Ухвала
від 05.02.2013 по справі 2а-13352/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-13352/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Дегтярьова О.В. Суддя-доповідач: Троян Н.М.

У Х В А Л А

Іменем України

05 лютого 2013 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Троян Н.М.,

суддів - Твердохліб В.А., Костюк Л.О.

при секретарі - Погребняк М.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 09 листопада 2012 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Дубекспо» до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу №1703 від 13.09.2012,-

ВСТАНОВИЛА:

ПП «Дубекспо» звернулось до Окружного адміністративного суду м.Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу №1703 від 13.09.2012.

Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 09 листопада 2012 року адміністративний позов задоволено частково.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м.Києва Державної податкової служби звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 09 листопада 2012 року та ухвалити нове рішення, яким в задоволені позовних вимог відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що ДПІ у Голосіївському районі м. Києва направила на адресу ПП «Дубекспо» письмовий запит щодо надання інформації від 08.08.2012р. за № 5696/10/22-711, згідно якого, посилаючись на норми пп. 20.1.1, пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, відповідач запросив осіб відповідальних за фінансово-господарську діяльність Підприємства до приміщення податкової інспекції, але не пізніше ніж за 10 робочих днів з моменту отримання запрошення «для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) при взаємовідносинах з ТОВ «Укртехномас-Сервіс» код ЄДРПОУ 37144600 за весь період взаємовідносин».

Письмові запити про надання інформації (пояснень) з документальним підтвердженням по фінансово-господарським відносинам ПП «Дубекспо» з іншими суб'єктами господарської діяльності, окрім названого вище, ДПІ у Голосіївському районі м. Києва не складалися та на адресу позивача не направлялися.

14 серпня 2012 року позивач у відповідь на зазначений Запит надав до канцелярії ДПІ у Голосіївському районі м. Києва лист від 14.08.2012р. за № 14, яким відмовив відповідачу у задоволені Запиту з підстав оформлення цього Запиту з порушенням вимог чинного законодавства України.

ДПІ у Голосіївському районі м. Києва направила на адресу позивача наказ «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки»від 13.09.2012р. за № 1703 (далі -Наказ), який прийнятий на підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, щодо: «…забезпечення на виконання постанови слідчого з ОВС СУ ДПС у м. Києві Демченко О.Б. від 17.07.2012 року та постанови СВПМ ДПС у Житомирській області Воловика О.В. від 12.01.2012р. проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП «Дубюекспо» (код за ЄДРПОУ 36203336) з питань правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток по фінансово-господарським взаємовідносинам з ТОВ «Інварс постач»(код ЄДРПОУ 36475041), ТОВ «Леміш Груп»(код ЄДРПОУ 36521019), ПП «Охторг» (код ЄДРПОУ 36844728), ТОВ «Укртехномас-сервіс»(код ЄДРПОУ 37144600), ТОВ «Укрземстрой»(код ЄДРПОУ 36588445), ТОВ «Рутарес Консалт»(код ЄДРПОУ 36076624), ТОВ «Екостатус Компані»(код ЄДРПОУ 36076598), ТОВ «Есто-Тренд»(код ЄДРПОУ 35656765), ТОВ «ТД «ДОАР»(код ЄДРПОУ 37194473), ТОВ «Кеплер-Консалт»(код ЄДРПОУ 35548087), ТОВ «Макростаб»(код ЄДРПОУ 36597313), ТОВ «Домен»(код ЄДРПОУ 23739044) за весь період взаємовідносин. Тривалість перевірки - з 13 вересня 2012 року на 10 робочих днів». Вказаний Наказ посадові особи ПП «Дубекспо»отримали 13 вересня 2012 року, що не заперечується позивачем.

На підставі вищезгаданого Наказу та направлення від 13.09.2012р. за № 1795/22-70, протягом періоду з 13.09.2012р. по 26.09.2012р. працівником ДПІ у Голосіївському районі м. Києва була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ПП «Дубекспо» з питань правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток по фінансово-господарським взаємовідносинам з ТОВ «Інварс постач», ТОВ «Леміш Груп», ПП «Охторг», ТОВ «Укртехномас-сервіс», ТОВ «Укрземстрой», ТОВ «Рутарес Консалт», ТОВ «Екостатус Компані», ТОВ «Есто-Тренд», ТОВ «ТД «ДОАР», ТОВ «Кеплер-Консалт», ТОВ «Макростаб», ТОВ «Домен» за період з 01.02.2010р. по 31.03.2011р.

За результатами проведення такої документальної перевірки відповідачем складений Акт від 03.10.2012р. № 328/1-22-70-36203336 та прийняте податкове повідомлення-рішення від 24.10.2012р. за № 0005262270, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за звітний період лютий 2011 року у розмірі 247 347, 00 грн.

Підпунктом 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі -ПК України) органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно із пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 цього Кодексу документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Перелік обставин за наявності яких здійснюється документальна позапланова перевірка наведений у ст. 78 ПК України.

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки (п. 78.4 ст. 78 ПК України).

У відповідності до п. 1.1 Методичних рекомендації щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків, затверджених наказом ДПА України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків та внесення змін до наказу ДПА України від 27.05.2008 № 355»від 14.04.2011р. № 213, рішення керівника податкового органу, яке з урахуванням вищенаведених вимог ПК України оформлюється у вигляді наказу, має обов'язково містити відомості про підстави для проведення перевірки, дати її початку та тривалості.

Як вбачається з тексту абз. 1 спірного Наказу, він був прийнятий відповідачем на підставі норм пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

Так, підпунктом 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, в тому числі: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Разом з тим, як з подальшого змісту спірного Наказу, так і зі змісту самого Акта перевірки 03.10.2012р. № 328/1-22-70-36203336, вбачається, що підставою для його прийняття фактично стала норма п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПК України, згідно якої документальна позапланова перевірка здійснюється в разі отримання постанови суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанови органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Крім того, у відповідності до п. 73.3 ст. 73 ПК України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Також вимоги до оформлення письмового запиту податкового органу про подання інформації наведені в Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом»від 27.12.2010р. № 1245 (далі -Постанова № 1245), яка визначає процедуру періодичного подання органам державної податкової служби суб'єктами інформаційних відносин або подання за письмовим запитом таких органів податкової інформації.

Зокрема, у відповідності до п. 9 Постанови № 1245 органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації.

Одночасно пунктом 10 Постанови №1245 визначено, що запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

В силу норм абз. 5 п. 73.3 ст. 73 ПК України та п. 16 Постанови № 1245 у разі коли запит податкового органу складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту (визначених у пунктах 9 і 10 цього Порядку), суб'єкт інформаційних відносин звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Суд першої інстанції ,дослідивши запит,прийшов до висновку,що у вказаному запиті відсутні посилання на підстави для надання інформації передбачених Податковим кодексом України та Постановою № 1245 (зокрема, підстави кримінально-процесуального характеру).

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що підставою для прийняття спірного Наказу та проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача фактично стало надходження до податкової інспекції постанов слідчих про проведення таких документальних перевірок, що кваліфікується як підстава для проведення позапланової перевірки за іншою нормою Податкового кодексу України, ніж вказана у Наказі від 13.09.2012р. № 1703, а також, те що письмовий запит відповідача від 08.08.2010р. № 5696/10/22-711 був оформлений з порушенням вимог чинного законодавства України, що в свою чергу, автоматично звільняло платника податків від надання відповіді на нього.

Відповідно до правил статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про часткове задоволення позовних вимог, тому підстави для скасування рішення відсутні. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 09 листопада 2012 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

Повний текст ухвали виготовлено 11.02.2013 року

Головуючий суддя: Троян Н.М.

Судді: Твердохліб В.А.

Костюк Л.О.

Головуючий суддя Троян Н.М.

Судді: Твердохліб В.А.

Костюк Л.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2013
Оприлюднено11.02.2013
Номер документу29234596
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13352/12/2670

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 06.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Постанова від 09.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 17.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 02.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні