Ухвала
від 14.02.2013 по справі 2а-10897/09/1570
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"14" лютого 2013 р. м. Київ К/9991/80841/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

головуючого судді Стрелець Т.Г.,

суддів: Зайця В.С.

Голяшкіна О.В.

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Фірми «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю

на ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2012 року

у справі № 2а-10897/09/1570

за позовом Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ

до Південної митниці, Головного управління Державного казначейства в

Одеській області

за участю: прокуратури Малиновського району м. Одеси

про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИЛА:

Фірма «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Південної митниці, Головного управління Державного казначейства України в Одеській області та з урахуванням заяви про зміну позовних вимог просила визнати неправомірними дії Південної митниці щодо визначення митної вартості товару; визнати недійсним рішення Південної митниці №500000043/2009/001422/1 від 03.06.2009 р. про визначення митної вартості товарів; визнати недійсною картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України № 500000043/2009/000491 прийняту Південною митницею 03.06.2009 р.; зобов'язати Південну митницю надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області підтвердження щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій № 500040624/9/000815 від 04.06.2009 р., № 500040624/9/000842 від 10.06.2009 р., № 500040025/9/000058 від 10.06.2009 р., № 500040025/9/000049 від 10.06.2009 р. мита у сумі 270159,04 грн. та податку на додану вартість у сумі 594349,88 грн., у загальній сумі 864508,92 грн.; на підставі підтвердження Південної митниці щодо зарахування до Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України в Одеській області на користь Фірми «Платан ЛТД» у вигляді ТОВ суму надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій № 500040624/9/000815 від 04.06.2009 р., №500040624/9/000842 від 10.06.2009 р., № 500040025/9/000058 від 10.06.2009 р., №500040025/9/000049 від 10.06.2009 р. мита у сумі 270159,04 грн. та податку на додану вартість у сумі 594349,88 грн., у загальній сумі 864508,92 грн..

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2009 року адміністративний позов Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ задоволено у повному обсязі.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 14 травня 2010 року у справі № 2а-10897/09/1570 постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009 р. за позовом Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ до Південної митниці та Головного управління Державного казначейства України в Одеській області, за участю прокуратури Малиновського району м. Одеси про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії було скасовано, прийнято нову постанову, якою у задоволені позовних вимог відмовлено повністю.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 02жовтня 2012 року постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 14 жовтня 2010 року було скасовано, прийнято відмову Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ від частини позовних вимог, визнано такою, що втратила законну силу постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009 р. в частині: зобов'язання Південної митниці надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області підтвердження щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість у загальній сумі 864508,92 грн.; зазначення підтвердження Південної митниці щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість в якості підстави стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість та закрито провадження в цій частині. В іншій частині постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009 р. залишено без змін.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2012 року заяву Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ про зміну способу і порядку виконання судового рішення по справі №2а-10897/09/1570 задоволено. Змінено спосіб і порядок виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 03.11.2009 р. у справі № 2а-10897/09/1570 шляхом стягнення з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митних декларацій № 500040624/9/000815 від 04.06.2009 р., № 500040624/9/000842 від 10.06.2009 р., № 500040025/9/000058 від 10.06.2009 р., № 500040025/9/000049 від 10.06.2009 р. мито у сумі 270159,04 грн. та податок на додану вартість у сумі 594349,88 грн., у загальній сумі 864508,92 грн., а саме, з рахунків: «Мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності»(код 020) рахунок № 31117060705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 15010100 (с.060); «Податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів»(код 028) рахунок №31113031705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 14010300.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2012 року апеляційну скаргу Південної митниці задоволено, ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2012 року скасовано та постановлено нову ухвалу, якою у задоволенні заяви Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ про зміну способу і порядку виконання судового рішення відмовлено.

У касаційній скарзі Фірма «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю, не погоджуючись з ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2012 року, посилаючись на допущені судом порушення норм матеріального права, просить скасувати ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2012 року та залишити в силі ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2012 року.

Перевіривши наведені в касаційній скарзі доводи, рішення судів попередніх інстанцій щодо правильності застосування судами норм процесуального та матеріального права, колегія суддів вважає, що скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2009 р. у справі № 2а-10897/09/1570 за адміністративним позовом Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ до Південної митниці, Головного управління Державного казначейства України в Одеській області, за участю прокуратури Малиновського району м. Одеси визнано неправомірними дії Південної митниці щодо визначення митної вартості товару; визнано недійсним рішення Південної митниці №500000043/2009/001422/1 від 03.06.2009 р. про визначення митної вартості товарів; визнано недійсною картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України № 500000043/2009/000491 прийняту Південною митницею 03.06.2009 р..

Судом апеляційної інстанції встановлено, що постанова Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2009 р. набрала законної сили на підставі ухвали Вищого адміністративного суду України від 02 жовтня 2012р. та підлягає виконанню.

Окрім того з ухвали Вищого адміністративного суду України від 02 жовтня 2012р. вбачається, що позивач відмовився від частини позовних вимог про зобов'язання Південної митниці надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області підтвердження щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість у загальній сумі 870 710,92 грн. та зазначення підтвердження Південної митниці щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість в якості підстави стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість.

Задовольняючи заяву позивача про зміну способу і порядку виконання судового рішення, суд першої інстанції виходив з того, що функцію повернення коштів з Державного бюджету здійснює ГУ Державної казначейської служби України в Одеській області, а підставою для стягнення надмірно сплачених коштів згідно з чинним на момент розгляду заяви законодавством є не підтвердження Південної митниці щодо зарахування надмірно сплачених коштів до бюджету, а виконавчий лист. Також зазначив, що списання коштів за рішенням суду можливе лише за умови зазначення реквізитів рахунків, на які зараховані надмірно сплачені мито та ПДВ, з яких і необхідно здійснити безспірне списання таких коштів.

Відмовляючи у задоволенні заяви позивача про зміну способу і порядку виконання судового рішення суд апеляційної інстанції виходив з того, що оскільки на момент розгляду окружним судом заяви Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ від 16 жовтня 2012 року про зміну способу і порядку виконання судового рішення заявник (позивач) фактично ніяких дій по виконанню рішення суду першої інстанції від 03 листопада 2009 року не здійснив, навіть не отримав виконавчий лист. Саме тому суд апеляційної інстанції дійшов до висновку, що в даному випадку не настали передбачені частиною першою статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, що ускладнюють виконання судового рішення.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України не погоджується з висновками суду апеляційної інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до вимог п.3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845 (далі - Порядок № 845), рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства з попереднім інформуванням Мінфіну та у порядку черговості надходження виконавчих документів.

Згідно пп.1 п.16 цього ж Порядку, органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів.

У відповідності до п.п. 19, 20 Порядку № 845 безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

Якщо рахунок, з якого необхідно здійснити безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів, на дату прийняття виконавчого документа про стягнення надходжень бюджету до виконання або надходження інформації, зазначеної у пункті 18 цього Порядку, змінено у зв'язку з внесенням змін до відповідних нормативно-правових актів, безспірне списання таких коштів здійснюється із зміненого рахунка, на якому обліковуються надходження бюджету, на який в поточному бюджетному періоді зараховується відповідний вид надходжень, з урахуванням пропозицій органу, що контролює справляння надходжень бюджету.

У разі коли законом відповідний вид надходжень у поточному бюджетному періоді не передбачений, безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів здійснюється з рахунка, на якому обліковуються кошти за кодом доходів бюджету «Інші надходження».

З урахуванням вищенаведеного суд першої інстанції прийшов до висновку, що на момент розгляду даної заяви діючим законодавством в якості підстави для стягнення надмірно сплачених коштів виступає виконавчий лист із зазначенням реквізитів рахунків, на яких обліковуються надходження надмірно сплачених мита та податку на додану вартість.

Окрім того, судом першої інстанції було встановлено, що зарахування та облік надмірно сплачених до бюджету мита у сумі 270159,04 грн. та податку на додану вартість у сумі 594349,88 грн. проводилось на рахунки: «Мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності»(код 020) рахунок № 31117060705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 15010100 (с. 060); «Податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів»(код 028) рахунок №31113031705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 14010300 (с.031).

Згідно з ч.1 ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

З огляду на викладені обставини колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність зміни способу та порядку виконання постанови суду від 03 листопада 2009 року, в той же час вважає необґрунтованими посилання суду апеляційної інстанції на відсутність обставин, які ускладнюють виконання судового рішення.

Відповідно до ст. 226 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції скасовує судове рішення суду апеляційної інстанції та залишає в силі рішення суду першої інстанції, яке ухвалено відповідно до закону і скасоване або змінене помилково..

Керуючись статтями 220 , 222 , 223 , 226 , 230 , 231 Кодексу адміністративного судочинства України , колегія суддів Вищого адміністративного суду України:

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Фірми «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю - задовольнити.

Ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2012 року скасувати, ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2012 року -залишити в силі.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237 , 238 , 239-1 КАС України .

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення14.02.2013
Оприлюднено15.02.2013
Номер документу29332510
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10897/09/1570

Ухвала від 11.12.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 06.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 14.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 11.12.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 06.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні