Постанова
від 13.02.2013 по справі 812/864/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 лютого 2013 року Справа № 812/864/13

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Островської О.П.,

при секретарі судового засідання - Камінській М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Луганську справу за адміністративним позовом Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянсвугілля" про накладення арешту на кошти на рахунках у банках, обслуговуючих платника податків, до повного погашення податкового боргу, стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом за період з 30.07.2012 року по 15.01.2013 року з податку на додану вартість в сумі 193297,13 грн., з податку на прибуток у сумі 49103,59 грн., з податку на доходи фізичних осіб у сумі 9406,84 грн., а всього в сумі 251807,56 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків,-

ВСТАНОВИВ:

21 січня 2013 року Антрацитівська об'єднана державна податкова інспекція Луганської області Державної податкової служби (скорочено-Антрацитівська ОДПІ Луганської області ДПС, надалі-позивач) звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянсвугілля" про накладення арешту на кошти на рахунках у банках, обслуговуючих платника податків, до повного погашення податкового боргу, стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом за період з 30.07.2012 року по 15.01.2013 року з податку на додану вартість в сумі 193297,13 грн., з податку на прибуток у сумі 49103,59 грн., з податку на доходи фізичних осіб у сумі 9406,84 грн., а всього в сумі 251807,56 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивачем зазначено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянсвугілля» (ідентифікаційний код юридичної особи 36649848) зареєстровано в якості юридичної особи Антрацитівською районною державною адміністрацією Луганської області 12.10.2010 за реєстраційним номером №13621020000000825, перебуває на податковому обліку в Антрацитівській ОДПІ Луганської області ДПС в якості платника податків з 13.10.2010 за №18283 та згідно свідоцтва №100314092 від 14.12.2010 є платником податку на додану вартість.

Станом на 15.01.2013 підприємство відповідача має податкову заборгованість перед бюджетом за період з 30.07.2012 по 15.01.2013 у загальному розмірі 251 807,56 грн., у тому числі:

- з податку на додану вартість в сумі 193 297,13 грн., з яких: за основним платежем - 172117,43 грн., за штрафною (фінансовою) санкцією - 20497,67 грн. та пеня - 682,03 грн., яка утворилася внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість на підставі: податкової декларації з ПДВ №9042416364 від 20.07.2012 за червень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 4903,00 грн., з якої сплачено 3983,57 грн., залишок боргу становить 919,43 грн.; податкового повідомлення-рішення №0002862310 від 24.07.2012, яким платнику податків податковим органом визначено суму грошового зобов'язання за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 2238,20 грн.; податкового повідомлення-рішення №0002872310 від 24.07.2012, яким платнику податків податковим органом визначено суму грошового зобов'язання за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 8377,27 грн.; податкової декларації з ПДВ №9056828942 від 19.09.2012 за серпень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 11854,00 грн.; уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ №9056828972 від 19.09.2012 за липень 2012 року, в якому платником податків самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет у розмірі 15090,00 грн., та суму штрафу, нарахованого у зв'язку із виправленням помилки, у розмірі 755,00 грн.; податкової декларації з ПДВ №9063923477 від 18.10.2012 за вересень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 33981,00 грн.; податкової декларації з ПДВ №9050309712 від 20.08.2012 за липень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 4727,00 грн.; податкової декларації з ПДВ №9072676648 від 19.11.2012 за жовтень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 80680,00 грн.; податкової декларації з ПДВ №9077971692 від 12.12.2012 за листопад 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 24866,00 грн.; податкового повідомлення-рішення №0000841600 від 13.12.2012, яким платнику податків податковим органом визначено суму грошового зобов'язання за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 9127,20 грн.;

- з податку на прибуток підприємства в сумі 49103,59 грн., з яких: за основним платежем - 46797,00 грн., за штрафною (фінансовою) санкцією - 2000,00 грн. та пеня - 306,59 грн., яка утворилася внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємства на підставі: податкового повідомлення-рішення №0000711520 від 24.07.2012, яким платнику податків податковим органом визначено суму грошового зобов'язання за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 2000,00 грн.; податкової декларації з податку на прибуток підприємства №9044790241 від 31.07.2012 за півріччя 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму податку, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 23330,00 грн.; податкової декларації з податку на прибуток підприємства №9066375867 від 26.10.2012 за три квартали 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму податку, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 23467,00 грн.;

- з податку на доходи фізичних осіб в сумі 9406,84 грн., з яких: за основним платежем - 7079,25 грн., за штрафною (фінансовою) санкцією - 1769,81 грн. те пеня - 557,78 грн., яка утворилася внаслідок несплати суми узгоджених податкових зобов'язань з на доходи фізичних осіб на підставі податкового повідомлення-рішення №0003041710 від 05.11.2012, яким платнику податків визначено суму грошового зобов'язання за основним платежем у розмірі 7079,25 грн., за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 1769,81 грн.

Раніше, через несплату Товариством з обмеженою відповідальністю «Альянсвугілля» суми узгоджених податкових зобов'язань в установлені законодавством строки та з метою погашення податкового боргу, Антрацитівською ОДПІ Луганської області на виконання ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI на адресу відповідача було направлено податкову вимогу №123 від 23.08.2011, яка 27.08.2011 була отримана уповноваженою особою відповідача.

З метою встановлення майна, на яке можливо звернути стягнення, АнтрацитівськоюОДПІ Луганської області були направлені запити до БТІ, ВДАЇ, Державної інспекції сільського господарства. Відповідно до листа Антрацитівського КП «БТІ» від 06.12.2012 №754 за ТОВ «Альянсвугллія» право власності на нерухоме майно не зареєстровано. Згідно відповіді ВДАЇ Антрацитівського РВ ГУМВС в Луганській області від 18.12.2012 №70/13956 за відповідачем будь-який автотранспорт не обліковується. Відповідно до листа Державної інспекції сільського господарства в Луганській області від 11.02.2013 №6 за ТОВ «Альянсвугілля» жодної одиниці самохідної або причіпної техніки не зареєстровано. Крім того, відповідно до балансу ТОВ «Альянсвугілля» станом на 31.12.2012 у підприємства відсутні основні засоби.

Таким чином, у ТОВ «Альянсвугілля» відсутнє майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

На підставі викладеного, позивач просив суд накласти арешт на кошти на рахунках у банках, обслуговуючих ТОВ «Альянсвугілля», до повного погашення податкового боргу та стягнути з відповідача кошти на суму податкового боргу перед бюджетом за період з 30.07.2012 року по 15.01.2013 року з податку на додану вартість в сумі 193297,13 грн., з податку на прибуток у сумі 49103,59 грн., з податку на доходи фізичних осіб у сумі 9406,84 грн., а всього в сумі 251807,56 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на їх задоволенні, дав суду пояснення, аналогічні викладеному в позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи (а.с.60). Правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав. З огляду на це, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (який набув чинності з 01.01.2011).

Відповідно до статті 6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI: грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1); податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1); штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1); пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1); податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Пунктом 31.1. статті 31 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.126.1. ст.126 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до п.58.2. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення. Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. (п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).

Відповідно до пункту 129.1.1. статті 129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.

У судовому засіданні встановлено, підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянсвугілля» (ідентифікаційний код юридичної особи 36649848) зареєстровано в якості юридичної особи Антрацитівською районною державною адміністрацією Луганської області 12.10.2010 за реєстраційним номером №13621020000000825, внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та взято на податковий облік Антрацитівської ОДПІ Луганської області ДПС в якості платника податків з 13.10.2010 за №18283 та згідно свідоцтва №100314092 від 14.12.2010 є платником податку на додану вартість (а.с.45,46,47,50).

Станом на 15.01.2013 підприємство відповідача має податкову заборгованість перед бюджетом за період з 30.07.2012 по 15.01.2013 у загальному розмірі 251 807,56 грн., у тому числі:

- з податку на додану вартість в сумі 193 297,13 грн., з яких: за основним платежем - 172117,43 грн., за штрафною (фінансовою) санкцією - 20497,67 грн. та пеня - 682,03 грн., яка утворилася внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість на підставі: податкової декларації з ПДВ №9042416364 від 20.07.2012 за червень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 4903,00 грн., з якої сплачено 3983,57 грн., залишок боргу становить 919,43 грн.; податкового повідомлення-рішення №0002862310 від 24.07.2012, яким платнику податків податковим органом визначено суму грошового зобов'язання за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 2238,20 грн.; податкового повідомлення-рішення №0002872310 від 24.07.2012, яким платнику податків податковим органом визначено суму грошового зобов'язання за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 8377,27 грн.; податкової декларації з ПДВ №9056828942 від 19.09.2012 за серпень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 11854,00 грн.; уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ №9056828972 від 19.09.2012 за липень 2012 року, в якому платником податків самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет у розмірі 15090,00 грн., та суму штрафу, нарахованого у зв'язку із виправленням помилки, у розмірі 755,00 грн.; податкової декларації з ПДВ №9063923477 від 18.10.2012 за вересень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 33981,00 грн.; податкової декларації з ПДВ №9050309712 від 20.08.2012 за липень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 4727,00 грн.; податкової декларації з ПДВ №9072676648 від 19.11.2012 за жовтень 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 80680,00 грн.; податкової декларації з ПДВ №9077971692 від 12.12.2012 за листопад 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 24866,00 грн.; податкового повідомлення-рішення №0000841600 від 13.12.2012, яким платнику податків податковим органом визначено суму грошового зобов'язання за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 9127,20 грн. (а.с.16-17,18,19-20,21-22,23-24,25-26,27-28,29,30-31,32-33);

- з податку на прибуток підприємства в сумі 49103,59 грн., з яких: за основним платежем - 46797,00 грн., за штрафною (фінансовою) санкцією - 2000,00 грн. та пеня - 306,59 грн., яка утворилася внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємства на підставі: податкового повідомлення-рішення №0000711520 від 24.07.2012, яким платнику податків податковим органом визначено суму грошового зобов'язання за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 2000,00 грн.; податкової декларації з податку на прибуток підприємства №9044790241 від 31.07.2012 за півріччя 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму податку, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 23330,00 грн.; податкової декларації з податку на прибуток підприємства №9066375867 від 26.10.2012 за три квартали 2012 року, в якій платником самостійно визначено суму податку, яка підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету у розмірі 23467,00 грн. (а.с.34-35,36-37,38-39);

- з податку на доходи фізичних осіб в сумі 9406,84 грн., з яких: за основним платежем - 7079,25 грн., за штрафною (фінансовою) санкцією - 1769,81 грн. те пеня - 557,78 грн., яка утворилася внаслідок несплати суми узгоджених податкових зобов'язань з на доходи фізичних осіб на підставі податкового повідомлення-рішення №0003041710 від 05.11.2012, яким платнику податків визначено суму грошового зобов'язання за основним платежем у розмірі 7079,25 грн., за штрафною (фінансовою) санкцією у розмірі 1769,81 грн. (а.с.14).

Наявність у відповідача податкового боргу перед бюджетом у загальному розмірі 251807,56 грн. також підтверджується довідкою про суми податкового боргу станом на 15.01.2013 (а.с.11), довідкою про нарахування пені по особовому рахунку ВАТ «Альянсвугілля» по ПДВ та податку на прибуток №975/10/20-010 від 29.11.2012 (а.с.12), розрахунком суми податкового боргу станом на 15.01.2013 (а.с.13), розрахунком пені на занижене податкове зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб (а.с.15), актом камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за період з 01.03.2011 по 18.07.2012 від 24.07.2012 №157/22-36649848 (а.с.30-31), актом камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток за 2011 рік від 24.07.2012 №155/15-36649848 (а.с.38-на звороті-39), зворотнім боком облікової картки платника податків станом на 31.12.2012 та на 12.02.2013 (а.с.65-66,67,68,69-71,72-74,75).

Пунктом 59.1. ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.3 ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Так, через несплату ТОВ «Альянсвугілля» суми узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість в установлені законодавством строки, Антрацитівською ОДПІ Луганської області уповноваженій особі відповідача 28.02.2012 вручено податкову вимогу від 24.02.2012 №7 на суму 16724,12 грн. (а.с.40).

Даних про оскарження відповідачем зазначеної податкової вимоги судом не встановлено, а тому вона є узгодженою та чинною на час розгляду справи.

Даних про оскарження відповідачем в адміністративному або судовому порядку податкових повідомлень - рішень Антрацитівської ОДПІ Луганської області №0003041710 від 05.11.2012 за платежем «податок на доходи фізичних осіб» на суму 8849,06 грн. (05.11.2012 отримано головним бухгалтером відповідача, що підтверджується підписом на корінці цього податкового повідомлення-рішення), №0000841600 від 13.12.2012 за платежем «податок на додану вартість» на суму 9127,20 грн. (13.12.2012 отримано директором відповідача особисто, що підтверджується підписом на корінці цього податкового повідомлення-рішення), №0002862310 від 24.07.2012 за платежем «податок на додану вартість» на суму 2238,20 грн. (24.07.2012 отримано бухгалтером відповідача, що підтверджується підписом на корінці цього податкового повідомлення-рішення), №0002872310 від 24.07.2012 за платежем «податок на додану вартість» на суму 8377,27 грн. (24.07.2012 отримано бухгалтером відповідача, що підтверджується підписом на корінці цього податкового повідомлення-рішення), №0000711520 від 24.07.2012 за платежем «податок на прибуток приватних підприємств» на суму 2000,00 грн. (24.07.2012 отримано головним бухгалтером відповідача, що підтверджується підписом на корінці цього податкового повідомлення-рішення), у суду на час розгляду справи не має, а тому вони є узгодженими та такими, що на час розгляду справи підлягають виконанню.

Таким чином, ужиті Антрацитівською ОДПІ Луганської області заходи не призвели до добровільного погашення податкового боргу відповідачем. Даних про добровільну його сплату відповідачем у суду на час розгляду справи немає.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).

Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно рахується податковий борг перед бюджетом за період з 30.07.2012 року по 15.01.2013 року з податку на додану вартість в сумі 193297,13 грн., з податку на прибуток у сумі 49103,59 грн., з податку на доходи фізичних осіб у сумі 9406,84 грн., а всього в сумі 251 807,56 грн., про який він повідомлений, який ним не оспорений та до теперішнього часу в добровільному порядку не сплачений, а тому, суд дійшов висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до суду з вказаним адміністративним позовом в частині позовних вимог щодо стягнення з ТОВ «Альянсвугілля» коштів у рахунок погашення податкового боргу з усіх наявних рахунків у банках платника податків, дотримані вимоги пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому позовні вимоги в даній частині підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог позивача - Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби України про накладення арешту на кошти на рахунках у банках, обслуговуючих платника податків, до повного погашення податкового боргу, то суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог в цій частині з огляду на наступне.

Пунктами 95.1-95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

З огляду на вищенаведені положення статті 95 Податкового кодексу України суд вважає за необхідне зазначити, що Податковим кодексом України встановлено певний порядок вжиття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу: спочатку вживаються заходи щодо стягнення коштів з рахунків платника податків, а лише в разі їх недостатності погашення податкового боргу здійснюється за рахунок майна платника, що перебуває в податковій заставі. Арешт коштів, що знаходяться у банку, про який позивач просить, є способом забезпечення погашення податкового боргу, що має застосовуватися при неможливості погашення податкового боргу зазначеними заходами.

Доказів вжиття позивачем будь-яких заходів щодо погашення податкового боргу відповідачем, ніж надіслання запитів до Антрацитівського КП БТІ, ВДАІ та Державної інспекції сільського господарства, в тому числі і визначених статтею 95 Податкового кодексу України, суду не надано.

Згідно з підпунктом 20.1.17 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Отже, зазначеною нормою чітко передбачено обставини, за яких у податкового органу виникає право на звернення до суду з позовом про накладення арешту на кошти та інші цінності платника податків: у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Крім виключного переліку обставин, за наявності яких у податкового органу виникає право на звернення до суду з позовом про накладення арешту на кошти, Податковим кодексом України закріплено також особливий порядок накладення такого арешту.

Зазначене зумовлене тим, що адміністративний арешт майна (складовою якого є в тому числі кошти платника податків), у відповідності до статті 94 Податкового кодексу України, є винятковим способом забезпечення виконання платником податків своїх податкових зобов'язань.

У відповідності до підпункту 94.4 статті 94 Податкового кодексу України арешт може бути накладено органом державної податкової служби на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.

Згідно з пунктом 94.6 статті 94 Податкового кодексу України арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.

Відповідно до пунктів 7.1, 7.3 розділу 7 Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1398, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.01.2012 за № 9/20322, арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду. Для застосування арешту коштів на рахунку платника податків орган державної податкової служби подає до суду позовну заяву у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, у день прийняття рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків.

Отже, з аналізу наведених вище норм слідує, що, на відміну від арешту майна платника податків, який застосовується за рішенням керівника податкового органу, реалізація права податкового органу на застосування арешту коштів платника податків здійснюється виключно шляхом безпосереднього звернення до адміністративного суду з позовом про накладення арешту на кошти на рахунках платника податків - в день прийняття керівником податкового органу відповідного рішення про накладення арешту на майно платника податку. При цьому, арешт коштів на рахунку платника є різновидом адміністративного арешту, а тому підстави для його застосування, визначені пунктом 94.2 статті 94 Податкового кодексу України, є загальними як для арешту майна, так і для арешту коштів платника податків.

Так, відповідно до пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України, арешт майна може бути застосований органами державної податкової служби лише за наявності обставин, вичерпний перелік яких наведено у підпунктах 94.2.1-94.2.7 пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України, а саме, якщо з'ясовується одна з таких обставин: платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі; фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон; платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби; відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, торгові патенти, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством; відсутня реєстрація особи як платника податків в органі державної податкової служби, якщо така реєстрація є обов'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам; платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі; платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.

Аналогічні норми містить Порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків (пункт 3.1 розділу 3).

Отже, підсумовуючи вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний арешт коштів на рахунках платника податків може бути застосовано судом за позовною заявою податкового органу лише за умов: наявності однієї з обставин, визначених підпунктами 94.2.1-94.2.7 пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України; наявності рішення керівника податкового органу про застосування адміністративного арешту майна платника податків.

Позивач не надав суду доказів наявності жодної з перелічених вище умов, за настання яких суд може прийняти рішення про арешт коштів відповідача. Таких обставин не встановлено й судом.

На підставі викладених обставин у їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в частині накладення арешту на кошти на рахунках у банках, обслуговуючих платника податків.

Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач згідно із пунктом 21 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року №3674-VI від сплати судового збору звільнений, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 13 лютого 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 15 лютого 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянсвугілля" про накладення арешту на кошти на рахунках у банках, обслуговуючих платника податків, до повного погашення податкового боргу, стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом за період з 30.07.2012 року по 15.01.2013 року з податку на додану вартість в сумі 193297,13 грн., з податку на прибуток у сумі 49103,59 грн., з податку на доходи фізичних осіб у сумі 9406,84 грн., а всього в сумі 251 807,56 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянсвугілля" (код ЄДРПОУ 36649848, місцезнаходження: 94686, Луганська область, Антрацитівський район, смт.Нижній Нагольчик, вул.Чапаєва, буд.6) кошти на суму податкового боргу перед бюджетом за період з 30.07.2012 року по 15.01.2013 року з податку на додану вартість в сумі 193 297,13 грн. (сто дев'яносто три тисячі двісті дев'яносто сім гривень 13 копійок), перерахувавши кошти до Державного бюджету на розрахунковий рахунок №31113029700088, код платежу 14010102, банк ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013, код отримувача 37983403, отримувач - Антрацитівське УДКСУ Луганської області, з податку на прибуток у сумі 49 103,59 грн. (сорок дев'ять тисяч сто три гривні 59 копійок), перерахувавши кошти до Державного бюджету на розрахунковий рахунок №31111009700088, код платежу 11021002, банк ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013, код отримувача 37983403, отримувач - Антрацитівське УДКСУ Луганської області, з податку на доходи фізичних осіб у сумі 9 406, 84 грн. (дев'ять тисяч чотириста шість гривень 84 копійки), перерахувавши кошти до місцевого бюджету на розрахунковий рахунок №331111009700088, код платежу 11010177, банк ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013, код отримувача 37983403, отримувач - Антрацитівське УДКСУ Луганської області, а всього у загальному розмірі 251 807,56 грн. (двісті п'ятдесят одна тисяча вісімсот сім гривень 56 копійок) з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків - Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянсвугілля".

У задоволенні решти позовних вимог відмовити за необґрунтованістю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова складена в повному обсязі та підписана 15 лютого 2013 року.

Суддя О.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2013
Оприлюднено18.02.2013
Номер документу29346998
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/864/13-а

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 02.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Постанова від 13.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 22.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні