Рішення
від 30.01.2013 по справі 5011-19/13236-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 5011-19/13236-2012 30.01.13

За позовом Публічного акціонерного товариства "Київенерго"

до Житлово-будівельного кооперативу «Поліграфіст»

про стягнення заборгованості за спожиту теплову енергію

514 407,75 грн.

Суддя Шаптала Є.Ю.

Представники сторін :

від позивача Іващенко О.В. (дов. № 91/2012/12/09-1 від 04.12.2012р.)

від відповідача Яцимирський М.О. (дов. № б\н від 19.09.2012р.)

Відповідно до ст. 85 ГПК України в судовому засіданні 21.01.2013 р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення у справі.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство "Київенерго" (далі по тексту - позивач) звернулося до Господарського суду м. Києва з позовною заявою до Житлово-будівельного кооперативу «Поліграфіст» (далі по тексту - відповідач) про стягнення 514 407,75 грн., з яких 469 222,54 грн. боргу за спожиту теплову енергію за Договором на постачання теплової енергії у гарячій воді № 510311 від 15.03.2000р., 12 242,78 грн. інфляційних збитків, 13 966,51 грн. трьох відсотків річних за прострочення виконання грошового зобов'язання, пеню в сумі 18 975,92 грн., а також просить суд покласти на відповідача судові витрати.

Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує неналежним виконанням відповідачем грошових зобов'язань щодо оплати спожитої теплової енергії, на підставі чого просить задовольнити позовні вимоги з посиланням на ст. ст. 2, 61, 64-67, 82 ГПК України, ст. ст. 526, 549, 550, 552, 610, 625 ЦК України.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.09.2012р. порушено провадження у справі № 5011-19/13236-2012, призначено розгляд справи на 17.10.2012 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.10.2012 року розгляд справи відкладено на підставі ст. 77 ГПК України на 12.11.2012 року.

12.11.2012 року по справі оголошено перерву до 26.11.2012 року.

16.11.2012 року представником відповідача подано до відділу діловодства суду заперечення на позовну заяву.

19.11.2012 року представником позивача подано до відділу діловодства суду пояснення по справі.

Представник позивача в судовому засіданні подав клопотання про продовження строку вирішення відповідно до ст. 69 ГПК України.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.11.2012 року продовжено строк вирішення спору у справі відповідно до ст. 69 ГПК України.

26.11.2012 року по справі оголошено перерву до 06.12.2012 року.

Розпорядженням заступника Голови господарського суду міста Києва, Джарти В.В. від 06.12.2012 року справу передано для розгляду судді Поляковій К.В. в зв"язку із перебуванням судді Шаптала Є.Ю. у відпустці.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.12.2012 року справу прийнято до провадження.

Розпорядженням заступника Голови господарського суду міста Києва, Джарти В.В. від 07.12.2012 року справу передано для розгляду судді Шаптала Є.Ю. в зв"язку із виходом з відпустки.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.12.2012 року справу прийнято до провадження, розгляд справи призначено на 21.12.2012 року.

Представником відповідача подано 21.12.2012 року заперечення на пояснення позивача.

21.12.2012 року по справі оголошено перерву до 18.01.2013 року.

Представником відповідача подано 16.01.2013 року до відділу діловодства суду додаткові заперечення на позов та пояснення позивача.

18.01.2013 року по справі оголошено перерву до 30.01.2013 року.

30.01.2013 року представником відповідача подано додаткові заперечення на позов та пояснення позивача.

Судом, у відповідності з вимогами ст. 81-1 ГПК України, складено протоколи судових засідань, які долучено до матеріалів справи.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази за власним переконанням, яке ґрунтується на вимогах закону, Господарський суд міста Києва -

ВСТАНОВИВ:

15 березня 2000 року між позивачем (Постачальник за Договором) та відповідачем (Споживач за Договором) було укладено договір № 510311 на постачання теплової енергії у гарячій воді (далі по тексту - Договір).

Відповідно до умов Договору (п. 1.1), предметом договору є постачання, користування та своєчасна сплата в повному обсязі спожитої теплової енергії у гарячій воді, на умовах, передбачених договором.

Відповідно до п. п. 2.2.1 та 2.3.1 Договору, Постачальник зобов'язується постачати теплову енергію у вигляді гарячої води на межу балансової належності із Споживачем (додатки 3,4) для потреб опалення - в період опалювального сезону; для гарячого водопостачання -протягом року згідно із заявленими Споживачем величинами приєднаного теплового навантаження, зазначеними в додатку 1. Споживач зобов'язується дотримуватись кількості споживання теплової енергії за кожним параметром в обсягах, які визначені у додатку 1, не допускаючи їх перевищення; своєчасно сплачувати вартість спожитої теплової енергії.

Відповідно до доручення-звернення про укладання договору нарахування відповідачу за теплову енергію здійснюється по приладам обліку.

Згідно з Додатком 1 до Договору визначено обсяги постачання теплової енергії із розподілом теплової енергії в гігакалоріях по кварталам (без приладів обліку - розрахунково; з приладами обліку - згідно з заявленою «споживачем» величиною), при відсутності розбіжностей з обох сторін по обсягам відпуску теплової енергії в поточному році термін дії даного додатку продовжується на кожен наступний рік (п. 1.4, 5 Додатку 1 до Договору).

Відповідно до Додатку до Договору, розрахунки за відпущену тепло3 в період дії Договору можуть змінюватись.

На підставі п. 2 Додатку 4 до Договору відповідач зобов'язався щомісячно з 12 по 15 число самостійно отримує у районному відділі тепло збуту № 2 за адресою: вул.. Червоногвардійська, будинок 38, розрахункова група, табуляграму фактичного споживання теплової енергії за попередній період, акт звірки на початок розрахункового періоду (один примірник оформленого акту звірки «абонент» повертає в РВТ», та платіжну вимогу-доручення, коди включені вартість теплової енергії на поточний місяць, з урахуванням остаточного сальдо розрахунків на початок розрахункового періоду

Сплату за вказаними документами відповідно до п. 3 Додатка 4 Договору відповідач виконує не пізніше 25 числа поточного місяця.

Листом № 048-21-1029/510311/2 від 03.02.2009 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію» Акціонерна енергопостачальна компанія «Київенерго» структурний відокремлений підрозділ «Енергозбут Київенерго» повідомило ЖБК «Поліграфіст» про введення з 01.02.2009 року тарифів на підставі розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.01.2009 року № 96 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення» для житлово-експлуатаційний організацій усіх форм власності в розмірі 159,95 грн. з ПДВ - тариф на теплову енергію, застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить АК «Київенерго»; 158,26 грн. з ПДВ - тариф на теплову енергію застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить балансоутримувачу житлового будинку або відсутній.

Відповідно до листа № 048-21-2311/510311/2 від 04.03.2009 р. «Про затвердження тарифів на теплову енергію» АЕК «Київенерго» повідомило відповідача, що розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 27.02.2009 р. № 229 визнано таким, що втратило чинність з 01.02.2009 р., розпорядження КМДА від 30.01.2009 № 96 «Про затвердження тарифів на теплову енергію та встановлення, погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення». Зазначило, що протягом лютого 2009 року для відпуску житлово-експлуатаційним організаціям для потреб населення діють наступні тарифи: 113,57 грн. з ПДВ тариф на теплову енергію, застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить АК «Київенерго»; 113,20 грн. з ПДВ - тариф на теплову енергію застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить балансоутримувачу житлового будинку або відсутній.

У зв'язку з введенням в дію розпоряджень виконавчого орагну київської міської ради «КМДА» від 29.04.2009 № 519 «Про погодження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для бюджетних установ та інших споживачів», від 29.04.2009 № 520 «Про погодження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення» АЕК «Київенерго» листом № 048-21-5703/510311/2 від 27.05.2009 повідомило ЖБК «Поліграфіст» що з 01.06.2009 року вводяться наступні тарифи:

№ 519 від 29.04.2009 року - бюджетні установи та інші споживачі - 364,85 грн. з ПДВ для відпуску теплової енергії бюджетним установам і організаціям та іншим споживачам.

№ 520 від 29.04.2009 року - житлово-експлуатаційні організації усіх форм власності - 160,23 грн. з ПДВ - тариф на теплову енергію, застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить АК «Київенерго»; 158,48 грн. з ПДВ - тариф на теплову енергію застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить балансоутримувачу житлового будинку або відсутній.

У зв'язку з введенням в дію розпорядження виконавчого органу Київської міської ради «КМДА» від 31.05.2010 року № 392 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої уводи для населення», АЕК «Київенерго» листом № 048-21-6957/510311/2 від 11.06.2010 року повідомило ЖБК «Поліграфіст», що з 01.07.2010 року вводяться наступні тарифи для житлово-експлуатаційних організацій усіх форм власності: 152,22 грн. з ПДВ тариф на теплову енергію, застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить АК «Київенерго»; 150,56 грн. з ПДВ - тариф на теплову енергію застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить балансоутримувачу житлового будинку або відсутній.

Листом № 048-21-16245/510311 від 29.12.2010 року АЕК «Київенерго» повідомило ЖБК «Поліграфіст», що відповідно до Постанови Національної комісії регулювання електроенергетики України від 14.12.2010 року № 1729 «Про затвердження тарифів на теплову енергію АЕК «Київенерго» затверджено тарифи на теплову енергію: бюджетні установи - за 1 Гкал з ПДВ 532,22 грн., інші споживачі за 1 Гкал з ПДВ 676,15 грн., житлово-експлуатаційні організації (населення) за 1 Гкал з ПДВ 205,50 грн. - тариф на теплову енергію, застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить АК «Київенерго»; 203,26 грн. - тариф на теплову енергію застосовується, якщо будинковий засіб обліку теплової енергії належить балансоутримувачу житлового будинку або відсутній.

За твердженням позивача, зобов'язання за зазначеним Договором відповідач не виконує, внаслідок чого за період з 01.09.2010 по 01.09.2012 року виникла заборгованість за використану теплову енергію, яка станом на 01.09.2012 року становить 469 222,54 грн., що підтверджується табуляграмами споживання теплової енергії та довідкою про розрахунок основного боргу.

Відповідач заявлені позовні вимоги вважає незаконним, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з підстав наведених у запереченнях на позовну заяву, поясненнях та доповненнях до заперечень на позовну заяву.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги Позивача підлягають задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно до ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ст.ст. 526, 530 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться та у встановлений строк.

Згідно ст. 629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 525 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ст. 509 ЦК України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Згідно із даними облікових карток, рахунків-фактури, наявних в матеріалах справи, за період з 01.09.2010 року по 01.06.2012 р. позивач здійснив постачання у зазначений період теплової енергії за договором № 510311 на загальну суму у розмірі, як стверджує останній, 469 222,54 грн., що відображено у розрахунку позивача заборгованості відповідача.

Отже, позивач виконав взяті на себе зобов'язання за договором та поставив відповідачу теплову енергію, а останній належним чином не виконав взяті на себе зобов'язання з оплати спожитої теплової енергії за зазначеним договором у спірний період та маж перед позивачем заборгованість за договором на постачання теплової енергії у гарячій воді № 510248 в сумі 469 222,54 грн.

За таких обставин, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивачу боргу в сумі 469 222,54 грн. є обґрунтованими, законними та підлягають задоволенню.

Згідно ст. 599 ЦК України зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином

У відповідності ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язанням є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Порушення зобов'язань за договором тягне за собою застосування встановлених законом мір відповідальності.

Відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного Кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу у урахуванням встановлено індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ст.612 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. ч.1,3 ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.

Враховуючи, що відповідач прострочив виконання зобов'язання з оплати теплової енергії за договором, з нього на користь позивача на підставі ст. 625 ЦК України підлягають стягненню правомірно нараховані інфляційні втрати в сумі 12 242,78 грн. та три відсотки річних у сумі 13 966,51 грн..

Відповідно до п. 3 Додатка 4 Договору сплата за вказаними в п. 2 цього додатку документами, відповідач виконує не пізніше 25 числа поточного місяця.

Пунктом 3.5 додатку № 4 до вказано договору сторони погодили, що у випадку несплати теплової енергії до кінця розрахункового періоду (п. 3 цього додатку) позивач нараховує відповідачу пеню на суму фактичного боргу в розмірі 0,5% за кожний день прострочення платежу по день фактичної сплати, але не пізніше суми, обумовленої чинним законодавством України.

Позивач правомірно нараховує пеню за зазначений період в розмірі 18 975,92 грн..

За таких обставин з відповідача підлягає стягненню пеня в сумі 18 975,92 грн.

Заперечення відповідача судом до уваги не приймаються виходячи з наступного.

Частинами першою і другою статті 275 та частиною шостою статті 276 Господарського кодексу України передбачено, що за договором енергопостачання енергопостачальне підприємство (енергопостачальник) відпускає електричну енергію, пару, гарячу і перегріту воду споживачеві (абоненту), який зобов'язаний оплатити прийняту енергію та дотримуватися передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного обладнання, що ним використовується. Відпуск енергії без оформлення договору енергопостачання не допускається. Розрахунки за договорами енергопостачання здійснюються на підставі цін (тарифів), встановлених відповідно до вимог закону.

Як зазначено вище, 15.03.2000 року сторони уклали договір енергопостачання.

Згідно з пунктом 2.1 договору при виконанні умов цього договору, а також вирішенні всіх питань, що не обумовлені ним, сторони зобов'язуються керуватися тарифами, затвердженими Київською міською держадміністрацією, Положенням про Держенергоспоживнагляд, Правилами користування тепловою енергією, Правилами технічної експлуатації тепловикористовуючих установок і теплових мереж, нормативними актами з питань користування та взаєморозрахунків за енергоносії, чинними законодавством України.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про теплопостачання" тариф (ціна) на теплову енергію - грошовий вираз витрат на виробництво, транспортування, постачання одиниці теплової енергії (1 Гкал) з урахуванням рентабельності виробництва, інвестиційної та інших складових, що визначаються згідно із методиками, розробленими центральним органом виконавчої влади у сфері теплопостачання.

За приписами статті 20 Закону України «про теплопостачання» тарифи на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії затверджуються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України та органами місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законодавством.

Законом України «Про національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України» (набрав чинності з 22 липня 2010 року) внесено зміни до ряду законодавчих актів у сфері теплопостачання.

У підпункті, 2 пункту «а» статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» зазначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження із встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України), транспортні та інші послуги.

Згідно з абзацом 5 пункту 2 частини першої та пунктом 4 частини першої статті 6 Закону України «Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України» ця Комісія встановлює тарифи на комунальні послуги суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється Комісією, а також визначає, суб'єктів природних монополій, діяльність яких регулюється відповідно до Закону, та складає і веде галузеві реєстри таких суб'єктів господарювання.

ПАТ «Київенерго» є суб'єктом природних монополій у сфері теплопостачання та його включено до відповідного галузевого реєстру.

Відповідно до пункту 2 статті 19 Закону України «Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України» Національна комісія регулювання електроенергетики України виконує функції державного регулювання у сфері теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення до закінчення процесу формування Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України, що має бути завершено до 01.01.2011 року. До встановлення Національною комісією регулювання електроенергетики України тарифів на теплову енергію, транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) мережами, постачання теплової енергії, а також тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення діють тарифи,, що встановлені відповідно органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Національна комісія регулювання електроенергетики України 14 грудня 2010 року прийняла постанову № 1729, якою було затверджено тарифи на теплову енергію АЕК «Київенерго». Постанова набрала чинності з 01 січня 2011 року.

Пунктом 13 Положення про Національну комісію регулювання електроенергетики України», затвердженого Указом Президента України від 21 квітня 1998 року № 335/98, діючого на момент виникнення правовідносин, встановлено, що НКРЕ в межах своїх повноважень на основі та на виконання законодавства приймає рішення у вигляді постанов і розпоряджень, які є обов'язковими для виконання підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, які здійснюють діяльність на оптовому ринку електроенергії, ринках газу, нафти та нафтопродуктів.

Отже, визначення вартості теплової енергії виробництва ПАТ «Київенерго» для житлових організацій з 01.01.2011 року здійснюється згідно з постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 14.12.2010 № 1729.

В свою чергу тарифи для виконавців послуг з теплопостачання для здійснення розрахунків з населенням встановлюються КМДА. Так, у Розпорядженні КМДА від 27.01.2011 № 99 "Про встановлення тарифів на теплову енергію та встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з населенням", яке вводиться в дію з 01.02.2011 чітко зазначено, що воно прийняте відповідно до низки Законів України та інших нормативних актів, в тому числі відповідно до Постанови НКРЕ від 14.12.2010 № 1729 "Про затвердження тарифів на теплову енергію АЕК "Київенерго".

Практика Вищого господарського суду України з розгляду подібних справ підтверджує, що Позивач правомірно застосовував Постанову НКРЕ № 1729 з 01.01.2011 виконуючи приписи чинного законодавства.

Крім того Згідно із частиною четвертою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

У Постанові ВАСУ від 08.08.2012 у справі № К/9991/6895/11, перевіряючи законність дій Державного казначейства України щодо спонукання проведення оплати за теплову енергію на поточний рахунок АК "Київенерго" із спеціальним режимом, відкритий у ВАТ "Державний ощадний банк України", було визначено.

Частиною другою статті 6 Закону України "Про нафту і газ" встановлено, що Кабінет Міністрів України та інші уповноважені на це органи виконавчої влади в межах повноважень, визначених законом, реалізують державу політику в нафтогазовій галузі та здійснюють управління нею.

Виключний перелік повноважень Кабінету Міністрів України у сфері теплопостачання визначений Законом України "Про теплопостачання" (статті 10, 15). Аналіз зазначених положень свідчить, що Закон України "Про теплопостачання" не наділяє Кабінет Міністрів України повноваженнями щодо регулювання порядку проведення розрахунків за теплову енергію та/або затвердження порядку відкриття поточних рахунків із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків за теплову енергію.

У свою чергу, згідно із статтею 627 Цивільного кодексу України відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідно до статті 1074 Цивільного кодексу України обмеження прав клієнта щодо розпоряджання грошовими коштами, що знаходяться на його рахунку, не допускається, крім випадків обмеження права розпоряджання рахунком за рішенням суду у випадках, встановлених законом.

Згідно із частиною третьою статті 342 Господарського кодексу України суб'єкт підприємництва має право відкривати рахунки для зберігання грошових коштів, здійснення всіх видів операцій у будь-яких банках України та інших держав за своїм вибором і за згодою цих банків у порядку, встановленому Національним банком України.

Відповідно до частини шостої статті 342 Господарського кодексу України порядок відкриття рахунків в установах банків, форми розрахунків та порядок їх здійснення визначаються законом про банки і банківську діяльність, іншими законами, а також нормативно-правовими актами Національного банку України.

За таких обставин відкриття будь-яких рахунків, у тому числі із спеціальним режимом функціонування, та зарахування коштів за теплову енергію є правом публічного акціонерного товариства "Київенерго", а не його обов'язком, оскільки законами такий обов'язок на суб'єктів господарювання, які провадять діяльність, пов'язану з постачанням теплової енергії, не покладено.

Відповідно до статті 319 Цивільного кодексу України, власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Держава не має права втручатися у здійснення власником права власності. Діяльність власника може бути обмежена чи припинена або власника може бути зобов'язано допустити до користування його майном інших осіб лише у випадку і в порядку, встановлених законом.

Отже, позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Київенерго" визнаються судом законними, обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати, а саме судовій збір, покладається на відповідача.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. ст. 4, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Публічного акціонерного товариства «Київенерго» до Житлово-будівельного кооперативу «Поліграфіст» про стягнення заборгованості за спожиту теплову енергію 514 407,75 грн. задовольнити повністю.

2. Стягнути з Житлово-будівельного кооперативу «Поліграфіст» (02098, м. Київ, вул. Ю. Шумського, 6; код ЄДРПОУ 23699936) користь Публічного акціонерного товариства "Київенерго" (01001, м. Київ, пл. І.Франка, 5; код ЄДРПОУ 00131305) 469 222 (чотириста шістдесят дев»ять тисяч двісті двадцять дві) грн. 54 коп. основної заборгованості за спожиту теплову енергію, 12 242 (дванадцять тисяч двісті сорок дві) грн. 78 коп. інфляційних збитків, 13 966 (тринадцять тисяч дев'ятсот шістдесят шість) грн. 51 коп. трьох відсотків річних, пеню в сумі 18 975 (вісімнадцять тисяч дев'ятсот сімдесят п'ять) грн.. 92 коп., судовий збір у сумі 10 288 (десять тисяч двісті вісімдесят вісім) грн.. 16 коп..

3. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено: 04.02.13 р.

Суддя Є.Ю. Шаптала

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.01.2013
Оприлюднено07.02.2013
Номер документу29135927
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-19/13236-2012

Ухвала від 10.07.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 22.06.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 15.06.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 02.06.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 29.04.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Рішення від 30.01.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шаптала Є.Ю.

Ухвала від 27.09.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шаптала Є.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні