cpg1251
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 квітня 2013 року Справа № 5017/2985/2012
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого Панової І.Ю., суддів:Білошкап О.В., Хандуріна М.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси на постановуОдеського апеляційного господарського суду від 11.02.2013 у справі господарського суду№ 5017/2985/2012 Одеської області за заявоюПриватного підприємства "Кратос Плюс" про визнання банкрутом, за участюПрокуратури Малиновського району м. Одеси за участю представників сторін: не з'явились;
встановив:
Ухвалою господарського суду Одеської області від 25.12.2012 (суддя Лепеха Г.А.) затверджено звіт ліквідатора. Затверджено ліквідаційний баланс Приватного підприємства "Кратос Плюс". Припинено юридичну особу - Приватне підприємство "Кратос Плюс". Провадження у справі припинено.
Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 11.02.2013 (колегія суддів у складі: Аленін О.Ю. - головуючий, Жеков В.І., Сидоренко М.В.) ухвалу господарського суду Одеської області від 25.12.2012 залишено без змін.
В касаційній скарзі Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції від 11.02.2013 та ухвалу суду першої інстанції від 25.12.2012. В обґрунтування посилається на порушення норм матеріального та процесуального права, а саме ст.ст. 32, 33, 34, 43 ГПК України, ст. 60 ГК України, ст. 78 Податкового кодексу України.
Колегія суддів Вищого господарського суду України, переглянувши у касаційному порядку постанову суду апеляційної інстанції та ухвалу суду першої інстанції, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши застосування судами норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення касаційної скарги, виходячи з такого.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 1 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України), провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом, з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі Закон), норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України та чинного цивільного законодавства.
Згідно з ч. 6 ст. 3 1 Закону при реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий зобов'язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів.
Згідно зі ст. 25 Закону з дня свого призначення ліквідатор виконує повноваження керівника боржника банкрута, аналізує фінансове становище банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством, вживає заходів спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.
За приписами частин 1, 2, 6 ст. 30 Закону після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах. Порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна погоджуються з комітетом кредиторів.
Відтак, обов'язком ліквідатора є належне виконанням ним усіх повноважень в ході ліквідаційної процедури, зокрема, встановлення майна та майнових прав (обтяжень) боржника, його потенційних кредиторів шляхом надіслання запитів до державних реєстрів майнових прав та обтяжень (заборон відчуження), надіслання повідомлень до державних органів, які контролюють сплату загальнообов'язкових податків та зборів, витребування в органах державної виконавчої служби виконавчих проваджень, порушених кредиторами боржника та повідомлення зазначених кредиторів про перебування боржника в ліквідаційній процедурі та права кредиторів згідно з частиною 5 статті 52 подати свої грошові вимоги. Наслідком належного виконання ліквідатором зазначених обов'язків буде встановлення заставних, конкурсних кредиторів боржника.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Отже, законодавцем передбачено подання за наслідком проведеної ліквідаційної процедури повного звіту ліквідатора про всі дії, вчинені ліквідатором в ході процедури ліквідації, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом, та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками всієї ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).
Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Одеської області від 17.10.2012 за заявою голови ліквідаційної комісії Приватного підприємства "Кратос Плюс" порушено провадження у справі про банкрутство з урахуванням особливостей, визначений ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою господарського суду Одеської області від 13.11.2012 Приватне підприємство "Кратос Плюс" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру; ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Кротова М.В., якого зобов'язано подати до офіційного друкованого органу оголошення про визнання боржника банкрутом, провести ліквідаційні заходи, передбачені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та надати суду звіт.
На виконання вказаної постанови в газеті "Голос України" № 222 (5472) від 22.11.2012 опубліковано оголошення про визнання ПП "Кратос Полюс" ЛТД" банкрутом.
За результатами публікації оголошень згідно вимог ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України та ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до боржника не звернулось жодного кредитора з грошовими вимогами.
25.12.2012 ліквідатором ПП "Кратос Полюс" ЛТД" на виконання постанови суду від 13.11.2012 подано на затвердження суду ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора.
Затверджуючи звіт та ліквідаційний баланс господарський суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходили з того, що ліквідатор належним чином вжив усіх необхідних заходів для розшуку майна та коштів ПП "Кратос Полюс" ЛТД", в результаті яких майна та активів банкрута не виявлено, в зв'язку з чим вимоги кредиторів залишились непогашеними.
Зазначені обставини підтверджуються матеріалами, долученими ліквідатором до матеріалів справи із звітом ліквідатора про проведену роботу (а.с.28-66).
Так, судами попередніх інстанцій встановлено, що з метою виявлення майна банкрута ліквідатором ПП „Кратос Плюс" були надіслані запити до: Малиновського РВД ФСС з ТВП, Одеського міського центру зайнятості, фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Україні, МБТІ та РОН, відділення РЕР ДАІ з обслуговування м.Одеси №2, банку, що обслуговує боржника.
Згідно з довідкою Малиновського РВД ФСС з ТВП від 26.08.2011 за ПП „Кратос Плюс" відсутня заборгованість по сплаті страхових внесків.
Відповідно до довідки Одеського міського центру зайнятості від 31.01.2012 за №346/02-19 у ПП „Кратос Плюс" відсутня заборгованість.
08.09.2011 фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Україні повідомив довідкою №168 про відсутність заборгованості за ПП „Кратос Плюс".
Довідкою КП "Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості" за вих. № 400503/91 від 17.12.2012 повідомило, що станом на 17.12.2012 за ПП „Кратос Плюс" нерухоме майно не зареєстровано та не було зареєстровано.
Згідно з довідкою відділення РЕР ДАІ з обслуговування м.Одеси № 2 за вих.№ 7/2-1472 від 30.11.2012 повідомлено про те, що станом на 29.11.2012 за ПП „Кратос Плюс" зареєстрованих транспортних засобів не значиться.
Відповідно до довідки ПАТ „КБ „Інвестбанк" №05/53 від 30.01.2012 рахунки боржника в банківській установі закриті.
Тобто, як вірно встановлено судами попередніх інстанцій, ліквідатором була проведена робота щодо виявлення товарно-матеріальних цінностей та інших активів, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського володіння, розрахункових рахунків боржника та грошових коштів на них. Однак на підставі одержаних відповідей було підтверджено відсутність у боржника майнових активів, які могли бути включені до ліквідаційної маси, відсутнє будь-яке рухоме та нерухоме майно, цінні папери, земельні ділянки.
Тобто, як вірно встановлено судами попередніх інстанцій, Приватне підприємство "Кратос Плюс" не в змозі задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.
Зважаючи на вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, які дослідивши звіт ліквідатора ПП "Кратос Плюс", визнали його повним, виваженим, а дії ліквідатора такими, що здійснені у межах та відповідності до приписів ст.ст. 31, 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а тому дійшли обґрунтованого висновку про його затвердження ухвалою від 25.12.2012.
Твердження скаржника щодо ненадання йому можливості проведення позапланової перевірки боржника колегією суддів відхиляються з огляду на наступне.
Так, 13.07.2011 голова ліквідаційної комісії повідомив ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про припинення діяльності ПП „Кратос Плюс" шляхом ліквідації, що підтверджується наданим по заяви додатку 8 до порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) за формою № 8-ОПП, та доказами отримання цієї форми представником ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, що підтверджується штампом останньої на заяві про припинення платника податків. Окрім того, ухвалою господарського суду Одеської області від 17.10.2012 було зобов'язано ДПІ у Малиновському районі м. Одеси провести позапланову перевірку боржника згідно приписів ст.78.1.7 Податкового кодексу України та надати відповідний акт до канцелярії господарського суду Одеської області, дану ухвалу було надіслано 19.10.2012 на адресу ДПІ у Малиновському районі м. Одеси на отримано представником останньої 24.10.2012. Про обізнаність скаржника про порушення провадження у справі про банкрутство ПП „Кратос Плюс" свідчить також лист ДПІ у Малиновському районі м. Одеси від 30.11.2012, який надійшов до канцелярії господарського суду Одеської області.
Окрім того, відповідно до п.11.2 розділу XI Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 за №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів", у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків. Згідно до п.11.3 розділу XI Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. за №1588, орган державної податкової служби у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу приймає рішення про проведення документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі, яка призначається та розпочинається протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Статтею 82 Податкового кодексу України визначені строки проведення виїзних перевірок, зокрема, п.82.2 ст. 82 тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
На підставі зазначеного, судова колегія вважає, що ДПІ у Малиновському районі м.Одеси не була позбавлена можливості щодо проведення позапланової перевірки ПП „Кратос Плюс", натомість самостійно не здійснювала заходів щодо реалізації свого права.
Також судова колегія відзначає, що розглядаючи по суті скаргу податкового органу по цій справі апеляційний суд виходить із законодавчих приписів ст. 210 ГК України, якими передбачено, що кредиторами неплатоспроможних боржників є юридичні або фізичні особи, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.
Зважаючи на викладене, колегія суддів Вищого господарського суду України вважає, що під час розгляду справи господарськими судами попередніх інстанцій фактичні обставини справи встановлено на основі повного і об'єктивного дослідження поданих доказів, висновки судів відповідають цим обставинам і їм надана правильна юридична оцінка з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для скасування ухвали суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції немає.
Керуючись статтями 111 7 , 111 9 , 111 12 ГПК України, Вищий господарський суд України
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси " залишити без задоволення.
Постанову Одеського апеляційного господарського суду від 11.02.2013 у справі № 5017/2985/2012 залишити без змін.
Головуючий Панова І.Ю.
Судді Білошкап О.В.
Хандурін М.І.
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2013 |
Оприлюднено | 11.04.2013 |
Номер документу | 30568131 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Хандурін М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні