Ухвала
від 16.12.2008 по справі 22-а-9347/08
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

Головуючий

в суді першої інстанції - Трембач О.Л.       

                                                                      Рядок

статзвіту № 48                                                  

Хмельницький

міськрайонний суд Хмельницької області, № 2-а-826/2007                                       Справа №

22-а-9347/08                   Доповідач:

Заверуха О.Б.                                                                          

       

                                                                                                          

 

 

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                              

 

 

16

грудня 2008 року                                                                             

                        м. Львів

 

 

 

      Колегія суддів Львівського

апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Заверухи О.Б.,

суддів: Олендера І.Я., Стародуба О.П.,

при секретарі Ільницькій Т.В.,

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на

ухвалу судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 1

квітня 2008 року про відмову у відкритті провадження по справі за

адміністративним позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Хмельницької міської

ради про визнання незаконними дій посадових і службових осіб органів державної

влади та органу місцевого самоврядування під час здійснення наданих їм

повноважень, визнання незаконним і скасування правового акту індивідуальної

дії, виданого органом місцевого самоврядування, -

 

в с т а н о в и л а:

 

 

       ОСОБА_1 звернувся до суду з

адміністративним позовом до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про

визнання незаконними дій посадових і службових осіб органів державної влади та

органу місцевого самоврядування під час здійснення наданих їм повноважень,

визнання незаконним і скасування правового акту індивідуальної дії, виданого

органом місцевого самоврядування.

 

       Ухвалою судді Хмельницького

міськрайонного суду Хмельницької області від 1 квітня 2008 року відмовлено у

відкритті провадження по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до

виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання незаконними дій

посадових і службових осіб органів державної влади та органу місцевого

самоврядування під час здійснення наданих їм повноважень, визнання незаконним і

скасування правового акту індивідуальної дії, виданого органом місцевого

самоврядування.

 

       Зазначена ухвала мотивована

тим, що в цій справі має місце спір щодо виконання зобов'язань по інвестиційному

договору по будівництву житла, а відтак, у відкритті провадження слід

відмовити, оскільки справа підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

 

       Не погоджуючись з

постановленою ухвалою ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу до Львівського апеляційного

адміністративного суду в якій просить скасувати оскаржувану ухвалу та направити

справу на новий розгляд в суд першої інстанції.

 

       Апеляційну

скаргу мотивує тим, що суддя допустив порушення норм процесуального права, що

виявилось у невідповідності висновків суду фактичним обставинам справи

внаслідок неповного з”ясування обставин, що мають значення для справи.

 

       Сторони в судове засідання не з»явилися,

про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а

тому, колегія суддів, у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України, вважає за

можливе проводити апеляційний розгляд у їх відсутності.

 

       Заслухавши доповідь судді Львівського

апеляційного адміністративного суду, дослідивши матеріали справи та доводи

апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід

задовольнити, а ухвалу судді скасувати з наступних підстав.

 

       Постановляючи оскаржувану ухвалу суддя

суду першої інстанції прийшов до висновку, що предметом спору в цій справі є

виконання зобов'язань по інвестиційному договору по будівництву житла, а тому

справа підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

 

       Однак з такими висновками суду першої

інстанції колегія суддів погодитись не може.

 

       З матеріалів справи вбачається,

що ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до виконавчого комітету

Хмельницької міської ради про визнання незаконними дій посадових і службових

осіб органів державної влади та органу місцевого самоврядування під час

здійснення наданих їм повноважень, визнання незаконним і скасування правового

акту індивідуальної дії, виданого органом місцевого самоврядування.

      

       Згідно п.1 ч.1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (далі -

адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду

публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої

влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або

інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства,

в тому числі на виконання делегованих повноважень.

      

       Юрисдикція адміністративних

судів визначена ст. 17 КАС України. Так, відповідно до ч.1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на: 1)

спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо

оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів

індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття

громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3)

спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої

компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень, а також

спори, які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних

договорів; 4) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках,

встановлених законом; 5) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим

процесом чи процесом референдуму.

 

       Для визначення

адміністративної юрисдикції необхідно вірно встановити суб'єктний склад та предмет

спору. У відповідності до п.7 ч.1 ст. 3 КАС України суб'єкт владних повноважень

- це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи

службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ним владних управлінських функцій

на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

 

       У відповідності до Закону

України «Про місцеве самоврядування в Україні» до системи органів місцевого

самоврядування відносяться: територіальна громада; сільська, селищна, міська

ради; сільський, селищний, міський голови; виконавчі органи сільської,

селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні

інтереси територіальних громад  сіл,

селищ, міст; органи самоорганізації населення.

 

       Таким чином, за критерієм

суб'єктного складу, позов пред'явлений фізичною особою до суб'єкта владних

повноважень - виконавчого комітету Хмельницької міської ради і його слід

розглядати в порядку адміністративного судочинства, оскільки компетенція

адміністративних судів поширюється на спори

фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження

його рішень.

 

       Стосовно предмету спору, то як

вбачається із позовних вимог, виконавчий комітет Хмельницької міської ради на

виконання наданих йому повноважень прийняв оскаржуваний правовий акт і саме в

зв'язку з його прийняттям ОСОБА_1 звернувся з позовом оскільки вважає, що цим

рішенням порушуються його права. Таким чином, колегія суддів вважає, що спірні

правовідносини виникли саме в зв'язку з реалізацією органом місцевого

самоврядування своїх повноважень, а відтак, такий спір підлягає розгляду в

порядку адміністративного судочинства.

 

       Враховуючи наведене, колегія

суддів вважає, що суд першої інстанції постановляючи ухвалу про відмову у

відкритті провадження в справі неповністю з»ясував обставини, що мають значення

для справи та прийшов до помилкового висновку про те, що наявний спір не слід

розглядати в порядку адміністративного судочинства, а тому, колегія суддів

вважає, що оскаржувана ухвала підлягає скасуванню, а справа направленню до суду

першої інстанції для продовження розгляду зі стадії відкриття провадження в

справі.

 

       Керуючись

ст.ст. 160, 195, 196, 199, 202, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного

судочинства України, колегія суддів

 

у х в а л и л а:

 

 

       Апеляційну скаргу

ОСОБА_1 - задовольнити.

 

       Ухвалу судді Хмельницького

міськрайонного суду Хмельницької області від 1 квітня 2008 року про відмову у

відкритті провадження по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до

виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання незаконними дій

посадових і службових осіб органів державної влади та органу місцевого

самоврядування під час здійснення наданих їм повноважень, визнання незаконним і

скасування правового акту індивідуальної дії, виданого органом місцевого

самоврядування - скасувати та направити справу до суду першої інстанції для

продовження розгляду зі стадії відкриття провадження в справі.

 

       Ухвала апеляційного суду

набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у

касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до

адміністративного суду касаційної інстанції протягом одного місяця з дня

набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі

відповідно до ч.3 ст. 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному

обсязі.

 

 

                                  

 

            Головуючий:                                                                      О.Б.

Заверуха

 

 

           

            Судді:                                                                                   І.Я.

Олендер

 

           

 

                                                                                                          О.П.

Стародуб

 

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2008
Оприлюднено11.02.2009
Номер документу2895664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —22-а-9347/08

Постанова від 13.07.2010

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 02.02.2009

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ситников О.Ф.

Ухвала від 16.12.2008

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні