Ухвала
від 17.01.2013 по справі 10/б-921/1437/2013
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

"17" січня 2013 р.Справа № 10/Б-921/1437/2013 УХВАЛА

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Півторака М.Є.

За заявою кредитора: Управління Пенсійного Фонду України в місті Тернополі , м. Тернопіль вул. Руська, 17 ;

до боржника: Приватного підприємства "Арктур", м. Тернопіль, вул. Черняховського 2/14, ідентифікаційний код 31276843

про визнання банкрутом

За участю представників:

Кредитора: Завацької І.М. - головного спеціаліста-юрисконсульта УПФ в місті Тернополі , довіреність № 01/04 від 02.01.2013 року ; Франчук М.М. - начальника юридично-договірного відділу Тернопільського міськрайонного центру зайнятості , довіреність № 08/6944 від 29.12.2012 року ;

Боржника: Дубенського Р.І. - директора підприємства ;

Представникам сторін роз'яснено процесуальні права та обов'язки відповідно до статей 20,22,81-1 Господарського процесуального кодексу України.

У зв'язку з відсутністю клопотання сторони фіксація судового процесу технічними засобами не здійснюється .

Суть справи: Кредитор - Управління Пенсійного Фонду України в місті Тернополі звернулося до господарського суду з заявою № 20001/04 від 29.12.12 року ( вх. № 30 від 03.01.2013 року ) про порушення справи про банкрутство Приватного підприємства "Арктур", м. Тернопіль, вул. Черняховського 2/14, ідентифікаційний код 31276843, в порядку статті 52 Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ", стверджуючи, що підприємство неспроможне погасити заборгованість в сумі 16040,81 грн.; відсутністю органів управління по місцю знаходження , неподанням звітності до УПФ та Тернопільської ОДПІ більше року .

Ухвалою господарського суду від 04 січня 2013року порушено провадження у справі №10/Б-921/1437/2013 та проведення судового засідання призначено о 09 годині 50 хв. 17 січня 2013 року.

Ухвала господарського суду від 04.01.13 року про порушення справи про банкрутство № 10/Б-921/1437/2013 була направлена Приватному підприємству "Арктур", за адресою , вказаною кредитором, а саме м. Тернопіль, вул. Черняховського 2/14.

Представник боржника у судове засідання 17.01.2013 року прибув , письмових заперечень щодо заявлених вимог кредитора не надав, наявність боргу перед УПФ в місті Тернополі визнав .

Представник кредитора у судовому засіданні 17.01.2013 року підтримав заявлені вимоги повністю .

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника кредитора, суд встановив наступне:

Боржник: Приватне підприємство "Арктур", місцезнаходження органів управління якого м. Тернопіль, вул. Черняховського 2/14, яке зареєстрована у встановленому законом порядку від 25.12.2000 року Виконавчим комітетом Тернопільської міської ради і включене до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код 31276843, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 05/3-9/479 від 21.11.2012 року.

Статтею 52 Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом " встановлено, що у разі, якщо громадянин - підприємець або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язання.

Господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього.

Отже , підстави для подання кредитором заяви про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника настають як у разі наявності будь-якої з ознак , передбачених цією статтею , так і в разі їх сукупності .

Такої ж правової позиції дотримується Вищий господарський суд України , зокрема , у своїй постанові від 13 грудня 2011 року , справа № 18/122.

У поданій до суду заяві Управління Пенсійного Фонду України в місті Тернополі підставами для порушення справи про банкрутство приватного підприємства " Арктур " м. Тернопіль вказало дві обставини , а саме: відсутністю органів управління по їх місцю знаходження та неподанням звітності до УПФ та Тернопільської ОДПІ більше року .

Управління Пенсійного Фонду України в місті Тернополі стверджує , що боржник має заборгованість перед ним по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 16040,81 грн. , зокрема :

-12984,63 грн. - заборгованість по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за листопад 2006р. - жовтень 2008 р. ;

-2282,93 грн. заборгованість по фінансових санкціях згідно рішень № 553 від 24.05.2007 р. ( 84,16 грн. ) ; № 554 від 24.05.2007 р. (316,44 грн. ) ; № 555 від 24.05.2007 р. ( 1532,64 грн. ) ; № 1323 від 28.12.2007 року ( 1,40 грн. ) ; № 1324 від 28.12.2007 року ( 341,27 грн. ) ; № 1738 від 21.10.2008 року ( 19.42 грн. ) ; з вказаної суми боржником самостійно сплачено 12,40 грн.

-773,25 грн. - заборгованість по пені згідно рішень № 553 від 24.05.2007 року ( 16 грн. ) ; № 554 від 2405.2007 року ( 17,98 грн. ) ; № 555 від 24.05.2007 року ( 535,15 грн. ) ; № 1323 від 28.12.2007 року ( 1,19 грн. ) ; № 1324 від 28.12.2007 року ( 189,37 грн. ) ; № 1738 від 21.10.2008 року ( 17,84 грн. ) ,з вказаної суми боржником самостійно сплачено 4,28 грн.

Вказує , що Вимоги про сплату боргу та рішення УПФ в місті Тернополі перебували на виконанні у Першому відділі ДВС Тернопільського міського управління юстиції , але бути повернуті стягуване без виконання , у зв'язку з тим , що на рахунках боржника відступні кошти та не зареєстровано рухомого та нерухомого майна .

УПФ в місті Тернополі надало суду 22 копії Постанов державного виконавця Відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції про повернення виконавчого документа стягувачеві , у зв'язку з відсутністю на рахунках боржника коштів .

Посилання Управління Пенсійного Фонду України в місті Тернополі м. Тернопіль про відсутність органів управління боржника по місцю їх знаходження не знайшло свого підтвердження у судовому засіданні з огляду на наступне .

Пунктом 1 статті 1 Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " встановлено , що місцезнаходження юридичної особи - місцезнаходження постійно діючого виконавчого органу юридичної особи , а в разі його відсутності - місцезнаходження іншого органу чи особи , уповноваженої діяти від імені юридичної особи без довіреності ( далі виконавчий орган ) , за певною адресою , яка вказана засновниками ( учасниками ) в установчих документах і за якою здійснюється зв'язок з юридичною особою .

Тернопільська ОДПІ не надала суду копію Статуту боржника .

У поданому суду Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданого Державним реєстратором виконавчого комітету Тернопільської міської ради Ухіна В.О. станом на 14.01.2013 року у графу " Статус відомостей про юридичну особу " внесено запис : " не підтверджено " .

Відповідно до ч. 5 статті 17 Закону відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням повинні міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .

Положеннями ч. 1 статті 18 Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " , яка визначає статус відомостей Єдиного державного реєстру , передбачено , що якщо відомості , які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру , були внесені до нього , то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою , доки до них не внесені відповідні зміни .

При цьому ч. 3 статті 18 цього Закону встановлено , що у випадку , якщо відомості , які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені , вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою , крім випадків , коли третя особа знала або могла знати ці відомості .

Згідно статті 19 пункт 7 Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців " юридична особа щорічно , починаючи з дати її державної реєстрації , протягом одного місяця зобов'язана подати ( надіслати рекомендованим листом ) державному реєстратору реєстраційну картку встановленого зразка про підтвердження відомостей про юридичну особу .

Вказаним пунктом на державного реєстратора покладено виконання певних повноважень , зокрема , щодо внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу .

Разом з тим, згідно із ч. 8 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

У разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Отже, запис про не підтвердження відомостей про юридичну особу свідчить про те, що юридична особа отримала повідомлення державного реєстратора, але протягом встановленого строку не подала реєстраційну картку державному реєстратору.

В свою чергу запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням вноситься до Єдиного державного реєстру лише у випадку повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за її адресою .

В силу ст. 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Таким чином, Державний Реєстратор наділений повноваженнями щодо підтвердження чи спростування знаходження постійно діючого виконавчого органу юридичної особи за вказаною адресою .

У зв'язку з чим при встановленні факту відсутності керівних органів боржника - юридичної особи за її місцезнаходженням як ініціюючий кредитор , так і суд мають керуватися відомостями , які містяться в Єдиному державному реєстрі .

Управління Пенсійного Фонду України в місті Тернополі надало суду Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , виконаного Державним реєстратором Ухіна В.О. станом на 14.01.2013 року , в якому в графі " Статус відомостей про юридичну особі : зазначено : " не підтверджено " .

Отже , в Єдиному державному реєстрі зазначається про не підтвердження Статусу відомостей про юридичну особу , а не вказано про відсутність органів управління юридичної особи приватного підприємства " Арктур " по їх місцю знаходження , а саме м. Тернопіль вул. Черняховського , 2 кв. 14 .

Процесуальне право на звернення до суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство за спрощеною процедурою відсутнього боржника виникає у заявника лише за наявності підстав, передбачених ст. 52 Закону про банкрутство, а також у разі внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність боржника за його місцезнаходженням.

Основними та належними доказами відсутності боржника за його місцезнаходженням у даному випадку є відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Проте , такі докази ініціюючим кредитором до заяви не додано .

Згідно Листа " Про надання інформації " № 25790/7/1820-005 від 20.11.2012 року Тернопільської ОДПІ м. Тернопіль ( належним чином засвідчена копія довідки знаходиться в матеріалах справи ) приватне підприємство " Арктур " м. Тернопіль код ЄДРПОУ 31276843 подало у листопаді 2008 року , а саме : податковий розрахунок комунального податку за жовтень 2008 року - 20.11.2008 року ;

Отже , боржник у справі приватне підприємство " Арктур " м. Тернопіль не звітує до Тернопільської ОДПІ з листопада 2008 року .

Виходячи з статей 10,11,11-1 Закону України " Про державну податкову службу " встановлення факту неподання платником податків у встановлений строк , протягом року податкових декларацій відноситься виключно до компетенції органів державної податкової служби , яка , з вказаних підстав може бути ініціюючим кредитором у справі про банкрутство відсутнього боржника .

В даному випадку , з вказаної підстави з заявою про порушення справи про банкрутство за межами своєї компетенції звернулося УПФ в місті Тернополі , яке не наділене повноваженнями на звернення за кваліфікуючою ознакою неподання боржником податкової звітності у встановлений строк протягом року , в силу закону .

Таким чином , у суду немає правової підстави для порушення за заявою УПФ в місті Тернополі справи про банкрутство приватного підприємства " Арктур " м. Тернопіль вул. Черняховського ,2/14 за неподання звітності більше року до податкового органу .

Такої ж правової позиції дотримується і Вищий господарський суд України у своїй постанові від 30 вересня 2010 року у справі № di_507300 .

Відповідно до статті 5 Закону про банкрутство провадження у справі регулюється законом України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом " , ГПК України та іншими законодавчими актами . Таким чином , разом з положеннями Закону господарський суд у справі про банкрутство має право застосовувати норми ГПК України , які передбачають , зокрема , припинення провадження у справі .

Законом не врегульовано подальшого перебігу провадження у справі у випадках, коли у встановленому законодавством порядку виявлено безпідставність вимог кредитора (кредиторів), за заявою якого (яких) було порушено справу про банкрутство боржника, або коли порушено провадження у справі про банкрутство підприємств, стосовно яких діє законодавча заборона порушувати справи про банкрутство. У такому випадках суд припиняє провадження у справі на підставі пункту 7 частини першої статті 40 Закону (за відсутності інших підстав для такого припинення) та пункту 1-1 частини першої статті 80 ГПК України (за відсутністю предмету спору), як це передбачено п. 36 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 18 грудня 2009 року №15 "Про судову практику в справах про банкрутство".

Враховуючи, зазначене суд вважає за необхідне провадження у справі № 10/Б-921/1437/2013 - припинити в порядку статті 80 п. 1-1 ГПК України .

Керуючись ст. ст. 5,7,11,52 Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ", Законом України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців " , ст. ст. 2, 12, 22,32,38,43,64,65,80,86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд ,-

У Х В А Л И В:

1.Провадження у справі № 10/Б-921/1437/2013- припинити.

2.Визнати таким , що втратив чинність пункт 3 ухвали господарського суду від 04 січня 2013 року про введення мораторію на задоволення вимог кредиторів .

3.Ухвалу направити сторонам по справі : боржнику та кредитору ; Відділу ДВС Тернопільського міського управління юстиції, м. Тернопіль; Управління Пенсійного фонду України в м. Тернополі; Державному Реєстратору Тернопільської міської ради, м. Тернопіль; Сектору з питань банкрутства Головного управління юстиції у Тернопільській області, м. Тернопіль, вул. Грушевського,8; Тернопільському обласному відділенню Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, м. Тернопіль; Тернопільському обласному відділенню Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, м. Тернопіль; Тернопільському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, м. Тернопіль та Тернопільському обласному центру зайнятості, м. Тернопіль.

Суддя М.Є. Півторак

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення17.01.2013
Оприлюднено01.02.2013
Номер документу29000919
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/б-921/1437/2013

Ухвала від 04.01.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Постанова від 16.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 03.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Постанова від 13.02.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Михалюк О.В.

Ухвала від 17.01.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 29.01.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Михалюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні