Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 2а-6847/09/0170/3
06.02.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Ілюхіної Г.П.,
суддів Яковенко С.Ю. ,
Єланської О.Е.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Шкляр Т.О.) від 08.09.2011 у справі № 2а-6847/09/0170/3
за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в АР Крим (вул. Павленко, 20, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95006)
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 08.09.2011 у задоволенні адміністративного позову відмовлено (арк. с. 78-79).
Рішення суду першої інстанції мотивовано тим, що постановою суду, яка набрала законної сили визнано протиправним та скасовано припис позивача від 06.04.2009 №030 про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін відповідачем, визнано протиправним та скасовано рішення позивача про застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін відповідачем, на підставі яких проводиться стягнення, у зв'язку з чим вимоги позивача щодо стягнення є необґрунтованими.
Не погодившись з рішенням суду, позивач - Державна інспекція з контролю за цінами в АР Крим, звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення по справі, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі (арк. с. 86-87).
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, висновки суду не відповідають фактичним обставинам справи.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 30.01.2012 апеляційне провадження по справі №2а-6847/09/0170/3 зупинено до законодавчого врегулювання питання здійснення державного контролю (нагляду) за формуванням, установленням та застосуванням цін (тарифів) або правонаступництва Державної інспекції з контролю за цінами та її територіальних органів, що ліквідуються.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25.01.2013 апеляційне провадження по справі №2а-6847/09/0170/3 поновлено, так як з 30.03.2012 Указом Президента України №236/2012 затверджено Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами.
В судове засідання, призначене на 06.02.2013, позивач та відповідач явку уповноважених представників не забезпечили, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомили.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів встановила наступне.
Комунальне підприємство "Міська госпрозрахункова поліклініка профоглядів" зареєстровано 08.06.2004 виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. К. Маркса, 19, що підтверджується Витягом з ЄДР серії АЄ № 792265 (арк.с.48).
03.04.2009 Державною інспекцією з контролю за цінами в АР Крим проведено перевірку КП "Міська госпрозрахункова поліклініка профоглядів" з питань дотримання вимог постанови Ради Міністрів АР Крим від 12.12.2000 №408 (№ 232 від 25.07.2000) при наданні платних послуг лікувально-профілактичними, санітарно-профілактичними державними та комунальними установами охорони здоров'я, за результатами якої виявлено застосування відповідачем в період з 01.04.2008 до 28.02.2009 в розмірі від 20,32% до 34,3%, про що складено акт № 0116 в якому зазначено, що в результаті виявленого порушення КП "Міська госпрозрахункова поліклініка профоглядів" в період з 01.04.2008 до 28.02.2009 була необґрунтовано отримана виручка в розмірі 144825,15грн. (арк.с. 4-9).
06.04.2009 Державною інспекцією з контролю за цінами в АР Крим прийнято рішення № 035 про застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 144825,00грн., а також штрафних санкцій у сумі 289650,00грн. (арк.с. 3).
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, постанова суду першої інстанції - скасуванню, а провадження у справі - закриттю, з наступних підстав.
Указом Президента України від 09.12.2010 №1085/2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" утворено Міністерство економічного розвитку і торгівлі України шляхом реорганізації Міністерства економіки України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 "Про ліквідацію урядових органів" було прийнято рішення про ліквідацію урядових органів, в тому числі і Державної інспекції по контролю за цінами та її територіальних органів.
На підставі пункту 6 зазначеної постанови Кабінету Міністрів України Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 №1819 втратило чинність з набранням чинності Указу Президента України від 31.05.2011 №634/2011 "Про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України", тобто з 20.06.2011.
Повноваження Міністерства економічного розвитку і торгівлі щодо здійснення функцій державного нагляду (контролю) у сфері ціноутворення не були визначені.
Указом Президента України №236/2012 від 30.03.2012 затверджено Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами.
Держцінінспекція України є новоутвореним центральним органом виконавчої влади, виконує всі функції, передбачені Положенням про Державну інспекцію України з контролю за цінами.
Згідно з пунктом 3 Положення основними завданнями Держцінінспекції України є:
1) реалізація державної політики з контролю за цінами шляхом:
проведення постійного моніторингу, аналізу і дослідження динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку та оперативне забезпечення Кабінету Міністрів України, органів державної влади прогнозно-аналітичними матеріалами щодо очікуваних змін цінової ситуації в державі;
внесення Міністрові, центральним і місцевим органам виконавчої влади пропозицій щодо визначення методів впливу на економічні процеси та цінову ситуацію на споживчому ринку;
надання у випадках, передбачених законодавством, висновків щодо економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів);
2) внесення на розгляд Міністра пропозицій щодо формування державної політики з контролю за цінами.
Відповідно до пункту 4 Положення Держцінінспекція України відповідно до покладених на неї завдань:
1) здійснює цінові спостереження, проводить моніторинг цін (тарифів) на соціально значущі товари та послуги, забезпечує на постійній основі оперативною інформацією про результати моніторингу Міністра для подальшого інформування Кабінету Міністрів України, заінтересованих органів державної влади;
2) проводить моніторинг прийнятих центральними і місцевими органами виконавчої влади, уповноваженими вирішувати питання ціноутворення, рішень щодо формування, встановлення та застосування цін (тарифів);
3) вносить на розгляд Міністра прогнозно-аналітичні матеріали щодо розвитку цінової ситуації на споживчому ринку, пропозиції щодо запровадження або скасування державного регулювання цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, крім тих, ціни (тарифи) на які регулюються національними комісіями, що здійснюють державне регулювання природних монополій;
4) подає органам Антимонопольного комітету України відомості, що можуть свідчити про порушення державної дисципліни цін та законодавства про захист економічної конкуренції;
5) вносить центральним і місцевим органам виконавчої влади, уповноваженим вирішувати питання ціноутворення, пропозиції щодо вдосконалення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів), а також скасування в установленому порядку цін (тарифів), встановлених з порушенням вимог законодавства;
6) надає висновки щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування оптово-відпускних цін для суб'єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва соціально значущих продовольчих товарів, зміни цін на які підлягають декларуванню;
7) надає висновки щодо економічної обґрунтованості розрахунків оптово-відпускних цін на лікарські засоби або вироби медичного призначення, що закуповуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;
8) надає суб'єктам господарювання висновки щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування тарифів на окремі види житлово-комунальних послуг;
9) погоджує за поданням видавця (редакції) довідку про плановану та фактичну собівартість виготовлення одного примірника передплатного видання на відповідний рік;
10) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та подає їх Міністрові в установленому порядку;
11) взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади з питань реалізації державної політики з контролю за цінами;
12) сприяє органам місцевого самоврядування у здійсненні ними повноважень щодо контролю за дотриманням цін (тарифів);
13) виконує в межах повноважень функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери її управління;
14) забезпечує інформування громадськості про реалізацію державної політики з контролю за цінами;
15) здійснює інші повноваження, визначені законами України та покладені на неї Президентом України.
Здійснення контрольно-наглядових повноважень зазначеним Положенням не передбачено.
Відповідно до пункту 7 зазначеного Положення Держцінінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі ( сектори в регіонах).
Відповідно пункту 5 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі, зокрема у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою особи, яка була стороною у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва, або ліквідації підприємства, установи, організації, які були стороною у справі.
Частиною четвертою статті 198 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено повноваження суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду : скасувати постанову суду і залишити позовну заяву без розгляду або закрити провадження у справі.
Частиною першою статті 203 КАСУ передбачено, що постанова або ухвала суду першої інстанції скасовується в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається з підстав, встановлених відповідно статтями 155 і 157 цього Кодексу.
На день прийняття рішення суду першої інстанції 08.09.2011 позивач був ліквідований з 20.06.2011.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, постанова суду першої інстанції - скасуванню, а провадження у справі - закриттю.
Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 70, 71, 72, пунктом 5 частини першої статті 157, статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 197, пунктом 4 частини першої статті 198, частиною першою статті 203, пунктом 4 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1.Апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 08.09.2011 у справі № 2а-6847/09/0170/3 залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 08.09.2011 у справі № 2а-6847/09/0170/3 скасувати.
3. Провадження у справі № 2а-6847/09/0170/3 закрити.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя підпис Г.П.Ілюхіна
Судді підпис С.Ю. Яковенко
підпис О.Е.Єланська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Г.П.Ілюхіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2013 |
Оприлюднено | 15.02.2013 |
Номер документу | 29271856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні