ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
22 січня 2013 р. (14:45 год.) Справа №2а-7406/12/0170/18
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., при секретарі Карпенко Л.П.., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Фонду майна АР Крим
до Мирнівської селищної ради м. Євпаторії
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_2
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача КП "Мирний-Наш дім"
про визнання рішення нечинним,
представники сторін:
від позивача - Володькіна Елена Володимирівна, довіреність №б/н від 27.12.2012р.;
від відповідача - Кашин Юрій Георгійович, довіреність №676/02-8 від 19.07.2012р.;
від третіх осіб - не з'явився,
Суть справи: Фонд майна АР Крим (далі - Позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Мирнівської селищної ради м. Євпаторія (далі- Відповідач) про визнання нечинним рішення відповідача 2 сесії VI скликання від 26.11.10р. № VI /02-08 "Про затвердження технічної документації із землеустрою для складання документу, що засвідчує право постійного користування земельною ділянкою площею 0,2050 га КП "Мирний-Наш дім" для розміщення та обслуговування виробничої бази по АДРЕСА_1, та передачу земельної ділянки у постійне користування".
Позовні вимоги мотивовано тим, що вказане рішення прийнято Мирнівською селищною ради м. Євпаторії з порушенням вимог чинного законодавства, зокрема вимог Закону України "Про приватизацію державного мана" та у порушення вимог Земельного кодексу України.
Ухвалами суду від 10.07.2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду та залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_2.
Ухвалою суду від 11.09.2012 р. було залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача КП "Мирний-Наш дім".
Представник позивача у судовому засіданні 22.01.2013 р. на задоволенні позовних вимог наполягав з підстав зазначених у позовній заяві та у письмових поясненнях.
У судовому засіданні 22.01.2013 р. представник відповідача проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити. Правова позиція викладена відповідачем у письмових запереченнях на адміністративний позов (а.с.16-17). Відповідач вважає, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні, оскільки у порушення вимог ч. 1 ст. 14 Закону України "Про приватизацію державного мана" при підготовці приватизаційної документації на споруду колишньої котельні №1 орган приватизації не повідомив Мирнівську селищну раду про приватизацію споруди колишньої котельні №1 та про створення приватизаційної комісії, а також відповідача не було включено до складу комісії.
Треті особи у судове засідання не з'явились, про розгляд справи повідомлені належним чином - судовою повісткою. Третьою особою - КП "Мирний-Наш дім" було надано письмове пояснення по справі, в якому він проти позову заперечує та просить у задоволенні позову відмовити з підстав викладених у письмових поясненнях (а.с. 39-40).
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними матеріалами.
Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Рішенням 2-ї сесії 6-го скликання Мирнівської селищної ради м. Євпаторії №VI/02-08 від 26.11.2010 р. "Про затвердження технічної документації із землеустрою для складання документу, що засвідчує право постійного користування земельною ділянкою площею 0,2050 га КП "Мирний-Наш дім" для розміщення та обслуговування виробничої бази по АДРЕСА_1, та передачу земельної ділянки у постійне користування" було затверджено технічну документацію із землеустрою для складання документу, що засвідчує право постійного користування земельною ділянкою площею 0,2050 га КП "Мирний-Наш дім" для розміщення та обслуговування виробничої бази по АДРЕСА_1; передано КП КП "Мирний-Наш дім" у постійне користування земельну ділянку площею 0,2050 га для розміщення та обслуговування виробничої бази по АДРЕСА_1 та зобов'язано КП «Мирний-Наш дім» отримати державний акт на право постійного користування земельною ділянкою площею 0,2050 га для розміщення та обслуговування виробничої бази за адресою: АДРЕСА_1 зобов'язано внести зміни до земельно-кадастрового обліку земель смт. Мирний м. Євпаторії.
Позивач не погодився з вказаним рішенням Мирнівської селищної ради м. Євпаторії №VI/02-08 від 26.11.2010 р., що стало підставою для звернення до суду.
Вирішуючи позовні вимоги Фонду майна АР Крим, суд виходить з наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Стаття 19 КУ встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 зазначеної статті передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Так зокрема, принцип прийняття рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України є одночасно і орієнтиром при реалізації повноважень владного суб'єкта, який вимагає від останнього діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним, з дотриманням встановленої законом процедури.
Згідно зі ст. 14 КУ земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави. Право на землю набувається і реалізується громадянами і суб'єктами господарської діяльності (юридичними і фізичними особами) виключно відповідно до закону.
Порядок регулювання земельних відносин встановлений у Земельному кодексі України.
Серед передбачених статтею 12 ЗК України повноважень сільських, селищних, міських рад в галузі земельних відносин є передача земельних ділянок комунальній власності у власність громадянам та юридичним особам, надання їх у користування відповідно до вимог цього кодексу.
Так, під час судового розгляду судом із постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.06.2012р. по справі №2а-2147/10/0170/15, яка набрала законної чинності, було встановлено, що 29 червня 1992 року Верховною Радою Криму прийнята постанова №110-1 "Про розмежування майна державної (Республіки Крим) власності та власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної)".
Відповідно до зазначеної постанови майновий комплекс орендного об'єднання "Кримтеплокоммуненерго" із вхідними в його склад підприємствами, їхніми виробничими об'єктами, базами й об'єктами соцкультпобута включено до Переліку підприємств, організацій та установ, що відносяться до загальнореспубліканської власності Криму за галузями народного господарства.
Постановою Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 15 березня 2000 року № 982-2/2000 "Про склад майна, що належить Автономній Республіці Крим" Кримське республіканське орендне об'єднання "Кримтеплокоммуненерго" включено в Перелік цілісних майнових комплексів, що належать Автономній Республіці Крим і переданих у користування по договорах оренди.
Постановою Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 23 травня 2007 року №471-5/07 „Про питання управління майном, що належить Автономній Республіці Крим" (абзац третій пункту 7) було прийнято рішення щодо передачі майна, що належить Автономній Республіці Крим та знаходиться в оренді у орендного підприємства „Кримтеплокомуненерго", у комунальну власність територіальної громади смт Мирний (м. Євпаторія) будівлі колишньої котельні №1, розташованої на АДРЕСА_1.
27.04.2007р. Мирнівською селищною радою було прийнято рішення № V/16-03, яким надано згоду на передачу в комунальну власність територіальної громади смт. Мирний м. Євпаторії об'єкту котельні №1 по АДРЕСА_1, яка належить АР Крим та знаходяться у строковому платному користуванні ОП "Кримтеплокомуненерго"; пунктом 2 вказаного рішення було передбачено виконавчому комітету ради здійснити прийом-передачу вказаних вище об'єктів відповідно до чинного законодавства.
01.06.2007р. Мирнівською селищною радою прийнято рішення № V/17-12 "Про прийняття у комунальну власність територіальної громади смт. Мирний окремо розташованого об'єкта нерухомого майна будівлі колишньої котельної № 1, розташованої за адресою: АДРЕСА_1.
25.07.2007р. виконавчим комітетом Мирнівської селищної ради було прийнято рішення № 94, яким передбачено створення комісії для передачі будівлі колишньої котельної № 1, що розташована на АДРЕСА_1.
Рішенням виконавчого комітету Мирнівської селищної ради № 99 від 25.07.2007р. вирішено оформити у КРП "БРТІ м. Євпаторія" право власності з видачею свідоцтва про право власності на окремо стоячий об'єкт нерухомого майна будівлю колишньої котельної № 1, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, що складається з котельні літ. "А" загальною площею 510,5 кв.м. та господарської будови з підвалом літер "Б" загальною площею 41,0кв.м. в цілому за Мирнівською селищною радою.
Вказаний об'єкт на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно ЯЯЯ №322808 від 29.08.2007 року був зареєстрований за Мирнівською селищною радою 29.08.2007 року, про що свідчить інформаційна довідка з Реєстру права власності на нерухоме майно.
Однак, постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 21 листопада 2007 року №668-5/07 „Про питання управління майном, що належить Автономній Республіці Крим" та від 18 червня 2008 року №913-5/08 „Про питання управління майном, що належить Автономній Республіці Крим" постанову Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 23 травня 2007 року № 471-5/08 „Про питання управління майном, що належить Автономній Республіці Крим" в частині передачі вищезазначеного об'єкта у комунальну власність скасовано.
Зазначені обставини встановлені Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 19.03.2009 року у справі № 2-25/10769-2008.
Судом встановлено, що Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 19.03.2009 року у справі № 2-25/10769-2008, залишеною без змін Постановою Вищого господарського суду України від 14.07.2009 року визнані незаконними та скасовані рішення 17 сесії V скликання Мирнівської селищної ради від 01 червня 2007 року №V/17-12 "Про приймання у комунальну власність територіальної громади с.м.т. Мирний окремо розташованого об'єкта нерухомого майна - будівлі колишньої котельної №1, розташованої за адресою: АДРЕСА_1", та рішення виконавчого комітету Мирнівської селищної ради від 25 липня 2007 року №99 "Про оформлення права власності на окремо розташований об'єкт нерухомого майна - будівлю колишньої котельної №1, розташованої за адресою: АДРЕСА_1".
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Отже враховуючи вищевикладене, суд робить висновок про те, що будівля колишньої котельні № 1, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 є майном, що належить Автономній Республіці Крим.
Крім того, суд звертає увагу на те, що наказом Фонду майна Автономної Республіки Крим від 21.09.2010 №297 було прийнято рішення про приватизацію вищезазначеного майна, що належить Автономній Республіці Крим - будівлі колишньої котельні № 1, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, переданої в оренду суб'єкту підприємницької діяльності ОСОБА_2
Також зазначеним наказом було зобов'язано створити комісію для проведення інвентаризації об'єкта приватизації.
Відповідно до Конституції України, Конституції Автономної Республіки Крим, ст.ст. 2, 318 Цивільного кодексу України, Автономна Республіка Крим є суб'єктом права власності і за власним розсудом володіє, користується і розпоряджається своїм майном, придбаним нею в порядку, визначеному законодавством України.
Верховна Рада Автономної Республіки Крим, відповідно до статті 136 Конституції України, є представницьким органом Автономної Республіки Крим, і здійснює права власника на майно, землі та інші природні ресурси, що належать Автономній Республіці Крим, а також визначає порядок управління об'єктами власності Автономної Республіки Крим.
Пунктом 6 статті 4 Конституції Автономної Республіки Крим встановлено, що нормативно-правові акти Верховної Ради Автономної Республіки Крим обов'язкові для виконання на території Автономної Республіки Крим.
Згідно з пунктом 6 статті 8 Закону України „Про Автономну Республіку Крим", віданню Автономної Республіки Крим в особі її органів влади підлягає, у тому числі, реалізація права власності на об'єкти, що належать Автономній Республіці Крим.
Згідно п. 2, п. 5 Положення про Фонд майна Автономної Республіки Крим, затвердженого постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим від 01.03.2011 р. №82 (зі змінами та доповненнями), Фонд майна здійснює реалізацію державної політики в сфері приватизації, оренди та управління майном, що належить Автономній Республіці Крим. Одним з основних завдань Фонду майна є захист майнових прав Автономної Республіки Крим.
Відповідно до абз. 2 п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, державні органи приватизації здійснюють розпорядження землями, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних капіталах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, а також продаж земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.
Згідно зі ст. 17-1 Земельного кодексу України державні органи приватизації здійснюють продаж земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.
Частиною 2 ст. 12 Закону України «Про приватизацію державного майна», з моменту прийняття рішення про приватизацію об'єкта стосовно його майна та земельної ділянки державної власності, на якій розташований такий об'єкт, забороняється здійснення дій, внаслідок яких може відбутися відчуження зазначеного майна чи зменшення його вартості або зменшення розміру земельної ділянки державної власності; вчинення дій, які можуть призвести до обмеження (обтяження) прав на земельну ділянку державної власності, на якій розташований такий об'єкт.
Таким чином, зазначені обмеження діють до завершення приватизації об'єкта.
Тобто, судом із матеріалів справи убачається, що на час прийняття оскаржуваного рішення Мирнівської селищної ради щодо земельної ділянки на який розташована будівля колишньої котельні № 1. за адресою: АДРЕСА_1, було розпочато процес приватизації.
Так, ч. 3 статті 24 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України і законами України, і керуються в своїй діяльності Конституцією України і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими в межах їх компетенції.
Отже, Мирнівська селищна рада при ухвалені спірного рішення вийшла за межі законодавчо закріплених повноважень та прийняла рішення щодо розпорядження земельною ділянкою, на якій розташований об'єкт приватизації та яка не відноситься до комунальної власності.
Згідно з ч.3 ст.152 ЗК України, захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом, у тому числі, визнання недійсним рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 10 ст. 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", акти органів і посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними у судовому порядку.
Частиною другою статті 21 ЦК України встановлено, що суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
На підставі викладеного, суд робить висновок про те, що приймаючи оскаржуване рішення щодо затвердження третій особі технічної документації із землеустрою для складання документу, що засвідчує право постійного користування земельною ділянкою площею 0,2050 га КП "Мирний-Наш дім" для розміщення та обслуговування виробничої бази по АДРЕСА_1 та передачі КП КП "Мирний-Наш дім" у постійне користування зазначену земельну ділянку, відповідач діяв з порушенням вимог діючого законодавства та з перевищенням наданих йому Законом повноважень.
Враховуючи вищевикладене, оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності в порядку статей 69,70,86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки не суперечать вимогам чинного законодавства та підтверджені матеріалами справи.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 22.01.2013 р.
У повному обсязі постанову складено та підписано 28.01.2013 р.
Керуючись ст. ст. 7, 9, 11, 69-71, ст.ст. 158-159, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення 2-ї сесії 6-го скликання Мирнівської селищної ради м. Євпаторії №VI/02-08 від 26.11.2010 р. "Про затвердження технічної документації із землеустрою для складання документу, що засвідчує право постійного користування земельною ділянкою площею 0,2050 га КП "Мирний-Наш дім" для розміщення та обслуговування виробничої бази по АДРЕСА_1, та передачу земельної ділянки у постійне користування".
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Фонду майна АР Крим судові витрати, шляхом їх безспірного списання із рахунку Мирнівської селищної ради м. Євпаторії, в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати судового збору, розміром 32,19 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Панов О.І.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2013 |
Оприлюднено | 06.02.2013 |
Номер документу | 29058474 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні