Постанова
від 27.09.2012 по справі 2а-10159/10/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України   27 вересня 2012 р.  Справа №2а-10159/10/17/0170 Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Папуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження  адміністративну справу за позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю "Пансіонат "Тропіки"       до  Державної податкової інспекції у м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби    третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, - Євпаторійська міська рада,        про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень-рішень,   ВСТАНОВИВ: 04.09.10р. до суду надійшов названий адміністративний позов, яким позивач просить суд визнати недійсними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 19.03.10р. № 0001071503/0, № 0001081503/0, № 0001091503/0. В обґрунтування поданого позову зазначено про недійсність вказаних повідомлень-рішень, з огляду на те, що скориставшись своїм правом подання до контролюючого органу уточнюючих розрахунків, позивачем скореговані розміри обов'язкових платежів до бюджету по платі орендної плати за землю. Вказані податкові повідомлення-рішення, якими донараховано суми податкових зобов'язань, прийнято відповідачем з огляду на встановлені перевіркою обставини, викладені в акті, складеному за її результатами, що містить відомості більше розміру податкових зобов'язань, ніж сплачує позивач. Позивач, при сплаті орендної плати, керуються діючим та чинним додатком до договору оренди, яким визначену ціну договору, що складає 20 076,11 грн. При проведенні перевірки відповідачем встановлено, що розмір податкового зобов'язання, визначеного платником податків у податкових деклараціях (розрахунках) є меншими ніж визначено за результатами камеральної перевірки. На думку позивача відповідач незаконно пред'являє збільшену суму податкових зобов'язань до сплати та нараховує на неї штрафні санкції. За поданим позовом, ухвалою суду від 05.08.10р., відкрито провадження в адміністративній справі, проведено підготовче провадження, за результатами закінчення якого справу призначено до розгляду в судовому засіданні, сторін повідомлено про місце, день і час судового розгляду. Представником позивача у судових засіданнях підтримано у повному обсязі заявлені вимоги, відповідно до підстав та обставин, викладених у позові, просив його задовольнити. Представник відповідача проти заявлених вимог заперечив, пославшись на заперечення відповідача, які, за викладених у них підставах, підтримав у повному обсязі.  Заперечуючи проти адміністративного позову та не визнаючи його вимоги відповідачем, зазначено, що позивачем не дотримано вимоги податкового законодавства щодо повноти сплати податкових зобов'язань по орендній платі за землю. При обчисленні розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, розмір якого щорічно змінюється, у зв'язку із чим є змінним розмір плати за землю та податкових зобов'язань. У 2008-2009 роках позивачем у розмірі і терміни, встановлені законодавством, з урахуванням додаткової угоди від 22.09.2010р і вимог постанови КМУ від 12.05.00р. № 783, задекларовано та подано до податкового органу погоджені податкові зобов'язання з орендної плати за землю. Подавши у 2010 році уточнюючі податкові декларації за 2008-2010 роки, позивачем необґрунтовано зменшено погоджені податкові зобов'язання по орендній платі за землю. Вказані обставини виявлено під час перевірки, за результатами якої складено акт, що став підставою для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень. Ухвалою суду від 31.08.10р. зупинено провадження у адміністративній справі до набрання законної сили рішенням Господарського суду Автономної Республіки Крим у справі № 5002-2/3162-2010 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Пансіонат "Тропіки" до Євпаторійської міської ради АР Крим про визнання недійсним додатку до договору оренди землі. 23.12.10 року на виконання ухвали суду від 31.08.10 р. у справі № 2а-10159/10/17/0170 до канцелярії суду надійшло повідомлення представника позивача, яким він повідомив про набрання законної сили постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 16.12.10 р. по справі № 5002-2/3163-2010 за позовом ТОВ "Пансіонат "Тропіки" до Євпаторійської міської ради АР Крим про визнання недійсним додатку до договору оренди землі, у зв'язку із чим судом поновлено провадження у справі, призначено її до розгляду в судовому засіданні на 01.02.11р. У судовому засіданні, що відбулось 21.06.11р., представником позивача подано клопотання про призначення у справі судово-бухгалтерської експертизи, проведення якої представник просив доручити Київському науково-дослідницькому інституту судових експертиз, та поставити на вирішення експерта питання щодо достовірності нарахованих до сплати податкових зобов'язань, оскільки позивач вважає що відповідачем завищено вказані у податкових повідомленнях-рішеннях суми. Вказане клопотання відповідно до ухвали від 21.06.11р. судом задоволено, призначено у справі судово-економічну бухгалтерську експертизу, зупинено провадження  у адміністративній справі № 2а-10159/10/17/0170 до одержання Окружним адміністративним судом Автономної Республіки Крим результатів експертизи. 05.12.11р. з експертної установи до суду надійшло повідомлення про проведення експертизи, надано висновок судово-економічної експертизи від 30.11.11р. № 6196/11-44, у зв'язку із чим, внаслідок настання події до якої провадження у справі зупинялось, припинення обставин, що зумовили його зупинення, поновлено провадження у справі, призначено її до розгляду в судовому засіданні на 07.02.12р. Ухвалою суду від 10.04.12р. задоволено клопотання відповідача, замінено відповідача – Державну податкову інспекцію в м. Євпаторії Автономної Республіки Крим, правонаступником, – Державною податковою інспекцією у м. Євпаторії Автономної Республіки Крим Державної податкової служби. Протокольною ухвалою від 13.09.12р. залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, – Євпаторійську міську раду, запропоновано надати пояснення по суті позовних вимог та письмові доказі на підтвердження своїх доводів, позивача зобов'язано надати третій особі копію адміністративного позову. Відповідач та третя особа, повідомлені про місце, день і час судового розгляду, явку повноважних осіб у судове засідання, призначене на 27.09.12р. не забезпечили, про поважність їх неявки суд не сповістили. Представник позивача, до початку судового засідання, надав суду клопотання про розгляд адміністративної справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримано у повному обсязі. Розглянувши матеріали справи, клопотання позивача, зважаючи на приписи статті 122 КАС України, суд не знаходить перешкод для розгляду справи та вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, без участі повноважних представників сторін відповідно до приписів частини шостої статті 128 КАС України за наявними в ній матеріалами. Оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, аналізуючи обставини, якими обґрунтовувались вимоги та докази, якими вони підтверджуються, враховуючи правові норми, які належить застосовувати до цих спірних правовідносин, зважаючи на звернення позивача до окружного адміністративного суду з підстав, передбачених п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України, оскільки відповідно до положень ст.ст. 18, 50 КАС України на цей спір поширюється компетенція адміністративних судів, справа підсудна окружному адміністративному суду, з'ясовуючи фактичні обставини, оцінюючи докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, виходячи з наступних підстав. Товариство з обмеженою відповідальністю "Пансіонат "Тропіки", що є суб'єктом господарювання, ідентифікаційний код юридичної особи 33271213, здійснює свою діяльність на підставі нової редакції Статуту, зареєстровано юридичною особою виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим з 16.12.04р., який перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Євпаторії АР Крим ДПС, відповідно до укладеного з Євпаторійською міською радою договору оренди земельної ділянки від 11.10.05р. (а.с.12-18), на виконання вимог податкового законодавства, поданими податковому органу 05.03.10р. уточнюючими податковими деклараціями орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, перерахунки податкових зобов'язань орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, відомості із договору оренди землі, визначено та узгоджено податкові зобов'язання по сплаті орендної плати на 2010 рік (а.с.19-21), на 2009 рік (а.с.22-24), на 2008 рік (а.с.25-27). Відповідачем, який є суб'єктом владних повноважень, у своїй діяльності керується Конституцією України, Податковим Кодексом України, Законом України від 04.12.90р. № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні", та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, у тому числі наказами, а також розпорядженнями органів державної податкової служби вищого рівня, відповідно до наданих законом повноважень, проведено невиїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Пансіонат "Тропіки", з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з 01.01.08р. по 31.01.10р., за результатами якої складено акт від 13.03.10р. № 392/15-3(а.с.29-30). Відповідно до вказаного акту перевірки податковим органом встановлено, що розмір податкового зобов'язання орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з 01.01.08р. по 31.01.10р. зазначеного платником у податкових деклараціях є меншим ніж визначено за результатами перевірки. Відповідно до Додатку № 2 "Перерахунок орендної плати за землю" від 22.09.06р., який має підписи сторін і якій є обов'язковим додатком до договору оренди земельної ділянки, зареєстрованому від 30.12.05р. за № 866, сума орендної плати з 22.09.2006р. (на підставі рішення Євпаторійської міської ради від 28.07.2006р. № 5-4/7) складає 46 461,00 грн. щомісячно. Відповідно до п. 9 договору оренди земельної ділянки ставка орендної плати щорічно підлягає збільшенню відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. № 783 на коефіцієнт щорічної інфляції: у 2008 році – 1,028, у 2009 році – 1,152, у 2009 році – 1,059. Таким чином, сума орендної плати за 2008 рік складає 573 142,90 грн., за 2009 рік – 660 260,62 грн., на 2010 рік – 699 216,00 грн. (за податкові періоди 2010 року, за якими минув строк сплати (січень) – 58 268,00 грн.). Згідно уточненої податкової декларації за 2008 рік від 05.03.10р. № 67611 сума орендної плати нарахована у розмірі 256 327,03 грн., а підлягало нарахуванню та сплаті 573 142,90 грн., що призвело до заниження податкового зобов'язання за 2008 рік на 316 815,87 грн. Уточнюючою податковою декларацією за 2009 рік від 05.03.2010р. № 70085 сума орендної плати нарахована у розмірі 295 288,74 грн., а підлягало нарахуванню та сплаті 660 260,62 грн., що призвело до заниження податкового зобов'язання за 2009 рік на 364 971,88 грн. У звітній за 2010 рік податкові декларації від 25.01.10р. № 1231 нарахована сума щомісячного податкового зобов'язання у розмірі 55 768,00 грн., а слід нараховувати 58 268,00 грн. щомісячно, що призвело до заниження податкового зобов'язання за січень 2010 року на суму 2 500,00 грн. У порушення ст. 19 Закону України "Про плату за землю" та ст. 21 Закону України "Про оренду землі" ТОВ "Пансіонат "Тропіки" занижені податкові зобов'язання орендної плати за землю за 2008 рік, 2009 рік та 2010 рік. Загальна сума заниження податкових зобов'язань складає 684 287,75 грн., у тому числі: сума заниження за 2008 рік складає 316 815,87 грн., за 2009 рік – 364 971,88 грн., за січень 2010 року – 2 500,00 грн. (а.с.29-30). Податковими повідомлення-рішеннями ДПІ в м. Євпаторії АР Крим. на підставі вказаного акту перевірки, згідно з пп. "в" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, пп. 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами", встановлених порушень ст. 19 Закону України "Про плату за землю" та ст. 21 Закону України "Про оренду землі", від 19.03.10р. № 0001071503/0 визначено до сплати суму податкового зобов'язання розміром 684 287,75 грн., з яких 342 143,88 грн. – штрафні (фінансові) санкції (а.с.28); від 19.03.10р. № 0001081503/0 визначено суму податкового зобов'язання ТОВ "Пансіонат "Тропіки" з орендної плати за землю сумою 374 330,49 грн., з яких 17 825,26 грн. – за штрафними (фінансовими) санкціями (а.с.31); від 19.03.10р. № 0001091503/0 зобов'язано до сплати штраф у розмірі 5 476,80 грн. (а.с.33). Аналізуючи установлені обставини, досліджуючи докази, надані сторонами, надаючи оцінку доводам і запереченням представників позивача та відповідача щодо правомірності прийнятих повідомлень-рішень, підстави покладені в їх основу, суд виходив з того, що вчинення суб'єктом владних повноважень дій, прийняття рішень, повинно відбуватись відповідно до наданих йому повноважень, визначених законом в їх компетенції, відповідно до порядку, у якому здійснюються дії, що спрямовані на реалізацію владних повноважень, з дотриманням засобів, форм, прийомів, передбачених законодавством, компетенційними правами і обов'язками. Спірні правовідносини, що виникли між сторонами, зокрема щодо справляння плати за земельні ділянки державної і комунальної власності виникли у період чинності Законів України "Про систему оподаткування", "Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами", положення яких також застосовуються судом при вирішення цієї справи. Встановлені судом з матеріалів справи фактичні обставини свідчать про те, що 11 жовтня 2005 року між Євпаторійською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Пансіонат "Тропіки" укладено, строком на 50 років (до 29 вересня 2055 року), договір оренди земельної ділянки, за яким передано ТОВ "Тропіки" в оренду земельну ділянку загальною площею 53 580,00 квадратних метрів за кадастровим номером № 0110900000:01:010:0006, за адресою: Україна, Автономна Республіка Крим, місто Євпаторія, вулиця Кірова, 86 (а.с.47-49). Договір зареєстровано у Кримській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" при Державному комітеті України по земельних ресурсах, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис 30 грудня 2005 р. за № 866. Розрахунком орендної плати за землю за Договором оренди землі від 11 жовтня 2005 року визначено: вартість 1-го кв.м. земельної ділянки певного функціонального використовування по земельно-оцінних районах розміром 112,40824 грн.; суму земельного податку за 1 кв.м. розміром 1,1240824 грн.; суму орендної плати за 1 кв. метр місячним розміром 0,37469413 грн.; суму орендної плати за 1 кв. метр річним розміром 4,4963296 грн. Місячний розмір орендної плати склав 20 076,11 грн., річний розмір орендної плати склав 240 913,32 грн., сума орендної плати на термін дії договору оренди – 12 045 666,00 грн. Ставка орендної плати індексується щорічно, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. № 873 (а.с.49). Перерахунком орендної плати за землю від 22.09.2006р., що є Додатком № 2 до договору оренди землі від 30 грудня 2005р. № 866, змінено вартість 1-го кв.м. земельної ділянки певного функціонального використовування по оцінних районах який склав 260,14 грн., змінено суму земельного податку за 1 кв.м. сумою 2,6014 грн., змінено суму орендної плати за 1 кв. м. – щомісячно склало розміром 0,8671333, щорічно склало розміром 10,4056 грн. Щомісячний розмір орендної плати склав 46 461,00 грн., річний розмір орендної плати – 557 532,00 грн. Визначено, що ставка орендної плати індексується щорічно, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. № 873 (а.с.50). Поданими податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2008 рік 05.03.10р. № 67611, відомостями із договору оренди землі від 05.03.10р. № 67612, уточнено розмір орендної плати сумою 256 327,03 грн., з яких щомісячно з січня по жовтень 2008 року розмір зазначено сумою 21 360,59 грн., у листопаді – 21 360,57 грн., у грудні – 21 360,56 грн. (а.с.65,66). Наданим 05.03.11р. за № 70087 перерахунком податкового зобов'язання орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності нараховано орендної плати за 2008 рік з урахуванням уточнень усього сумою 256 327,03 грн., зазначено суму нарахування орендної плати за 2008 рік за даними раніше подано декларації сумою 573 142,90 грн., визначено суму переплати за податкові (звітні) періоди, за якими минув строк сплати розміром 316 815,87 грн. (а.с.67). З поданих податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009 рік 05.03.10р. № 70085, відомостей із договору оренди землі від 05.03.10р. № 70086, встановлено, що платником податків уточнено розмір орендної плати сумою 295 288,74 грн., з яких щомісячно з січня по жовтень 2009 року зазначено суму у 24 607,40 грн., у листопаді – грудні 24 607,37 грн. (а.с.62,63). Поданим також 05.03.11р. за № 70087 перерахунком податкового зобов'язання орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності нараховано орендної плати за 2009 рік з урахуванням уточнень усього 295 283,74 грн., зазначено суму нарахування орендної плати за 2009 рік за даними раніше подано декларації сумою 660 260,62 грн., визначено суму переплати за податкові (звітні) періоди, за якими минув строк сплати розміром 364 971,88 грн. (а.с.64). Згідно до поданих податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік 05.03.10р. № 6266, відомостей із договору оренди землі від 05.03.10р. № 6268, уточнено розмір орендної плати сумою 312 710,77 грн., з яких щомісячно з січня по жовтень 2010 року розмір сплати визначено сумою 26 059,24 грн., у листопаді – 26 059,19 грн., у грудні – 26 059,18 грн. (а.с.59,60). Поданим 05.03.11р. за № 6267 перерахунком податкового зобов'язання орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності нараховано орендної плати за 2010 рік з урахуванням уточнень усього сумою 312 710,77 грн., зазначено суму нарахування орендної плати на 2010 рік за даними раніше подано декларації сумою 669 216,00 грн., визначено суму переплати за податкові (звітні) періоди, за якими минув строк сплати розміром 356 505,23 грн. (а.с.61). Як убачається з матеріалів справи, за результатами невиїзної документальної перевірки податковим органом поданих платником податків названих уточнюючих податкових декларацій з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, відомостей із договору оренди землі, перерахунків податкового зобов'язання орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності нараховано орендної плати за 2008-2010 роки, про що зазначено в акті від 13.03.10р. № 392/15-3, складеному за результатами перевірки, встановлено заниження платником податків розміру податкових зобов'язань орендної плати за земельну ділянку, що знаходиться в оренді у платника податків. Відповідно до встановлених перевіркою обставин, з посиланням на Додаток № 2 "Перерахунок орендної плати за землю" від 22.09.06р., що є додатком до зареєстрованого договору оренди земельної ділянки від 30.12.05р. за № 866, сума орендної плати з 22.09.06р. податковим органом визначена із розміру 46 461,00 грн. щомісячно. Вказаний акт та обставини встановлені ним стали підставами для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень від 19.03.10р. № 0001071503/0, № 0001081503/0, № 000109153/0, законність та обґрунтованість яких є предметом розгляду даної адміністративної справи. Відповідно до пункту 8 статті 14 Закону України Про систему оподаткування плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів). Таким чином, порядок сплати такої орендної плати (за земельні ділянки державної і комунальної власності) регламентуються тими ж законодавчими нормами, що і сплата земельного податку. Відповідно до змісту статей 2, 7, 17 вказаного Закону плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель та сплачується рівними частками власниками земельних ділянок. Порядок обчислення та звітування по платі за землю визначено статтями 13, 14 зазначеного Закону. Відповідно до статті 13 названого закону підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, – договір оренди такої земельної ділянки. Порядок передачі земельних ділянок в оренду регламентується ст. 124 Земельного кодексу України, відповідно до частини першої якої передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. За змістом статті 202 Цивільного кодексу України встановлено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Договір оренди земельної ділянки є правочином в розумінні положень наведеної статті. Відповідно до статті 653 Цивільного кодексу України, що визначає правові наслідки зміни або розірвання договору, встановлено, що у разі разі зміни договору зобов'язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо. За змістом частини третьої названої статті у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Так, на вимогу частини першої статті 210 Цивільного кодексу України правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації. З положень частини третьої статті 640 Цивільного кодексу України договір, який підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, є укладеним з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності і нотаріального посвідчення, і державної реєстрації – з моменту державної реєстрації. Приписами статті 654 Цивільного кодексу України встановлено, що зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, який змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. Зважаючи на приписи статті 18 Закону України "Про оренду землі", що договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації, то враховуючи вимоги вказаної статті 654 Цивільного кодексу України, зміни до договору оренди землі набувають чинності після їх державної реєстрації. Відповідна позиція також вказана Листі Державного комітету України із земельних ресурсів від 15.12.2008р. № 14-17-6/14547. Як убачається з матеріалів справи, Додаток № 2 від 22.09.2006р. до договору оренди землі від 30 грудня 2005 року № 866, що є додатком до договору оренди земельної ділянки від 11.10.05р., зареєстрованого у Кримській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" при Державному комітеті України по земельних ресурсах, у відповідному порядку не зареєстровано. Відомості про реєстрацію додатку № 2 від 22.09.2006р. (перерахунок орендної плати за землю), що визначає плату за користування майном, визначення якої є істотною умовою правочину, змінює обов'язки сторін до діючого договору оренди, зареєстрованого 30.12.05р. за №866, у відділі Держкомзему в м. Євпаторія АР Крим відсутні, про що свідчить лист від 06.07.2012р. № 910/10-06/15. Сторонами договору оренди є ТОВ "Пансіонат "Тропіки ", позивач у цій справі, та Євпаторійська міська рада - третя особа у цій справі, якою, як стороною договору, на яку покладаються не тільки права, але й обов'язки, у тому числі з контролю за дотриманням умов іншою стороною договору, не надано суду доказів на підтвердження державної реєстрації додатку до діючого договору оренди земельної ділянки, що змінює істотні його умови – орендну плату за договором. Закон України "Про систему оподаткування", зокрема частина перша статті другої, закріплює, що під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування. Згідно статті 4 вказаного Закону платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Таким чином, правовою підставою для нарахування, визначення та узгодження податкових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, здійснення виплат до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду платниками податків у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування, є договір оренди земельної ділянки, а також зміни до договору оренди землі, у тому числі щодо розміру орендної плати, які набувають чинності після їх державної реєстрації. Згідно з нормами Земельного кодексу України та Закону України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним; об'єктом плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди; суб'єктами плати за землю являється власник земельної ділянки або землекористувач, у тому числі орендар; підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій, про свідчать приписи статті 14 Закону України "Про плату за землю". Порядок подання податкового розрахунку земельного податку затверджений наказом ДПА України від 26.10.2001р. № 434, відповідно до п. 5 якого (в редакції наказу ДПА України від 02.12.2003р. № 582) у разі зміни протягом року грошової оцінки землі, функціонального використання землі, настання іншої зміни чи виявлення помилок, що змінюють суму земельного податку за звітний(і) місяць(і), платник податку подає новий звітний Розрахунок з виправленими показниками за такий(і) звітний(і) місяць(і) у строки, установлені підпунктом 4.1.4 "а" пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", без застосування штрафів, установлених пунктом 17.2 статті 17 цього Закону". Відповідно до приписів статті 17 Закону України "Про плату за землю" контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби. Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, є Закон України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Відповідно до ч. 2 п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок. За таких підстав, виявивши самостійно помилки у показниках раніше поданих податкових декларацій, які були заповнені без достатніх на то правових підстав (наявної державної реєстрації додатку до договору оренди земельної ділянки), платником податків скореговані показники плати за землю правомірно, у відповідності та на умовах, встановлених нормами податкового законодавства. Суд наголошує, що відсутність на то правових підстав (державну реєстрацію додатку до договору оренди земельної ділянки, що змінює його істотні умови) унеможливлює правильність визначення податковим органом розміру щомісячної та щорічної орендної плати з огляду на суму, визначену додатком № 2від 22 вересня 2006 року до договору оренди земельної ділянки. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу. При цьому, відповідно до положень ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Однак відповідачем належними та допустимими доказами не доведено обставин, що обґрунтовують правомірність дій посадових осіб з нарахування та визначення до сплати податкових зобов'язань та штрафних санкцій, а тому в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню. Проте, суд зазначає, що рішення державного чи іншого органу є офіційним письмовим документом, юридичною формою цього органу, яке породжує певні правові наслідки, спрямовані на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин. Підставами для визнання рішення недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який прийняв це рішення. Проте, самі рішення, прийнято відповідачем відповідно до наданих йому повноважень, передбачених положеннями законодавства, що регулює ці відносини, у визначений законом спосіб. У той же час, невідповідність підстав, покладених до основи рішення, вимогам відповідного законодавства, або не заснованість їх на приписах законодавства, є підставою для визнання такого рішення протиправним. За таких обставин, суд вважає позовні вимоги про скасування податкових повідомлень-рішень від 19.03.10р. № 0001071503/0, № 0001081503/0, № 0001091503/0, внаслідок протиправності їх прийняття, без достатніх на то правових підстав, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Як убачається з наведеного вище, досліджених судом доказів, норм матеріального права, що підлягають застосуванню при розгляді і вирішенні спору, суд знаходить доведеними вимоги позивача, такими що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, а тому, з метою поновлення порушених прав позивача, про які останній просить в адміністративному позові, суд вважає за необхідне визнати протиправними дії відповідача, які не засновані на вимогах законодавства, та, обираючи відповідний спосіб захисту порушеного права, – скасувати рішення від 19.03.10р. № 0001071503/0, № 0001081503/0, № 0001091503/0. Відповідно до частини першої статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. За таких підстав судові витрати, понесені позивачем зі сплати судового збору у розмірі 3,40 грн., факт понесення яких підтверджено квитанцією від 30.07.10р. № 015-213, підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України, шляхом їх безспірного списання з рахунків відповідача, у повному обсязі – розміром 3,40 грн. Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: Задовольнити адміністративний позов частково. Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим від 19.03.10р. № 0001071503/0, № 0001081503/0, № 0001091503/0. В решті позовних вимог відмовити. Стягнути з Державного бюджету України на користь ТОВ "Пансіонат "Тропіки" судові витрати, шляхом їх безспірного списання із рахунку ДПІ у м. Євпаторія АРК ДПС, в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати судового збору, розміром 3,40 грн. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її  отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.   Суддя                                                                                      О.В. Папуша                                                                                                                 

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.09.2012
Оприлюднено07.02.2013
Номер документу29013664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10159/10/17/0170

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 15.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 20.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 14.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні