ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 січня 2013 р. Справа №2а-14037/11/0170/1
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., суддів Кірєєва Д.В., Латиніна Ю.А. при секретарі Веретенніковій Ю.В., за участю
представників позивача - Малікова С.М., Рябцевої Г.П., Бєлогуб Г.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки звернулось з адміністративним позовом Товариство з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України про визнання протиправного та скасування рішення про застосування фінансових санкцій Державною податковою адміністрацією України Департамент САТ ДПА України від 21.10.2011 року № 000560 до ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» застосованих по результатам висновків Акту перевірки від 22.08.2011 року № 5258/578/32-01/30848549.
Адміністративний позов мотивований тим, що Регіональним управлінням Департаменту САТ ДПА України в АР Крим проведено фактичну перевірку ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» з питань дотримання законодавства щодо організаційних, технічних та технологічних вимог провадження господарської діяльності щодо виробництва та обігу спирту й алкогольних напоїв за період з 01.01.2010 по 31.07.2011 року.
За результатами перевірки складено акт від 22.08.2011 року № 5258/578/32-01/30848549, за висновками якого встановлено факт понаднормативних втрат вин виноградних у кількості 23,58 дал при розливі у споживчу тару місткістю 10л.; у порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами і доповненнями ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» здійснювало торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії, а саме відвантаження виноматеріалів підприємствам здійснювалося після призупинення дії ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, та на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв, у додатках до якої не зазначено виробництво виноматеріалів оброблених; у порушення вимог Наказу Мінагрополітики України від 27.05.2004 року № 191 «Про затвердження форм обліку виробництва алкогольних напоїв» відсутність щоденних звітів про роботу цеху розливу.
На підставі акту було винесено рішення про застосування фінансових санкцій № 000560 від 21 жовтня 2011 року у вигляді штрафу на суму 2767774,94 грн., з яким позивач не згодний.
Представник позивача зазначає, що відповідачем не враховано, що ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» до липня 2010 року було заводом первинного виробництва, тобто діяло на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв №229, бланк серія АБ 155707 терміном з 07.04.2005 по 07.04.2010 року та додатків до ліцензії (дозвіл на виробництво) відповідно до якого ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» надано право на виробництво: ГСТУ 202.001-96 - виноматеріали оброблені.
Представник позивача зазначає, що твердження відповідача, про необхідність мати при продажу виноматеріалу ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями - хибне, оскільки виноматеріали у будь - якій стадії незавершеного виробництва до завершення повного технологічного циклу у будь - який фазі переробки (обробки) і призначені заводом вторинного виробництва, алкогольними напоями не є.
Представник позивача зазначає, що між ним та ТОВ «Агрофірма Крим Вино» (ЄДРПОУ 36551352), ТОВ «Горобина» (ЄДРПОУ 31162928), ТОВ «Винконцерн» (ЄДРПОУ 24541545) були укладені договори купівлі-продажу на підставі яких у період з 01.01.10р. по 31.07.11р. було реалізовано виноматеріал у загальній кількості 20136,40 дал.
Позивач зазначає, що весь реалізований у період з 01.01.10р. по 31.07.11р. виноматеріал вироблявся ТОВ «ВП «Діоніс ЛТД» в період дії ліцензії на виробництво алкогольних напоїв №229, бланк серія АБ 155707, виданої 07.04.2005 року Департаментом з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державної податкової адміністрації України. А після закінчення дії ліцензії позивачем виключно реалізовувалися залишки раніше виготовленого та придбаного виноматеріалу, що дозволено діючим законодавством.
З урахуванням викладеного, позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення про застосування фінансових санкцій.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 07 листопада 2011 року було відкрите провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 07 листопада 2011 року закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26.12.2011р. призначено по справі комплексну судово - економічну експертизу та товарознавчу експертизу, та зупинено провадження по справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.12.2012 року поновлено провадження по справі з 23.01.2013 року та справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.01.2013 року замінено відповідача Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України його правонаступником -Департаментом контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у судове засідання не з'явився, повідомлени1 належним чином про час, дату та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив. олив.
В попередні судові засідання відповідач надіслав на адресу суду письмові заперечення, в яких проти задоволення позовних вимог заперечував, вважаючи рішення про застосування фінансових санкцій № 000560 від 21 жовтня 2011 року законним та обгрунтованим, адже ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» здійснювало оптову торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії на право здійснення такого виду господарської діяльності
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-ВР від 19.12.1995 року.
Відповідно до статті 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" контроль за дотриманням норм даного Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Відповідно до п. 33 Переліку органів ліцензування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 р. N 1698 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 2011 р. N 798) до компетенції ДПС відноситься ліцензування видів господарської діяльності пов'язаної з виробництвом спирту етилового (в тому числі біоетанолу), коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв, оптовою торгівлею спиртом етиловим (в тому числі біоетанолом), коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями, виробництвом тютюнових виробів, оптовою торгівлею тютюновими виробами, роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами, виробництвом спирту етилового, коньячного і плодового, оптовою торгівлею спиртом етиловим, коньячним, плодовим, оптовою торгівлею алкогольними напоями, а також виробництвом тютюнових виробів, оптовою торгівлею тютюновими виробами.
Отже, Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України, у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.
Тому, вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щодо скасування рішення про застосування фінансових санкцій, суд зобов'язаний перевірити, чи являлися правомірними дії відповідача у зв'язку прийняттям такого рішення, чи дотримані порядок, строки та підстави проведення перевірки.
Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» є юридичною особою, яке 06.03.2000 року зареєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 № 438362.
Згідно Статуту ТОВ "Виноробне підприємство "Діоніс" ЛТД (нова редакція) затверджений загальними зборами ТОВ "Виноробне підприємство "Діоніс" ЛТД, протокол №28 від 11 грудня 2006, зареєстрований 18.04.2007 державним реєстратором, номер запису 1881050003008169, довідки № АА 461147 від 14.02.2011 про внесення в ЄДРПОУ, виданої статистики ГУ в АРК, свідчення про реєстрацію юридичної особи серія А00 № 438362 від 06.03.2000, видане Сімферопольською державною адміністрацією АРК, номер запису 1 882 120 0000 00 8169.
Суд зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» є платником податку на додану вартість, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ № 00863799 від 29.03.2000р.
Таким чином, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» являється суб'єктом господарювання, юридичною особою, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.
Судом встановлено, що відповідачем 08.08.2011 року прийнятий наказ № 542/32-01 про проведення перевірки ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» з питань дотримання законодавства щодо організаційних, технічних та технологічних вимог провадження господарської діяльності щодо виробництва та обігу спирту й алкогольних напоїв за період з 01.01.2010 по 31.07.2011 року.
Судом встановлено, що Регіональним управлінням департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в АР Крим на підставі ст. 80 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р., ч.1 ст. 16 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР « Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та відповідно до наказу від 08.08.2011 року № 542/32-01 та на підставі направлення від 08.08.2011р. № 470/32-01 проведена фактична перевірка позивача з питань дотримання законодавства щодо організаційних, технічних та технологічних вимог провадження господарської діяльності щодо виробництва та обігу спирту й алкогольних напоїв за період з 01.01.10р. по 31.07.11 року, за результатами якої складено Акт за №5258/578/32-01/30848549 від 22.08.2011 року.
Згідно акту перевірка проводилася в період з 08.08.2011 року по 22.08.2011 року.
З акту перевірки вбачається, що направлення від 08.08.2011р. № 470/32-01 та копія наказу від 08.08.2011 року № 542/32-01, було вручені 08.08.2011 року під розписку директору ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» Малікову С.М.
Згідно акту перевірку проведено з відома директора ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» Малікова С.М. та у присутності головного бухгалтера Абрамової Наталі Євгенівни.
Перевіркою встановлено, що підприємство здійснювало торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії, а саме відвантаження виноматеріалів підприємствам здійснювалося після призупинення дії ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв, у додатках до якої не зазначено виробництво виноматеріалів оброблених.
З акту перевірки вбачається, що відповідальність за вищезазначене порушення передбачена ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".
На підставі акту перевірки 5258/578/32-01/30848549 від 22.08.2011 року за порушення Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", згідно з абз.5 ч.2 ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до позивача рішенням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України від 21.10.2011 року № 000560 застосовано штраф в розмірі 2767774,94 гривень.
Позивач, не погодившись з зазначеним рішенням про застосування фінансових санкцій, звернувся до суду.
Перевіряючи правомірність прийняття відповідачем рішення про застосування фінансових санкцій № 000560 від 21.10.2011 р., судом встановлено наступне.
Згідно акту перевірки ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» в порушення ч.8 ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» здійснювало торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями
Перевіряючи обґрунтованість зазначених висновків акту перевірки, судом встановлено наступне.
Відповідно до статті 15 Закону імпорт, експорт і оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.
Суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво або імпорт алкогольних напоїв або тютюнових виробів, здійснюють поставку цієї продукції суб'єктам господарювання оптової і роздрібної торгівлі та іншим українським споживачам за наявності ліцензії на оптову торгівлю.
Суб'єкти господарювання первинного виноробства здійснюють поставку виноматеріалів суб'єктам господарювання вторинного виноробства без ліцензії на оптову торгівлю.
Таким чином, суд приходить до висновку, що законодавець вимагає необхідним отримання ліцензії стосовно оптової торгівлі саме алкогольними напоями у всіх випадках, крім поставки виноматеріалів суб'єктами первинного виноробства до суб'єктів вторинного виноробства.
Суд перевіряючи правомірність прийняття Департаментом контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України рішення № 000560 від 21.10.2011р., встановлення факту віднесення позивача до суб'єктів первинного виноробства, правомірності реалізації виноматеріалів виготовлених у період дії ліцензії суб'єктам вторинного виноробства, призначив по справі комплексну судово-економічну та товарознавчу експертизу, за результатами проведення якої складено висновок від 21.12.2012 року № 07/12.
Перевіряючи питання чи являється позивач суб'єктом первинного виноробства та чи здійснював він оптову торгівлю алкогольних напоїв, судом встановлено наступне.
ТОВ "Виноробне підприємство "Діоніс" ЛТД" є юридичною особою, основним видом діяльності якого, згідно Національного класифікатора України "Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010", затвердженого наказом 457 від 11.10.2010 Державного комітету України з питань технічного регулювання і споживчої політики - є виробництво виноградних вин, горілки та горілки особливих дистильованих алкогольних напоїв, виробництво мінеральних вод і інших безалкогольних напоїв, переробка сільськогосподарської сировини, вироблення виноматеріалів і соків, розлив вин, міцних напоїв з виноградних плодово - ягідних спиртів, коньяків, горілок, бальзамів, вермутів, коктейлів, медових напоїв, настоянок на травах і інших алкогольних напоїв, оптова і роздрібна торгівля на території України і за її межами продукцією власного виробництва і переробки.
Суд зазначає, що метою діяльності підприємства є отримання прибутку від виробничої і комерційної діяльності, задоволення потреб громадян, державних і інших підприємств, установ і організацій у вироблюваній продукції і товарах, послуг, що робляться, і вироблюваних роботах в сферах, визначуваних предметом діяльності. Прибуток є критерієм ефективності виробничий - господарській діяльності підприємства, а також джерелом формування централізованих і децентралізованих фінансових результатів.
Судом встановлено, що ТОВ "Виноробне підприємство "Діоніс" ЛТД" діяло на підставі наступних ліцензій:
1) ліцензії на виробництво алкогольних напоїв (виноробна продукція),
- серії АБ № 155707, реєстраційний номер 229, виданої Департаментом контролю за виробництвом і оборотом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України, термін дії з 07.04.2005 до 07.04.2010 року,
- серії АГ № 152164, реєстраційний номер 474, виданої Департаментом контролю за виробництвом і оборотом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України, термін дії з 07.07.2010 до 07.07.2015 року,
2) ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями серії АВ № 106949, виданої Департаментом контролю за виробництвом і оборотом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України, термін дії якої з 11.07.2007р. по 11.07.2012р. реєстраційний номер 004890, яка фактично діяла до її анулювання - до 11.07.2010 року.
Відповідно до п.п. 37,38 статті 1 Закону України від 16.06.2005 року № 2662-IV "Про виноград та виноградне вино"
- підприємства первинного виноробства - підприємства, які здійснюють переробку винограду, виробництво виноматеріалів, сусла або соку консервованого, концентрату виноградного соку, займаються витримкою виноматеріалів, а також утилізацією відходів виноробства;
- підприємства вторинного виноробства - підприємства, які займаються витримкою виноматеріалів, обробкою виноматеріалів та розливом або тільки розливом вин у споживчу тару відповідно до нормативних документів;
Судом встановлено, що ТОВ "Виноробне підприємство "Діоніс" ЛТД є підприємством змішаного типу, тобто як підприємством первинного виноробства, так і підприємством вторинного виноробства, оскільки позивач здійснював виробництво та витримку виноматеріалів.
Данний факт також підтверджений проведеною комплексною судовою експертизою, а також наступними документами - атестатом виробництва № UА3.019.0237 - 05 від 06 квітня 2005 року і дійсного до 06.04.2010 року; виданого ОС ДП "Кримстандартметрологія", атестатом акредитації лабораторії. Посвідчення про атестацію виробничої лабораторії видане ГП "Кримстандартметрологія".
ТОВ "Виноробне підприємство "Діоніс" ЛТД, має свідоцтво о атестації № 48-09 РЕ від 13.04.2009 до 13.04.2012", свідоцтво о атестації № 30-10 РЕ від 30.03.2010 до 13.04.2012 видано замість свідоцтва № 48-09 РЕ від 13.04.2009 у зв'язку із зміною і розширенням області атестації, оснащено відповідним устаткуванням на яке є експлуатаційний дозвіл для потужностей (об'єктів) по виробництву, переробці або реалізації харчових продуктів ТОВ "Виноробне підприємство "Діоніс" ЛТД видано Сімферопольською міською СЕС № 95017/14/2 від 16.03.09 І № 95017/14/3 від 07.05.10. для приготування купажів виноградних вин, їх витримки і зберігання обробки купажів виноматеріалів, витримки, а також їх розливу і реалізації.
Судом встановлено, що 01.06.2006 року TOB «ВП «Діоніс» ЛТД укладено договір оренди індивідуального майна № 109 з TOB «Житниця плюс», у переліку майна, що передається в оренду, зазначене обладнання для первинної переробки винограду.
Також судом встановлено 19.05.2004 року TOB «ВП «Діоніс» ЛТД укладено договір оренди земельної ділянки № 1-671 та договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 27.05.2009 № 3-1887.
Судом встановлено, що у строковому платному користуванні TOB «ВП «Діоніс» ЛТД знаходиться земельна ділянка площею 1,9968 га, яка знаходиться за адресою: АР Крим, м.Сімферополь, вул. Грибоєдова, 7, на якій розташовані будівлі та споруди, що орендуються відповідно до договору оренди державного майна від 21.03.2000 року №4 та додаткової угоди до договору від 27.05.2011 №4.
На території виноробного заводу розташовані наступні виробничі підрозділи:
- лабораторія, яка здійснює контроль за якістю на всіх етапах виробництва вина та горілки, у відповідності до діючого законодавства та нормативних актів;
- цех обробки та витримки виноматеріалів, в якому здійснюється приймання виноматеріалів по кількості та якості, обробка їх холодом, фільтрація, відпочинок, подача на розлив, а також пастеризація сухих виноматеріалів, їх до кріплення, передача на хересування в бочки з подальшою витримкою;
- спиртосховище, де відбувається приймання спирту етилового ректифікованого через мірник, видача його у виробництво відповідно до вимог;
- горілчаний цех, в якому здійснюється купаж горілки, фільтрація, відпочинок, подача на розлив;
- цех розливу, в якому здійснюється приймання виноматеріалів або горілки в напірне відділення по кількості і якості, розлив у пляшки та іншу дозволену тару, оформлення та передача готової продукції на склад;
- склад готової продукції, де відбувається приймання готової продукції та відпуск її відповідно до видаткових накладних.
Перевіряючи дотримання позивачем вимог Податкового кодексу України та Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», судом встановлено наступне.
Суд зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АФ КРИМ ВИНО» є юридичною особою, яке являється платником податків, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ №100239807, та витягом з Реєстру платників ПДВ, та є виробником підакцизних товарів (виноробної продукції), має ліцензію на виробництво підакцизних товарів, що підлягають ліцензуванню, є платником акцизного збору і відповідно до діючого законодавство має право на отримання підакцизних товарів (сировини) без сплати акцизного збору для виробництва підакцизних товарів в межах України, що підтверджується довідкою № 61 виданої ДПА вих. № 970/10/21- 029 від 28.04.2010 і дійсна до 30.04.2010 р.
Суд зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Горобина» є юридичною особою, яке являється платником податків, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ №25757676, та витягом з Реєстру платників ПДВ також є виробником підакцизних товарів (виноробної продукції), має ліцензію на виробництво підакцизних товарів, що підлягають ліцензуванню, є платником акцизного збору і відповідно до діючого законодавство має право на отримання підакцизних товарів (сировини) без сплати акцизного збору для виробництва підакцизних товарів в межах України, що підтверджується довідкою б/н виданої ДПІ в м. Суми вих. № 57023/10/15-3645 від 28.07.2010р.; довідкою б/н виданої ДПІ в м. Суми вих. № 3439/10/15-345 від 14.05.2010 р.
Суд зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ВИНКОНЦЕРН» є юридичною особою, яке являється платником податків, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ №100160701, та витягом з Реєстру платників ПДВ також є виробником підакцизних товарів (виноробної продукції), має ліцензію на виробництво підакцизних товарів, що підлягають ліцензуванню, є платником акцизного збору і відповідно до діючого законодавство має право на отримання підакцизних товарів (сировини) без сплати акцизного збору для виробництва підакцизних товарів в межах України, що підтверджується довідкою б/н виданої ДПІ в р. Білгород-Дністровський, Одеській області вих. № 13406/10/810 від 03.09.2010 року.
Судом встановлено, що 31.03.2010р. між позивачем та ТОВ «АФ КРИМ ВИНО» укладений договір купівлі-продажу № 31/В-М на придбання виноматеріалів виноградних вин.
Відповідно до п. 1.1 договору ТОВ «ВП «Діоніс» ЛТД (продавець) зобов`язується поставити виноматеріалів виноградних вин у загальній кількості 80дал:
- Шардоне 20 дал;
- Аліготе 20 дал;
- Каберне 20 дал;
- Мерло 20 дал, а ТОВ «АФ КРИМ ВИНО» (покупець) зобов'язується прийняти виноматеріал та сплатити його вартість на умовах та і у порядку, визначених договором.
Договір № 31/В-М від 31.03.2010 року підписаний обома сторонами та скріплений печатками.
Судом встановлено, що 20.05.2011р. між позивачем та ТОВ «АФ КРИМ ВИНО» укладений договір купівлі-продажу № 5 на придбання виноматеріалів виноградних вин.
Відповідно до п. 1.1 договору ТОВ «ВП «Діоніс» ЛТД (продавець) зобов`язується поставити виноматеріали
виноградних вин найменування, кількість, вартість яких визначені згідно накладних, а ТОВ «АФ КРИМ ВИНО» (покупець) зобов'язується прийняти виноматеріал та сплатити його вартість на умовах та і у порядку, визначених договором.
Договір № 5 від 20.05.2011 року підписаний обома сторонами та скріплений печатками.
Таким чином судом встановлено, що TOB «ВП «Діоніс» ЛТД реалізовано на адресу TOB «АФ КРИМ ВИНО» відповідно до Договору купівлі-продажу №31 від 31.03.2010р., договору купівлі-продажу №5 від 20.05.2011р. у загальній кількості у 2010 році - 80 дал, у 2011 році - 6249 дал:
- 02.04.2010 року видаткова накладна № 291- виноматеріал в кількості 80 дал;
- 26.05.2011року видаткова накладна № 45- виноматеріал в кількості 1180 дал;
- 26.05.2011 року видаткова накладна № 46 - виноматеріал в кількості 1180 дал;
- 27.05.2011 року видаткова накладна № 47 - виноматеріал в кількості 1180 дал;
- 30.05.2011 року видаткова накладна № 48 - виноматеріал в кількості 1176 дал;
- 30.05.2011 року видаткова накладна № 49- виноматеріал в кількості 781 дал;
- 31.05.2011 року видаткова накладна № 50 - виноматеріал в кількості 752 дал.
Судом встановлено, що 04.03.2010р. між позивачем та ТОВ «ГОРОБИНА» укладений договір купівлі-продажу № 16/ВМ на придбання виноматеріалів виноградних вин.
Відповідно до п. 1.1 договору ТОВ «ВП «Діоніс» ЛТД (продавець) зобов`язується поставити виноматеріалів виноградних вин у загальній кількості 10000 дал, а ТОВ «ГОРОБИНА» (покупець) зобов'язується прийняти виноматеріал та сплатити його вартість на умовах та і у порядку, визначених договором.
Договір № 16/ВМ від 04.03.2010 року підписаний обома сторонами та скріплений печатками.
Судом встановлено, що 26.01.2011р. між позивачем та ТОВ «ГОРОБИНА» укладений договір купівлі-продажу № 260111-5/06 на придбання виноматеріалів виноградних.
Відповідно до п. 1.1 договору ТОВ «ВП «Діоніс» ЛТД (продавець) зобов`язується поставити виноматеріалів виноградних вин найменування, кількість, вартість яких визначені згідно накладних, а ТОВ «АФ КРИМ ВИНО» (покупець) зобов'язується прийняти виноматеріал та сплатити його вартість на умовах та і у порядку, визначених договором.
Договір № 260111-5/06 від 26.01.2011року підписаний обома сторонами та скріплений печатками.
Судом встановлено, що на виконання зазначених договорів TOB «ВП «Діоніс» ЛТД здійснило позивачу поставку виноматеріалів виноградних вин у загальній кількості у 2010 році - 6710 дал, у 2011 році - 4836,2 дал:
- 03.04.2010 року видаткова накладна № 298 - виноматеріал в кількості 2000,0 дал;
- 04.04.2010 року видаткова накладна № 316 - виноматеріал в кількості 2710,0 дал;
- 29.07.2010 року видаткова накладна № 402 - виноматеріал в кількості 2000,0 дал;
- 27.01.2011 року видаткова накладна № 1- виноматеріал в кількості 2786,8 дал;
- 15.07.2011 року видаткова накладна № 61 - виноматеріал в кількості 2049,40 дал.
З TOB «Винконцерн» окремий договір не укладався, але судом встановлено, що TOB «ВП «Діоніс» ЛТД 08.09.2010 року реалізовано на адресу TOB «Винконцерн» виноматеріал в кількості 2261,20 дал.
Матеріалами справи також підтверджений факт транспортування відвантаженого виноматеріалу в асортименті з оформленням сертифікату про якість на адресу TOB «АФ КРИМ ВИНО» за період з квітня 2010 року по липень 2011 року згідно:
- товарно-транспортної накладної № 176897 від 02.04.2010 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «АФ КРИМ» 80 дал.
- сертифікат про якість №1 від 02.04.2010 року виноматеріал сухий, столовий «Аліготе»;
- сертифікат про якість №2 від 02.04.2010 року виноматеріал сухий, столовий «Каберне»;
- сертифікат про якість №3 від 02.04.2010 року виноматеріал сухий, столовий «Мерло»;
- сертифікат про якість №4 від 02.04.2010 року виноматеріал сухий, столовий «Шардоне».
- товарно-транспортної накладної № 298267 від 26.05.2011 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «АФ КРИМ ВИНО» 1180 дал.;
- сертифікат про якість №2 від 26.05.2011 року виноматеріал столовий червоний;
- товарно-транспортної накладної № 298268 від 26.05.2011 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «АФ КРИМ ВИНО» 1180 дал.;
- сертифікат про якість №1а від 26.05.2011 року виноматеріал столовий білий;
- товарно-транспортної накладної № 298269 від 27.05.2011 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «АФ КРИМ ВИНО» 1180 дал.;
- сертифікат про якість №3 від 27.05.2011 року виноматеріал столовий білий;
- товарно-транспортної накладної № 298271 від 30.05.2011 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «АФ КРИМ ВИНО» 1176 дал.;
- сертифікат про якість №4 від 30.05.2011 року виноматеріал столовий білий;
- товарно-транспортної накладної № 298272 від 30.05.2011 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «АФ КРИМ ВИНО» 781 дал.;
- сертифікат про якість №5 від 30.05.2011 року виноматеріал столовий червоний;
- товарно-транспортної накладної № 298273 від 31.05.2011 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «АФ КРИМ ВИНО» 752 дал.;
- сертифікат про якість №6 від 31.05.2011 року виноматеріал столовий білий.
Матеріалами справи також підтверджений факт транспортування відвантаженого виноматеріалу в асортименті з оформленням сертифікату про якість на адресу TOB «Горобина» за період з квітня 2010 року по липень 2011 року згідно:
- товарно-транспортної накладної № 176900 від 03.04.2010 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «Горобина» 2000 дал.
- сертифікат про якість №5 від 03.04.2010 року виноматеріал оброблений, столовий білий;
- товарно-транспортної накладної № 176858 від 04.04.2010 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «Горобина» 2710 дал.
- сертифікат про якість №6 від 04.04.2010 року виноматеріал оброблений, столовий білий;
- товарно-транспортної накладної № 176932 від 29.07.2010 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «Горобина» 2000 дал.
- сертифікат про якість №7 від 29.07.2010 року виноматеріал сухий, купажний;
- товарно-транспортної накладної № 176862 від 27.01.2011 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «Горобина» 2786,8 дал.
- сертифікат про якість №1 від 27.01.2011 року виноматеріал оброблений, що міцніє;
- товарно-транспортної накладної № 176767 від 15.07.2011 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «Горобина» 2049,40 дал.
- сертифікат про якість №7 від 15.07.2011 року виноматеріал на вермут.
Матеріалами справи також підтверджений факт транспортування відвантаженого виноматеріалу на адресу TOB «Винконцерн» за період з квітня 2010 року по липень 2011 року згідно:
- видаткова накладна № 432 від 08.09.2010 року, в якій зазначено про постачання TOB «ВП «Діоніс» виноматеріалу на адресу TOB «Винконцерн» 2261,20 дал. виноматеріал що міцніє, портвейн «Таврида».
Виходячи з наведеного, суд приходить до висновку про підтвердження факту реалізації покупцям наступні виноматеріали в асортименті:
У 2010 році в загальному об'ємі 9051,20 дав, у тому числі:
- TOB «АФ КРИМ» - 80,00 дав виноматеріалу;
- ТОВ "Горобина" - 6710 дав виноматеріалу;
- ТОВ "Винконцерн" - 2261,20 дав виноматеріалу;
У 2011 році в загальному об'ємі 11084,90 дав виноматеріалу, у тому числі:
- ТОВ "Агрофірма "Крим Вино" 6248,70 дав виноматеріалу;
- ТОВ "Горобина" - 4836,20 дав виноматеріалу, що підтверджується висновками експертизи.
Під час розгляду справи судом встановлено, що основним документом у виробництві виноградних вин в Україні є "Основні правила виробництва виноградних вин", де дається класифікація вин, лімітується зміст основних компонентів, приводиться порядок затвердження нових марок вин, перелік дозволених технологічний прийомів і засобів для обробки вин, а також заборонених операцій.
Правила є обов'язковими для усіх виноробних підприємств України, незалежно від їх місця розташування і підлеглості.
Відповідно до ДСТУ 4805: 2007 "Виноматеріали оброблені. Технічні умови" трактує:
п. 4.1. - оброблений виноматеріал - продукт первинної переробки винограду, призначений для приготування вин, який по типовості і фізико-хімічним показникам відповідають вину цього найменування, пройшов повний цикл технологічної обробки і готовий для розливу після відпочинку і фільтрації, згідно діючої нормативно-технічної документації.
п. 5.1.1. - оброблені виноматеріали мають бути прозорими, наливостійкими, здоровими, мати смак, аромат і колір, властивий цьому найменуванню виноматеріалів, без сторонніх тонів.
Згідно "Основних правил виробництва виноградних вин", Технологічних інструкцій по обробці виноматеріалів і вин на підприємствах виноробної промисловості", затверджених в встановленому порядку, стабільні виноматеріали, що пройшли ряд технологічних операцій за відповідними технологічними схемами, на підставі проведених глибоких фізико-хімічних досліджень, що не вимагають додаткового доопрацювання, після відповідного відпочинку і фільтрації перед розливом, прямують на розлив з наступною сертифікацією готової продукції в Держстандарті, реалізації, що надають право, споживачеві.
У відповідності з розділом 4 "Терміни і визначення понять" Національного класифікатора України ДК 009:2010, затвердженого Наказом Держспоживстандарту України 11.10.2010 N 457, введеного в дію з 01.01.2012, під терміном "Напівфабрикати" мається на увазі продукція, яка вже пройшла певні види переробки, але ще не є готовою до вживання. Вони можуть бути продані іншим виробникам для наступного доопрацювання.
Згідно проведеної комплексної судової експертизи виноматеріали, реалізовані позивачем з 08.04.2010 до 31.07.2011 були залишками виноматеріалів, які були виготовлені позивачем до 07.04.2010 року, а саме:
- Столове біле" К - 110 - загальний об'єм 1194,70дав,
· дата початку технологічних операцій 10.03.10 р.
· дата закінчення технологічної обробки 15.03.10 р.
· дата відвантаження 29.07.2010 р.
· об'єм реалізації 1000 дав.
- Столове біле" К - 119 - загальний об'єм 1196,70дав,
· дата початку технологічних операцій 02.04.10 р.
· дата закінчення технологічної обробки 04.04.10 р.
· дата відвантаження 29.07.2010 р.
· об'єм реалізації 1000 дав.
- Портвейн Таврида білий" К - 7 - загальний об'єм 2356,70дав,
· дата початку технологічних операцій 16.01.09 р.
· дата закінчення технологічної обробки 05.04.09 р.
· дата відвантаження 08.09.2010 р.
· об'єм реалізації 2261,20 дав.
- Столове біле" К - 59 - загальний об'єм 1194дав,
· дата початку технологічних операцій 24.12.09 р.
· дата закінчення технологічної обробки 17.01.10 р.
· дата відвантаження 26.05.2011 р.
· об'єм реалізації 1180 дав.
- Столове біле" К - 58 - загальний об'єм 1194 дав,
· дата початку технологічних операцій 24.12.09 р.
· дата закінчення технологічної обробки 20.01.10 р.
· дата відвантаження 26.05.2011 р.
· об'єм реалізації 1180 дав.
- Столове біле" До-32 - загальний об'єм 1191,30дав,
· дата початку технологічних операцій 20.08.09 р.
· дата закінчення технологічної обробки 14.12.09 р.
· дата відвантаження 31.05.2011 р.
· об'єм реалізації 752 дав.
- Столове біле" К - 41 - загальний об'єм 1194,50дав,
· дата початку технологічних операцій 18.11.09 р.
· дата закінчення технологічної обробки 09.02.10 р.
· дата відвантаження 30.05.2011 р.
· об'єм реалізації 1176 дав.
- Столове біле" К - 31 - загальний об'єм 1191,30дав,
· дата початку технологічних операцій 19.08.09 р.
· дата закінчення технологічної обробки 06.04.10 р.
· дата відвантаження 27.05.2011 р.
· об'єм реалізації 1180 дав.
- Столове біле" К - 78 - загальний об'єм 794,30дав,
· дата початку технологічних операцій 20.08.09 р.
· дата закінчення технологічної обробки 05.10.09 р.
· дата відвантаження 30.05.2011 р.
· об'єм реалізації 780,70 дав.
- Портвейн 7777 білий К - 62 - загальний об'єм 4986,70 дав,
· дата початку технологічних операцій 25.12.09 р.
· дата закінчення технологічної обробки 05.02.10 р.
· дата відвантаження 27.01.2011 р.
· об'єм реалізації 2786,80 дав.
- Вермут К - 57 - загальний об'єм 2286,50дав,
· дата початку технологічних операцій 19.12.09 р.
· дата закінчення технологічної обробки 18.03.10 р.
· дата відвантаження 15.07.2011 р.
· об'єм реалізації 2049,40 дав.
Відповідно до висновку експерта реалізовані позивачем з 08.04.2010 р. до 31.07.2011р. виноматеріали куплені і власного виробництва до 07.04.10 р. пройшли певні види переробки і знаходилися у стадії незавершеного виробництва.
Виноматеріали, що знаходяться у стадії незавершеного виробництва, до завершення повного технологічного процесу в будь-якій фазі переділу (обробки) і відпочинку, не є готовою продукцією і без відповідних обов'язкових технологічних операцій розливу не підлягають і не можуть сертифікуватися як готова продукція для реалізації кінцевому споживачеві.
Згідно з ст. 1 Закону України № 481 "Про державне регулювання виробництва і звернення спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів" визначено, що повний технологічний цикл виробництва це сукупність приміщень, технологічного і іншого устаткування, відповідних технологічних процесів, які забезпечують переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачеві.
Отже, реалізація готової продукції споживачеві передбачає, що вона розфасована в споживчу тару (пляшки).
Згідно з листом Міністерства аграрної політики і продовольства України від 13.07.2011 N 37-38-7/10681 надане роз'яснення, що виноматеріали не можуть вважатися готовою підакцизною продукцією, оскільки вони не є кінцевим продуктом - вином, а є лише сировиною для його виготовлення, при реалізації повного технологічного циклу виробництва вимагає обов'язкової технологічної переробки або обробки, залежності від виду і стану сировини.
До завершення повного технологічного процесу з метою доведення товару до категорії "Готова продукція" повинні піддаватися необхідним технологічним операціям .
Готове вино - вино, що має товарний вигляд, витримує гарантійний термін зберігання і готове до реалізації (п. 2 ДСТУ 2164-93 "Вина виноградні. Терміни і визначення") тобто це продукція, що пройшла повний технологічний процес, контрольну витримку, бракераж, розфасована в споживчу тару, що витримує гарантійні терміни зберігання, сертифікована в Держстандарті, показники якості і безпека якої, відповідають вимогами ДСТУ 4806:2007 "Вина. Загальні технічні умови".
Як вбачається, з матеріалів справи, у акті зазначається у всій первинній документації - TOB «ВП «Діоніс» ЛТД відвантажив виноматеріали, а не готову продукцію - алкогольні напої.
"Напій" - спеціально виготовлена рідина, призначена для пиття.
"Алкогольний напій" - це напій, що містить алкоголь. До алкогольний напоїв відносять готову продукцію, яка регламентується загальними нормативними документами, відповідними Технічними інструкціями, ГСТУ, ДСТУ з наступною сертифікацією в Держстандарті.
Готова продукція, призначена до реалізації безпосередньо споживачеві - алкогольний напій, що має певний аромат, смак, колір і фасований у споживчу тару різного об'єму, дозволену Міністерством охорони здоров'я для контакту з харчовими продуктами, відповідний по оргонолептичним та фізико - хімічним показникам параметрам, передбачених вимогами НТД, відповідними для кожного виду, а також якість і безпека якого регламентується документами, відповідними для кожного виду - Технологічними інструкціями, ДСТУ, ГСТУ, сертифікований в Держстандарті, а також витримує гарантійний термін зберігання.
Виноградний виноматеріал - виноробний продукт з об'ємною часткою етилового спирту від 9,0% до 23,0%, вироблений в результаті повного або неповного спиртового бродіння цілих або дроблених ягід свіжого або увяленого винограду або виноградного сусла з додаванням або без додавання ректифікованого етилового спирту з харчової сировини, ректифікованого виноградного спирту, виноградного дистиляту, цукровмісних, натуральних ароматичних і натуральних смакових речовин, з використанням дозволених у виноробстві технологічних прийомів для додання окремих їх типів характерних оргонолептичних властивостей, призначений для розливу після обробки (при необхідності) або для виробництва різних видів виноробного продукту і не підлягає реалізації споживачеві як готової продукції.
Суд вважає за необхідне зазначити, що тільки на заводах вторинного виробництва виноградні виноматеріали, які призначені для виробництва вин, повинні пройти встановлений для них цикл технологічної обробки згідно схемам, які відносяться до вторинного виноробства, таких як обклеювання, егалізація. обробка холодом, теплом, купажування, фільтрація, з метою забезпечення їх стабільності до різного роду помутнінь, а також попередження продуктів і недоліків, які пов'язані з деякими відхиленнями від нормального хімічного складу, витримки, відпочинку з метою перевірки стабільності виноматеріалів до розливу, відповідно до чинної нормативної документації, без чого виноматеріали не відносяться до розряду готової алкогольної продукції і не підлягають сертифікації як готова продукція для реалізації кінцевому споживачеві.
Таким чином, судом встановлено, що виноматеріали, власного виробництва та придбані в загальному об'ємі 15346,40 декалітрів, вищевказаний перелік яких в асортименті, реалізовані позивачем з 08.04.2010 року до 31.07.2011 року, пройшли до 07.04.2010 певні види переробки, і є залишками виноматеріалів, що підтверджується звітами про рух виноматеріалів за 2009-2011 роки та виписками з технологічного журналу проведення виробничих процесів на виноматеріал за період з 01.01.2009р. по 31.07.2011р., що також підтверджується висновками експертизи.
З метою доведення товару до категорії "Готова продукція" до завершення повного технологічного процесу отримані по договорам купівлі - продажу виноматеріали піддавалися необхідним технологічним операціям, які передбачені "Основними правилами виробництва виноградних вин, що підтверджується інформаційними листами, отриманими від "Покупців" № 1020 від 06.07.10 ТОВ "Агрофірма Крим вино", вул. Леніна, 128, с. Віліно Бахчисарайський район, АР Крим та від ТОВ "Горобина", м. Суми, вул. Петропавлівська, 121.
Виноматеріали, реалізовані позивачем за період, зазначений в акті перевірки від 22.08.2011 року, алкогольною продукцією не являються, це підтверджено інформаційними листами, отриманими від "Покупців" № 1020 від 06.07.10 ТОВ "Агрофірма Крим вино", вул. Леніна, 128, с. Віліно Бахчисарайський район, АР Крим та ТОВ "Горобина", м. Суми, вул.. Петропавлівська, 121, а також висновками коплексної судової експертизи.
Суд повторно звертає увагу відповідача, що статтями 15,17 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» передбачена відповідальність за оптову торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії.
Враховуючи, що позивачем була здійснена реалізації виноматеріалів, а не алкогольної продукціїї, а також ту обставину, що позивач після закінчення дії ліцензії здійснював реалізацію виноматеріалів субєктам вторинного виноробства, що були виготовлені ним як субєктом первинного виноробства в період дії ліцензій на оптову торгівлю та виробництво алкогольних напоїв, суд вважає, що в діях позивача відсутні ознаки правопорушення, передбачені статтами 15, 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів».
Суд зазначає, що статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» передбачено, що за порушення норм цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової (включаючи імпорт і експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 гривень.
У додатку № 1 до акту перевірки відображено реєстр отриманих виноматеріалів TOB «ВП «Діоніс ЛТД» від інших суб'єктів господарювання. Загальна сума отриманих Позивачем виноматеріалів становить 2018121 грн.
Відповідно до ст. 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
На думку ДПІ, з урахуванням вимог ст. 250 Господарського кодексу України сума штрафних фінансових санкцій становить 1 383 887,47 грн. * 200 % = 2 767 774,94 грн.
Виходячи з наведеного судом приходить до висновку, що Департаментом контролю за виробництвом і оборотом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, у акті перевірки, підтверджено реалізацію позивачем виноматеріалів, а не готової продукції, тому відповідачем безпідставно нараховані позивачу фінансові санкції в розмірі 2 767 774,94 грн.
Таким чином, рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України № 000560 від 21 жовтня 2011 року про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» фінансових санкцій в розмірі 2767774,94 грн є протиправним та підлягає скасуванню.
Крім того, суд зазначає, що згідно з п.п.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п.п.14.1.265 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що до грошового зобов'язання платника податку відносяться:
- податкове зобов'язання;
- штрафні (фінансові) санкції;
- санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Як встановлено вище, до позивача рішенням № 000560 від 21 жовтня 2011 року застосовані фінансові санкції за порушення ст.15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового,коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".
Отже, застосовані до ТОВ «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» фінансові санкції відносяться до грошового зобов'язання платника податку.
Згідно п. 58.1. ПК України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Таким чином, під час прийняття суб'єктом владних повноважень рішення про накладення штрафних санкцій, таке рішення повинно прийматися у формі податкового повідомлення -рішення і відповідно до норм Податкового кодексу України, тоді як відповідачем було прийнято рішення не передбачене ПК України.
Отже, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Враховуючи висновок суду про задоволення позову, суд вважає можливим також стягнути на користь позивача суму сплаченого ним судового збору у розмірі 28,23 гривень з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України.
Під час судового засідання, яке відбулось 23.01.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 28.01.2013 року.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України № 000560 від 21 жовтня 2011 року про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» фінансових санкцій в розмірі 2767774,94 грн.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Виноробне підприємство «Діоніс ЛТД» (ЄДРПОУ 30848549) судовий збір в розмірі 28,23 гривень шляхом безспірного списання із рахунку Департамента контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Судді Трещова О.Р.
Кірєєв Д.В.
Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2013 |
Оприлюднено | 05.02.2013 |
Номер документу | 28949901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні