований період (з 2008 року по І кв. 2011 року) погіршився. За цей період воно фактично не здійснювало основної діяльності. Первомайське ДП «Хімпром» є повністю неплатоспроможним. Зокрема, слід звернути увагу на не перекриті збитки, на що вказує показник його поточної платоспроможності. Так, в 2008 році дефіцит коштів становив 290984 тис. грн., а в 2010 році - тільки на 9.509 тис. грн. менш і склав 281 475 тис. грн. При цьому зменшився такий показники, як власний капітал на 41130 тис. грн. (з - 89149 до -130 279 тис. грн.).

Відбулося зменшення необоротних активів, так в 2008 році вони дорівнювали 163 611 тис. грн., а в 2010 році вже 116 396 тис. грн., тобто зменшення на 47 215 тис. грн. Дебіторська заборгованість хоча і зменшилася за період, що розглядається, на 4 779 тис. грн., однак складає дуже значну величину у 2010 р. - 18 647 тис. грн.

Функціонуючий капітал підприємства також має дуже негативну величину (-245 184 тис.грн.).

Коефіцієнт абсолютної ліквідності (платоспроможності) на протязі періоду, що аналізувався, нижчий за нормативне значення і погіршується, що вказує на значну концентрацію позикового капіталу. Значення коефіцієнту Бівера менше за нормативне значення і характеризує фінансовий стан підприємства як незадовільний. Усі показники рентабельності діяльності на протязі періоду, що аналізувався, мають дуже негативне значення.

За результатами 2008 році дефіцит власних оборотних коштів склав - 89 149 тис. грн. За результатами 2009 року дефіцит власних оборотних коштів збільшився до величини - 111 696 тис. грн. За результатами 2010 року дефіцит власних оборотних коштів сягнув - 130 279 тис.грн. Динаміка зменшення власних оборотних коштів за період, що розглядається, вказує на погіршення фінансового становища підприємства. Це зменшує можливість сплачувати поточні борги і суттєво зменшує можливості поновити свою діяльність.

В структурі поточних зобов'язань ДП «Хімпром» протягом зазначеного періоду не відбулося особливих змін, а саме: розмір кредиторської заборгованості хоча і зменшився на 3.7 % або на 10 684 тис. грн., однак сума кредиторської заборгованості остається дуже значною 278 587 тис. грн. При цьому найбільший вклад у структурі поточних зобов'язань вноситься за рахунок кредиторської заборгованості за товари, роботи, послуги (47.6%), що притаманно підприємству в скрутному фінансовому стані. Заборгованість з оплати праці підприємством повністю ліквідована.

Також, за результатами проведеного аналізу зроблено висновок, що фінансовий стан Первомайського ДП «Хімпром» характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності і для нього слід рекомендувати припинення відновлювальної, процедури (санації) і відкриття ліквідаційної процедури.

Комітет кредиторів на засіданні 25.11.2011 року погодив звіт керуючого санацією ПДП «Хімпром» про виконання плану санації боржника та визнав роботу керуючого санацією по виконанню плану санації задовільною.

На засіданні комітету кредиторів 30.10.2012 року було заслухано звіт ліквідатора про виконану ним в ліквідаційній процедурі роботу з 10.04.2012 року по 25.09.2012 року

Відповідно до Закону України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» Первомайське державне підприємство "Хімпром", 313450 було включено до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані.

Законом України від 11.01.2007 року «Про внесення змін до деяких законів України», внесено зміни до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, та до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані, затверджених Законом України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації», - Первомайське державне підприємство «Хімпром», 313450 виключено з переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані.

Відповідно до Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» заборонена реалізація майна підприємства в процесі провадження справи про банкрутство, визначеного статтями 22, 23, 24, 25, 26, 30, частиною одинадцятою статті 42, абзацом другим частини шостої статті 43 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Відповідно до статті 1 Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» встановлено мораторій на застосування примусової реалізації майна державних підприємств та господарських товариств, у статутних фондах яких частка держави становить не менше 25 відсотків (далі - підприємства), до вдосконалення визначеного законами України механізму примусової реалізації майна.

Згідно з абзацом першим статті 2 Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» для цілей цього Закону під примусовою реалізацією майна підприємств розуміється відчуження об'єктів нерухомого майна та інших основних засобів виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності цими підприємствами, а також акцій (часток, паїв), що належать державі в майні інших господарських товариств і передані до статутних фондів цих підприємств.

Первомайське ДП «Хімпром» включало до свого складу наступні основні засоби виробництва:

- виробництво хлору й каустичної соди;

- розсолопромисел (цех №106) - цех по виробництву соляного розсолу и ропи;

- електроліз (цех №101) - виробництво електролітичного лугу, хлоргазу та водню;

- скраплення хлору (цех №102);

- випарка електролугів (цех №107) - виробництво каустичної соди способом випарювання води з електролітичних лугів;

- цех хлорного вапна (цех №104);

- виробництво ПВХ-С (цех №303);

- виробництво комбінованих потруйників насіння і хомецину (цех №301);

- цех хлорокису міді (цех №310);

- виробництво із пластмас гарячим методом (цех №305);

- устаткування для виробництва виробів із пластичних мас (цех №305);

- виробництво розливу рідкого хлору в дрібну тару (балони і контейнери) (цех №103).

Як свідчать матеріали справи, в процесу процедури санації боржника, основні засоби виробництва Первомайського ДП «Хімпром» були виведені з виробничих потужностей підприємства, а саме:

- листом Міністерства промислової політики України вих. №10/5-3-1637 від 03.11.2009 року (т. 23 а.с. 133) Мінпромполітики відповідно до п.7 наказу Мінпромполітики України від 09.06.2004 року №274 «Про порядок визначення виробничих потужностей, їх збільшення, зменшення (вибуття) діючих підприємств, виробництв і цехів» надав дозвіл на вибуття наступних потужностей: - виробництво хлорного вапна - потужністю 25 тис. тонн на рік; - виробництво гофрокартону та гофротари - потужністю 5000,00 тис. кв.м. на рік; - виробництво кабельного пластикату - потужністю першого технологічного потоку 3040 тонн на рік, другого технологічного потоку 3960 тонн на рік; - виробництво виробів із пластичних мас: вторинного гранульованого поліетилену однієї технологічної лінії потужністю 500 тонн на рік, тари із вторинного гранульованого поліетилену ємністю 0,5 куб. дм. потужністю 1600 тис. шт., ємністю 1,0 куб. дм потужністю 1700 тис. шт., тари на основі гранульованого порошкоподібного полівінілхлориду ємністю 1,0 куб. дм. потужністю 412 тис. шт.; - виробництва поліетиленової плівки - потужністю: мішки для хлорного вапна 1200 тис. шт., мішки - вкладиші 1800 тис. шт.

- листом Міністерства промислової політики України вих. №10/5-3-1854 від 30.11.2009 року (т. 23 а.с. 135) Мінпромполітики відповідно до п. 7 наказу Мінпромполітики України від 09.06.2004 року №274 «Про порядок визначення виробничих потужностей, їх збільшення, зменшення (вибуття) діючих підприємств, виробництв і цехів» надав дозвіл на вибуття наступних потужностей: - виробництва по розливу хлору у балони - потужністю 2000 тонн на рік; - виробництва по розливу хлору у контейнери - потужністю 10000 тонн на рік; - виробництва відбілюючо - дезинфікуючого засобу «Білизна» на основі гідрохлоріду натрію - потужністю 5600 тонн на рік.

- листом Міністерства промислової політики України вих. №10/5-3-2123 від 28.12.2009 року (т. 23 а.с. 137) Мінпромполітики відповідно до п. 7 наказу Мінпромполітики України від 09.06.2004 року №274 «Про порядок визначення виробничих потужностей, їх збільшення, зменшення (вибуття) діючих підприємств, виробництв і цехів» надав дозвіл на вибуття наступних потужностей: - виробництво соди каустичної - потужністю 49,5 тис. тонн на рік; - виробництво хлору рідкого - потужністю 42,6 тис. тонн на рік.

В подальшому вказане майно було реалізовано розпорядником майна, про що свідчать договори купівлі - продажу нежитлових будівель, копії яких додані до матеріалів справи (т. 24 а.с. 75-114) та акт приймання - передачі нерухомого майна від 25.08.2011 року (т. 23 а.с. 139).

Внаслідок відчуження вказаних об'єктів, станом на сьогоднішній час на підприємстві основні засоби виробництва не обліковуються, що підтверджується розшифровкою балансу підприємства станом на 31.03.2011 року (т. 23 а.с. 101-104).

Станом на момент розгляду справи на Первомайському державному підприємстві «Хімпром» об'єкти нерухомого майна та інші основні засоби виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності, відсутні. Виведення основних засобів виробництва відбувалося у встановленому Законом порядку, за погодженням з Міністерством промислової політики, підприємство виробничої діяльності не здійснює.

З наданого ліквідатором звіту за період з 10.04.2012 року по 25.09.2012 року, ліквідатором реалізоване все майно банкрута, що відносилося до ліквідаційної маси підприємства. Грошові кошти від реалізації майна накопичені на ліквідаційному рахунку Первомайського Державного підприємства «Хімпром», проте на цей час не розподілені та не направлені на пога шення вимог конкурсних кредиторів, у зв'язку зі скасуванням постанови господарського суду Харківської області від 10.04.2012 року.

На балансі підприємства залишилось лише майно, що відноситься до комунальної інфраструктури та під лягає безкоштовній передачі на баланс територіальної громади (дороги, шляхопровід, ставки, свердловини, тощо).

Так, на засіданні комітету кредиторів, що відбулося 30.10.2012 року заслухавши звіт арбітражного керуючого Булижина І.В., прийнято рішення звернутися до господарського суду Харківської області з клопотанням про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, призначити ліквідатором арбітражного керуючого Булижина І.В., що виконував обов'язки розпорядника майна боржника, а також залишити в силі всі рішення, прийняті на засіданні комітету кредиторів від 10.05.2012 року.

Згідно з ч. 5 статті 21 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» за наслідками розгляду звіту керуючого санацією комітет кредиторів приймає рішення про звернення до господарського суду з клопотанням щодо: припинення процедури санації у зв'язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника; продовження встановленого строку процедури санації; припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; припинення процедури санації і укладення мирової угоди.

Враховуючи те, що станом на момент розгляду справи на Первомайському державному підприємстві «Хімпром» будь-яке майно, та інші основні засоби виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності, відсутні, а виведення основних засобів виробництва та їх продаж відбувалося у встановленому чинним законодавством порядку, за погодженням з Міністерством промислової політики. Підприємство виробничої діяльності не здійснює, підстав застосовувати приписи Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» відсутні, оскільки, на підприємстві на даний час відсутні основні засоби, що забезпечують ведення виробничої діяльності цим підприємством.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, викладені в апеляційній скарзі, виходячи з наступного.

Підприємство не здійснює виробничу діяльність з квітня 2007 року, значних витрат потребує збереження та охорона майна, що залишилось на підприємстві. Міністерство промислової політики та надалі Агентство держмайна України було повідомлено про вказані обставини та про необхідність прийняття рішення щодо застосування подальших процедур відновлення платоспроможності або визнання банкрутом боржника, проте відповідно до наданих до матеріалів справи листів (а.с. 148 т. 23, а.с. 23 т. 24) таке рішення прийнято не було та повідомлено про наявність заперечень щодо введення процедури ліквідації ПДП «Хімпром» з тих підстав, що відповідно до Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» заборонена реалізація майна підприємства в процесі провадження справи про банкрутство. 10.04.2012 року разом з клопотанням про відкладення розгляду справи до матеріалів справи надано лист від 03.04.2012 року №14/2-3-314 відповідно до якого Агентство держмайна України надало пропозицію Фонду державного майна України щодо включення Первомайського державного підприємства «Хімпром» до переліку об'єктів, які підлягають підготовці до продажу у 2012 році.

Так, відповідно до ст. 11 Закону України «Про приватизацію державного майна» порядок приватизації державного майна передбачає: опублікування списку об'єктів, які підлягають приватизації, в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації та місцевій пресі; прийняття рішення про приватизацію; опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об'єкта; проведення аудиторської перевірки фінансової звітності підприємства, що приватизується; проведення у випадках, передбачених законодавством, екологічного аудиту об'єкта приватизації; затвердження плану приватизації або плану розміщення акцій акціонерних товариств, створених у процесі приватизації та корпоратизації, та їх реалізацію. Ініціювати приватизацію об'єктів можуть державні органи приватизації, уповноважені органи управління або покупці. Уповноважені органи управління за результатами аналізу господарської діяльності суб'єктів господарювання, управління майном або корпоративними правами яких вони здійснюють, та з урахуванням ефективності використання майна таких суб'єктів господарювання подають щороку державним органам приватизації пропозиції стосовно включення об'єктів права державної власності до переліку об'єктів, що підлягають приватизації (у розрізі груп, визначених статтею 51 цього Закону), в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважені органи управління проводять аналіз можливих соціально-економічних результатів приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, підприємств, які мають ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), науково-дослідних (науково-технічних) установ, містоутворюючих підприємств. Пропозиції стосовно включення об'єктів права державної власності до переліків об'єктів, що підлягають приватизації, подаються разом з висновками щодо прогнозованої суми надходження коштів від приватизації запропонованих до переліків об'єктів та прогнозом соціально-економічних наслідків приватизації (ст. 12 Закону України «Про приватизацію державного майна»).

Як свідчать матеріали справи, аналіз господарської діяльності, аналіз та оцінка активів підприємства, здіснення висновків щодо прогнозованої суми надходження коштів від приватизації та прогнозів соціально-економічних наслідків приватизації не проводився, рішення щодо приватизації ПДП «Хімпром» на сьогоднішній час не прийнято.

Строк санації ПДП «Хімпром» закінчився 10.09.2011 року, підприємство тривалий час не працює, збільшуються витрати на охорону та збереження майна, зростає кредиторська заборгованість, клопотання комітету кредиторів про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури надавалося до суду двічі, крім того таке клопотання комітету кредиторів розглядалося на протязі тривалого часу.

Справа про банкрутство ПДП «Хімпром» була порушена ще у 2005 році. У 2007 році було введено санацію боржника, за результатами якої було встановлено, що відновити платоспроможність боржника не вбачається можливим. При цьому, Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлює перелік судових процедур, які застосовуються щодо боржника та строки таких процедур. Однак, в межах даної справи, строки процедури розпорядження майном та санації перевищують розумні строки.

Також, колегія суддів звертає увагу на те, що обставини та доводи, які викладені апелянтом в даній апеляційній скарзі, є тотожними тим, які викладені в апеляційній скарзі на постанову суду першої інстанції від 10.04.2012 року. Дана постанова суду першої інстанції прийнята 01.11.2012 року, тобто з апеляційної скарги та матеріалів вбачається, що скаржником на протязі піврічного строку не вчинено активних дій направлених на включення боржника до переліку об'єктів, які підлягають підготовці до продажу у 2012 році (при цьому постанова апеляційної інстанції приймається вже у 2013 році) та не проведено перевірку на якій він наполягав.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що враховуючи фінансовий стан підприємства - боржника з моменту порушення справи про банкрутство не стабілізується, а погіршується, господарську діяльність не поновлено, боржник неспроможний відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедур. На зборах комітету кредиторів від 30.10.2012 року кредитори дійшли висновку про доцільність визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Булижина І.В.

Кандидатура арбітражного керуючого Булижина Ігоря Володимировича була погоджена з Міністерством юстиції України, ще 05.03.2012 року, що підтверджується листом вих. №13.2-20/946 (т. 24 а.с. 22).

На підставі викладеного колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги в зв'язку з її необґрунтованістю та відсутністю фактів, які свідчать про те, що оскаржувана постанова прийняте з порушенням судом норм матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги та досліджені в судовому засіданні докази не спростовують наведені висновки колегії суддів, у зв'язку з чим апеляційна скарга Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном не підлягає задоволенню з підстав, викладених вище, а оскаржувана постанова господарського суду Харківської області від 01.11.2012 року по справі №Б-39/57-05 має бути залишена без змін.

Керуючись ст. ст. 33, 34, 99, п.1 ст. 103, ст. 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном залишити без задоволення.

Постанову господарського суду Харківської області від 01.11.2012 року по справі №Б-39/57-05 залишити без змін.

Повний текст постанови складено 21 січня 2013 року.

Головуючий суддя Пуль О.А.

Суддя Білоусова Я.О.

Суддя Хачатрян В.С.

Дата ухвалення рішення24.01.2013
Оприлюднено29.01.2013
Номер документу28872942
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —б-39/57-05

Ухвала від 16.09.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 18.07.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 22.03.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 26.11.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 06.10.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 14.04.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 10.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 23.07.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 01.03.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 15.11.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні