10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 лютого 2013 року Справа № 812/816/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Каюда А.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганську до Луганського обласного відділення всеукраїнської громадської організації «Антикорупційний форум» про стягнення страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 4824,08грн,-
ВСТАНОВИВ:
18 січня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганську до Луганського обласного відділення всеукраїнської громадської організації «Антикорупційний форум» про стягнення страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 4824,08грн..
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне.
ЛОВ ВГО «Антикорупційний форум» зареєстровано як платник внесків в управлінні Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська з 14.05.2004. Станом на 24.12.2012 у підприємства відповідача існує заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 4824,08грн. Відповідно до звітів, наданих підприємством, за період з листопада 2004 року по вересень 2005 року сплаті підлягали внески у розмірі 5406,08грн. У рахунок погашення заборгованості підприємством сплачено 582,00грн. Станом на 24.12.2012 сума заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з листопада по грудень 2004 року по січень - вересень 2005 року у розмірі 4824,08грн. залишається несплаченою. Відповідно до вимог чинного законодавства позивачем було надіслано на адресу підприємства вимога №Ю-238 від 09.01.2009 на суму 4824,08грн. За таких обставин позивач просить стягнути за відповідача суму заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 4824,08грн.
Ухвалою від 22 січня 2013 року справу призначено до розгляду в порядку скороченого провадження.
З метою повідомлення відповідача про відкриття провадження по зазначеній справі, судом було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження відповідачу по справі за адресою: 91016, м.Луганськ, вул..Коцюбинського,2/316, однак конверт повернувся до суду без вручення адресату, з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає». Відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місця знаходження не надавав. Відповідно до положень ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів (а.с.28)
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд приходить до наступного.
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Згідно з абзацом 5 пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
Абзацом 6 пункту 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Таким нормативним актом що регулював вищезазначені правовідносини є Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-ІV.
Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-ІV від 9 липня 2003 року (далі - Закон №1058) визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду.
Страхувальниками відповідно до статті 14 цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
За змістом статей 14, 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058 відповідач є страхувальником та платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше.
Пунктом 6 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Також відповідно до статті 20 вказаного Закону в разі здійснення протягом базового звітного періоду виплат (виплати доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, страхувальники одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді сум страхових внесків, що підлягають нарахуванню на зазначені виплати (дохід).
Відповідно до ч. 12 ст. 20 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. У разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати страхових внесків зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).
Частиною 6 ст. 20 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-I «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Стаття 106 Закону №1058 встановлює відповідальність страхувальників, банків, організацій, що здійснюють виплату і доставку пенсій, та їх посадових осіб.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Відповідно до п. 15 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058 строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідачем як платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування було подано розрахунок до управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська з визначеною сумою страхових внесків, які підлягають зарахуванню до бюджету за період листопад 2004 року, грудень 2004 року, січень 2005 року, лютий 2005 року, березень 2005 року, квітень 2005 року, травень 2005 року, червень 2005 року, липень 2005 року, серпень 2005 року, вересень 2005 року (а.с.11-21)
Відповідно до частини 3 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.
На виконання зазначеної норми, 09 січня 2009 року управлінням Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська було надіслано на адресу підприємства відповідача вимогу про сплату боргу №Ю-238 з визначеною сумою недоїмки зі сплати страхових внесків станом на 01 січня 2009 року яка підлягає сплаті в розмірі 4824,08грн. Зазначена вимога була направлена на адресу відповідача поштою, однак конверт з вказаною вимогою було повернуто на адресу управління Пенсійного фонду з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає» (а.с.10)
Даних про оскарження відповідачем вимоги управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська судом на час розгляду справи не встановлено, в добровільному порядку недоїмка зі сплати страхових внсеків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідачем не сплачена.
Наявність несплаченої недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, яка заявлена до стягнення з відповідача по справі управлінням Пенсійного фонду в розмірі 4824,08грн., серед іншого підтверджується карткою особового рахунку. (а.с.22-25)
Оскільки відповідач за час розгляду справи у добровільному порядку прострочену заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 4824,08грн. не сплатив, позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганську щодо стягнення з Луганського обласного відділення всеукраїнської громадської організації «Антикорупційний форум» суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 4824,08грн. визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 183-2, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганську до Луганського обласного відділення всеукраїнської громадської організації «Антикорупційний форум» про стягнення страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 4824,08грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Луганського обласного відділення всеукраїнської громадської організації «Антикорупційний форум» (91016, м.Луганськ, вул..Коцюбинського,2/316, код 26497682) на користь управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганську (91055, м.Луганськ, вул..Совєтська,42) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 4824,08грн. ( чотири тисячі вісімсот двадцять чотири гривні 08 коп.)
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя А.М. Каюда
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2013 |
Оприлюднено | 13.02.2013 |
Номер документу | 29193174 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.М. Каюда
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні