Постанова
від 03.09.2012 по справі 2а-3339/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 вересня 2012 року 2а-3339/11/1070

м. Київ

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючий суддя - Журавель В.О., при секретарі судового засідання Горбунова К.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Київській області до Приватного малого підприємства-фірма «Чорнобилець» про стягнення фінансових санкцій,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Київській області (далі-позивач) з позовом до Приватного малого підприємства-фірма «Чорнобилець» про стягнення заборгованості за штрафними фінансовими санкціями в розмірі 3400 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на виконання наказу РУ Департаменту САТ ДПА України у Київській області від 06.04.2011 «Про відрядження та проведення фактичної перевірки» позивачем проведено фактичну перевірку відповідача з питань дотримання вимог законодавства, що регулює відносини у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Під час перевірки позивачем виявлено порушення: у відповідача відсутня наочна інформація про заборону куріння. За порушення вимог законодавства до відповідача застосовані фінансові санкції. Рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем добровільно не виконане.

Сторони були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду. У призначений день і час до суду сторони не прибули. Представник позивача подав клопотання про розгляд справи без його участі, підтримав позовні вимоги та просив суд позов задовольнити.

Відповідач проти позову заперечив, у його задоволенні просив відмовити, повідомив, що рішення про накладення штрафу вважає незаконним та оскаржив його до суду.

Дослідивши матеріали справи, надавши оцінку доказам, суд встановив наступні обставини справи та правовідносини, які склалися між сторонами.

Приватне мале підприємство - фірма «Чорнобилець» як платник податків перебуває на обліку в Ірпінській об'єднаній державній податковій інспекції Київської області з 29.12.1992 за № 322/10.

6 квітня 2011 р. відповідно до наказу № 105-К та направлення на перевірку № 62 працівниками Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Київській області проведено фактичну перевірку відповідача з питання дотримання вимог Закону України від 19.12.95 № 481/95-ВР «Про додержання регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» та Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

За результатами перевірки складено Акт № 56/32-3/13736168 від 06.04.2011 про результати фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами. Під час перевірки встановлено, що в приміщенні, яке належить відповідачу, не розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння. Перевірку проведено в присутності бухгалтера Крюкової Л.В., яка була ознайомлена з актом перевірки та отримала другий примірник акту.

Позивачем на підставі Акта перевірки винесено Рішення № 101525-32-330/0051 від 19.04.2011 про застосування фінансових санкцій до відповідача у розмірі 3400 грн. 00 коп. Це рішення відповідач отримав 23.04.2011, що підтверджується підписом на поштовому повідомленні.

У подальшому рішення № 101525-32-330/0051 від 19.04.2011 про застосування фінансових санкцій у сумі 3400 грн. відповідачем оскаржено до Департаменту САТ ДПА України. Рішенням про результати розгляду скарги № 14977/7/32-0417 від 27.05.2011 рішення про застосування штрафних санкцій № 101525-32-330/0051 від 19.04.2011 залишено без змін, а скаргу відповідача - без задоволення.

Потім рішення про застосування штрафних санкцій у розмірі 3400 грн. відповідачем оскаржено в судовому порядку. Постановою від 02.08.2011 за результатами розгляду Київським окружним адміністративним судом справи № 2а-3076/11/1070 за позовом Приватного малого підприємства - фірми «Чорнобилець» до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів у Київській області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій №101525-32-330/0051 від 19.04.2011, у задоволені адміністративного позову відмовлено.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 20.06.2012 в адміністративній справі № 3076/11/1070 апеляційну скаргу Приватного малого підприємства - фірми «Чорнобилець» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2011 залишено без задоволення, а постанову - без змін. Отже, рішення про застосування фінансових санкцій у розмірі 3400 грн. судом визнано законним.

На час розгляду справи по суті жодних доказів сплати відповідачем штрафних санкцій в сумі 3400 грн. суду не надано.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Спеціальним законом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України є Закон України від 19.12.1995 № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (надалі - Закон України від 19.12.1995 № 481/95-ВР).

Частиною першою статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР передбачено, що обмеження шкідливого впливу споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється шляхом реалізації правових (законодавчих), економічних, медичних та адміністративних заходів, а саме: пропаганди здорового способу життя, вільного від споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів; включення до загальноосвітніх програм та професійних освітніх програм усіх навчальних закладів України незалежно від форми власності положень про шкідливий вплив споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів на організм людини, а також про переваги здорового способу життя; створення економічних та правових умов, що сприяють зменшенню споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів; охорони права тих, хто не курить, жити в середовищі, вільному від тютюнового диму; інформування про шкоду надмірного споживання алкогольних напоїв та шкідливість вживання тютюнових виробів та про рівні вмісту смол та нікотину в димі сигарети; лікування алкогольної та тютюнової залежності; протидії незаконному ввезенню та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів; охорони фізичного здоров'я людини; пропаганди родинно-сімейних традицій та виховання здорової дитини.

Відповідно до частини першої статті 15-2 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР забороняється куріння тютюнових виробів: у ліфтах і таксофонах; у закладах охорони здоров'я; у навчальних та освітньо-виховних закладах; на дитячих майданчиках; на спортивних майданчиках; у під'їздах жилих будинків; у підземних переходах; у громадському транспорті (включаючи транспорт міжнародного сполучення).

Згідно з частиною третьою статті 15-2 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР забороняється, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів: у закладах громадського харчування; у приміщеннях органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інших державних установ; у приміщеннях закладів культури; у приміщеннях закритих спортивних споруд; у приміщеннях підприємств, установ та організацій всіх форм власності.

Частиною четвертою статті 15-2 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР визначено, що у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: "Куріння заборонено!".

У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: "Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!" (частина п'ята Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР ).

Відповідно до частини сьомої статті 15-2 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР власник або уповноважені ним особи чи орендарі відповідних споруд, окремих приміщень зобов'язані відвести спеціальні місця для куріння, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити наочну інформацію про розташування таких місць та про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів.

Згідно з часиною восьмою статті 15-2 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР У місцях для куріння має бути розміщено прямокутний графічний знак із текстом такого змісту: "Місце для куріння" та інформація про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів, із текстом такого змісту: "Куріння шкодить Вашому здоров'ю!". На час проведення масових заходів сільські, селищні та міські ради в межах відповідної адміністративної території можуть заборонити або обмежити споживання пива (крім пива у пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та куріння тютюнових виробів.

Таким чином, законом визначено вичерпний перелік місць, у яких заборонено паління, окрім відведення спеціального місця. При цьому в такому місці має бути розміщена інформація про заборону паління та текст з відповідним написом.

Згідно з пп.14.1.265 п.14.1 ст.14 ПК України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Наявні матеріали справи свідчать, що на час подання адміністративного позову у відповідача існує заборгованість зі сплати фінансових санкцій у розмірі 3400 грн., визначених рішенням № 101525-32-330/0051 від 19.04.2011.

При цьому, згідно з долученою до справи ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 20.06.2012 у справі №2а-3076/12/1070 про спір між тими ж сторонами, яка набрала законної сили, це рішення позивача визнано законним.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, правомірність визначення відповідачу штрафних фінансових санкцій в сумі 3400 грн. у відповідності з ч.1 ст.72 та ч.2 ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді цієї справи не доказуються.

Беручи до уваги вказану постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 20.06.2012, якою встановлено законність рішення позивача про накладення штрафних фінансових санкцій на суму 3400 грн., суд дійшов висновку про те, що у позивача наявні підстави для стягнення цієї суми з відповідача.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Позивач надав суду докази, які підтверджують наявність у відповідача заборгованості зі сплати штрафних фінансових санкцій та компетенцію позивача щодо стягнення цієї суми боргу.

За таких обставин суд дійшов висновку щодо правомірності заявлених позовних вимог на суму 3400 грн., у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94, 122, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного малого підприємства - фірми «Чорнобилець» (08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Озерна, буд. 17, ідентифікаційний код 13736168) до Державного бюджету України заборгованість зі сплати штрафних фінансових санкцій у розмірі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Журавель В.О.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 03 вересня 2012 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2012
Оприлюднено05.02.2013
Номер документу29023424
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3339/11/1070

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 02.07.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 30.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 31.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Усенко В.Г.

Постанова від 03.09.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 20.09.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 20.08.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні