Постанова
від 19.10.2012 по справі 12/293
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 жовтня 2012 року 09 год. 00 хв. № 12/293

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у місті Києві про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в перерахунку пенсії, визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, - В С Т А Н О В И В:

11 грудня 2007 року (згідно відбитку календарного штемпелю на конверті) ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві (ГУПФУ у м. Києві, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 13 вересня 2007 року № 20240/12 про відмову в перерахунку пенсії у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідної категорії військовослужбовців, зобов'язання перерахувати пенсію з 01 квітня 2007 року.

Позивач змінював позовні вимоги неодноразово. З урахуванням останньої заяви про уточнення позовних вимог, яка була прийнята судом в судовому засіданні 16 серпня 2010 року, позивачем заявлені позовні вимоги до відповідача про визнання протиправним та скасування рішення від 13 вересня 2007 року № 20240/12 про відмову в перерахунку пенсії у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідної категорії військовослужбовців, визнання дій з приводу зменшення частки премії грошового забезпечення внаслідок здійснення перерахунку протиправними та зобов'язання перерахувати пенсію з 01 квітня 2007 року по 31 грудня 2007 року з урахуванням премії 96 %

Позовні вимоги мотивовані тим, що з 1 квітня 2007 року позивач має право на перерахунок пенсії, оскільки згідно постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році» та наказу Міністра оборони України від 14.04.2007 року №175 «Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних сил України» з 1 квітня 2007 року збільшилося грошове забезпечення військовослужбовців за рахунок зміни розмірів премії.

Позивач також зазначав, що неперерахування пенсії порушує принцип рівності громадян перед законом, та із посиланням на статті 22, 24 Конституції України, статті 13, 14, Конвенції про захист прав людини і основних свобод, статтю 12 Європейської соціальної хартії, статті 63, 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» просив позов задовольнити.

Відповідач заперечував проти позову, посилаючись на те, що Наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 року № 175 «Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних сил України» є внутрішнім актом Міністерства оборони України та не був зареєстрований як нормативно-правовий акт відповідно до Указу Президента України «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» від 03.10.1992 року № 493/92.

В той же час підстав для безпосереднього застосування Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році» у відповідача немає, оскільки цією постановою було лише встановлено право Міністерства оборони України встановлювати преміювання понад встановлений законодавством розмір та не змінювався розмір хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, та не вводились нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій.

Провадження у справі зупинялось двічі та згідно з п. 1 Розділу ХІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07 липня 2010 року № 2453-VI розгляд даної справи має завершуватись Окружним адміністративним судом м. Києва.

У судових засіданнях позивач підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судових засіданнях заперечував проти позову та підтримав доводи, викладені у запереченні.

В судовому засіданні 24 вересня 2012 року на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом було ухвалено перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають з огляду на таке.

Позивач - ОСОБА_1 є військовим пенсіонером, що підтверджується посвідченням від 27 вересня 2005 року НОМЕР_1, та з 2005 року перебуває на обліку у Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві як військовий пенсіонер.

ОСОБА_1 звернулась до ГУПФУ у м. Києві з вимогою про перерахунок пенсії, на що останнє листом від 13 вересня 2007 року № 20240/12 відмовило у перерахунку пенсії, посилаючись на те, що Наказ Міністра оборони України від 14.04.2007 року № 175 «Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних сил України» не є законодавчим актом, а постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році» Міністерству оборони України надано дозвіл на виплату премій у збільшений розмірах лише у 2007 році.

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України встановлено Законом України від 09.04.1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин)(далі - Закон № 2262-ХІІ).

Відповідно до ч. 3 ст. 43 Закону № 2262-ХІІ пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за

контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, та у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону № 2262-ХІІ усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2007 року № 594 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році» (надалі - Постанова № 594) Міністерству оборони України було дозволено здійснювати у поточному році з 1 квітня преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (насамперед осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та середнього начальницького складу та осіб молодшого офіцерського складу) понад установлений законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.

На виконання вказаної постанови Міністром оборони України наказом від 14.04.2007 року № 175 «Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України» (надалі - Наказ № 175) було встановлено граничні розміри премії, які можуть бути виплачені військовослужбовцям у межах видатків на грошове забезпечення на 2007 рік.

Таким чином, Постанова № 594 та Наказ № 175 дозволяли, зокрема, Міністерству оборони здійснювати у поточному році, починаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (насамперед осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та середнього начальницького складу та осіб молодшого офіцерського складу) понад встановлений законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.

Аналіз змісту вищезазначених правових актів свідчить про те, що премія, яку позивач просив врахувати для обчислення нового розміру пенсії, носила тимчасовий характер, виплата її була дозволена за наявності передбачених підстав та лише в межах видатків, передбачених у кошторисах військових частин для грошового забезпечення військовослужбовців у 2007 році.

Постанова № 594 має тимчасовий характер (діє протягом квітня - грудня 2007 року) та не вносить змін до інших нормативно-правових актів у частині визначення розміру фонду преміювання військовослужбовців.

В той же час, зі змісту ч. 3 ст. 63 Закону № 2262-ХІІ вбачається, що єдиною підставою для перерахунку розміру пенсії є фактичне підвищення чи введення нових основних та додаткових видів грошового забезпечення та премій для відповідних категорій військовослужбовців. При цьому підстави для перерахунку пенсій дає лише підвищення або введення нових видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців на рівні законодавства.

Отже, премія, встановлена Постановою № 594 та Наказом № 175, не могла бути підставою для перерахунку пенсії позивача.

З аналізу положень Наказу № 175 вбачається, що він має організаційно-розпорядчий характер, не містить нових правових норм, та спрямований лише на реалізацію положень постанови Кабінету Міністрів України.

Оскільки даний наказ не має ознак нормативно-правового акта, він не підлягав державній реєстрації та опублікуванню в офіційних спеціальних виданнях як такий акт. Наказ № 175 не було зареєстровано як нормативно-правовий акт відповідно до Указу Президента України «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів та інших органів виконавчої влади» від 03.10.1992 року № 493/92.

Крім того, на час розгляду та вирішення справи в суді, Постанова № 594 та Наказ № 175 втратили чинність. Так, зокрема, Постанова № 594 втратила чинність згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу» від 7 листопада 2007 року № 1294.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідач як суб'єкт владних повноважень, діючи в межах наданих йому повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією України та законами України, не мав достатніх підстав для перерахунку пенсії позивача на підставі Наказу № 175 та правомірно відмовив позивачу у проведенні перерахунку його пенсії.

З урахуванням зазначених обставин, суд не знаходить підстав для задоволення позову.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата ухвалення рішення19.10.2012
Оприлюднено30.01.2013
Номер документу28931955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/293

Ухвала від 16.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 24.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 03.07.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 04.06.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Постанова від 19.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Рішення від 31.10.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 13.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 08.08.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 17.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 27.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні