УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня 2013 р.Справа № 2а-1670/4170/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Донець Л.О.
Суддів: Бондара В.О. , Кононенко З.О.
за участю секретаря судового засідання Білоус А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Аметист ЛТД" на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 18.09.2012р. по справі № 2а-1670/4170/12
за позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Аметист ЛТД"
про стягнення адміністративно-господарських санкцій,
ВСТАНОВИЛА:
Полтавське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Аметист ЛТД» (далі - відповідач) про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 18.09.2012 року позов задоволено.
Стягнуто з відповідача на користь позивача адміністративно - господарські санкції у розмірі 5845, 00 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 76, 05 грн.
Відповідач не погодившись з рішенням суду першої інстанції подав апеляційну скаргу в якій посилаючись на неврахування судом першої інстанції всіх обставин справи просив скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 18.09.2012 року та відмовити в задоволенні позову.
Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до форми 10-ПІ "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу Товариства з обмеженою відповідальністю «Аметист ЛТД» становила 10 осіб.
На підприємстві відповідача у 2011 році норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів складає 1 робоче місце.
Середньооблікова чисельність інвалідів - штатних працівників на підприємстві 0 осіб.
Згідно листа Лубенського міськрайонного центру зайнятості від 12.09.2012 року за №1278 на відповідача протягом 2011 року направлялося 3 особи, яким згідно чинного законодавства встановлено інвалідність.
Згідно звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік особи яким згідно чинного законодавства встановлено, що інваліди у відповідача на протязі 2011 року не працювали.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з приписів Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.
Відповідно до ч.3 статті 18 вищевказаного Закону на підприємства, установи і організації, фізичних осіб, які використовують найману працю, покладено обов`язок виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Також відповідно ст. 19 цього ж Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Також з ч.2 ст.20 вказаного Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Як вбачається з матеріалів справи норматив для відповідача для працевлаштування інвалідів складає 1 робоче місце.
Відповідно до звіту про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках, які подавалися відповідачем на протязі 2011 року до Лубенського міськрайонного центру зайнятості, відповідачем зазначено вакансії для працевлаштування інвалідів, а саме прибиральник території.
Також відповідно до корінців направлень на працевлаштування відповідачем було відмовлено в прийнятті на роботу особам, яким встановлена інвалідність з підстав невідповідності.
Колегія суддів зазначає, що відповідачем не було виконано норматив з працевлаштування інвалідів, а тому погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для стягнення адміністративно - господарських санкцій.
Так, відповідно до фонду оплати праці працівників відповідача (в кількості 10 працівників) у 2011 році складав 116900 грн., а тому за 1 робоче призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідами відповідач повинен був сплатити адміністративно - господарські санкції у сумі 5845, 00 грн., а також у зв'язку з несплатою санкції у встановлений строк суму пені у розмірі 76,05 грн.
Враховуючи вищевикладене викладене колегія суддів приходить до висновку про обґрунтованість та правомірність позовних вимог про стягнення з відповідача адміністративно - господарських санкцій у розмірі 5845, 00 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 76, 05 грн., а тому враховуючи, що відповідачем так і не було сплачено суму адміністративно - господарських санкцій та пені, вважає, що судом першої інстанції було прийнято законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Відповідно до ч.1 ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
Згідно до п.1 ч.1 ст. 198 КАС України, за наслідками апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу суду - без змін.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновків, що постанова суду першої інстанції не підлягає скасуванню, а апеляційна скарга - задоволенню.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Аметист ЛТД" залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 18.09.2012р. по справі № 2а-1670/4170/12 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Донець Л.О. Судді Бондар В.О. Кононенко З.О.
Повний текст ухвали виготовлений 25.01.2013 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2013 |
Оприлюднено | 05.02.2013 |
Номер документу | 29053233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Донець Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні