cpg1251
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" лютого 2013 р.Справа № 5017/2985/2012 Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Аленіна О.Ю.
суддів : Сидоренка М.В., Жекова В.І.
при секретарі судового засідання Щербатюк О.В.
за участю представників сторін:
від ДПІ у Малиновському районі м. Одеси - Оганесян В.Г., довіреність №249/10-10 від 03.03.2012 р.
від ПП "Кратос Плюс" - Кутуза В.В., довіреність №3/2012 від 22.06.2012 р.
від прокуратури Малиновського району м. Одеси - Дудкевич В.В., посвідчення № 006742 від 28.09.2012 р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси
на постанову господарського суду Одеської області від 13.11.2012 р.
у справі №5017/2985/2012
за заявою приватного підприємства "Кратос Плюс"
про визнання банкрутом
за участю прокуратури Малиновського району м,Одеси
ВСТАНОВИВ
Голова ліквідаційної комісії приватного підприємства „Кратос Плюс" (далі ПП „Кратос Плюс") звернувся до господарського суду Одеської області з заявою про визнання останнього банкрутом у зв'язку з неспроможністю сплатити заборгованість перед кредитором в сумі 31987,01 грн. та недостатністю майна та грошових коштів для повного задоволення вимог кредиторів у порядку ст.51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою від 17.10.2012р. порушено провадження у справі про банкрутство ПП „Кратос Плюс", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Постановою господарського суду Одеської області від 13.11.2012 р. у справі №5017/2985/2012 (суддя Лепеха Г.А.) визнано банкрутом ПП „Кратос Плюс", відкрито відносно ПП „Кратос Плюс" ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії Кротова Михайла Вікторовича, припинено повноваження органів управління ПП „Кратос Плюс" щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, зобов'язано ліквідатора банкрута в п'ятиденний строк подати оголошення про визнання ПП „Кратос Плюс" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у офіційному друкованому органі (газети „Голос України" чи „Урядовий кур'єр") з метою виявлення всіх кредиторів, докази подачі оголошення надати суду. Оголошення повинно містити відомості, вказані у ч.5 ст.23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", зобов'язано ліквідатора провести ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст. 25-31, 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та надати суду звіт.
Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів.
Не погоджуючись з даною постановою, Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси (далі - ДПІ у Малиновському районі м. Одеси) звернулась до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову господарського суду Одеської області від 13 листопада 2012 року у справі №5017/2985/2012 про визнання банкрутом ПП „Кратос Плюс". Свої вимоги скаржник обґрунтовує тим, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права. На думку скаржника ПП „Кратос Плюс" було визнано господарським судом Одеської області банкрутом без фактичного проведення перевірки господарської діяльності підприємства, перевірки законності нарахувань та сплати до бюджету податків та зборів, підтвердження неплатоспроможності боржника та не було вжито заходів щодо сприяння проведення податкової перевірки згідно діючого законодавства, проігноровано той факт, що ліквідатор підприємства не сповістив ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про проведення ліквідаційної процедури, не надав до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси документи для проведення податкової перевірки.
У судовому засіданні представник скаржника підтримав вимоги апеляційної скарги та наполягав на їх задоволенні.
11.02.2013 р. до канцелярії Одеського апеляційного господарського суду надійшов лист від прокурора Малиновського району міста Одеси про вступ представника прокуратури у дану справу для представництва інтересів держави на підставі ст.121 Конституції України, ст.2, 29 ГПК України, ст.36 Закону України "Про прокуратуру".
У судовому засіданні представник прокуратури Малиновського району міста Одеси підтримав вимоги апеляційної скарги та наполягав на їх задоволенні.
Також, прокурором у судовому засіданні було заявлено клопотання про залучення до матеріалів справи копії постанови від 17.07.2012 р. про порушення кримінальної справи щодо посадової особи ДПІ у Малиновському районі м. Одеси та копії висновків фахівця, щодо результатів дослідження діяльності ПП „Кратос Плюс". За твердженням прокурора вказані докази мають суттєве значення для справи. Також за поясненнями прокурора зазначена постанова про порушення кримінальної справи до теперішнього часу переглядається в апеляційному порядку та інших слідчих дій, окрім однієї виїмки, за цією справою вчинено не було.
Клопотання прокурора колегією суддів відхилено з мотивів невідповідності наданих прокурором доказів законодавчим приписам щодо належності та допустимості доказів, передбачених положеннями ст.ст. 32,33,34,36 ГПК України.
Представник ПП „Кратос Плюс" у судовому засіданні надав пояснення, згідно з якими не погоджується з апеляційною скаргою ДПІ у Малиновському районі м. Одеси вважає, що її слід залишити без задоволення, а постанову господарського суду Одеської області від 13.11.2012 р. без змін. Додатково представником ПП „Кратос Плюс" зазначено, що органом ДПІ не заявлено жодних кредиторських вимог та оскаржувана ухвала не зачіпає інтересів скаржника, відтак апеляційне провадження підлягає припиненню, як таке що порушено помилково за скаргою органу ДПІ який не є учасником провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ст. 85 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши представників сторін та перевіривши наявні матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга ДПІ у Малиновському районі м. Одеси не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до приписів ст.101 ГПК України у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Згідно до ст. 4-1 ч. 2 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до п. 1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якою встановлено особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, якщо вартості майна боржника -юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено місцевим господарським судом, голова ліквідаційної комісії ПП „Кратос Плюс" 21 червня 2011 р. прийняв рішення про припинення діяльності ПП „Кратос Плюс" шляхом ліквідації та створення ліквідаційної комісії з припинення діяльності ПП „Кратос Плюс".
23.06.2011 р. голова ліквідаційної комісії ПП „Кратос Плюс" повідомив державного реєстратора про прийняття засновником ПП „Кратос Плюс" рішення щодо припинення юридичної особи, з метою проведення державним реєстратором реєстраційної дії "Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи", про що свідчить наданий до матеріалів справи опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії.
13.07.2011 р. голова ліквідаційної комісії повідомив ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про припинення діяльності ПП „Кратос Плюс" шляхом ліквідації, що підтверджується наданим по заяви додатку 8 до порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) за формою №8 -ОПП, та доказами отримання цієї форми представником ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, що підтверджується штампом останньої на заяві про припинення платника податків.
Згідно з довідкою Малиновського РВД ФСС з ТВП від 26.08.2011 р. за ПП „Кратос Плюс" відсутня заборгованість по сплаті страхових внесків.
Відповідно до довідки Одеського міського центру зайнятості від 31.01.2012 р. за №346/02-19 у ПП „Кратос Плюс" відсутня заборгованість.
08.09.2011 р. фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Україні повідомив довідкою №168 про відсутність заборгованості за ПП „Кратос Плюс".
Довідкою КП "Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості" за вих.№400503/91 від 17.12.2012 р. повідомило, що станом на 17.12.2012 р. за ПП „Кратос Плюс" нерухоме майно не зареєстровано та не було зареєстровано.
Згідно з довідкою РЕР ДАІ з обслуговування м.Одеси №2 за вих.№7/2-1472 від 30.11.2012 р. повідомлено про те, що станом на 29.11.2012 р. за ПП „Кратос Плюс" зареєстрованих транспортних засобів не значиться.
Судовою колегією встановлено, що в офіційному друкованому засобі "Бюлетень державної реєстрації" №182 (17) від 24.06.2011 р. було надруковано оголошення про ліквідацію ПП „Кратос Плюс", яке відповідає вимогам чинного законодавства.
Згідно з ч. 1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо вартості майна боржника юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Відповідно до вимог ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язаний негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України, комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно з вимогами ч.1 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Відповідно до вимог ч.5 ст. 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.
Головою ліквідаційної комісії ПП „Кратос Плюс" було надано до суду першої інстанції проміжний баланс станом на 31.03.2012 р.
На підставі ст. 209 Господарського кодексу України у разі нездатності суб'єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов'язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності цей суб'єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним. Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.
За таких обставин, судова колегія не вбачає з боку голови ліквідаційної комісії порушень вимог ст.ст. 105,110,111 ЦК України, ст. 60 ГК України та ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" при здійснені ліквідаційної процедури, судова колегія апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції відносно обґрунтованості заяви голови ліквідаційної комісії ПП „Кратос Плюс" про наявність та безспірність боргу.
В свою чергу, доводи ДПІ у Маліновському районі м. Одеса викладені в апеляційної скарзі, щодо неповідомлення останнього про проведення ліквідаційної процедури боржника та порушення його права, як кредитора, спростовуються фактичними доказами, наявними в матеріалах справи, оскільки 13.07.2011 р. голова ліквідаційної комісії повідомив ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про припинення діяльності ПП „Кратос Плюс" шляхом ліквідації, що підтверджується наданим по заяви додатку 8 до порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) за формою №8 -ОПП, та доказами отримання цієї форми представником ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, що підтверджується штампом останньої на заяві про припинення платника податків. Окрім того, ухвалою господарського суду Одеської області від 17.10.2012 р. було зобов'язано ДПІ у Малиновському районі м. Одеси провести позапланову перевірку боржника згідно приписів ст.78.1.7 Податкового кодексу України та надати відповідний акт до канцелярії господарського суду Одеської області, дану ухвалу було надіслано 19.10.2012 р. на адресу ДПІ у Малиновському районі м. Одеси на отримано представником останньої 24.10.2012 р. Про обізнаність скаржника про порушення провадження у справі про банкрутство ПП „Кратос Плюс" свідчить також лист ДПІ у Малиновському районі м. Одеси від 30.11.2012 р., який надійшов до канцелярії господарського суду Одеської області.
Окрім того, відповідно до п.11.2 розділу XI Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. за №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. за №1562/20300 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів", у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків. Згідно до п.11.3 розділу XI Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. за №1588, орган державної податкової служби у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу приймає рішення про проведення документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі, яка призначається та розпочинається протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Статтею 82 Податкового кодексу України визначені строки проведення виїзних перевірок, зокрема, п.82.2 ст. 82 тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
На підставі зазначеного, судова колегія вважає, що ДПІ у Малиновському районі м. Одеси не була позбавлена можливості щодо проведення позапланової перевірки ПП „Кратос Плюс", натомість самостійно не здійснювала заходів щодо реалізації свого права.
Також судова колегія відзначає, що розглядаючи по суті скаргу податкового органу по цій справі апеляційний суд виходить із законодавчих приписів ст. 210 ГК України якими передбачено, що кредиторами неплатоспроможних боржників є юридичні або фізичні особи, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника. У разі якщо до одного боржника мають грошові вимоги одночасно два або більше кредиторів, вони утворюють збори (комітет) кредиторів відповідно до вимог закону.
З цих же підстав судовою колегією відхилені твердження представника ПП „Кратос Плюс" щодо наявності підстав для припинення апеляційного провадження, як такого, що порушено за скаргою сторони про права і обов'язки якої судом не вирішувались.
Враховуючи, що інші доводи апеляційної скарги ДПІ у Малиновському районі м. Одеси не спростовують правильних висновків місцевого господарського суду, підстави для скасування постанови господарського суду Одеської області від 13.11.2012 р. відсутні.
Керуючись ст. ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Одеський апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Постанову господарського суду Одеської області від 25.12.2012 р. залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Постанова набирає законної сили з дня її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку.
Повний текст постанови складено 12.02.2013 року
Головуючий суддя Аленін О.Ю.
Суддя Жеков В.І.
Суддя Сидоренко М.В.
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2013 |
Оприлюднено | 14.02.2013 |
Номер документу | 29285567 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Аленін О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні