Ухвала
від 21.01.2013 по справі 2а-7993/12/0170/7
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-7993/12/0170/7

21.01.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Санакоєвої М.А.,

суддів Кобаля М.І. ,

Курапової З.І.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Держкомзему в м. Сімферополі на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Маргарітов М.В. ) від 13.08.12 у справі № 2а-7993/12/0170/7

за позовом Фірми "Альтіс" (вул. Поповкина, буд.13,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)

до Управління Держкомзему в м. Сімферополі (пр. Кірова, 52,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)

треті особи:

Виконавчий комітет Сімферопольської міської ради АР Крим (вул. Толстого, 15,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)

про визнання протиправною відмови та спонукання до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.08.12 позовні вимоги Фірми "Альтіс" до Управління Держкомзему в м. Сімферополі про визнання протиправною відмови та спонукання до виконання певних дій - задоволені.

Визнано протиправною відмову Управління Держкомзему в м. Сімферополь АР Крим щодо видачі фірмі "Альтіс" (ідентифікаційний код юридичної особи 30411506) умов відведення земельної ділянки площею 0,0445га, розташованої за адресою вул. К. Маркса, 34, м. Сімферополь, для будівництва торгівельно-офісного центру, в оренду строком на три роки.

Зобов'язано Управління Держкомзему в м. Сімферополь АР Крим видати фірмі "Альтіс" (ідентифікаційний код юридичної особи 30411506) умови відведення земельної ділянки площею 0,0445га, розташованої за адресою вул. К. Маркса, 34, м. Сімферополь, для будівництва торгівельно-офісного центру, в оренду строком на три роки.

Зобов'язано Управління Держкомзему в м. Сімферополь АР Крим видати фірмі "Альтіс" (ідентифікаційний код юридичної особи 30411506) виписку з технічної документації по нормативно-грошовій оцінці земельної ділянки площею 0,0445га, розташованої за адресою вул. К. Маркса, 34, м. Сімферополь, для будівництва торгівельно-офісного центру, в оренду строком на три роки.

Зобов'язано Управління Держкомзему в м. Сімферополь АР Крим видати фірмі "Альтіс" (ідентифікаційний код юридичної особи 30411506) вихідну земельно-кадастрову інформацію на земельну ділянку площею 0,0445га, розташовану за адресою вул. К. Маркса, 34, м. Сімферополь, для будівництва торгово-офісного центру, в оренду строком на три роки.

Зобов'язано Управління Держкомзему в м. Сімферополь АР Крим погодити фірмі "Альтіс" (ідентифікаційний код юридичної особи 30411506) проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0445га, розташованої за адресою вул. К. Маркса, 34, м. Сімферополь, для будівництва торгово-офісного центру, в оренду строком на три роки.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь фірми "Альтіс" 32,19грн. судового збору, шляхом списання із рахунку суб'єкта владних повноважень - Управління Держкомзему в м. Сімферополь АР Крим.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.08.12 та прийняти нове рішення.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Судова колегія, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнає за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Фірма "Альтіс" є юридичною особою, державну реєстрацію якої проведено Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 14.05.1999р. (а.с.89).

Рішенням виконавчого комітету Сімферопольської міської ради від 12.03.10р. №589 (а.с.52) внесена пропозиція сесії Сімферопольської міськради 5 скликання про дозвіл фірмі "Альтіс" на виконання проекту землеустрою з відводу земельної ділянки площею 0,0445 га по вул. К.Маркса, 34 в м. Сімферополі, для будівництва торгівельно-офісного центру.

Вказаним рішенням фірмі "Альтіс" також затверджено акт вибору та обстеження земельної ділянки, дозволено видача вихідних даних на проектування для будівництва торгівельно-офісного центру та дозволена розробка містобудівного обґрунтування про можливість будівництва торгівельно-офісного центру.

Рішенням 58 сесії 5 скликання Сімферопольської міської ради від 31.03.2010р. №951 (а.с.53) фірмі "Альтіс" затверджені матеріали вибору місцерозташування земельної ділянки та дозволено розробку проекту землеустрою з відводу земельної ділянки площею 0,0445 га по вул. К.Маркса, 34 в м. Сімферополі, для будівництва торгівельно-офісного центру.

Рішенням 17 сесії 6 скликання Сімферопольської міської ради від 19.05.2011р. №159 (а.с.54) фірмі "Альтіс" продовжений строк дозволу на розробку проекту землеустрою з відводу вказаної земельної ділянки.

На виконання зазначених рішень на замовлення позивача ТОВ "Спец-проект" був розроблений проект землеустрою з відводу в оренду земельної ділянки площею 0,0445 га, розташованою по вул. К.Маркса, 34 в м. Сімферополі, для будівництва торгівельно-офісного центру.

Позивач звернувся до відповідача про надання умов по відведенню земельної ділянки для подальшого оформлення права користування землею, надання вихідної земельно-кадастрової документації та виписки про нормативно - грошову оцінку земельної ділянки та про узгодження проекту землеустрою з відводу земельної ділянки площею 0,0445 га фірмі "Альтіс" по вул. К. Маркса, 34 в м. Сімферополі для будівництва торгово - офісного центру.

Управління Держкомзему у м. Сімферополі АР Крим, розглянувши вказане звернення, листом від 30.05.2012р. вих. №1764-1/10-01-16 (а.с.11) відмовило в узгодженні проекту відведення земельної ділянки для будівництва торгово - офісного центру по вул. К.Маркса, 34 у м. Сімферополі фірмі "Альтіс". Відмова мотивована посиланням на ст. 134 Земельного кодексу України та вказано, що придбання права оренди земельних ділянок, що знаходяться у комунальній або державній власності, здійснюється виключно на аукціонах.

Перевіряючи обґрунтованість дій та рішень органу владних повноважень, судова колегія зазначає наступне.

Згідно до положень ч. 1, 2 ст. 6 Закону України "Про оренду землі" (в редакції, що діяла на час відмови відповідача), орендарі набувають право оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. У разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Земельного Кодексу України (в редакції, що діяла на час відмови відповідача), земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону, відповідно до положень абз. 1 ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України.

Відповідно до положень частин 1, 2, 3 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, згідно ст. 123 Земельного кодексу України.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону; надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості). Надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.

Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.

Комісія протягом трьох тижнів з дня одержання проекту надає відповідному органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування свій висновок щодо погодження проекту або відмови у його погодженні. У разі відмови у погодженні проекту він повертається заявнику у зазначений у цій частині строк.

Підставою відмови у погодженні проекту може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті, відповідно до ч. 1 ст. 134 Земельного кодексу України.

Статтями 135, 136 Земельного кодексу України встановлені положення щодо земельних торгів та підготовки лотів для продажу на земельних торгах, згідно яким органи державної влади або органи місцевого самоврядування, уповноважені приймати рішення про відчуження земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об'єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної або комунальної власності, або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису), визначають перелік таких земельних ділянок для продажу на земельних торгах окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення містобудівного обґрунтування розміщення об'єкта.

Добір земельних ділянок державної або комунальної власності для формування переліку, зазначеного в частині першій цієї статті, здійснюється на підставі затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, регіональних або місцевих правил забудови. При доборі земельних ділянок враховуються маркетингові дослідження, інвестиційна привабливість, звернення громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.

Як було вказано вище, відповідно до положень ч. 2 ст. 6 Закону України "Про оренду землі", у разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону.

Виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, судова колегія дійшла висновку, що вирішення питання про надання в оренду земельної ділянки законодавець пов'язує з прийняттям уповноваженим органом відповідного рішення про надання земельної ділянки в оренду конкретній особі та укладенні на його підставі договору оренди.

Відповідно до положень ч.2 ст. 124 Земельного кодексу України, таке рішення має прийматися уповноваженим органом за результатом проведення земельних торгів.

З урахуванням викладеного, судова колегія дійшла висновку про недоведеність відповідачем достатніх доказів необґрунтованості позовних вимог щодо наявності підстав для непогодження проекту землеустрою через непроведення земельних торгів (аукціону).

Колегія суддів вважає необхідним зазначити, що Земельний кодекс України не містить положень щодо необхідності проведення земельних торгів при вирішенні повноважним органом питання про надання згоди на складання проекту відводу земельної ділянки.

Надання повноважним органом дозволу на розробку проекту відводу земельної ділянки не надає особі права на оренду такої ділянки, а є лише дозволом для виготовлення документації, на підставі якої орган приймає рішення про надання земельної ділянки в оренду.

З огляду на зазначене, судова колегія вважає вірним висновок суду першої інстанції, що для прийняття рішення про надання особі дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки, проведення земельних торгів не потрібно.

Також, судова колегія звертає увагу, що вирішення питань щодо набуття права оренди відбувається при прийнятті рішення відповідним органом місцевого самоврядування про передачу в оренду земельної ділянки та укладенні договору оренди земельної ділянки, а не під час розробки та погодження землевпорядної документації.

Таким чином, обґрунтованим є висновок суду першої інстанції, що відмова відповідача не заснована на законі та є необґрунтованою.

Разом з тим, рішення Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради від 12.03.10р. №589, яким була внесена пропозиція сесії Сімферопольської міськради 5 скликання про дозвіл фірмі "Альтіс" виконання проекту землеустрою з відводу вказаної земельної ділянки, яким було затверджено акт вибору та обстеження земельної ділянки та дозволена видача вихідних даних на проектування для будівництва торгівельно-офісного центру, а також дозволена розробка містобудівного обґрунтування про можливість будівництва торгівельно-офісного центру, було прийнято на підставі рішення Господарського суду АР Крим від 26.07.2007р. по справі №2-22/7222-2007 А, про що вказано у самому рішенні виконкому.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що рішенням Господарського суду АР Крим від 26.07.2007р. по справі №2-22/7222-2007А (а.с.36-40) скасовано рішення Сімферопольської міської ради "Про відмову в узгодженні місця розташування об'єктів будівництва". Зобов'язано Сімферопольську міську раду надати фірмі "Альтіс" дозвіл на підготовку проекту відводу земельної ділянки орієнтованою площею 650 кв.м., розташованої напроти будинку №34 по вул. К.Маркса, 34, у м. Сімферополь.

Відповідно ст. 124 Конституції України, рішення Господарського суду АР Крим від 26.07.2007 є обов'язковим до виконання на всій території України.

Отже, складання проекту землеустрою було здійснено позивачем на підставі дозволу викладеного в рішенні органу місцевого самоврядування, яке прийнято на виконання судового рішення.

Аналіз наведених норм та обставин, дає судовій колегії право на висновок, що відмова в узгодженні позивачу проекту землеустрою з приводу відведення земельної ділянки, з підстав порушення ст. 134 Земельного кодексу України, тобто відведення земельної ділянки в оренду без проведення земельних торгів (аукціону), не відповідає фактичним обставинам справи та приписам діючого законодавства.

Щодо позовних вимог про надання умов по відведенню земельної ділянки для подальшого оформлення права користування землею, надання вихідної земельно-кадастрової документації та виписки про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, судова колегія зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач не надав позивачу вказані документи.

Пунктом 4 Положення про Головні управління Держземагентства у м. Києві та м. Севастополі , яке затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.05.2012р. №258, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 травня 2012 р. за №855/21167, встановлено, що Управління (Відділ) відповідно до покладених на нього завдань: здійснює землеустрій відповідно до Закону України "Про землеустрій", у тому числі забезпечує проведення інвентаризації земель; здійснює ведення державного земельного кадастру та отримує інформацію про відведення земельних ділянок; здійснює ведення Поземельних книг та їх зберігання; здійснює підготовку земельно-кадастрової документації; створює, формує і веде місцевий фонд документації із землеустрою; у межах, визначених законодавством, бере участь у погодженні документації із землеустрою та інше.

З викладеного вбачається, що відомості про отримання яких звернувся позивач, перебувають у віданні відповідача.

Колегія суддів зазначає, що відповідачем, згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, не надано належних та допустимих доказів правомірності ненадання ним позивачу вказаних вище документів, в зв'язку з чим, судова колегія вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки не суперечать вимогам діючого законодавства та підтверджені матеріалами справи.

Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.

Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, статтями 200, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління Держкомзему в м. Сімферополі - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 13.08.12 у справі № 2а-7993/12/0170/7 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва

Судді підпис М.І. Кобаль

підпис З.І.Курапова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.А.Санакоєва

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2013
Оприлюднено30.01.2013
Номер документу28904015
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7993/12/0170/7

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 13.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

Ухвала від 20.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні